Sja als we alleen over LDR discusieren dan zijn bepaalde manieren slecht inderdaad.
Maar paardrijden is meer dan LDR en als we dan zo dom moeten zeuren dan moeten we maar gewoon helemaal geen paard meer rijden.
Als de evolutie had gewild dat we er met de kont op gingen zitten dan hadden ze de paardenrug wel uitgerust met bijvoorbeeld een stoel ofzo of bulten zoals een kameel

.
Nee LDR is in sommige gevallen slecht ja is bewezen so what er zijn ook bewijzen dat paardrijden slecht is moeten we nu het paard maar het land in sturen?
Ik wil me er in ieder geval niet meer druk om maken.
Het is zo bekrompen natuurlijk is het een vorm van onderdrukken als je het paard zijn zicht ontneemt aan de andere kant hoeft hij zich ook niet de pleuris te schrikken als een kip zonder kop weg te rennen en dan mischien verongelukken.
En zo is er zoveel roken is ook ongezond maar als iedereen stopt met roken dan stort de economie in. Zo zijn er gewoon dingen die zo blijven en dat is ook met LDR in verschillende gradaties. Ik schreeuwde ook als hardste dat het slecht was maar ik het er net niks mee bereikt ik ben gaan voelen en stel vast dat iets ronder goed is.
De ruiter m oet voor zijn eigen bepalen tot welk niveau hij wil gaan. Dat kunnen we niet en internet kan daarin niet als leidraad dienen. Evenals een DVD dat niet kan. Beter worden over de ander zijn rug want een DVD kost om te maken mischien 1 euro en waar worden ze voor verkocht ik het het niet gezien hoor maar ik ben me er zeker van dat het meer is dan 5 euro. Beter worden aan een ander. ERn zo verdienen er heel veel mensen geld aan iets dat een deel van de paardrijdende medemens slecht vind en zo zijn er duizend en een dingen te bedenken.