DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

QQQQ

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:27

Toch leuk zoals jij helemaal in je eentje een discussie kunt voeren Clown

Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat ik het over trekken heb gehad hoor...

Wie ben ik, zeg je? Nou, wie ben jij dan wel? Dat is ook iets wat al uit den treure is beargumenteerd, dat dat volledig oninteressant is, en er voor de discussie niets toe doet.

Voor iemand die niet de insteek heeft om anderen van je gelijk te moeten overtuigen maak je je overigens wel erg druk Knipoog . Chill! En accepteer eens dat er een verschil van mening mogelijk is.

Ik onderstreep die van mij, jij die van jou. Wij denken er allebei het "onze" van en dat geldt voor iedereen die meeleest en praat.

Vat zaken niet zo persoonlijk op (jij rijdt toch zelf geen LDR? Waarom voel je je dan aangevallen?), en val mensen ook niet persoonlijk aan. Daar heeft een discussie niks aan.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:29

Zo zijn vrouwen nou eenmaal Q

Tong uitsteken

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:36

SuperPepeijn schreef:

Tong uitsteken
*LOL*

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:45

Nors opkijken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 12:46

Verward

( Bloos! )

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:11

QQQQ schreef:
Toch leuk zoals jij helemaal in je eentje een discussie kunt voeren Clown

Ik weet niet waar jij vandaan haalt dat ik het over trekken heb gehad hoor...

Wie ben ik, zeg je? Nou, wie ben jij dan wel? Dat is ook iets wat al uit den treure is beargumenteerd, dat dat volledig oninteressant is, en er voor de discussie niets toe doet.

Voor iemand die niet de insteek heeft om anderen van je gelijk te moeten overtuigen maak je je overigens wel erg druk Knipoog . Chill! En accepteer eens dat er een verschil van mening mogelijk is.

Ik onderstreep die van mij, jij die van jou. Wij denken er allebei het "onze" van en dat geldt voor iedereen die meeleest en praat.

Vat zaken niet zo persoonlijk op (jij rijdt toch zelf geen LDR? Waarom voel je je dan aangevallen?), en val mensen ook niet persoonlijk aan. Daar heeft een discussie niks aan.

Ik onderstreep geen mening, dat doe je over politiek. Ik onderstreep hier de welzijn van het paard uit ervaring (en jij kan blijven roepen dat dat er niet toe doet maar je weet zelf heel goed dat dat niet zo is... het maakt het voor jou echter mogelijk om te blijven schoppen)

Ik vat het niet persoonlijk op, val jou wel persoonlijk aan omdat je met ongegronde argumenten blijft komen. Er zijn er legio die het met jou eens zijn, maar die doen dat toch ook niet.

Een verschil van mening is altijd acceptabel, en is iets waar ik me nooit druk om maak. Immers, dat maakt het leven juist zo interessant. Maar blijven gooien met onwaarheden heeft 0,0 discussienut.

En ik weet dat je ook anders kan, dus hou je bij je leest, deel jouw ervaringen met ons, maar gooi niet met alleen een mening die gebaseerd is op lucht.

Verdiep je echt, en meld dan eens over een jaar wat het verschil is, en of je achter je mening blijft staan na je ervaringen of dat je je mening bijstelt.

Welzijn van het paard is namelijk niet gebaseerd op HOE je rijdt, maar WIE er rijdt, de mens achter het rijden, het gevoel van die mens voor het paard waar hij/zij op zit en het inlevingsvermogen van die mens. Cowboy, Koetsier, Circusact, Pikeur, Jockey, Springruiter, Dressuurruiter, whatever.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 13:11

SuperPepeijn schreef:

Tong uitsteken

hahahahaha ik ben niet fulltime vrouw Knipoog)

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 15:32

Mireille1970 schreef:
Ik onderstreep hier de welzijn van het paard uit ervaring (en jij kan blijven roepen dat dat er niet toe doet maar je weet zelf heel goed dat dat niet zo is... het maakt het voor jou echter mogelijk om te blijven schoppen)
Ervaring, van iemand die geen LDR rijdt, over het welzijn van het paard veroorzaakt door LDR Verward
Ik geloof best dat al die mensen het beste voor hebben met hun paarden - dat heeft bijna iedereen.

