Dat is nog veel trager dan ik dacht ja freeride.. want wat ik aan western-dresuurders zie rijden draaft wel wat sneller dan dit(filmpje), maar zetten ook het achterbeen niet maximaal onder. (vandaar dat ik dacht dat het niet zo hard ging want bij "een beetje dressuurpaard" gaan rennerige paarden graag dravertje spelen)
Een voorbeeld van een rennerige middendraf:

Vorig jaar november. Ik pushte haar helaas teveel, ze wou lang worden in de hals omdat ze het niet kon bolwerken en ik geef haar geen ruimte (duw hand omlaag) dus liep ze tegen mijn hand aan en geeft dmv mondje openen aan dat ze NIET blij met me is. Mijn neusriem en sperriem zitten vrij los, dus ze KAN haar mond ook openen. Dit soort foto's en momenten zie ik (godzijdank) weinig tot zelden in mijn eigen rijden. Ik wist hier ook dondersgoed dat ik het niet goed aanpakte, had haar direct terug moeten zetten en het verder moeten proberen.. Maarja.. voor die foto he

Met ietsjes meer lucht (zelfde diagonaal maar had haar hier net "bijgereden" om dat ik al voelde dat ze achter
te snel was)

Nog steeds zie je haar drukken dat ze langer wil worden, het punt is.. als ik ook daadwerkelijk langer had gegeven dan werd ze een duikboot (kruis omhoog, hals lang en bij de ribben gespannen)
Ik weet dat ik omlaag kijk.. en dat doe ik dus ook om te kijken hoe zij reageert.. want als je nooit iets vraagt.. en nooit een fout maakt, kun je het ook niet oplossen.. Het probleem? Voor wegrijden wel recht, maar nog onvoldoende op het achterbeen.. en nog niet sterk genoeg in het achterbeen om ook echt genoeg dragend te verruimen.
Iets waar we met andere oefeningen (denk aan tempowisselingen en overgangen) hard aan gewerkt hebben. Inmiddels is ze al een stuk sterker en gaan de middendrafjes stukken beter.

Ik heb geen verstand van Western verder freeride