Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:41

Citaat:
het gaat er om welk aantal kilo's, in welke vorm dan ook, nog aanvaardbaar is om op een paardenrug te bewegen.

En ook daarin verschillen mensen ook erg in mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:42

Quellian schreef:
Inhaalslag Mindim? :D

Ja, was even niet geweest :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:42

Colway schreef:
Citaat:
het gaat er om welk aantal kilo's, in welke vorm dan ook, nog aanvaardbaar is om op een paardenrug te bewegen.

En ook daarin verschillen mensen ook erg in mening.

Wat vind jij dan nog een maximaal aanvaardbaar gewicht? Puur gewicht.

Zwaardere ruiters zullen daar idd waarschijnlijk een groter gewicht invullen dan mensen die dat niet zijn, vul je een gewicht in lichter dan je zelf en tevens ga je nog op je paard zitten, tja dan komen er vraagtekens.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:46

Quellian schreef:
Dat wilde ik net zeggen! Slank zijn gaat echt niet vanzelf!

Dik worden ook niet :D. Oké, genoeg zelfspot weer ;).

En ja, ik kan me voorstellen dat het ook niet leuk is om een "anorexia-ruiter" genoemd te worden. Toen ik 15 was, werd ik "lamelletje" genoemd omdat ik flinterdun was :). Dat vond ik toen ook niet leuk :n. Toen ik met mijn 1.73 m. 60 kg woog, was ik mager. Ja, echt mager. Ook dat is dus per persoon verschillend, maar daarmee zeg ik niets nieuws hier :).

En welzijn van het paard is enorm belangrijk, zeker. Welzijn van de mens vind ik dan net even wat belangrijker en ik onderstreep zeker ook dat het zorgwekkend is dat we steeds dikker worden in deze maatschappij. Daar mag van mij zeker veel meer aandacht voor komen.

Neemt niet weg, dat het hier wel een 2 kampen discussie lijkt: Dik vs Dun. Dun onderschrijft hoe achteloos Dik omgaat met het welzijn van hun paard, door er toch maar op te (blijven) rijden en Dik, die zich daardoor (imo terecht) aangevallen voelt (omdat het niet op iedereen van toepassing is), verdedigt zich door Dun weer aan te vallen en ze anorexiaruiters te noemen of door aan te geven dat een dunne spriet die niet kan rijden, ook schadelijk is voor de paardenrug. En zo maar door.

En dat al 85 pagina's lang :=.

050206051012

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:49

Je hebt gelijk Anoukie, het is al 85 pagina's herhaling van herhaling van herhaling :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:49

Met 1.73 en 60 kilo ben je niet echt mager hoor :n
Dan heb je gewoon een gezond gewicht, heb maar eens 46 kilo gewicht en dezelfde lengte, dan noemen ze jou geen lamelletje meer.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:52

Citaat:
Wat vind jij dan nog een maximaal aanvaardbaar gewicht? Puur gewicht.

Zwaardere ruiters zullen daar idd waarschijnlijk een groter gewicht invullen dan mensen die dat niet zijn, vul je een gewicht in lichter dan je zelf en tevens ga je nog op je paard zitten, tja dan komen er vraagtekens.

Ik vind 80kg en ja, ik weet dat mannen dat al snel wegen, maar daar kan dat paard ook niets aan doen. Ik vindt btw ook niet dat hoe groter een paard is hoe meer hij kan dragen, het gaat om de bouw.

Mijn vriend is 1.87 en 85 kg. Als mijn paard straks ingereden en braaf is, mag hij van mij best eens aan de hand een stapritje doen (hij kan niet paardrijden :+ ) maar ik vind hem te groot/zwaar om een paard dagelijks te belasten.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:53

Ik kreeg met 1.60m en 48kg ook véél commentaar.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:54

Mindim, hoe kun jij nu zeggen dat ik met dat gewicht niet mager was :? ? Sterker nog, met 70-75 kg heb ik maat 38, dus reken maar terug (of verder) ;).

