Citaat:het gaat er om welk aantal kilo's, in welke vorm dan ook, nog aanvaardbaar is om op een paardenrug te bewegen.
En ook daarin verschillen mensen ook erg in mening.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Colway schreef:Citaat:het gaat er om welk aantal kilo's, in welke vorm dan ook, nog aanvaardbaar is om op een paardenrug te bewegen.
En ook daarin verschillen mensen ook erg in mening.
Quellian schreef:Dat wilde ik net zeggen! Slank zijn gaat echt niet vanzelf!
. Oké, genoeg zelfspot weer
.
. Dat vond ik toen ook niet leuk
. Toen ik met mijn 1.73 m. 60 kg woog, was ik mager. Ja, echt mager. Ook dat is dus per persoon verschillend, maar daarmee zeg ik niets nieuws hier
.
.
Citaat:Wat vind jij dan nog een maximaal aanvaardbaar gewicht? Puur gewicht.
Zwaardere ruiters zullen daar idd waarschijnlijk een groter gewicht invullen dan mensen die dat niet zijn, vul je een gewicht in lichter dan je zelf en tevens ga je nog op je paard zitten, tja dan komen er vraagtekens.
) maar ik vind hem te groot/zwaar om een paard dagelijks te belasten.
. Ik ben in de afgelopen 10 jaar verschillend in gewicht geweest tussen de 70 en 98 kilo. Ik weet écht heel goed welke kledingmaat ik bij welk gewicht heb, ik kan het bijna dromen
. En schijnbaar zit daar dus wel veel verschil in bij ons.Mindim schreef:Ik zit eens in je profiel te kijken Anoukie, maar je hebt maat 38? De foto's zijn recent, de onderste foto's? Als jij maat 38 hebt, dan heb ik size zero.
. Ik heb het over vroeger. De laatste keer dat ik maat 38 had, was 6 jaar geleden, toen ik veel afgevallen was
.
. Anoukie schreef:Mindim schreef:Sorry, maar het gaat er bij mij gewoon niet in.
Zonde dat je zo beperkt bent.
Juul schreef:Ach, ik snap de OP wel hoor. Het gaat er puur om of het wel te doen is voor een paard om een bepaald gewicht te dragen, en ik denk zeker dat daar een grens aan zit. Over veroordeling gesproken, iedereen beoordeelt/ wordt beoordeeld op uiterlijke kenmerken. Wat Mindim zegt, overkomt mij ook. Dat is ook niet leuk om te horen. Ik doe veel aan sport en eet gezond, en dan krijg ik altijd vragen of ik anorexia heb, of waar ik het in godsnaam voor doe omdat ik toch niet hoef af te vallen. Niemand neemt je serieus hoor.
Ook als je een keer een gebakje overslaat, nou dat kan echt niet hoor!
Maar te dikke mensen zijn idd altijd maar zielig, want die kunnen er niks aan doen. Soms denk ik wel eens dat het een goede motivatie zou zijn als er een maximaal gewicht zou zijn voor ruiters. En dat bedoel ik zeker niet lùllig, denk echt dat het wel wat zou helpen als iedereen z'n kop niet meer in het zand steekt en het probleem van overgewicht aan zou pakken in plaats van mensen te behandelen als porselein...
avanoort schreef:Maar nodeloos kwetsen zoals eindeloos in dit topic gebeurd door waarschijnlijk mensen die zelf geen enkele kilo te veel hebben......dat vind ik nou niet kunnen.
Ook mensen die in ander mans ogen 'te dik zijn' hebben gevoel en het lijkt of dat maar weer even vergeten wordt.
Bah, verschikkelijk gewoon![]()
![]()
avanoort schreef:[Maar nodeloos kwetsen zoals eindeloos in dit topic gebeurd door waarschijnlijk mensen die zelf geen enkele kilo te veel hebben......dat vind ik nou niet kunnen.
Ook mensen die in ander mans ogen 'te dik zijn' hebben gevoel en het lijkt of dat maar weer even vergeten wordt.
![]()
avanoort schreef:[naam] schreef:Ach, ik snap de OP wel hoor. Het gaat er puur om of het wel te doen is voor een paard om een bepaald gewicht te dragen, en ik denk zeker dat daar een grens aan zit. Over veroordeling gesproken, iedereen beoordeelt/ wordt beoordeeld op uiterlijke kenmerken. Wat Mindim zegt, overkomt mij ook. Dat is ook niet leuk om te horen. Ik doe veel aan sport en eet gezond, en dan krijg ik altijd vragen of ik anorexia heb, of waar ik het in godsnaam voor doe omdat ik toch niet hoef af te vallen. Niemand neemt je serieus hoor.
Ook als je een keer een gebakje overslaat, nou dat kan echt niet hoor!
Maar te dikke mensen zijn idd altijd maar zielig, want die kunnen er niks aan doen. Soms denk ik wel eens dat het een goede motivatie zou zijn als er een maximaal gewicht zou zijn voor ruiters. En dat bedoel ik zeker niet lùllig, denk echt dat het wel wat zou helpen als iedereen z'n kop niet meer in het zand steekt en het probleem van overgewicht aan zou pakken in plaats van mensen te behandelen als porselein...
Maar nodeloos kwetsen zoals eindeloos in dit topic gebeurd door waarschijnlijk mensen die zelf geen enkele kilo te veel hebben......dat vind ik nou niet kunnen.
![]()