[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:59

S_en_Z schreef:
Zolang ze zich vormen en mooi rond worden zonder met een valse knik af te buigen vind ik iets achter de loodlijn niet erg. Maar als ze met veel druk op de hand achter de loodlijn gedwongen worden, hol zijn voor de schoft en vals afbuigen halverwege de hals.. dat is gewoon niet oké.. Dat verschil zien helaas (te) weinig mensen in de praktijk en die "krul" wordt als "mooi" gezien.

Dat is gewoon eeuwig zonde.

Even wat ronder instellen is iets heel anders als een paard een uur lang met zijn kin tegen zijn hals/borst rijden.

Zoals ik zei: het is afhankelijk van het geheel :) ik zie ook veel paarden die met de neus eruit gereden worden en zich erg strak houden. Ja.. het kan overal mis gaan. Goede begeleiding is simpelweg onmisbaar.

Citaat:
Wbt achterbeenlanden.. er zit een heel groot verschil tussen paarden die met achterbeen voor landen. Je hebt het "gewone" achterbeen "voor" landen, wat eigenlijk betekent dat het paard gewoon zijn "natuurlijke takt" aanhoudt (dus stuwend.. zoals ze los ook lopen in de wei).. en je hebt het "ongewone" achterbeen "voor" landen.. dit is wanneer een paard de rug (incl. lendenen) vastzet en stijf wordt in de gewrichten van het achterbeen, sneller wordt van achteren en trager met het voorbeen.

Ik denk dat wanneer een paard echt tot dragen komt.. dat het dan niet meer mogelijk is om achterbeen voor te landen.. de activiteit die je er van achteren in rijd moet er omhoog en naar voren uit. Kost meer inspanning. Je snelheid naar voren wordt omgezet in optillen (wat automatisch betekent een fractie trager zijn) en paard moet daar in "naar voren blijven denken" om impuls te behouden. (althans.. het klinkt voor MIJ heel logisch, ik kan er ook helemaal naast zitten hoor!!)

De ruimte aan de voorkant zit hem naar mijn idee toch het meeste in de ruiterhand. En tuuurlijk.. Als je een paard groot en lang laat worden dan worden zijn passen ook grooooot en laaaang.. maar dan heb je vooral veel stretchen en weinig aanspanning.. een paard die zich lang maakt kun je niet tot dragen laten komen. Die moeten eerst "bij elkaar" komen... maar dat is hoe ik er over denk...

Karin.. hoe zie jij dat dan? (want ik snap niet waarom je liever achterbeentje eerst zou willen zien ipv gelijkmatig? Draf is toch 2takt? Misschien is het heel logisch maar snap ik hem niet.. wil graag leren :j ik kan geen foto vinden waarin het achterbeen nog staat evenals het voorbeen en het andere achterbeentje een fractie eerder neerkomt dan het andere voorbeen.. ja.. 1.. maar daar drukte ze zich op in de hals := )

[ Afbeelding ] (dit is niet de beensituatie die Karin bedoeld trouwens hoor.. dit is meer dan een "fractie" eerder landen. := )

[ Afbeelding ]

Welke zien jullie liever dan?

Je plaatst nu foto's van twee verschillende momenten ;)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 21:42

Pletje123, je hebt gelijk. Er zijn ook genoeg foto's van paarden met neusje voor die helemaal niet los zijn :j

Haha ze zijn beiden van zweefmoment vlak voor het neerkomen, het verschil van moment is minimaal.Heb helaas geen betere := Ging mij meer om het verschil van "opgedrukt en van het achterbeen weg" en "in balans".

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 21:45

maj0 schreef:
Voelde het idd wel ja.. Had wel de mazzel dat ze nog gereden was. Maar ja ze word altijd beetje vrolijk buiten haah. Maar goed liever zo dan dat ze niet voor uit te branden is. Ach ja,, tis mooi leer moment. Als je alleen maar goeie foto's ziet is ook niet wat. Keer een slechte leer je ook van zo denk ik maar.