Ben het gewoon niet eens met het nut dat ze LDR toeschrijven - en die mening onderbouw ik vaak genoeg, en dat jij mijn onderbouwingen lucht vindt...sja, dat mag. Zelf weten, maar kom dan niet aan met de beschuldiging dat IK mij ergens niet in verdiep.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 18:21

Sja als we alleen over LDR discusieren dan zijn bepaalde manieren slecht inderdaad.
Maar paardrijden is meer dan LDR en als we dan zo dom moeten zeuren dan moeten we maar gewoon helemaal geen paard meer rijden.
Als de evolutie had gewild dat we er met de kont op gingen zitten dan hadden ze de paardenrug wel uitgerust met bijvoorbeeld een stoel ofzo of bulten zoals een kameel Haha! .

Nee LDR is in sommige gevallen slecht ja is bewezen so what er zijn ook bewijzen dat paardrijden slecht is moeten we nu het paard maar het land in sturen?
Ik wil me er in ieder geval niet meer druk om maken.
Het is zo bekrompen natuurlijk is het een vorm van onderdrukken als je het paard zijn zicht ontneemt aan de andere kant hoeft hij zich ook niet de pleuris te schrikken als een kip zonder kop weg te rennen en dan mischien verongelukken.

En zo is er zoveel roken is ook ongezond maar als iedereen stopt met roken dan stort de economie in. Zo zijn er gewoon dingen die zo blijven en dat is ook met LDR in verschillende gradaties. Ik schreeuwde ook als hardste dat het slecht was maar ik het er net niks mee bereikt ik ben gaan voelen en stel vast dat iets ronder goed is.
De ruiter m oet voor zijn eigen bepalen tot welk niveau hij wil gaan. Dat kunnen we niet en internet kan daarin niet als leidraad dienen. Evenals een DVD dat niet kan. Beter worden over de ander zijn rug want een DVD kost om te maken mischien 1 euro en waar worden ze voor verkocht ik het het niet gezien hoor maar ik ben me er zeker van dat het meer is dan 5 euro. Beter worden aan een ander. ERn zo verdienen er heel veel mensen geld aan iets dat een deel van de paardrijdende medemens slecht vind en zo zijn er duizend en een dingen te bedenken.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 19:28

QQQQ schreef:
Mireille1970 schreef:
Ik onderstreep hier de welzijn van het paard uit ervaring (en jij kan blijven roepen dat dat er niet toe doet maar je weet zelf heel goed dat dat niet zo is... het maakt het voor jou echter mogelijk om te blijven schoppen)
Ervaring, van iemand die geen LDR rijdt, over het welzijn van het paard veroorzaakt door LDR Verward
Ik geloof best dat al die mensen het beste voor hebben met hun paarden - dat heeft bijna iedereen.

Ben het gewoon niet eens met het nut dat ze LDR toeschrijven - en die mening onderbouw ik vaak genoeg, en dat jij mijn onderbouwingen lucht vindt...sja, dat mag. Zelf weten, maar kom dan niet aan met de beschuldiging dat IK mij ergens niet in verdiep.

Waar haal je vandaan dat ik geen LDR rij? Over welke ervaring denk je dan dat ik het heb?

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 19:31

Kafue schreef:
Sja als we alleen over LDR discusieren dan zijn bepaalde manieren slecht inderdaad.
Maar paardrijden is meer dan LDR en als we dan zo dom moeten zeuren dan moeten we maar gewoon helemaal geen paard meer rijden.
Als de evolutie had gewild dat we er met de kont op gingen zitten dan hadden ze de paardenrug wel uitgerust met bijvoorbeeld een stoel ofzo of bulten zoals een kameel Haha! .

Nee LDR is in sommige gevallen slecht ja is bewezen so what er zijn ook bewijzen dat paardrijden slecht is moeten we nu het paard maar het land in sturen?
Ik wil me er in ieder geval niet meer druk om maken.
Het is zo bekrompen natuurlijk is het een vorm van onderdrukken als je het paard zijn zicht ontneemt aan de andere kant hoeft hij zich ook niet de pleuris te schrikken als een kip zonder kop weg te rennen en dan mischien verongelukken.