Quellian, inderdaad :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:56

Ik ben 172 en woog 46 kilo. Ik werd bespot door te zware mensen, ik moest niet zeuren, want ik kon alles eten wat ik wou. Welke scheldnamen ik wel niet te horen kreeg niet normaal. En dat allemaal met een lachend gezicht, want het is een stuk geaccepteerder om een mager iemand te kakken te zetten dan een dikkerd die er nooit iets aan kan doen.

Ik ben met 172 en ben 60 kilo Anoukie, dus zoveel verschil kan er niet in zitten. ben vrij gespierd en pas in maat 38, niet in 36.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:00

Ik zit eens in je profiel te kijken Anoukie, maar je hebt maat 38? De foto's zijn recent, de onderste foto's? Als jij maat 38 hebt, dan heb ik size zero.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:01

Mindim, ik heb geen enkele reden om hierover te liegen :). Ik ben in de afgelopen 10 jaar verschillend in gewicht geweest tussen de 70 en 98 kilo. Ik weet écht heel goed welke kledingmaat ik bij welk gewicht heb, ik kan het bijna dromen ;). En schijnbaar zit daar dus wel veel verschil in bij ons.

En erg rot voor je, dat je zo gepest bent omdat je te dun was. Is net zo erg als gepest worden omdat je te dik bent, of lelijk, of een andere huidskleur etc. Maar hou svp op met het steeds maar zeggen van "de dikkerd die er nooit iets aan kan doen". Want er zijn meer dan genoeg "dikkerds" die absoluut geen problemen hebben met het ervoor uitkomen dat ieder pondje door het mondje gaat.

Had je ook een eetstoornis?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:02

Mindim schreef:
Ik zit eens in je profiel te kijken Anoukie, maar je hebt maat 38? De foto's zijn recent, de onderste foto's? Als jij maat 38 hebt, dan heb ik size zero.

Dan ben ik niet duidelijk geweest of je hebt selectief gelezen :). Ik heb het over vroeger. De laatste keer dat ik maat 38 had, was 6 jaar geleden, toen ik veel afgevallen was :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:03

Nou, ik hoor hier voornamelijk dat het door medicijnen komt en niet door ieder pondje door het mondje. Ik heb ook dik tachtig kilo gewogen en weet elke kledingmaat ook precies. Maar als ik met mijn 1.72 een kilo of 70 a 75 weeg dan pas ik niet in maat 38. Ik ben nu 60 en pas er al amper meer in, dus dat gaat er bij mij niet in, sorry.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:04

Het zou je sieren als je ook gewoon eens iets van een ander kunt aannemen :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:05

Ach, ik snap de OP wel hoor. Het gaat er puur om of het wel te doen is voor een paard om een bepaald gewicht te dragen, en ik denk zeker dat daar een grens aan zit. Over veroordeling gesproken, iedereen beoordeelt/ wordt beoordeeld op uiterlijke kenmerken. Wat Mindim zegt, overkomt mij ook. Dat is ook niet leuk om te horen. Ik doe veel aan sport en eet gezond, en dan krijg ik altijd vragen of ik anorexia heb, of waar ik het in godsnaam voor doe omdat ik toch niet hoef af te vallen. Niemand neemt je serieus hoor.
Ook als je een keer een gebakje overslaat, nou dat kan echt niet hoor!

Maar te dikke mensen zijn idd altijd maar zielig, want die kunnen er niks aan doen. Soms denk ik wel eens dat het een goede motivatie zou zijn als er een maximaal gewicht zou zijn voor ruiters. En dat bedoel ik zeker niet lùllig, denk echt dat het wel wat zou helpen als iedereen z'n kop niet meer in het zand steekt en het probleem van overgewicht aan zou pakken in plaats van mensen te behandelen als porselein...