Belangrijkste is dat ik zelf weet dat ik fout ben ;)

Tuurlijk, wordt je hier absoluut niet op aangekeken. Ik heb in het begin van het topic ook een "foute" film geplaatst. En ik heb denk ik meer dan genoeg "zo moet het niet foto's" van mezelf geplaatst ook hier :=

Ook daar leer je van, klopt als een bus :j

Gaat het wel weer wat beter met je rug?

maj0

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:20

Ach ja,, zelfs Anky en Gerco maken fouten. Hoort er bij ook al is het soms niet goed. Gelukkig heb ik een heel lief paard die mijn fouten door haar vingers eeuh hoeven ziet :P

Ja gelukkig gaat het weer beter :) Zit er nou een 1,5 weer weer echt op en dat ik ook weer wat kan. Vandaag weer voor het eerste op concour geweest (dressuur L1 ook eerste keer) Dus ben al lang blij dat het de betere kant op gaat.

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:38

Ik lees nog steeds af en toe mee hier, heb geen tijd om echt te posten of te reageren., maar blijf het leerzaam vinden.

ik heb 'Tyke' op dit topic gewezen. Ben ook erg benieuwd wat er van de foto's van haar te zeggen is.

En ik heb ook altijd 'geleerd' (gehoord?) dat die bobbel achter de kaak niet goed zou zijn. Dit vertelde ik Tyke ook, maar eigenlijk bleef je dit grotendeels in de training wel zien. Zou het dan toch iets van het paard zijn? Viel me op dat het in stilstand, en stap duidelijk minder of zelfs niet te zien was..

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 23:03

FahyaFemke schreef:
Ik lees nog steeds af en toe mee hier, heb geen tijd om echt te posten of te reageren., maar blijf het leerzaam vinden.

ik heb 'Tyke' op dit topic gewezen. Ben ook erg benieuwd wat er van de foto's van haar te zeggen is.

En ik heb ook altijd 'geleerd' (gehoord?) dat die bobbel achter de kaak niet goed zou zijn. Dit vertelde ik Tyke ook, maar eigenlijk bleef je dit grotendeels in de training wel zien. Zou het dan toch iets van het paard zijn? Viel me op dat het in stilstand, en stap duidelijk minder of zelfs niet te zien was..

Bij die van mij is 'ie altijd zichtbaar geweest.. (toen ik bij haar ging kijken viel het me al op) vorige paard had dat niet zo duidelijk :n

Kijk maar.. ook hier zie je hem heel duidelijk. En hier ook. 1e is van Sept vorig jaar, 2e van December vorig jaar. Deze foto zie je hem ook.. hier was ze de 2e dag bij mij.

Volgens DA stelt het niets voor en moet ik me er niet zo druk om maken. := Dus net als jij heb ik het ook alleen maar "gehoord" van iemand.
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 19-05-12 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 23:15

de mijne heeft heel vaak zo'n bobel, ik maar er wel eens een foto van, de da heeft tegen mij gezegt dat dit komt door dat hij teveel eiwitten op heeft. als ik hem van de wei af haal is het ook bijna altijd heeft hij dan een tijdje op stal gestaan is het weg

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 23:18

Hm.. makes sense... hier krijgen ze kuil. Vorig paard had het niet maar die kreeg hooi omdat hij anders helemaal onder de bulten zat (eiwitallergie)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 01:24

Mijn 3 jarige merrie 3 weken onder het zadel

Afbeelding

Afbeelding

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 05:22

tja wat voor commentaar moet ik hierop geven? Vind het er eigenljik wel netjes uitzien voor een 3 jarige net onder het zadel :o