En zo is er zoveel roken is ook ongezond maar als iedereen stopt met roken dan stort de economie in. Zo zijn er gewoon dingen die zo blijven en dat is ook met LDR in verschillende gradaties. Ik schreeuwde ook als hardste dat het slecht was maar ik het er net niks mee bereikt ik ben gaan voelen en stel vast dat iets ronder goed is.
De ruiter m oet voor zijn eigen bepalen tot welk niveau hij wil gaan. Dat kunnen we niet en internet kan daarin niet als leidraad dienen. Evenals een DVD dat niet kan. Beter worden over de ander zijn rug want een DVD kost om te maken mischien 1 euro en waar worden ze voor verkocht ik het het niet gezien hoor maar ik ben me er zeker van dat het meer is dan 5 euro. Beter worden aan een ander. ERn zo verdienen er heel veel mensen geld aan iets dat een deel van de paardrijdende medemens slecht vind en zo zijn er duizend en een dingen te bedenken.

Precies. Het slecht vinden van LDR in het algemeen is niet eerlijk. Dan moet je helemaal niet gaan paardrijden. Zadelmak is toch uberhaupt een vorm van onze wil opleggen, wij willen paardrijden, dat dier wil ook wel tot zijn 25e op de wei blijven, niet zadelmak.

Dat voelt als vegetariers die leren schoenen dragen... Bij wijze van spreken.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 20:11

@ Kafu: even een economie lesje. Laten we er voor het gemak vanuit gaan dat het branden 1 euro kost. De film moet ook gemaakt worden en daar moet je een camera voor kopen. Je moet hem monteren en daar moet je een goeie computer voor hebben met software. Je moet een website aanpassen om hem te promoten, dus waarschijnlijk een designer betalen. Om nog maar niet te spreken van de tijd die er in zit. En tijd is ook geld want in die tijd had je ook andere dingen kunnen doen. Die prijs is echt wel kostprijs hoor.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 21:32

janderegelaa schreef:
@ Kafu: even een economie lesje. Laten we er voor het gemak vanuit gaan dat het branden 1 euro kost. De film moet ook gemaakt worden en daar moet je een camera voor kopen. Je moet hem monteren en daar moet je een goeie computer voor hebben met software. Je moet een website aanpassen om hem te promoten, dus waarschijnlijk een designer betalen. Om nog maar niet te spreken van de tijd die er in zit. En tijd is ook geld want in die tijd had je ook andere dingen kunnen doen. Die prijs is echt wel kostprijs hoor.

Wat kost die CD dan als ik zo vrij mag zijn?

Bovendien had je met je tijd die je aan de rijbak stond met je camera om anderen te filmen zodat je er fijn negatief over kunt gaan doen ook aan leuke en nuttige dingen kunnen besteden in plaats van aan dingen waar je toch niks mee bereikt.
Bijvoorbeeld les geven dan verdien je nog wat, je red een paard en je houd je hart gezond en gevrijwaard van ergenissen over het LDR rijden van Mevr. van grunsven en cochotten. Waarbij je wel op je kop kunt gaan staan van een wolkenkrabber kunt springen maar die echt niet ineens iets anders gaan doen dan ze nu doen.

laten we het erop houden dat dit hun sucsses heeft gebracht en daardoor inkomsten de schoorsteen moet blijven roken. En in de economie en de handel moet je nu eenmaal hart zijn bikkelhard en om dan maar met de woorden van sommige beroepsruiters te blijven waar ik het overigens niet mee eens ben hoor dan had het paard maar een ander beroep moeten leren en geen paard moeten worden.
Ik ben het er niet mee eens hoor. Maar voor sommige dingen strijd voeren moet je je maar bedenken sommigen dingen zijn nu eenmaal zo er iets aan doen levert niks op bijvoorbeeld water dragen naar de zeee je merk geen verschil

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 21:35

ik denk dat het economisch gezien handiger is voor mevrouw Tiel om anti LDR dvd's uit te brengen, dan anti Stierenvechten dvd's ...............

