Met of zonder cap ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Met of zonder cap ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:15

haha geen idee daar kan ik nu nog niet over oordelen,ik heb nu geen vriend en 40 jr is nog ver weg.

hmm jammer bij western mag je dus ook niet bitloos.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:21

mag alleen met een jong paard of in de laagste(beginners) klassen. Maar dat verschilt ook weer per vereniging.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:52

oke,bij springen mag je juist pas in de hogere klassen met bv een hackamore rijden.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:00

valt me wel op dat de mensen die western rijden het felst zijn op het dragen van een cap .

Almaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:00

sflj schreef:
volgens mij lees jij niet goed. Ze zegt nl. nergens dat mensen met een cap en bodyprotector minder verantwoordelijk zijn.

Dat schreef ik ook niet. Ik schreef: minder verantwoordelijkheid nemen tegenover medemens en tegenover paard.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:31

montoya schreef:
valt me wel op dat de mensen die western rijden het felst zijn op het dragen van een cap .

Van een westernzadel af proberen te vallen is ook een kunst op zich. Ik zeg niet dat het niet kan maar het is wel een stuk moeilijker dan van een dressuurzadel afvallen.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:53

Ik rij altijd met cap omdat het veiliger is.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:55

Anne_GTI schreef:
montoya schreef:

Van een westernzadel af proberen te vallen is ook een kunst op zich. Ik zeg niet dat het niet kan maar het is wel een stuk moeilijker dan van een dressuurzadel afvallen.

zeker weten dat ben ik helemaal met je eens Clown

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:59

Almaz schreef:
sflj schreef:
volgens mij lees jij niet goed. Ze zegt nl. nergens dat mensen met een cap en bodyprotector minder verantwoordelijk zijn.

Dat schreef ik ook niet. Ik schreef: minder verantwoordelijkheid nemen tegenover medemens en tegenover paard.

Ja en dat schreef ze dus ook niet.

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:06

Ik rijd bijna altijd met cap, heb in deze 4 maanden maar 2 zonder gereden was m namelijk vergeten en ik moest wel rijden. Tong uitsteken

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:38

sflj schreef:

En daar ga jij je dan vreselijk over opwinden?

Idd moet iedereen het zelf weten. Knipoog

Dus maak je niet druk, zonde van je energie. Ach gut

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:40

Anya schreef:
detour schreef:
Er zijn er idd genoeg die om die reden caploos rijden, het staat niet stoer. Clown
Misschien staat rolstoel charmanter..

En hier hebben we het aloude argument van de pro-cap patrouille weer.
Als je aangeeft geen cap op te willen zetten, dan is er altijd wel iemand die zegt:

"ja maar je kunt er dood aan gaan én/of je kunt levenslang invalide worden".
"lees het verhaal van barmat, en dan denk je wel na".

Nog afgezien van het feit dát ik al levenslang invalide ben, dus me door dat argument al niet meer zo ontzettend gehinderd voel Duivel Pling , geldt ook daarvoor: dat maakt ik toevallig zelf wil uit.

Er is geen wettelijk voorschrift en geen verzekeringsvoorschrift op basis waarvan ik mijn mening bij zou moeten stellen (of een boete riskeren), er zijn alleen maar heel veel niet eens overbezorgde, maar wel overbemoeizuchtige bokkers die menen dat hun argumentatie mij wel over de streep trekt.

En dat is dus niet zo. Dood gaan, doe je op veel verschillende manieren. En een val van een paard zou een risico-factor kunnen zijn, maar eerlijk gezegd is de kans dat ik op enig moment het dagelijks verkeer niet overleef vele malen groter. En ondanks de gruwelijke verhalen van verkeersslachtoffers en de bijbehorende statistieken van maatschappelijk aanvaarde verliezen in mensenlevens.. blijven mensen echt wel in die auto stappen. Paar veiligheidsdingies voor de vorm en misplaatste gevoelens van veiligheid vieren hoogtij.

Dan liever mijn eigen keuzes.

En Arabest: argument 1 tot en met 10 dan. Dat wil ik ZELF bepalen. Waar bemoeien jullie je mee?