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 09:22

Dank je wel :)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 14:19

Zelf ben ik echt een leek in commentaar geven :+

Ikzelf gisteren met mijn haflinger.
Ze is net terug in het werk achter een rustperiode van 7 maand.
Hier mag ze nog net iets actiever vanachter. Ze moet zichzelf nog meer gaan dragen.
Afbeelding
In galop komt ze er nog niet lekker doorheen, is ook voor mij een hele aanpassing van galop (ben gewend aan grote, ruime en hoogopgooiende passen :+ )
Afbeelding

En ja, mijn laars was kapot :P

Zo liep ze vroeger
Afbeelding
Afbeelding

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 16:48

Tyke schreef:
Werd door iemand verwezen naar dit topic. Zelf weinig verstand mbt commentaar gaan geven al zal ik het proberen. Begrijp dat je op andere foto's ook reactie moet geven.

Plaats zelf paar foto's van Verona. Rijden momenteel klasse L2. Problemen van het paard tja kan zo opgezocht worden maar houd ik even voor me.

[ Afbeelding ]
goed: hooguit dat ik recht op zit
slecht: te getrokken, houd haar vast, paard zet zich vast en hangt. ik zet hier mijn linkerhand te vast.

[ Afbeelding ]
goed: :o niets?
Slecht: ga staan in mijn beugels,k wordt uit zadel getrokken en houd van voor te gespannen tegen.

[ Afbeelding ]
goed: geef iets meer mee,
slecht: tja mag nog meer en losser

[ Afbeelding ]
goed: blijf hier beter in het zadel zitten
slecht: zet mijn armen /handen toch nog te vast.

Wat ik zeg commentaar kan ik zelf slecht geven. Paard mag in het geheel actiever achterbeen gebruik hebben. Zelf zie ik dat nog niet echt maar hoop dat in dit topic nog verder duidelijk te krijgen en te zien enz.

Ik vroeg me af waarom het paard met het achterbeen weinig tot niet in het spoor van het voorbeen treed op je foto's.. kwam 2 filmpjes tegen.. wat me opvalt is zodra jij tegen de voorhand in gaat zitten (tillen en vasthouden) in bochten en soms ook in rechtuit gaan dat het paard de rug vast zet en met de achterhand niets meer doet. Terwijl hij wel degelijk netjes stukken kan ondertreden zag ik op een filmpje van vorig jaar.

Heb het idee dat je teveel op niveau wil rijden en jezelf en je paard teveel pusht waardoor je sterk wordt in je lichaam en daardoor jouw paard ook sterk wordt.. denk dat JIJ (heb je berichten niet gelezen) veel losser moet worden en dat je paard dan al veel verbeterd.

Vind dat het lijkt op de foto's of je zadel ook iets te ver naar voren ligt.. misschien een tip om even te kijken of hij voor en tijdens het rijden echt achter die schouder blijft liggen.

Ik snap dat je je winst rijd.. maar als je je wil gaan voorbereiden voor het M moet je echt aan lossigheid gaan werken.. dit is echt veel te strak.. zoals je paard op dat 1e filmpje loopt ga je hem echt niet fijn in de middendraf en schouderbinnenwaarts krijgen. Met achterwaarts zal hij niet op de 1e hulp gaan, sterk worden in de mond en slepen met de achterbenen (dat GEVOEL heb ik als ik je filmpje zie.. en moet bekennen dat ik maar heel eventjes gekeken heb :o )

Heb je zelf lichamelijk problemen waardoor je je zo vast zet? (ondanks paard volgens mij vrij zwaar in de hand is en een betonnen smoeltje heeft := ziet hij er niet echt uit alsof hij overduidelijk een probleem heeft)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:32

Ik vind het paard hierboven een beetje hangerig naar mijn idee (Die haflinger). Ik ben niet zo goed in commentaar geven. :\

Afbeelding
Dit was vrijdag. Zijn achterhand treed er goed onder en hij loopt over de rug. Hij loopt precies op het randje, hoger zou niet moeten. Ik gaf hem hier net een prikje met mijn spoor trouwens, hij reageerde nauwelijks op mijn kuitdruk.

