Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:15

Mindim schreef:
Omdat ik niet klakkeloos aan neem wat jij zegt, ben ik beperkt? Ik heb de zelfde lengte als jij, ben 10 tot 15 kilo lichter dan 75 kilo en pas krap maat 38, dan neem ik niet zo gauw aan dat ik met 15 kilo meer nog steeds in mijn maat 38 pas. En mensen met een zelfde lengte en met 15 kilo verschil, passen niet in dezelfde maat, gaat er bij mij niet in.

Tja, dat is dan jammer voor jou en een geluk voor mij :). Nuance, ik had 70 - 75 kilo geschreven. Dus ja, dan vind ik jou beperkt. En je hoeft van mij geen sorry te zeggen hoor, zeker niet als je het niet meent :).

Collie2008

avanoort schreef:
Dan lijkt het me een goed idee als de dikkerds en de dunnerts vrienden sluiten :+:
en iedereen elkaar in zijn eigen waarde laat. _/-\o_

Tuurlijk en de gemiddelden vallen weer buiten de boot, altijd hetzelfde :+

Brainless

Mindim schreef:
Omdat ik niet klakkeloos aan neem wat jij zegt, ben ik beperkt? Ik heb de zelfde lengte als jij, ben 10 tot 15 kilo lichter dan 75 kilo en pas krap maat 38, dan neem ik niet zo gauw aan dat ik met 15 kilo meer nog steeds in mijn maat 38 pas. En mensen met een zelfde lengte en met 15 kilo verschil, passen niet in dezelfde maat, gaat er bij mij niet in.

Ik herhaal het nog maar 1x.
Mijn vriendin, net zo zwaar en een stuk kleiner met daardoor een veel hoger BMI(dus ze zou in verhouding breder moeten zijn) heeft 2 maten (bijna 3) kleiner dan ik.

Daarnaast heb ik met hetzelfde gewicht (na 3 zwangerschappen) 2 maten groter nodig, omdat mijn bouw sterk veranderd is.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 09-08-11 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:17

Brainless schreef:
Mindim schreef:

Mijn vriendin, net zo zwaar en een stuk kleiner met daardoor een veel hoger BMI(dus ze zou in verhouding breder moeten zijn) heeft 2 maten (bijna 3) kleiner dan ik.

Dat kan toch, bij iedereen zijn de verhoudingen anders. Dat is bij paarden toch ook zo. 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:18

Anoukie schreef:
Mindim schreef:

Tja, dat is dan jammer voor jou en een geluk voor mij :). Nuance, ik had 70 - 75 kilo geschreven. Dus ja, dan vind ik jou beperkt. En je hoeft van mij geen sorry te zeggen hoor, zeker niet als je het niet meent :).

Nuance, ik had het ook over 10 tot 15 kilo lichter dan 75 kilo ;) Ik zie ook niet in waarom ik sorry zou zeggen, ik zit namelijk ook niet te liegen hoor.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:18

Colway schreef:
avanoort schreef:
Dan lijkt het me een goed idee als de dikkerds en de dunnerts vrienden sluiten :+:
en iedereen elkaar in zijn eigen waarde laat. _/-\o_

Tuurlijk en de gemiddelden vallen weer buiten de boot, altijd hetzelfde :+

Hahaha die is goed :(:)
Laten we dan ALLEMAAL vrienden sluiten +:)+

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:20

Mindim schreef:
Nou, ik hoor hier voornamelijk dat het door medicijnen komt en niet door ieder pondje door het mondje. Ik heb ook dik tachtig kilo gewogen en weet elke kledingmaat ook precies. Maar als ik met mijn 1.72 een kilo of 70 a 75 weeg dan pas ik niet in maat 38. Ik ben nu 60 en pas er al amper meer in, dus dat gaat er bij mij niet in, sorry.

:D ieder pondje ging door mijn mondje hoor :j ik ben niet van de lucht zwaar geworden :n
zou wat wezen , moest je je adem in gaan houden %)
ik ben een stress eter,en heb troost gezocht bij gehaktballen en chocola
zit nu net weer lekker in mijn vel

ik wil mijn kg hier best neerzetten hoor,ik schaam me daar niet voor, het is wie en hoe ik ben
sporten gaat erg moeilijk, heb vanaf mijn 16e, en nee was toen niet te zwaar :+ ,al erg slechte knieen waaraan ik meerdere malen aan geopereerd ben

dus bij deze nog een keer speciaal voor jou :j ieder pondje kwam binnen door mijn mondje :D

en ik heb kledingmaat 42 :))

avanoort

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:21

8-) RESPECT

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:22

Brainless schreef:
Mindim schreef:

Daarnaast heb ik met hetzelfde gewicht (na 3 zwangerschappen) 2 maten groter nodig, omdat mijn bouw sterk veranderd is.