En tenslotte: dat vluchtdierverhaal? antwoord: je moet je paard opvoeden en desensabiliseren. Mijn paard rent niet, mijn paard zakt. En kijkt dan gelukkig fatsoenlijk om zich heen.
In plaats van al die aandacht voor een cap kun je beter investeren in iemand die je leert om je zodanig met je paard om te gaan dat ze niet rennen maar gewoon te rijden zijn en alleen rennen als dat van jou ook mag.

Oh ja en wilde zwijnen vindt mijn paard wél vies ruiken, maar op wat gesnort na is ze gewoon te houden hoor Haha! Pling Het is ook wél zo handig om een bestuurbaar galopje bij de hand te hebben in die situaties.

Jouw paard klinkt als een gecontroleerde machine. Lijkt me bijzonder saai, no offense. Bloos

Ik snap niet waarom de felle anti's hier zich zo opwinden; er ies niemand hier die anderen dwingt, alleen de een is er nu eenmaal feller tegen dan de ander.

Dus niemand is dommer imo als hij er geen draagt. Ik vnid het wel minder verstandig.

Hopelijk struikelen nu niet tig bokkers over me heen. Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:41

ja een westernzadel zit wat steviger,helemaal mee eens

ik wil ook graag een bodyprotector,maar kan geen passende vinden(te grote boezem Tong uitsteken )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:43

detour schreef:
Hopelijk struikelen nu niet tig bokkers over me heen.
Haha!

Vind je het erg als ik dan wel even een cap opzet? Haha!
Snap het ook niet hoor dat tegens zich zo op lopen winden.
Mss omdat de argumenten te zwak zijn, dat zou natuurlijk heel goed kunnen.
Zie liever gewoon een eerlijke opmerking als zoiets van :
"Ik doe lekker geen cap op omdat heel bokt dat wi"l ben gewoon lekker dwars"
dan dat gedraai dat een paard geen vluchtdier is, vallen de schuld van de ruiter is
en uitglijden komt door het bit.
Wat een onzin Lachen

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:48

ik rijd altijd met cap en bodyprotector...dit omdat ik een lichte evenwichtsstoornis heb

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:56

Chiqa schreef:
detour schreef:
Hopelijk struikelen nu niet tig bokkers over me heen.
Haha!

Vind je het erg als ik dan wel even een cap opzet? Haha!
Snap het ook niet hoor dat tegens zich zo op lopen winden.
Mss omdat de argumenten te zwak zijn, dat zou natuurlijk heel goed kunnen.
Zie liever gewoon een eerlijke opmerking als zoiets van :
"Ik doe lekker geen cap op omdat heel bokt dat wi"l ben gewoon lekker dwars"
dan dat gedraai dat een paard geen vluchtdier is, vallen de schuld van de ruiter is
en uitglijden komt door het bit.
Wat een onzin Lachen

Nou, idd. Haha!
Ik vind het ook onzin dat een paard 100 % betrouwbaar is, ogneacht de band, eht dier denkt ook los van jou als ruiter en registreert veel vlugger externe prikkels.

Of je het nu een vluchtdier noemt of niet- wie kan garanderen dat het niet riskant is? Knipoog

Snap de opwinding ook niet. Clown

Zeg dan idd gewoon: Vind het niet lekker zitten of zo.. Bloos

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:57

dat zeggen er ook een hoop,dat t niet fijn zit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:02

Snoevie schreef:

Prima, maar ga dan niet van alles lopen verzinnen om een excuus te hoeven geven.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:02

nee mee eens.

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:06

ik rijd áltijd met cap, zelfs het braafste paard kan een misstap maken of ergens van schrikken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:08

riannhuh schreef:
ik rijd áltijd met cap, zelfs het braafste paard kan een misstap maken of ergens van schrikken Knipoog

Dan heb jij het topci niet goed gelezen Vork

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:09

Chiqa schreef:
Snoevie schreef:

Prima, maar ga dan niet van alles lopen verzinnen om een excuus te hoeven geven.

