Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sflj schreef:volgens mij lees jij niet goed. Ze zegt nl. nergens dat mensen met een cap en bodyprotector minder verantwoordelijk zijn.
montoya schreef:valt me wel op dat de mensen die western rijden het felst zijn op het dragen van een cap .
Anne_GTI schreef:montoya schreef:valt me wel op dat de mensen die western rijden het felst zijn op het dragen van een cap .
Van een westernzadel af proberen te vallen is ook een kunst op zich. Ik zeg niet dat het niet kan maar het is wel een stuk moeilijker dan van een dressuurzadel afvallen.
Almaz schreef:sflj schreef:volgens mij lees jij niet goed. Ze zegt nl. nergens dat mensen met een cap en bodyprotector minder verantwoordelijk zijn.
Dat schreef ik ook niet. Ik schreef: minder verantwoordelijkheid nemen tegenover medemens en tegenover paard.
sflj schreef:volgens mij lees jij niet goed. Ze zegt nl. nergens dat mensen met een cap en bodyprotector minder verantwoordelijk zijn.
Anya schreef:detour schreef:Er zijn er idd genoeg die om die reden caploos rijden, het staat niet stoer.![]()
Misschien staat rolstoel charmanter..
En hier hebben we het aloude argument van de pro-cap patrouille weer.
Als je aangeeft geen cap op te willen zetten, dan is er altijd wel iemand die zegt:
"ja maar je kunt er dood aan gaan én/of je kunt levenslang invalide worden".
"lees het verhaal van barmat, en dan denk je wel na".
Nog afgezien van het feit dát ik al levenslang invalide ben, dus me door dat argument al niet meer zo ontzettend gehinderd voel![]()
, geldt ook daarvoor: dat maakt ik toevallig zelf wil uit.
Er is geen wettelijk voorschrift en geen verzekeringsvoorschrift op basis waarvan ik mijn mening bij zou moeten stellen (of een boete riskeren), er zijn alleen maar heel veel niet eens overbezorgde, maar wel overbemoeizuchtige bokkers die menen dat hun argumentatie mij wel over de streep trekt.
En dat is dus niet zo. Dood gaan, doe je op veel verschillende manieren. En een val van een paard zou een risico-factor kunnen zijn, maar eerlijk gezegd is de kans dat ik op enig moment het dagelijks verkeer niet overleef vele malen groter. En ondanks de gruwelijke verhalen van verkeersslachtoffers en de bijbehorende statistieken van maatschappelijk aanvaarde verliezen in mensenlevens.. blijven mensen echt wel in die auto stappen. Paar veiligheidsdingies voor de vorm en misplaatste gevoelens van veiligheid vieren hoogtij.
Dan liever mijn eigen keuzes.
En Arabest: argument 1 tot en met 10 dan. Dat wil ik ZELF bepalen. Waar bemoeien jullie je mee?
En tenslotte: dat vluchtdierverhaal? antwoord: je moet je paard opvoeden en desensabiliseren. Mijn paard rent niet, mijn paard zakt. En kijkt dan gelukkig fatsoenlijk om zich heen.
In plaats van al die aandacht voor een cap kun je beter investeren in iemand die je leert om je zodanig met je paard om te gaan dat ze niet rennen maar gewoon te rijden zijn en alleen rennen als dat van jou ook mag.
Oh ja en wilde zwijnen vindt mijn paard wél vies ruiken, maar op wat gesnort na is ze gewoon te houden hoor![]()
Het is ook wél zo handig om een bestuurbaar galopje bij de hand te hebben in die situaties.
detour schreef:Hopelijk struikelen nu niet tig bokkers over me heen.
Chiqa schreef:detour schreef:Hopelijk struikelen nu niet tig bokkers over me heen.
Vind je het erg als ik dan wel even een cap opzet?![]()
Snap het ook niet hoor dat tegens zich zo op lopen winden.
Mss omdat de argumenten te zwak zijn, dat zou natuurlijk heel goed kunnen.
Zie liever gewoon een eerlijke opmerking als zoiets van :
"Ik doe lekker geen cap op omdat heel bokt dat wi"l ben gewoon lekker dwars"
dan dat gedraai dat een paard geen vluchtdier is, vallen de schuld van de ruiter is
en uitglijden komt door het bit.
Wat een onzin
Snoevie schreef:dat zeggen er ook een hoop,dat t niet fijn zit
riannhuh schreef:ik rijd áltijd met cap, zelfs het braafste paard kan een misstap maken of ergens van schrikken
Chiqa schreef:Snoevie schreef:dat zeggen er ook een hoop,dat t niet fijn zit
Prima, maar ga dan niet van alles lopen verzinnen om een excuus te hoeven geven.
Anya schreef:detour schreef:Er zijn er idd genoeg die om die reden caploos rijden, het staat niet stoer.![]()
Misschien staat rolstoel charmanter..
En hier hebben we het aloude argument van de pro-cap patrouille weer.
Als je aangeeft geen cap op te willen zetten, dan is er altijd wel iemand die zegt:
"ja maar je kunt er dood aan gaan én/of je kunt levenslang invalide worden".
"lees het verhaal van barmat, en dan denk je wel na".
Nog afgezien van het feit dát ik al levenslang invalide ben, dus me door dat argument al niet meer zo ontzettend gehinderd voel![]()
, geldt ook daarvoor: dat maakt ik toevallig zelf wil uit.
Er is geen wettelijk voorschrift en geen verzekeringsvoorschrift op basis waarvan ik mijn mening bij zou moeten stellen (of een boete riskeren), er zijn alleen maar heel veel niet eens overbezorgde, maar wel overbemoeizuchtige bokkers die menen dat hun argumentatie mij wel over de streep trekt.
En dat is dus niet zo. Dood gaan, doe je op veel verschillende manieren. En een val van een paard zou een risico-factor kunnen zijn, maar eerlijk gezegd is de kans dat ik op enig moment het dagelijks verkeer niet overleef vele malen groter. En ondanks de gruwelijke verhalen van verkeersslachtoffers en de bijbehorende statistieken van maatschappelijk aanvaarde verliezen in mensenlevens.. blijven mensen echt wel in die auto stappen. Paar veiligheidsdingies voor de vorm en misplaatste gevoelens van veiligheid vieren hoogtij.
Dan liever mijn eigen keuzes.
En Arabest: argument 1 tot en met 10 dan. Dat wil ik ZELF bepalen. Waar bemoeien jullie je mee?
En tenslotte: dat vluchtdierverhaal? antwoord: je moet je paard opvoeden en desensabiliseren. Mijn paard rent niet, mijn paard zakt. En kijkt dan gelukkig fatsoenlijk om zich heen.
In plaats van al die aandacht voor een cap kun je beter investeren in iemand die je leert om je zodanig met je paard om te gaan dat ze niet rennen maar gewoon te rijden zijn en alleen rennen als dat van jou ook mag.
Oh ja en wilde zwijnen vindt mijn paard wél vies ruiken, maar op wat gesnort na is ze gewoon te houden hoor![]()
Het is ook wél zo handig om een bestuurbaar galopje bij de hand te hebben in die situaties.