Afbeelding
Hier geld hetzelfde ; zijn achterhand mag er wel iets meer onder, hij loopt precies op het randje.
Ik ben hier vriendelijk met mijn hand, maar ook hier vroeg ik om reactie, waar hij altijd boos op reageert. Het was 18 graden, dus pony was een beetje lui. Ik moet mijn tenen hier naar binnen draaien, en mijn handen meer bij me houden. Pony is trouwens 4 jaar, een Ovidius.

Iemand tips/commentaar?

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:47

hoi,
grappig heb een vriendin haar paard heet bovidius misschien zijn jullie paarden familie xD

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 18:50

ook ik ben echt ontzettend belabbert in het geven van commentaar := die hierboven vind ik er wel vriendlijk uitzien :)
ik ben wel benieuwd naar wat jullie van mijn pony en ik vinden..
topic in mijn onderschrift voor meer foto's en informatie
ik rijd twitter sinds 15-7-'11

Afbeelding

Afbeelding

ik heb al als tips gekregen om haar meer naar beneden te rijden zodat ze beter op de loodlijn blijft ipv erachter.
de foto's zijn genomen tijdens de eerste week na onze vakantie (van een weekje, ivm schoolreis heeft ze dus niet hoeven werken)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:11

De haflinger lijkt wat gespannen te lopen, als ik zie naar zijn kaak/mond, heel erg krachtvol.

Change
Probeer ontspannen en uitgststrekt te zitten met schouder heup hak. Handen op de plaats houden, en mee geven in de beweging in de mond van het paard.
Krijg soms het gevoel dat je hem wat tegen zit,

Hier boven:
Probeer het paard meer in elkaar te rijden, van achteren naar voren toe, veel tempowisselingen zodat hij meer met zijn achterbenen gaat lopen.
Normaal lopen paarden die niet aan de teugel lopen in 3 delen. Hoofd/hals, voorbenen, achterbenen.
Bij jou is het al Hoofd/hals-voorbenen en dan achterbenen. Veel tempowisselingen en proberen naar verzameling toe, afwisselend naar wat verruimen toe.

Mensen, een paard de achterhand er onder rijden is ontzettend moeilijk en pas van toepassing bij de Z. Wil je meer achterbeen er onder, dan zal het paard dat eerst moeten aanleren.
Omdat verzamelen pas in de Z van toepassing is, zal dan pas meer achterbeen worden gevraagd en zal het paard dan pas meer de voorhand opheven.

Er word zo snel geroepen, achterhand er onder, terwijl dat met B paarden eignelijk niet eens kan.
Wel kan van achteren naar voren, dat de achterhand actief is. Maar dat is heel wat anders dan met achterhand er onder rijden.

(Zal vast nu bokt wel over me heen krijgen)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:31

Nadineblabla de 2 de foto is wel een heel ongelukkig moment om te plaatsen het trekt het hele paard uit zijn verband haha

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:52

Lindy1982 schreef:
Nadineblabla de 2 de foto is wel een heel ongelukkig moment om te plaatsen het trekt het hele paard uit zijn verband haha

klopt maar de andere galopfoto was al helemaal ongelukkig moment :') :+

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 19:54

zou iemand de mijne ook nog willen doen? die staat op de vorige pagina

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:11

Verona is een paard wat enorm sterk is en een karakter heeft als drammen. Moeder van dit paard was nog 3 keer zo erg.
Doordat ze zo sterk is ben ik vast gaan houden. Terwijl ik los moet laten. Zodra ik los laat wil Verona vaak ook graag weer meer gaan hangen. Dus geef ik een pink dan pakt ze mijn onderarm bij wijze van.

Zadel moet nagekeken worden heb mail gestuurd maar krijg geen antwoord. Met dit zadel al genoeg problemen gehad. Afgebroken boom met als gevolg drukplek op de schoft.

Ik wil te graag netjes rijden. Probeer idd wel mijn niveau te rijden maar goed rijd ik dus niet.

