[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 19:54

@LoveUggs thx! nee joh is niet bot, iedereen heeft wel eens een mindere dag.
hier nog de link: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-Y4ORVHWA.jpg
over mijn beugels, we hadden gesprongen en deze lengte vind ik juis fijn bij springen, omdat ik al moeite heb met uit het zadel komen:
Afbeelding

hoevaak ik op de pony rijd: niet heel vaak, laatste tijd wat meer omdat ik met mijn verzorgponys weleens bij mijn vriendin ga rijden en dan wisselen we wel eens.
mijn 'norrmale' beugellengte:
Afbeelding

Veulen84

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 20:43

Juliedo: Ik kan het niet helemaal zien, maar wat voor verbinding maak je naar de mond? Lijkt op naar de neusriem?

juliedo24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 21:56

Het is een sidepull, gaat dus idd naar de neusriem

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:26

@ Maren: Vanaf de foto's (die ik lastig te beoordelen vind vanwege de hoek waarin ze genomen zijn) vraag ik me af hoe jou druk op je beugels verdeeld is. Het lijkt alsof hij iets wegloopt over de buitenschouder, maar dat kan ook door de hoek komen. Heb je zelf het idee dat je recht boven je paard zit?

@ElineCath: Ik denk dat je je bovenlijf wat meer mag ontspannen. Verder lijk je iets achter in de beweging, ik denk dat je paard nog actiever mag en meer voorwaarts mag denken. Wanneer de beweging nog meer vanuit het achterbeen komt denk ik dat de aanleuning ook beter wordt (meer richting loodlijn en dragend).

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:33

Deze foto's zijn van een maand geleden. Paard is 5 jaar oud, door mij zelf ingereden. Op de foto's zit mijn instructrice erop. Doubtless reageert heel erg op de houding van de ruiter in zowel recht gerichtheid als in tempo. De rode lijn in onze training: Actief aan het been, de houding van de ruiter volgen (rechtrichten) en het meer op het achterbeen zetten. Lang en laag loopt ze fijn, wat verder oprichten dan horizontaal vindt ze lastig maar ze laat steeds vaker zien dat ze dat met (korte) momenten aan kan. Linksom is onze sterkste kant, rechtsom de zwakkere.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 16:51

Hmm.. Op de eerste foto:
Paard duikt op de voorhand, contact ziet er fijn uit, fijn om mee te beginnen.
Ruiter kijkt naar het paard en trekt de hak wat op.
De tweede foto:
Wat doet de ruiter met haar been? Die ligt daar veel te veel naar achter. Contact met de mond.. Vind de teugels daar wat te lang. Paard drukt het neusje zo ver naar beneden waardoor het op de voorhand valt. Lijkt daar wat te hangen. Verder zie ik daar bij de ruiter veel spanning in de handen en ellebogen. Ze zit wat met een bolle rug, en dit komt mede doordat ze naar het paard kijkt.

De laatst foto. Kleine waslijntjes. Ruiter verliest het contact dat op de tweede foto al zichtbaar werd. Fijn om te zien dat het paard daar wel zelf draagt. Verder ook weer spanning in de elleboog van de ruiter.

Ik denk dat je paard meer kan dan op deze foto's te zien is. Het is een mooi begin. Heb je ook dit sport rij foto's van jezelf.. Dacht dat je hier even geleden ook al wat had geplaatst maar kan het zo snel niet vinden..
Vind het een mooi paard, met mooi beenwerk maar zou nog veel meer mogen en vooral ook kunnen. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:30