Zoals?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:18

Neem aan dat je weet waar je over babbelt sfj

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:22

Ik rij gewoon met cap. Mijn reden hiervoor ik dat als ik eraf kletter (ja kan ik ook met bomproof haf en westernzadel) en ik val toevallig op mijn hoofd..... ik niet achteraf hoef te denken had ik maar. Bovendien heb ik een hele fijne cap die in de zomer ook goed dienst doet als zonneklep, en heel prettig is als het regent!!!!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 21:29

Anya schreef:
detour schreef:
Er zijn er idd genoeg die om die reden caploos rijden, het staat niet stoer. Clown
Misschien staat rolstoel charmanter..

En hier hebben we het aloude argument van de pro-cap patrouille weer.
Als je aangeeft geen cap op te willen zetten, dan is er altijd wel iemand die zegt:

"ja maar je kunt er dood aan gaan én/of je kunt levenslang invalide worden".
"lees het verhaal van barmat, en dan denk je wel na".

Nog afgezien van het feit dát ik al levenslang invalide ben, dus me door dat argument al niet meer zo ontzettend gehinderd voel Duivel Pling , geldt ook daarvoor: dat maakt ik toevallig zelf wil uit.

Er is geen wettelijk voorschrift en geen verzekeringsvoorschrift op basis waarvan ik mijn mening bij zou moeten stellen (of een boete riskeren), er zijn alleen maar heel veel niet eens overbezorgde, maar wel overbemoeizuchtige bokkers die menen dat hun argumentatie mij wel over de streep trekt.

En dat is dus niet zo. Dood gaan, doe je op veel verschillende manieren. En een val van een paard zou een risico-factor kunnen zijn, maar eerlijk gezegd is de kans dat ik op enig moment het dagelijks verkeer niet overleef vele malen groter. En ondanks de gruwelijke verhalen van verkeersslachtoffers en de bijbehorende statistieken van maatschappelijk aanvaarde verliezen in mensenlevens.. blijven mensen echt wel in die auto stappen. Paar veiligheidsdingies voor de vorm en misplaatste gevoelens van veiligheid vieren hoogtij.

Dan liever mijn eigen keuzes.

En Arabest: argument 1 tot en met 10 dan. Dat wil ik ZELF bepalen. Waar bemoeien jullie je mee?

En tenslotte: dat vluchtdierverhaal? antwoord: je moet je paard opvoeden en desensabiliseren. Mijn paard rent niet, mijn paard zakt. En kijkt dan gelukkig fatsoenlijk om zich heen.
In plaats van al die aandacht voor een cap kun je beter investeren in iemand die je leert om je zodanig met je paard om te gaan dat ze niet rennen maar gewoon te rijden zijn en alleen rennen als dat van jou ook mag.

Oh ja en wilde zwijnen vindt mijn paard wél vies ruiken, maar op wat gesnort na is ze gewoon te houden hoor Haha! Pling Het is ook wél zo handig om een bestuurbaar galopje bij de hand te hebben in die situaties.

Kom hier toch nog even op terug. Respecteer ook gewoon mijn mening, ook ik ga nl niet van mening veranderen door jouw verhaal Knipoog en ook jouw paarden kun je nog zo gedesensibliseert hebben; dat geeft nog niet voldoende garantie, ongeacht het ras of de tak van de sport.

Trouwens, denk jij serieus dat mensen elkaar zoals op bokt elkaar rechtstreeks aanspreken? Clown Ik heb helemaal geen zin om mensen te beleren langs de bakrand, laat ze het lekker zelf uitzoeken.. Slapen
Als ze dan echter op hun hoofd stuiteren met alle gevolgen vandien, moeten ze ook niet gaan piepen.

Dat is dan ook het risico wat ze hebben genomen.

Ik bepaal bij mijn paarden dwat er gebeurt, de rest heeft zelf verantwoording te dragen voor zijn of haar lijf en de ruiters die op hun paarden klimmen. Haha!

Als men dan zo steigert als sommige mensen hier, dan kunnen ze beter vertrekken. Graag of niet.