Zelf heb ik last van nek en rug. Maar wil dit niet als excuus gebruiken. Dit hindert soms maar niet altijd. En paard heeft idd een betonnen smoelwerk. En ben zelf van mening dat paard lichamelijk niets mankeert. Soms wel maar eigenlijk is dat dan spierpijn oid.

Ik rijd idd af en toe winst. Besef zelf heel goed dat ik in het M niets te zoeken heb. mbt achterwaarts heb je ongelijk al kan je dat zo niet zien. Dit doet ze echt met gemak. dit is echter wel verbeterd tov tijdje terug. Een hulp en hoppa. Maar goed mbt oprichting, verzameling, ontspanning is het bagger.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-12 20:25

Tyke schreef:
Verona is een paard wat enorm sterk is en een karakter heeft als drammen. Moeder van dit paard was nog 3 keer zo erg.
Doordat ze zo sterk is ben ik vast gaan houden. Terwijl ik los moet laten. Zodra ik los laat wil Verona vaak ook graag weer meer gaan hangen. Dus geef ik een pink dan pakt ze mijn onderarm bij wijze van.

Zadel moet nagekeken worden heb mail gestuurd maar krijg geen antwoord. Met dit zadel al genoeg problemen gehad. Afgebroken boom met als gevolg drukplek op de schoft.

Ik wil te graag netjes rijden. Probeer idd wel mijn niveau te rijden maar goed rijd ik dus niet.

Zelf heb ik last van nek en rug. Maar wil dit niet als excuus gebruiken. Dit hindert soms maar niet altijd. En paard heeft idd een betonnen smoelwerk. En ben zelf van mening dat paard lichamelijk niets mankeert. Soms wel maar eigenlijk is dat dan spierpijn oid.

Ik rijd idd af en toe winst. Besef zelf heel goed dat ik in het M niets te zoeken heb. mbt achterwaarts heb je ongelijk al kan je dat zo niet zien. Dit doet ze echt met gemak. dit is echter wel verbeterd tov tijdje terug. Een hulp en hoppa. Maar goed mbt oprichting, verzameling, ontspanning is het bagger.

Ik had je al een PB gestuurd omdat ik niet wou dat je het aanvallend op zou vatten.

Dat het achterwaarts wel goed gaat is mooi!!! (veel sterke paarden met drang omlaag gaan niet zo graag achterwaarts, daarom zette ik er ook bij dat ik dat gevoel kreeg.. niet dat ik wist dat het wel of niet zo was!)

Nou.. het is echt niet slecht.. ik zag in je filmpje stukjes die er echt wel netjes uitzien.. alleen is het voor je paard wel belangrijk dat hij ook in bochten en voltetjes ruim blijft in de benen.. hij gaat nu huppelpasjes maken en dat zie ik ook terug op je foto's. Het is zonde want dat kost je stiekem best veel punten, gaat ten koste van je takt en ook van de ontspanning.

Sommige paarden kunnen niet in het spoor van de voorhoef stappen door lichamelijke problemen.. maar die van jou kan dat wel. Bij jou is het meer omdat jullie je beiden vastzetten.. denk ik.

Uhm.. ik heb ooit de wijze tip gehoord om als een paard wanneer je teugels op maat zijn heeel zwaar wordt om hem dan in 1 x los te laten schieten. De eerste paar keer gaan ze bijna op hun smoelwerk en de meeste paarden leren daarna dat hangen toch niet zo'n goed idee is en dan kun je het makkelijker voor jezelf maken.

Ik weet hoe moeilijk je het hebt.. want mijn vorige paard had ook een betonnen smoel (al toen ik hem kocht.. de oefening hierboven beschreven hielp voor hem helaas NIET want hij had er geen schrik van..) die heb ik 11 jaar zitten tillen en ik ben toch vrij snel in het Z2 gekomen omdat het er niet uitzag alsof hij heel zwaar was. Die moest ik constant drijven om de achterbenen eronder te houden. Heb hem zelfs tijden zonder sporen en met zweep gereden omdat ik wou dat hij vlotter werd aan mijn been.. met sporen aan nam hij een ademteug en drukte hij zijn buik uit.. maar zonder sporen was ik een vliegje.