Poeh Doubtles ik vind je paard compleet op de voorhand op alle foto´s. Hij houdt vast in de kaak en laat daardoor de rug niet los, hij komt dan aan de voorkant omlaag maar omdat de rug vast blijft komt juist de achterhand meer omhoog en komt alle gewicht op die voorhand terecht even simpel uitgelegd.
Ik snap dat jullie met het goede plan bezig zijn, actiever en op het achterbeen maar daarin zie ik niks van terug op de foto´s.
Ik zou graag zien dat het paard ronder gereden wordt in de hals en loslaat in de kaak en zo ook loslaat in de rug. Verder heel veel schakelen, eigenlijk zou je daar constant mee bezig moeten zijn. Rechtrichten komt wel, ik zou eerst meer gaan werken aan voltes, klein en groot zodat je hem ronder kunt krijgen om je binnenbeen heen en losser in de rugspier te maken en zo ook het binnenbeen meer onder kan laten treden.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:11

Thanks voor de tips! Zo weer les dus ik kan het meteen meenemen.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 18:59

Ik ben al een tijdje een stille mee lezer en zal over een tijdje is proberen zelf fotos te posten en van af nu zo af en toe mee te (proberen) reageren!
Ik vind het allemaal heel interessant :)

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:06

Nou wil ik toch graag een foto posten.
Deze is al van een tijdje geleden een van onze eerste wedstrijden. (4 maanden?)
Mijn guppie is 4 jaar en heb hem vorig jaar zelf zadelmak gemaakt. Ik ben best trots op hem omdat hij maar zo braaf is altijd :)
Ik heb helaas niet meerdere fotos nu op mijn ipad. Staat op mijn laptop allemaal.

Afbeelding

Wat ik zie is dat hij iets op de voorhand valt en zijn nek niet het hoogste punt is.
Dat zijn achterhand meer mag ondertreden.
Dit is mijn eerste post en ik vind het best lastig om het allemaal te "zien". Dus shoot me if im wrong :D
We hebben les en zijn nu weer een stuk vooruit gegaan en wil binnenkort nog even foto's maken zodat jullie (als jullie dat willen) daar naar kunnen kijken!

Ik hoop dat jullie tips hebben en kunnen zeggen wat jullie zien :)
(Nogmaals dit is alweer een tijdje geleden)

Sorry voor de slechte kwaliteit (facebook)

SaSalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:50

Ik heb ook een filmpje en ik hoop dat jullie willen reageren!

Ik vind het heel fijn dat hij goed actief loopt, hoef nooit met sporen of zweep te rijden, en daardoor kan ik je activiteit aan de voorkant tegenhouden, en daarmee hem 'bij elkaar' houden. Wel vind ik dat ik wat naar voren buig met mijn armen en mijn bovenlichaam, waardoor hij eigenlijk nog meer ruimte heeft, als ik iets trotser zou zitten zou het beter gaan. Wel is dit echt een hele vooruitgang, eerst was het namelijk alleen maar door de bak rennen, met zijn kop in de lucht, en zijn rug uitdrukken. Nu kan ik dus gelukkig die activiteit omzetten in iets goeds! Helaas duikt hij soms in mijn hand, waardoor hij gaat hangen en hij te diep en te laag loopt, dit heb ik vaak niet echt door, totdat ik er goed op ga letten, en goed voel wat hij doet. Helaas wil ik nog iets te vaak een 'kneepje' geven (0.54), dit heb ik vroeger geleerd op de manege, om kneepjes te geven. Door mijn nieuwe instructrice heb ik geleerd dat dit helemaal niet de goede manier is & ben ik nu ook mee gestopt. Zijn achterhand er onder zetten is al lang een probleem geweest, maar hier werken we aan, en ik moet zeggen dat dit best goed gaat nu! ik ben echt ontzettend benieuwd wat jullie te zeggen hebben, want ik ben aardig tevreden :D (en dat einde is niet dressuur sorry, haha)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 15:15