Maar 2 mensen van dezelfde lengte en 10 tot 15 kilo's verschil, passen mijns inziens niet in dezelfde kledingmaat.
Ik ben gespierd en erg slank, heb een kind gebaard en ben 60 kilo. Dat iemand die 10 tot 15 kilo zwaarder is en exact dezelfde lengte dezelfde maat heeft, nee sorry.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:23

Mindim schreef:
Sorry, maar het gaat er bij mij gewoon niet in.

En nogmaals...

Mindim schreef:
Nou, ik hoor hier voornamelijk dat het door medicijnen komt en niet door ieder pondje door het mondje. Ik heb ook dik tachtig kilo gewogen en weet elke kledingmaat ook precies. Maar als ik met mijn 1.72 een kilo of 70 a 75 weeg dan pas ik niet in maat 38. Ik ben nu 60 en pas er al amper meer in, dus dat gaat er bij mij niet in, sorry.
Laatst bijgewerkt door Anoukie op 09-08-11 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:24

mirgino schreef:
Mindim schreef:

:D ieder pondje ging door mijn mondje hoor :j ik ben niet van de lucht zwaar geworden :n
zou wat wezen , moest je je adem in gaan houden %)
ik ben een stress eter,en heb troost gezocht bij gehaktballen en chocola
zit nu net weer lekker in mijn vel

ik wil mijn kg hier best neerzetten hoor,ik schaam me daar niet voor, het is wie en hoe ik ben
sporten gaat erg moeilijk, heb vanaf mijn 16e, en nee was toen niet te zwaar :+ ,al erg slechte knieen waaraan ik meerdere malen aan geopereerd ben

dus bij deze nog een keer speciaal voor jou :j ieder pondje kwam binnen door mijn mondje :D

en ik heb kledingmaat 42 :))

Bij mij ook hoor, at alles wat los en vast zat en toen woog ik íneens 80 +
Dat je dat zo zegt, daar heb ik respect voor!

Anoukie

Mindim schreef:
Maar 2 mensen van dezelfde lengte en 10 tot 15 kilo's verschil, passen mijns inziens niet in dezelfde kledingmaat.
Ik ben gespierd en erg slank, heb een kind gebaard en ben 60 kilo. Dat iemand die 10 tot 15 kilo zwaarder is en exact dezelfde lengte dezelfde maat heeft, nee sorry.

Probeer eens wat verder te kijken dan alleen naar jezelf.

Anoniem

Anoukie schreef:
Mindim schreef:
Sorry, maar het gaat er bij mij gewoon niet in.

En nogmaals...

Mindim schreef:

Nou, dan begrijp je me, het gaat er niet in :D

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:25

Hoe je ook wendt of keert, welke reden ook dat iemand te zwaar is:

Blijft nog steeds staan dat de druk op de rugspieren van het paard nog steeds niet boven de 3N/cm2 mag komen en dat de conformatie van het paard nog steeds aangeeft wat een paard kan dragen (en hoe groot het zadel kan zijn).
Laatst bijgewerkt door Schangah op 09-08-11 14:26, in het totaal 4 keer bewerkt

hyppolyte

mindim, jouw bouw kan toch totaal anders zijn dan die van anoukie? Niet ieder mens is exact hetzelfde, sterker nog, IEDEREEN is anders!
Dat jij uitgescholden werd toen je zo dun was is ook onacceptabel en ronduit onbeschoft. Ik weet niet wat jij voor mensen in je omgeving hebt/had, maar daar zou ik niet blij van worden. Iemand bespotten omdat ze dik zijn is net zo erg, niet erger maar ook niet minder erg.
Ik heb zelf ook een vriendin die 1.76 is en momenteel maar 48 kilo weegt, zijn moet net zoveel moeite doen om op die 55 kilo te komen als dat ik moet doen om datzelfde gewicht af te vallen. Zodra zij stress heeft stopt ze met eten, zodra ik stress heb ga ik eten. Precies dezelfde situatie, maar dan omgekeerd. Juist jij zou dan ook moeten begrijpen dat het ronduit banketstaaf is als je op de manier afgefikt wordt zoals in dit topic bij dikke mensen gebeurt. Natuurlijk schiet iedereen dan in de verdediging, maar je moet niet vergeten, verdediging, geen aanval. Er worden geen topics geopend door 'dikke' mensen met het commentaar: "stoor jij je ook zo vreselijk aan die anorexiapatiënten die paardrijden"..

Zoals ik al een paar keer heb gezegd, is het voor dunne mensen schijnbaar onmogelijk om een gewicht of kledingmaat van een dikker persoon in te schatten. Ik had ook zo'n vriendin, met maatje 34 die liep af te geven op iemand met een maatje 40 omdat die zo dik was. En dat terwijl ze naast mij stond en ik maat 46 had 8)7 maar dan wel zeggen, neee, bij jou is dat lang zo erg niet.

