Ayasha schreef:Ik kan de bugeltritt alleen maar aanraden voor zo'n paard pol1.
Sam hier was een erg rennerig paard en van nature snel over zijn toeren. Die kon niet eens stappen of stilstaan onder het zadel. Alleen trippelen. En oh wee als je je been er tegen legde...
Inmiddels dient hij regelmatig als "zetel". Ik ben een ietwat makkelijke ruiter.Door de omstandigheden heb ik meestal tijd genoeg en als er dan iemand mee is om te helpen dan stap ik vaak al op (want lang staan kan ik niet.) en dan is Sam mijn stoel.
![]()
En Sam weet meestal al snel hoe laat het is dus die zet zich dan op zijn gemak op rust en wacht tot ik zeg van "Zullen we er aan beginnen Sam?"
Dat was dus een paard dat letterlijk ging "piafferen" (vrijetijdspiaffe wel te verstaan.) zodra je hem vroeg van stil te gaan staan... Die rust heeft hij gevonden dankzij KDV en daar is echt niet lang overheen gegaan. Inmiddels zijn we wat jaren verder maar al na een paar keer kon Sam prima geduldig wachten terwijl er iets uit gelegd werd. Bugeltritt was één van de grote spelers in die "kering" van zijn gedrag in mijn mening.
Klinkt zeer herkenbaar!.. Ik zou hier best mee willen oefenen/ beginnen.. Wat zou stap 1 zijn?
Het is zo vervelend maar ook zeker wel es frustrerend om elke x weer tegen dat loperige aan te lopen..Als ze ontspant heb ik een compleet ander paard! Mijn merrie ( ook nog eens de alpha ) geeft nooit op! Haar snel opgebouwde spanning zit haar zelf ook in de weg. Ik heb al vele wegen met haar bewandelt maar dit blijft een struikelblok! Het is overigens ook de liefste merrie die ik ken!