Ik wil jullie graag het volgende zeggen:
Van mij en Gaspard helaas geen foto's meer. Gaspard is volledig recreatie na zijn been blessure.. Hooguit een beetje aan de teugel maar meer is het niet. Mijn houding verslechterd op hem, door zijn onregelmatige draftempo. In de bak mogen we zo nu en dan een voltetje rijden maar zo veel mogelijk rechtuit.
Echt foto's maken heeft daarom totaal geen nut meer om ze dan hier te plaatsen. Rijden met Gas vind ik niet leuk meer omdat het gewoon niet fijn gaat. Ik doe het voor hem maar ga liever met hem wandelen of een rustig buitenritje maken.
Op dit moment zit het er in elk geval niet in.. Misschien dat Babootje het nog leuk vind om eens naar ons te komen, en misschien na aanleiding wat ze dan ziet het 'rijden' voor ons nog wat leuker te maken..? (Toen ik mee was naar Tiësto vond ze dit namelijk erg leuk!) het doet me onwijs veel zeer om te beseffen dat hij echt ouder word. Dit wou ik jullie graag even vertellen. Verder gaat het overigens goed met hem, loopt niet kreupel, goed in zijn vel en vacht.. Maar nu ik hem na 2 weken weer zie, is hij ineens zo veel ouder..!
Ik blijf trouwens wel gewoon lekker reageren hier.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:18

Tuurlijk kom ik nog eens bij je kijken LU. Ik PB je wel ff.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:19

Ik ben heel benieuwd wat jullie van mn zusje vinden op een andere pony die ze gisteren mocht rijden :))
Bobbi is 9 jaar en rijd nu een 9 maanden wat serieuzer, Gipsy is een pittig paardje van 1.20 hoog :)

Afbeelding
Afbeelding

November 2012
Afbeelding

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 16:16

@LU... wat vervelend! Ik weet hoe het voelt... ik ben met Kafka nog niet helemaal op dat punt... maar ben er na 6 weken rust nu net begonnen met rustig opbouwen, te beginnen bij stapritjes buiten met beetje draf. Duurt nog wel paar weken voor ik in de bak weer aan het werk ga. Weet ook niet of ik hem zo goed krijg dat ik weer actief kan rijden... ik heb mijn startkaart maar opgezegd... want dit jaar komen er iig geen wedstrijdjes meer.

@Annouk.. leuk dat je vierjarige zo braaf is... hij is op de voorhand (en dat is opzich niet erg..hij is hartstikke jong) takt is ook beetje verstoord... linksvoor is nog aan de grond, rechtsachter al weg. Hij moet achter nog sterker worden. Pony ziet er voor ook breder uit dan achter daar moet je aan werken maar dat kost gewoon tijd. Jij zelf zit er keurig op maar denk aan je handen dat je die niet te vast zet , dat gebeurt snel als je ze niet mooi rechtop hebt. Je been mag je ook iets meer laten hangen.

@SaSaLover, vind dat je hem best leuk aan het lopen hebt. Zit alleen nog een knikje in... verbinding/aanleuning is nog niet soepel/constant genoeg. Nog iets meer proberen om hem van achteren naar voren te rijden. Ik heb het idee dat hij nog wat activiteit/kracht mist in de achterhand. Overgangen rijden, halve ophouding... en misschien toch zweepje erbij om te zorgen dat hij zijn achterbenen meeneemt.

@VisibriTeam... wat een leuk zusje... en leuke combi :) Ik ben blij dat ze nu ook echt rijlaarsjes aan heeft. Er is ook duidelijk te zien dat een passend zadel en een pony die bij de lengte van je zusje past een wereld van verschil is. De onderste is paard hobbelen... met zo'n klein pony'tje kan je zusje echt rijden. Je moet haar alleen niet zoveel Pokon voeren... ze groeit zo weer uit die schattige bonte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:22

Ik kan er niks van zeggen VB omdat het hier gaat om aan de teugel. Ik vind het wel een leuke combinatie :)

Sasa, pas op dat je voorwaartsheid niet verward met activiteit. Vooral in het eerste stuk in het filmpje zie je dat je pony daardoor teveel op de voorhand valt en zie je jou helemaal terug zitten met je onderbenen naar voren gestoken. Als dat gebeurd moet je juist activeren met been maar opvangen met zit.
Maar verder ziet de aanleuning er heel netjes en stil uit, knap hoor!

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:26

Bdankt voor je reactie evelijn!!