Ik ben ook alweer 2 jaar bezig met afvallen en dat gaat moeizaam, maar als ik afval doe ik dat voor mezelf en niet voor iemand anders. Als ik echt voor mijn doen heel zwaar ben dan stap ik ook niet zo vaak meer op mijn paard, maar ik stap er dan wel zo nu en dan toch op ja, dat wel. Ik beweeg heel veel, en met die hoeveelheid beweging blijf ik enkel op gewicht. Mijn eerste lijnpoging deed ik met 10 jaar, omdat ik toen al een van de grootsten van de klas was. In de brugklas had ik al maat 38 van onderen en ik was toen echt verre van te zwaar, dat is gewoon mijn bouw. Als ik maat 42 heb dan ben ik slank. En natuurlijk gaat ieder pondje door het mondje, maar iedereen weet toch ook dat zo'n pondje er bij sommige mensen wat sneller aanzit dan bij een ander, of willen jullie echt iedereen over 1 kam scheren en het waanbeeld dat het niet zo is blijven volhouden???

Nog even een vermelding voor jasmijn, jij maakt je er wel erg makkelijk vanaf, ik heb op de foto's geen ruimzittende kleding aan en bij mij zit het gewicht vooral op mijn benen en kont en die zijn op alle foto's zichtbaar :+. Wel commentaar leveren, maar als er ergens om gevraagd wordt, ho maar.

Uit de reacties die ik heb gekregen is er trouwens niemand die heeft gezegd dat ik te groot of te zwaar ben voor mijn paard. Terwijl ik toch op sommige foto's heel ver boven die zwaar overgewichtgrens heb gezeten.

Anoniem

Anoukie schreef:
Probeer eens wat verder te kijken dan alleen naar jezelf.

Eensgelijks, ik gebruik mezelf als referentiekader, jij doet precies hetzelfde.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:26

Mindim schreef:

En het is wel zo.

Het kan komen door bv ander vet opslag.
Als je veel vet hebt om je organen, dan zie dat nauwelijks aan de buitenkant, maar ze tellen wel mee.
Daarnaast heb ik een grotere voorgevel, wat natuurlijk weer extra gewicht geeft.

En ik heb bredere heupen waardoor ik een grotere maat nodig heb.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:27

Ik vind het soms ook wel wat bijzonder hoor, maar goed...Ik heb ook broeken maat 34 die ik ruim pas, klopt toch ook echt niet.....

Los van dat...Maten zeggen me niet zoveel aangezien ze onderling sterk van elkaar wisselen plus is de pasvorm ook weer iets wat meetelt....

We hadden het ook niet over maten toch? Ik dacht paardenruggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:28

Met vrienden sluiten worden er nog geen problemen opgelost :+

Ik vind het serieus naar voor mensen met overgewicht, en ik kan me ook ontzettend goed voorstellen dat het onwijs moeilijk is om daarvan af te komen. Dat meen ik oprecht. Alleen aan de andere kant denk ik ook écht dat het averechts werkt om je kop in het zand te steken en je mond erover te houden. Want ik weet ook dat het mogelijk is om af te vallen (uitzonderingen daargelaten), en weer een fijn leven te kunnen hebben zonder overgewicht. En is dat niet wat we allemaal willen? Met aaien en goedpraten bereikt niemand iets, echt niet.. Of ben ik de enige die zo denkt?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:29

Juul schreef:
Met aaien en goedpraten bereikt niemand iets, echt niet.. Of ben ik de enige die zo denkt?

Ik denk ook zo, maar er zullen er genoeg in dit topic zijn die anders denken ;)

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:31

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:32

Nee, de discussie ging om gewicht, dat het geen gezicht was met die dikke mensen op zo'n paard

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:33

hyppolyte schreef:
Nee, de discussie ging om gewicht, dat het geen gezicht was met die dikke mensen op zo'n paard

Oh ja dat is waar, het ging vooral om het cosmetische plaatje :)* .

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:33

Dat het geen gezicht is zou me een worst wezen, vind het eerder zielig om te zien voor het paard

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:35

Quellian schreef:
Juul schreef:
Met aaien en goedpraten bereikt niemand iets, echt niet.. Of ben ik de enige die zo denkt?

Ik denk ook zo, maar er zullen er genoeg in dit topic zijn die anders denken ;)

er is ook een tussenpad :j

je hoeft niet extreem links of rechts te gaan je kan ook door het midden :j

dat komt dan vriendelijker over,waarom schreeuwen als je ook kan praten?
en niemand wil extreem dik zijn ,maar afvallen is veel moeilijker dan men denkt :j

helaas ben ik ervaren :+
ik kan het naast me neerleggen ,maar snap heel goed dat jonge meiden het zich erg aantrekken :j
iedereen wil een superfiguurtje,sommige hebben dat dat merendeel niet.