Super leuk dat je hier zoveel kennis kan opdoen. Het heeft ook echt bij mijzelf veel nut gehad!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LoveUggs schreef:En op de rechter hand goed aan je houding werken. Want het punt dat hij daar niet loopt zoals op de linke hand komt denk ik vooral door jou. Op de laatste 2 foto's waar hij op de voorhand valt, val jij ook op de voorhand. Hoe kan hij dan op de achterhand komen als jij je gewicht op de voorhand houd? Niet je hakken op trekken, want ook hierdoor val jij naar voren.
Kijk eens naar de foto die jij als 'vreselijk' omschrijft. Daar zie je heel duidelijk dat jij uit balans bent, terwijl je paard zijn best doet. Je valt daar voorover je teugels zijn te lang waardoor je ellebogen achter je lichaam uitkomen... Denk dus ook aan je teugels. Verser heb ik het idee dat jij je handen nog iets te veel in piano stand hebt.. Door dat knikje dat wat afbuigt naar beneden en naar binnen. (Zie hier precies dezelfde handhouding als een vriendin van mij..En dan als laatste.. Lekker om je heen kijken. Kijken waar je naartoe gaat!
Veulen84 schreef:LoveUggs schreef:En op de rechter hand goed aan je houding werken. Want het punt dat hij daar niet loopt zoals op de linke hand komt denk ik vooral door jou. Op de laatste 2 foto's waar hij op de voorhand valt, val jij ook op de voorhand. Hoe kan hij dan op de achterhand komen als jij je gewicht op de voorhand houd? Niet je hakken op trekken, want ook hierdoor val jij naar voren.
Kijk eens naar de foto die jij als 'vreselijk' omschrijft. Daar zie je heel duidelijk dat jij uit balans bent, terwijl je paard zijn best doet. Je valt daar voorover je teugels zijn te lang waardoor je ellebogen achter je lichaam uitkomen... Denk dus ook aan je teugels. Verser heb ik het idee dat jij je handen nog iets te veel in piano stand hebt.. Door dat knikje dat wat afbuigt naar beneden en naar binnen. (Zie hier precies dezelfde handhouding als een vriendin van mij..En dan als laatste.. Lekker om je heen kijken. Kijken waar je naartoe gaat!
Eerlijk gezegd ben ik het hier niet mee eens. Natuurlijk kan elke houding beter. Maar die eerste foto op rechts was netjes. Maar toch zag ik daar al aan dat er ergens een grote storing moet ontstaan bij het paard op die hand.
Paard is namelijk gewoon scheef en wenst rechtsom niet in te buigen en duwt de ruiter op de voorhand. Door te gaan hangen en z'n achterhand te laten vallen. Ruiterfout is dat er niet geeist word dat ie ook daar op die kant z'n best blijft doen. Ik ga me echt bijna niet druk maken over de houding van dit soort ruiters. Gaat het paard zich dragen, dan zul je zien dat ze horizon gezien rechtop zitten (op die iets te bolle schouders na).
Die vreselijke foto: Ruiter vraagt buiging naar rechts, brengt de achterhand in... En dan trekt paard zich los uit die beweging en buigt z'n hoofd naar links en smokkelt meteen z'n achterhand er bij. Plankje neemt bochtje.
ElineCath schreef:Hooi! Ik heb hier een tijdje geleden een foto geplaatst, ben hard aan t werk gegaan en benieuwd wat jullie er nu van vinden!
[ Afbeelding ]
Ik vind het er l beter uitzien, meer kracht van achter. Hij loopt alleen wel iets achter de ll.