Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Billie1

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 14:59

Vind Totilas geweldig mooi en imposant om te zien! Maar vind foto 1 toch een stuk vriendelijker eruit zien als foto 2.
Wil niet beweren dat Edward 'fout' rijdt...maar het verschil is duidelijk...

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 15:05

Bomba schreef:
Lach me dood als iedereen bij straks bij Totilas dekt, en vervolgens blijkt dat hij helemaal niet zo goed fokt! :D

Als mensen een Totilas willen, dek dan bij Gribaldi. Die heeft Totilas gemaakt he. :)

haha dat is nou precies wat ik ook tegen m'n ouders zei... :')

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 15:06

Bomba schreef:
Lach me dood als iedereen bij straks bij Totilas dekt, en vervolgens blijkt dat hij helemaal niet zo goed fokt! :D

Als mensen een Totilas willen, dek dan bij Gribaldi. Die heeft Totilas gemaakt he. :)

whaha ja idd!

Dusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:10

horseyfries schreef:
Ik ook! Ook naar een "Vestilas"... (oeh, vloeken in de kerk.... ;) )

Ja, en toch zou ik het doen!
Ik ben niet meer zo van de fokkerij, even wat meer op het rijden overgestapt, want allebei is niet zo je dat met deze merrie.
Maar met Totilas zou ik het avontuur met een fries wel aan willen gaan! *D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:17

Nee bomba, want laatst kwam een meiske naar me toe terwijl we het over Parzival hadden en toen zei ze "Totilas is pas een paard!" waarop het over Edward ging en ook Gribaldi enz en wat er nou eigenlijk van Gribaldi zou zijn waarop zij zegt: "Nou, Gribaldi is een rotbeest. Je moet maar eens zien, al zijn nakomelingen zijn ook zo :j" waarop ik: "Bij Totilas merk je daar anders weinig van vind ik?" :') Toen was het effe stil aan de overkant. :+ Dus Gribaldi willen ze niet want diens nakomelingen hebben een rotkarakter :')

Ik hoop iig dat ze selectief zijn met welke merrie's ze laten dekken door hem.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 19:19

Oei Totilas op een fries? Lijkt me niet echt een goede combi :D.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-09 19:20

pharagirlke schreef:
Nee bomba, want laatst kwam een meiske naar me toe terwijl we het over Parzival hadden en toen zei ze "Totilas is pas een paard!" waarop het over Edward ging en ook Gribaldi enz en wat er nou eigenlijk van Gribaldi zou zijn waarop zij zegt: "Nou, Gribaldi is een rotbeest. Je moet maar eens zien, al zijn nakomelingen zijn ook zo :j" waarop ik: "Bij Totilas merk je daar anders weinig van vind ik?" :') Toen was het effe stil aan de overkant. :+ Dus Gribaldi willen ze niet want diens nakomelingen hebben een rotkarakter :')

Hahaha lekker logisch :D.

edit: Gribaldi heeft trouwens al lang en breed afscheid genomen van de sport. Die zal aankomend jaar wel aftreden voor 't publiek.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:57

Inderdaad, het is al een hele tijd geleden ook dat het plaats vond, inmiddels was ik er idd helaas achter gekomen dat ze het "probleem" niet opgelost kregen met hem :(:)

Dusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:57

modie schreef:
vestasiana schreef:
Een "Vestilas" fokken dat lijkt me wel wat!
En om bij hetzelfde rastype te blijven zou een "Wollylas" helemaal het einde zijn.

Voor mij mag hij aan zijn fokcarriere beginnen! *D
Misschien komen er dan meer van die wereldwonders, dat zou absoluut niet verkeerd zijn.

Het is, dat ik meer terug wil naar het basis-bloed, anders was het zelfs een idee voor het vosje 8-)

Nou een Afrolas of Tasjalas, net hoe je hem wilt noemen zal toch ook echt niet te versmaden zijn! *D

Dusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 19:59

Ach er zijn meer kinderen die qua karakter niet op de vader lijken, maar op de moeder! *D

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:03

pharagirlke schreef:

Wat een onzin!!
Gribaldi fokt hele fijne paarden. Ook qua karakter. Dit heeft hij geërfd van zijn vader Kostolany. Deze hengst, werd dit jaar in Hannover tot Trakehnerhengst van het jaar gekozen.
Elke hengst heeft nakomelingen die geen fijn karakter hebben. Maar pappa is niet alleen verantwoordelijk voor zijn kroost!!!!