Ik heb mezelf ook helemaal om moeten scholen met mijn nieuwe paard. De eerste maanden dat ik haar reed op foto's is om je te bescheuren! Totaal geen balans.. met lichtrijden zat ik bijna op haar hals.. handen zaten veel te hoog of te wijd of teugels waren veel te lang..

Balen dat je zoveel narigheid hebt met je zadel. Ik denk dat ik in de auto zou stappen en erheen zou rijden.

Weetje.. soms moet je een stapje terug doen om vooruit te kunnen.. Dat jij last van je lijf hebt/krijgt dat zag ik wel. Vandaar ook mijn vraag. Ik denk dat dat komt omdat je jezelf zo vast zet. Kom je weleens bij een osteo? Ik kom voor mijn rug en bekken wel bij een osteo en heb er heel veel baat bij :j

Ik denk als jij je paard wat fijner in de aanleuning krijgt.. dat je ze ook wat makkelijker naar voren kan rijden.. en als jij dan losser kunt laten krijg jij ook minder last van je lijf.

Heb jaren gekend dat ik begon met een lekker lijf en afstapte met barstende koppijn.. nu stap ik er wel eens op met barstende koppijn (door werk) en kom ik er af met een losse nek en onderrug :D

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 20:48

ooh voel me niet aangevallen hoor (sorry dat het zo overkwam)

Ik vind gewoon dat je gelijk hebt met wat je zegt. Zit zelf alleen op dit moment in flinke dip omdat het gewoonweg zo moeilijk gaat. Ik weet dat we het wel kunnen.
Dit paard is gekomen nadat een man erop gereden heeft. die heeft naar mijn idee gewoon met kracht gereden en tja Dit paard is ook nog zo van pak ik terug. ik heb de kracht niet (ook niet in benen) om dit gelijk goed te krijgen. Zijn al heel stuk verbeterd.
Ik heb het wel eens geprobeert hoor teugels in een keer los. Maar dit paard is er niet van onder de indruk helaas. Dus zoeken we verder.
Loop zelf al bij osteopaat aantal jaren. Ook bij fysio geweest maar gestopt omdat het nu redelijk gaat.
Soms kom ik ook losser van het pard af maar soms ben ik snel erna helemaal stram.

mbt tot het zadel. Kans is groot dat deze te koop komt en ik een nieuwe ga kopen. Maar weet dit nog niet zeker moet het wel verkocht krijgen.

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 17:13

Hoi,

Na lange tijd niet gereageerd te hebben in het topic kom ik ook weer eens met foto's.
(Ben wel blijven meelezen maar had geen tijd om te reageren.)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding'
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

als ik kijk naar de foto's die ik hier eerder heb geplaats in dit topic en het vorige.
vindt ik ons erg vebeterd

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 23:30

SenZ op de fotos die ja laat zien zie ik het niet zo duidelijk hoor, die bobbel. met rijden zwelt dat dan helemaal op..? dat vindk toch wat anders dan de foto's die jij laat zien, in rust/stilstand.
dat met eiwitten klinkt ook aannemelijk.

lindy hij loopt al erg rond voor 3 weken onder het zadel, netjes! ik heb geloof ik niks te melden, want ik probeer dan steeds naar de beenzetting te kijken, en die is gewoon gelijk op foto 2, toch? :D

Silkaay ben het eens met je commentaar op foto 1. uitleg: beenwerk; je ziet linkerachterbeen al afwikkelen en diagonaal voorbeen staat nog op de grond, dus op de voorhand? (ik wacht op correcties hier uit het topic he, ben lerende :o )
Ik vind die foto's van vroeger qua beenwerk er beter uit zien. Ze kan dr hoofd dan wel lager hebben, maar dat geeft niks, ook dan kun je de achterhand er bij hebben, toch?
en grappig die laars :')

Change: hij kijkt wel een beetje boos ja :') Verder ziet het er toch vriendelijk uit, misschien precies een ongelukkig moment na een prikje van je sporen dus. Geloof niet dat ik in staat ben je meer commentaar te geven..