Edit: Ik bedoel dus niet alleen dat mensen met overgewicht zichzelf zielig zouden vinden, maar eerder dat de omgeving het ziet als zielig.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-08-11 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:06

Anoukie schreef:
Het zou je sieren als je ook gewoon eens iets van een ander kunt aannemen :).

Sorry, maar het gaat er bij mij gewoon niet in.

Anoukie

Ennnnnnnnnnnnnnn daar gaan we weer...

Anoukie

Mindim schreef:

Zonde dat je zo beperkt bent :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:09

Anoukie schreef:
Mindim schreef:

Zonde dat je zo beperkt bent :).

Omdat ik niet klakkeloos aan neem wat jij zegt, ben ik beperkt? Ik heb de zelfde lengte als jij, ben 10 tot 15 kilo lichter dan 75 kilo en pas krap maat 38, dan neem ik niet zo gauw aan dat ik met 15 kilo meer nog steeds in mijn maat 38 pas. En mensen met een zelfde lengte en met 15 kilo verschil, passen niet in dezelfde maat, gaat er bij mij niet in.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:09

Juul schreef:
Ach, ik snap de OP wel hoor. Het gaat er puur om of het wel te doen is voor een paard om een bepaald gewicht te dragen, en ik denk zeker dat daar een grens aan zit. Over veroordeling gesproken, iedereen beoordeelt/ wordt beoordeeld op uiterlijke kenmerken. Wat Mindim zegt, overkomt mij ook. Dat is ook niet leuk om te horen. Ik doe veel aan sport en eet gezond, en dan krijg ik altijd vragen of ik anorexia heb, of waar ik het in godsnaam voor doe omdat ik toch niet hoef af te vallen. Niemand neemt je serieus hoor.

Maar te dikke mensen zijn idd altijd maar zielig, want die kunnen er niks aan doen. Soms denk ik wel eens dat het een goede motivatie zou zijn als er een maximaal gewicht zou zijn voor ruiters. En dat bedoel ik zeker niet lùllig, denk echt dat het wel wat zou helpen als iedereen z'n kop niet meer in het zand steekt en het probleem van overgewicht aan zou pakken in plaats van mensen te behandelen als porselein...

Maar nodeloos kwetsen zoals eindeloos in dit topic gebeurd door waarschijnlijk mensen die zelf geen enkele kilo te veel hebben......dat vind ik nou niet kunnen.
Ook mensen die in ander mans ogen 'te dik zijn' hebben gevoel en het lijkt of dat maar weer even vergeten wordt.
Bah, verschikkelijk gewoon ;( ;( ;(

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:10

avanoort schreef:
Maar nodeloos kwetsen zoals eindeloos in dit topic gebeurd door waarschijnlijk mensen die zelf geen enkele kilo te veel hebben......dat vind ik nou niet kunnen.
Ook mensen die in ander mans ogen 'te dik zijn' hebben gevoel en het lijkt of dat maar weer even vergeten wordt.

Er zijn veel mensen die in hetzelfde schuitje hebben gezeten, die dus spreken vanuit hun eigen ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:12

avanoort schreef:
[Maar nodeloos kwetsen zoals eindeloos in dit topic gebeurd door waarschijnlijk mensen die zelf geen enkele kilo te veel hebben......dat vind ik nou niet kunnen.

Voor de zoveelste keer, de dunnerds worden ook voor van alles uitgemaakt in dit topic, maar het lijkt ook of dat even vergeten wordt, waarschijnlijk door mensen die zelf wat kilo's te veel hebben. Bah verschrikkelijk gewoon |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:13

avanoort schreef:
[naam] schreef:

Ja dat is heel naar. Maar, mensen die (te) dun zijn kwetsen mag wel?

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:13

Dan lijkt het me een goed idee als de dikkerds en de dunnerts vrienden sluiten :+:
en iedereen elkaar in zijn eigen waarde laat. _/-\o_