Is er verder nog iemand ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:30

xAnnouk schreef:

Je hebt het goed gezien hoor, ik vind hem als 4 jarige eigenlijk prima lopen, je kunt idd gaan focussen om meer naar dat achterbeen te gaan en meer opgerichtheid te krijgen maar dat komt wel, daarin moet je pony sterker worden, hij is immers 4.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 22:53

Ik neem morgen even de tijd om te oordelen enzo.. Rot bui vandaag..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 22:55

LoveUggs schreef:

Kan gebeuren, rustig aan :(:)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 22:57

Dank je jolien, zit een beetje in de knoop met Gas, en mijn ouders zitten nog 2 weken in Italië, dus goed daarover praten gaat niet.. :(

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 23:13

Joolien schreef:
xAnnouk schreef:

Je hebt het goed gezien hoor, ik vind hem als 4 jarige eigenlijk prima lopen, je kunt idd gaan focussen om meer naar dat achterbeen te gaan en meer opgerichtheid te krijgen maar dat komt wel, daarin moet je pony sterker worden, hij is immers 4.

Dat is fijn, ik vind het zelf nogal lastig om te beoordelen omdat ik er nog niet zo heel erg in thuis ben kwa zien.Ik ga hopelijk binnenkort weer fotos maken en dan ben ik benieuwd of er vooruit gang is gekomen in deze vier maanden :) ik mag hopen van wel haha!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 08:59

LoveUggs schreef:

:( :(:)
Doe maar rustig aan LU

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 20:10

Zoals beloofd:
Anouk, ik denk dat jullie heel goed opweg zijn en ga volledig mee met jolien. Ik denk dat voor het mooie je beugels net 1 à 2 gaatjes langer mogen.

SaSalover, leuke pony! En leuk om te zien dat je pony in training net zo loopt als op wedstrijd. Hij zou wel veel actiever mogen. Vooral in het wedstrijd stukje zie je dat jij steeds aandrijft. Het is niet alleen wat wiebelige beentjes, maar je spoort echt aan. Ik twijfelde even, maar zag het ook in stap. Ik zou dus heel veen gaan werken aan de activiteit van je pony. Denk dat het voor jullie wel een goede is om te werken aan 1 tempo. Klinkt zo misschien raar maar wat ik bedoel is dat je je pony zo aan het lopen hebt dat als je kuit geeft en je paard dus een pasje harder moet draven dat hij dat ook echt doet. En als hij dit dan doet moet hij in dat tempo blijven lopen tot jij wat anders aangeeft. Hier moet je heel veel in wisselen. Dus korte stukjes. Bijvoorbeeld een volte. Als voorbeeld volte a-x-a je begint bij a en vraagt een pasje harder. Je rijd zo in datzelfde tempo tot je de hoefslag na x weer bereikt. Zorg er voor dat hij in dat tempo blijft lopen tot je weet bij de hoefslag bent. Daar neem je hem terug naar bijvoorbeeld een pasje langzamer. Dit doe je door je lang en zwaar te maken, rustiger lichtrijden, en opvangen. In dat
Tempo moet ie bijvoorbeeld 10m blijven lopen en dan weer voorwaarts. Zonder te veel been te geven. Het is lastig uitleggen via internet, maar je doel is om je paard actief te krijgen voor je been. Zo komt hij ook meer op de achterhand, en word hij actief aan je been. Kuit betekent voorwaarts tot jij wat anders zegt, en niet 3 passen harder en dan weer in het oude tempo terugvallen. Ik hoop dat je me snapt. Anders probeer ik het anders uit te leggen.

VisibreTeam, leuk om te zien dat je nichtje vooruit gaat! Kijkuit dat ze niet te lang word! Vind het er goed uit zien!

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:12

Dankje! Ja daar zit ik een beetje mee. Voor mezelf zit het dan fijn maar al gauw gaan mijn kiën bijna over de wrong heen...
Hoe zit dat? Heb ik ze dan echt te kort of..?