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 21:43

Het is ook de enige manier voor haar om genoemd te worden tussen de groten der dressuur.... Geeft toch lekker naamsbekendheid zonder ooit zelf op dat niveau gereden te hebben.....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 21:44

snappie Haha! Haha!

jjs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 22:34

Denk je nu echt dat iemand zich de hele dressuurwereld vrijwillig op de nek haalt met als doel om alleen maar tussen bepaalde namen genoemd te worden?

Lijkt me niet echt prettig al die negatieve aandacht die mevrouw Thiel krijgt. Je moet behoorlijk stevig in je schoenen staan toch?
Het lijkt mij dat ze echt een missie heeft anders doet geen mens dit...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 22:35

JA Haha! Haha!

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 23:04

Kafue schreef:
Bovendien had je met je tijd die je aan de rijbak stond met je camera om anderen te filmen zodat je er fijn negatief over kunt gaan doen ook aan leuke en nuttige dingen kunnen besteden in plaats van aan dingen waar je toch niks mee bereikt.
Volgens mij heeft ze toch heel wat discussie weten los te maken dankzij die DVD Pling

Hee Jan, je bent verzendkosten nog vergeten Knipoog

jjs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 23:10

KiWiKo schreef:
JA Haha! Haha!

Sorry, maar ik vind dat wel wat makkelijk oordelen.

Iemand in de schoenen schuiven dat ze dit alleen doet om geld te verdienen en om tussen bepaalde namen genoemd te worden. Makkelijk hoor.

Van die dvd's word je echt niet rijk en het lijkt mij dat een mens van minder negatieve aandacht wakker ligt...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 23:29

Persoonlijk heb ik toch heel wat meer respect voor iemand als Emiel Voest die met bitloos rijden aan de gang is gegaan en op zijn toenmalige paardenverhuurbedrijf heeft gerealiseerd omdat het trekken in de mond in de absolute basis tegen wilde gaan.

Dat zet uit het oogpunt van paardenwelzijn veel meer zoden aan de dijk, dan na tientallen jaren in de paardensport te hebben rondgelopen (en dus de nodige echte misstanden te moeten hebben gezien) je afzetten tegen een klein groepje topruiters die heel goed weten wat ze doen, waarom ze het doen en wat ze er mee willen bereiken, zoals Ulrike doet.

Foogul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 23:33

...

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 23:34

Mireille1970 schreef:
Waar haal je vandaan dat ik geen LDR rij?
OK sorry, geloof dat ik je met een andere dame verward heb... Bloos
Excuus.

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 23:38

Als je weet hoe je een toko moet runnen en een beetje economisch denkt, dan is het duidelijk dat je van deze DVD's, zelfs niet in een hoge oplage, ook maar een stuiver overhoudt. Deze aktie kost alleen maar veel. (geld, tijd, inspanning, gemiste inkomsten, uitsluiting in het paardenwereldje, geen bekendheid, hoge bloeddruk, spanning, uitputting, volharding, gedrevenheid). Als het om geld of bekendheid te doen zou zijn, dan zijn er tal van andere en eenvoudigere manieren met behoud van populariteit en acceptatie door de omgeving. Je moet wel voelen dat je een missie hebt en de kans van slagen is .... (?). Stel in het meest extreme geval dat LDR verboden zou worden, wat levert het de persoon dan persoonlijk of zakelijk voor voordeel op en dat in relatie tot de te leveren strijd. De bekendheid is van extreem korte duur, de volgende dag is iedereen je naam vergeten. Dit soort zaken wordt over het algemeen op een hele andere manier afgeserveerd, dan je op het eerste gezicht zou denken. Als je wilt dat dit onderwerp enige kans van slagen heeft, dan moet je het op tal van fronten wel heel erg slim spelen. Tegen de stroom in roeien is niet gemakkelijk. Degene die dat doet, kiest voor zichzelf beslist niet de gemakkelijkste weg.
Laatst bijgewerkt door Goofy44 op 17-08-06 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 23:57

PR hoeft ook geen stuiver op te leveren en met een anti-LDR-verhaal positioneer je je misschien niet goed in de markt van de wedstrijdsport, maar wel in andere marktsegmenten. En gezien de doelgroep waarop hippocampus zich richt, zal het voor Ulrike meer positieve dan negatieve reclame zijn.