Ik kan me namelijk herinneren dat je knappe paard er nog wel een handje van had om onder je vandaan te lopen en het tempo over te nemen wat bij jou als reactie op riep om juist tegen te gaan houden van voor. Gevolg was een paard die zich vast bleef houden en van de achterband af liep. Je filmpjes gaven ook een gespannen beeld en vind de foto die loveuggs laat zien ook niet lekker ontspannen ogen.... Al LIJKT het plaatje daar misschien wel mooier het is het niet...
hebt een jong dier die nog echt sterker moet worden etc. dat zorgt er ook voor dat je nooit nu al dat perfecte beeld kunt tonen van het aan de teugel lopen vanuit een actieve achterhand WEL kun je de goede weg ernaar toe laten zien en dat is precies wat ik hier zie!! En wat mij dus BLIJ maakt!

Ik zie namelijk een paard die de ruimte krijgt om de hand op te zoeken, een ruiter die haar paard ook het vertrouwen geeft en zich geen zorgen meer maakt om dat onder haar vandaan lopen! Toppie! Ik vind dat je echt goed bezig bent en als je dit vol blijft houden, je paard los blijft werken, ruimte geeft om te ontspannen en zoeken en aan de achterhand blijft werken, sterker maakt en activiteit vraagt zul je merken dat hij vanzelf meer de achterhand er onder gaat zetten, gaat zakken daar en tot dragen komt en vanzelf gaat dat neusje er meer uit komen en zul je ook merken dat hij steeds opgerichter gaat lopen MAAR dat kost tijd, veel tij en hwel veel trainingen en vooral geduld!
Floor toppie bezig zo!