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 20:18

Ik ken ook een gribaldi nakomeling en dat is echt een schat van een beest. Helaas behandelen zijn eigenare hem als een fiets, arme beest is nog maar 5 en nu al helemaal verpest.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:05

ik ken helemaal geen enkele nare Grib, ik heb het altijd hele fijne werkwillige betrouwbare paarden gevonden

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:22

Ik heb eerlijk gezegd in de trainingsweken bij Bartels behoorlijk wat mensen zien langskomen die een echt niet zo fijne Gribaldi bij hadden. Veel sloegen tegen het been in in plaats van erop voorwaarts te gaan, ook nog een aantal die erbij steigerden, terwijl de amazones echt niets speciaals vroegen.
Misschien hangt het inderdaad van de combinatie af, maar een aantal zijn niet zo "fijn, werkwillig en betrouwbaar" denk ik.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:31

horseyfries schreef:
Ik heb eerlijk gezegd in de trainingsweken bij Bartels behoorlijk wat mensen zien langskomen die een echt niet zo fijne Gribaldi bij hadden. Veel sloegen tegen het been in in plaats van erop voorwaarts te gaan, ook nog een aantal die erbij steigerden, terwijl de amazones echt niets speciaals vroegen.
Misschien hangt het inderdaad van de combinatie af, maar een aantal zijn niet zo "fijn, werkwillig en betrouwbaar" denk ik.

Misschien geen goede ruiters???
Hoeveel mensen heb je daar gesproken dan, die een Gribaldi afstammeling reden?

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 15:48

dat hou je altijd wel. bij welk vaderpaard dan ook..

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:10

Ik heb daar door de jaren heen toch een stuk of vier Gribaldi's gezien die behoorlijk de draak uithingen met heel rustige, nette ruiters. Ik heb ook minstens zoveel lieve Gribaldi's gezien, maar de stelling dat het ALTIJD zulke lieve fijne werkwillige dieren zijn daar heb ik dus mijn twijfels over.
Op den duur zag ik een beetje aan de reactie van die paarden "oh, dat is weer een Gribaldi", en dat bleek altijd te kloppen ook, wat ik eigenlijk bij geen enkel ander vaderdier zo heb ervaren. Maarja, dat is natuurlijk maar net wie je tegenkomt en wat je ziet, dat is voor iedereen anders.
Als ik alleen Totilas had gezien had ik bovenstaande ook nooit geloofd "want alle Gribaldi's die ik heb gezien zijn fantastisch fenomenaal"! :D ;)
Laatst bijgewerkt door horseyfries op 26-11-09 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 18:12

IMO geld dat voor vrijwel elke afstamming?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 09:33

Van Jazz, Ferro, Zeoliet, Concorde, Oramé ken ik dat soort verhalen ook. En ken ook paarden die stuk voor stuk fijne nakomelingen geven zoals Burggraaf, Wellington.

Wij hebben één draak van Dillenburg (x Lt. Generaal) gehad, nooit meer. Heb zelf een Paddox gehad (Ferro): nooit meer en heb twee Wellingtons gehad, zou er zo weer 1 kopen.

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:56

Afbeelding

het zijn gewoon allemaal momentopnames.. deze foto vind ik alles behalve extreem nl..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 20:58

Vind hem nu ook niet bepaalt super :=

KambiusH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:03

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-09 21:19

Ik kwam ook nog fijne foto's van Totilas tegen. Hij lijkt hier absoluut een Happy Atlete met een hele plezierige aanleuning :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 21:46

Bomba schreef:
Nee, absoluut niet.

Zag net nog ergens staan: Ed met Mr. Ed :D

*D

Klopt het of niet??

connie1964

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 22:16

waarom loopt dat beest constant met zijn mond open?hoort dat bij dressuur?