Nadinablabla: ik kijk weer naar het beenwerk. ik zie rechtervoorbeen nog echt staan, en linkerachterbeen al afwikkelen, volgens mij betekent dit dat je paard op de voorhand loopt. Zo zag het er zonder naar de beenzetting te kijken voor mij ook wel uit, hoop dat het klopt. Dus activer van achter maken.
en op je binnenhand letten, die zit goed omhoog :o
foto 2 is achter de teugel. en een ongelukkig momentopname haha.

maralyn ik denk dat mensen dat ook gewoon bedoelen achterhand actiever rijden? ipv er onder.
Ik bedoel dat in ieder geval wel.
Maar wat ik niet begrijp is dat je in de B de achterhand er niet onder kán rijden. Doordat de gangen te snel zijn misschien? Kun je dat uitleggen?

NickyRilana foto 1 hij zou zich wat meer mogen opbollen in de hals voor het mooie. maar voor de B is dat misschien weer nog niet nodig? Hij kijkt wat beuzig maar toch ziet het er fijn uit totaal, hakken iets meer uitdrukken nog.
En foto 2 recht boven je paard ja, maar dat zie je zelf al.

edit: RaliR ziet er goed uit, ik kan er niet zoveel over zeggen sorry :o

Ik heb vandaag wedstrijd gehad (L2) Ik heb voor het laatst les gehad voor de wedstrijd van 3 maart. Deze heb ik toen af moeten zeggen omdat mijn veulen ziek was, en die dag naar de kliniek gebracht moest worden. Daarna hebben we samen verder getraind, en hadden we 14 april weer wedstrijd; 180 en 183 punten. Wederom samen verder getraind, super hard gewerkt aan de achterhand er bij rijden (of er onder ik weet het nu niet meer haha) en blij rijden, niet aan de voorkant zitten maar uit zichzelf in de aanleuning komen.
Vandaag was een topwedstrijd, de vruchten werpen zich af. De jury kwam nog naar me toe (ik rijd bitloos en heb dus 9 vd 10 x dezelfde jury omdat deze (onzinnig vanuit de knhs!!) beperkt is voor het bitloos te beoordelen) en vroeg of ik tussendoor dus stiekem lessen had genomen???
Ik vroeg waarom? Omdat mijn paard zo veranderd was, het was een heel ander plaatje, het was dus super.
Daarna was de prijsuitreiking, en toen begreep ik haar; ik was 2x eerste met 206 en 209 punten. ik ben nog steeds verbaasd, en super blij natuurlijk!!
Ik ben nu dus ineens L2 met 13 winstpunten, en mag dus M1 gaan starten.

Maar waarom ik dat hier plaats, ik was zo trots, en vond het nog gaver dat ze vroeg of ik weer les had, maar dat we dit helemaal zelf hebben gedaan. Mede dankzij dit topic, met alle theorie er om heen. Ik heb me zo verdiept en dat werpt nu zijn vruchten af. Ben er super blij mee!!!
Er zijn foto's gemaakt, ik zal er plaatsen wanneer ik ze op photobucket heb staan. Ik vond haar met losrijden (binnen) veel fijner, goed op mijn zit terug te rijden, had weinig vast aan de voorkant. Maar eenmaal in de ring (buiten) was ze niet te houden voor mn gevoel. Ik heb haar zo moeten tegenhouden tegenhouden, dat ik zo bang was dat ze weer te diep zou lopen (wat ze dus snel doet) maar uiteindelijk is het allemaal meegevallen.

Ik heb er alvast 1, middendraf
Afbeelding

en hier http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater