[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-13 19:56

Even een vraagje, jullie hadden ons met Gas toch ook glucosamine aangeraden..? Voor zijn artrose..? Maakt verder niet uit want..... HET STAAT ER! *\o/*

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 16:39

Fry schreef:
Veulen, wauw bedankt!
Snap het helemaal <3
Denk dat ik van haar met elastiek moet blijven :(.
Rij stiekem bij het instappen een stukje draf zonder en dat gaat kwa activiteit VEEL beter (wat je al zei over het elastiek, het houd haar tegen).
Ik rij volgende week pas weer op haar en dan zal ik het zeker meenemen!

Als je het elastiek zelf mag vastmaken, dan kun je hem stiekem ook steeds een stukje langer maken ;)

Ben blij dat je de uitleg snapt. Vind dat het de plicht van een instructeur om te zorgen dat je niet alleen begrijpt wat je doet, maar ook waarom je het doet. Vind het zo jammer dat steeds minder mensen weten wat de kunst achter het juiste gebruik van de spieren is.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 18:50

@veulen dat elastiek lang maken gaat helaas niet. Er zitten 2 knoopjes in en die zitten muurvast... :(
Vandaag eerst even zonder gereden omdat er bijna niemand was en de eigenaar bezig was.
Maar het bleek dat ze de dag ervoor te lang in de stapmolen hadden gestaan (een van de vele bijrijders was het vergeten). Tempo was dus echt super laag, is even later wel wat beter geworden maar ze was echt moe, dus heb maar wat buigdingetjes gedaan. En veel gestapt.

_Marjoo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 19:26

Ik lees mee, heb dit topic eindelijk gevonden (tijdje geleden meegelezen maar was titel vh topic vergeten). Echt top al die mensen die zoveel weten en het goed uit kunnen leggen!! Ga zo door :)

Pientjexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-13 13:22

Nu ben ik ook benieuwd wat jullie mij voor tips kunnen geven. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Puntjes van mezelf:
- Meer op de achterhand rijden.
- Benen stiller houden
- Loopt niet altijd goed op de loodlijn
- Actiever rijden
- Begrenzen met buitenhand (valt soms naar buiten)

FleurVerona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 10:54

Interessant topic dit, er zijn idd veel mensen die goede uitleg kunnen geven dus ik lees ook even mee! Ik waag het alleen niet om zelf tips te geven:P

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 19:23

Leuk allemaal nieuwe mensen :) welkom!
@Pientje... ik vind je foto's niet duidelijk genoeg om wat over te kunnen zeggen. Misschien dat anderen er wel wat aan zien... maar ik heb echt duidelijke foto's nodig wil ik wat zinnigs kunnen zeggen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-13 19:29

Met evelijn eens... Pientje, alleen je laatste foto valt redelijk te beoordelen. Dan heb ik het oa over je paard.. Hij zou zijn achterhand meer mogen gebruiken, hij sloft te veel dus actiever gaan rijden. Hoe je dit doet is overal in dit topic wel terug te lezen...
Overgangen etc. Verder zie ik daar een paard dat wat inkniktet het hoofd maar verder niet de buik aanspant en de ronde hals...

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 09:45

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 09:55

Inderdaad actiever, en je moet je haf meer ruimte voor geven, het lijkt alsof je hem nu erg tegenhoud.
(Even kort zit via mn mobiel en die overleven geen uitgebreide uitleg)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 10:21

Ik ben het met fry eens. Zie een ruiter die strak in de hand is/ je zet ze vast. Handen netjes rechtop houden en wat meer dragen. Paard mag veel actiever.. Op de eerste foto valt hij al heel erg op de voorhand. Tweede foto vertekent heel erg, aangezien deze foto gemaakt is tijdens een sprong moment in de galop. Probeer je been lang te houden. Verder heb ik het idee dat hij over de buitenschouder weg loopt, gezien de eerste foto waar jij zegt dat hij te veel stelling heeft.. De schouder komt hier heel erg naar buiten en het hoofd knikt te veel naar binnen. De billen zitten nog ergens in China, en dat betekent niet te veel stelling maar een paard dat wat over de buitenschouder heen komt. Tweede foto is dit iets minder maar eigenlijk hetzelfde verhaal. Kijk voor je uit, zodat je kan zien waar je naartoe gaat. Nu kijk je je paard de grond in. :j :)

FleurVerona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 10:28

Ik ga het toch wagen om een tip te geven :P

Stelling is wel goed, maar je paard moet ook 'recht' aan de teugel kunnen lopen, ik heb het gevoel dat hij nu alleen maar zo loopt vanwege de stelling, maar dat kan eraan liggen dat het net op deze foto's zo is hoor. Het feit dat hij te veel stelling geeft moet jij oplossen met je benen en begrenzen met je andere hand en misschien ben je onbewust wel te sterk met je hand, waardoor hij zo loopt. Verder mag hij idd wat actiever. Maar knappe haf heb je!

Iemand, verbeter me als ik het fout zie hoor :)

annoouukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:00

He he!
Dit ben ik samen met mijn lease Arabier van 21 jaartjes jong. Wij rijden allebei recreatief, en af en toe een onderlinge wedstrijd. Ik heb een rugblessure en knieblessure dus ik zit soms wat krampachtig en mijn beugels mogen niet te lang. Ik rijd anderhalf jaar, op L1 niveau onderling.
Gister had ik een fotoshoot, en hij was lekker frisjes! Telkens maar kijken in de lens van de fotograaf, giraffe spelen: maar zijn hartstikke leuke foto's uitgekomen!

Eigen kritiek:
Soms wat kapstokjes, linkerhand te streng.
Zonder beugels hakken niet optrekken.
Handen rechtop houden, soms vergeet ik dat :)

Afbeelding
Afbeelding

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 11:12

@anoouukie... wil je alleen tips voor je eigen houding? of wil je dat we ook wat zeggen over hoe je paard loopt? want topic heet wel 'aan de teugel' en zo te zien ben je nog met andere dingen bezig.. niet erg..(super juist dat je met je houding bezig bent) maar paard loopt niet lekker door het lijf.

@maren (deze foto's zijn veel duidelijker) ik vind ook dat je wat strenge handhouding hebt, probeer het meer met je benen op te lossen (maar dan niet gaan klemmen). Actief maar niet onder je vandaan laten lopen. Heb het idee dat pony wel met hoofd buigt maar niet in het lichaam. Met dit type pony heb je waarschijnlijk ook iets langere hals nodig.. meer zoals foto 1 ..want op foto 2 zie je die onderhals teveel.. en sluit hij bijna z'n eigen luchtpijp af.

annoouukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:21

Ik wil graag tips om mijn paard soepeler te krijgen. Ik werk ook met kaptoom en daarmee oefeningen zoals buigen op de volte en schouderbinnenwaarts, maar lukt blijkbaar niet goed genoeg! :)

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 18:41

Ik heb gister weer eens wat foto's laten maken, die ik graag aan jullie wil laten zien. Ik ben er zelf wel heel blij mee en ik zie vooruitgang in ons beiden.
Mijn eigen commentaar erbij, mocht ik iets verkeerd zien of typen, hoor ik dit graag.

Stap. Iets van achter genomen, maar op zich vind ik het een mooi beeld geven. Ik mag mijn hand meer naar voren bewegen en Maestro's kaak is niet los genoeg. Hij ontspant nog niet helemaal. Ik ben wel al blij met zijn voorbeen, waarmee hij meer vanuit de schouder gaat bewegen.
Ikzelf heb een knikje in mijn pols.
Afbeelding

Minder moment en mindere foto. Maestro beweegt niet zo mooi naar voren en opwaarts als bij de eerste foto. Hij kiept meteen op de voorhand en stuwt achter. Houdt vast in de kaak, nek en rug.
Mijn hand zou iets lager mogen en meer naar voren. Ik vind mezelf nogal stijf ogen in de heup-partijen :j
Afbeelding

Dit vind ik al een fijn beeld geven, ook al lijken Maestro's beentjes nog wat stijf. Hij word al ronder vanuit de schoft, dat heb ik nog niet eerder gezien. Ik ben hier best trots op mijn eigen houding :o Misschien meer de borst vooruit!
Afbeelding

Dit vind ik een fijn plaatje. Maestro beweegt mooi naar voren. Ik zie een schattig achterbeentje ondertreden en hij beweegt meer vanuit de schouder.
Afbeelding

Andere hand, vind ik veel lastiger. Ik ga meteen zitten als een krant en laat de teugels veelte lang worden.
Hij gaat hier wel hard, maar niet actief.
Afbeelding

Vreselijk, maar ik laat hem toch zien. Mond open, speekselklier, geen lekkere aanleuning naar voren, lange teugels, voorover en oncomfortabel zitten, Maestro probeert en nog het beste van te maken door zijn binnenachterbeen onder te laten treden.
Afbeelding

Ahh, gelukkig! Weer terug op de andere hand :P
Best oké, al hoewel Maestro erg afgeleid lijkt.
Afbeelding

Daar is de oorzaak!
Afbeelding

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 00:55

Veulen84 schreef:
SL heb je een stukje terug gelezen in dit topic?
Probeer dan zelf eens in te vullen na aanleiding van de cirkels, driehoekjes en lijntjes.

[ Afbeelding ]

Iemand vroeg mij per pb waar al die lijntjes, rondjes en driehoekjes voor staan. Het is niet zo makkelijk terug te vinden, hoewel het her en der wel genoemd word. En herhalen is de macht der dingen. Dus hier een opsomming van dingen waar ik naar kijk bij de gebruik van lijntjes, driehoekjes en cirkels. Vullen jullie weer aan?

De driehoeken: De driehoeken moeten kwa afmeting ongeveer gelijk zijn. Is de achterste driehoek kleiner dan de voorste? Dan brengt het paard te weinig gewicht op de achterhand. Deze moet dus meer geactiveerd en uitgenodigd worden om te gaan dragen.

De rode lijnen:
Die door de ruiter: Dit spreekt voor zich, een ruiter hoort rechtop te zitten. De denkbeeldige lijn loopt van oren naar tenen. (Dus in dit geval, benen naar voren en bovenlichaam terug.)
De lijn voor de neus van het paard: Dit is de loodlijn, we willen niet dat het paard hier achter kruipt. De onderste punt ligt dan verder terug dan nu. Iets voor de loodlijn is op deze foto.

De rondjes:
(van voor naar achter)
Rondje op de bil: Een staart moet ontspannen losjes hangen, een opgetrokken staart of hoog gedragen staart is een teken van spanning.
Bilspieren horen een tikkeltje rond te staan. Recht of ingedeukt is meestal een teken van onderbespiering.

Rondje achter het zadel:
Rugspieren moeten richting rond gaan. Overmatige deuken achter het zadel wijzen op een slecht ontspannen rug (wat weinig losgelatenheid betekend). Dit zadel is trouwens behoorlijk lang, maakt het lastiger dit te zien. Zadels en dekjes horen netjes aan te sluiten op de rug.

Rondje rond de handen en schoft:
Handen horen gedragen een bijna rechte lijn te vormen van mond-hand-elleboog.
Het paard hoort zachtjes gebogen te zijn bij de schoft. (hier hebben we ergens terug over gediscussieerd. meningen verschillen). Geen deuken of knikken. Bij voorwaarts-neerwaarts buigt de schoft vanuit de schoft af. Bij oprichting loopt hij van hier rustig op. (Mijn mening even)

Rondje in de hoek kaak-hals:
Deze hoort niet gespannen strak over te komen (klein getrokken). De spieren moeten er eigenlijk niet uitzien alsof ze tegen werken.

Oren en nek:
Oorstanden kennen we allemaal (ga ik niet uitleggen dus). Nek moet niet extreem ingeknikt of kort te zijn. Hij hoort wel hoogste punt te zijn wanneer opgericht gereden (zelfde discussie als halsafbuiging). Heeft ook met trainingsgraad te maken dus.

Mond:
Mond hoort niet extreem strak te zijn. Licht schuimen mag (kwijlen niet).

Er zijn echt nog veel meer dingen waar je naar kan kijken. Iedereen kijkt ook anders en naar andere dingen. Kijken is voornamelijk heel veel doen en heel veel proberen. In een eerder topic deed ik voor het gemak een keer met rondjes een vergelijking maken tussen 2 paarden: http://i263.photobucket.com/albums/ii13 ... 99b77d.jpg

Er staan wat meer rondjes op. Maar dat komt dus omdat je in bepaalde situaties naar andere dingen kijkt.

Ik hoop dat andere nog aanvullen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 01:05

Nefertarie schreef:
Ik heb gister weer eens wat foto's laten maken, die ik graag aan jullie wil laten zien. Ik ben er zelf wel heel blij mee en ik zie vooruitgang in ons beiden.
Mijn eigen commentaar erbij, mocht ik iets verkeerd zien of typen, hoor ik dit graag.

Stap. Iets van achter genomen, maar op zich vind ik het een mooi beeld geven. Ik mag mijn hand meer naar voren bewegen en Maestro's kaak is niet los genoeg. Hij ontspant nog niet helemaal. Ik ben wel al blij met zijn voorbeen, waarmee hij meer vanuit de schouder gaat bewegen.
Ikzelf heb een knikje in mijn pols.
[ Afbeelding ]

Minder moment en mindere foto. Maestro beweegt niet zo mooi naar voren en opwaarts als bij de eerste foto. Hij kiept meteen op de voorhand en stuwt achter. Houdt vast in de kaak, nek en rug.
Mijn hand zou iets lager mogen en meer naar voren. Ik vind mezelf nogal stijf ogen in de heup-partijen :j
[ Afbeelding ]

Dit vind ik al een fijn beeld geven, ook al lijken Maestro's beentjes nog wat stijf. Hij word al ronder vanuit de schoft, dat heb ik nog niet eerder gezien. Ik ben hier best trots op mijn eigen houding :o Misschien meer de borst vooruit!
[ Afbeelding ]

Dit vind ik een fijn plaatje. Maestro beweegt mooi naar voren. Ik zie een schattig achterbeentje ondertreden en hij beweegt meer vanuit de schouder.
[ Afbeelding ]

Andere hand, vind ik veel lastiger. Ik ga meteen zitten als een krant en laat de teugels veelte lang worden.
Hij gaat hier wel hard, maar niet actief.
[ Afbeelding ]

Vreselijk, maar ik laat hem toch zien. Mond open, speekselklier, geen lekkere aanleuning naar voren, lange teugels, voorover en oncomfortabel zitten, Maestro probeert en nog het beste van te maken door zijn binnenachterbeen onder te laten treden.
[ Afbeelding ]

Ahh, gelukkig! Weer terug op de andere hand :P
Best oké, al hoewel Maestro erg afgeleid lijkt.
[ Afbeelding ]

Daar is de oorzaak!
[ Afbeelding ]

Mooie halshouding. Dat oogt heel prettig ontspannen. Daar hou ik van, geen raar gedwongen gepluk en gehang aan de teugel. Dat mag je wel zo houden hoor van mij ;)
Maar dan de rest. Waar is je activiteit? Kom actie, slinger die achterbenen er onder. Laat hem ze voorbenen uitstreken en optillen. Vraag buiging, vraag tempo. Het mag, het moet flitsen. Laat hem die overtollige kilo's maar verbranden (die heeft die, en die zitten hem in de weg hoor). Hij vind rechtsom moeilijk, help hem. Slinger dat been er onder, niet weggeven. Rij met je been dat hoofd naar je hand. Kan je best, hij vind het wel prima zo. Maar je wil meer toch?

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 09:23

@ Veulen84: haha, je verschrijft precies Maestro :D
hij vind het wel prima zo. Bedankt voor je reactie!

En je hebt helemaal gelijk, dat voorbeen moet bijvoorbeeld veel meer naar voren. Daar komen we op een punt. Hij zit daar zo vast als een betonblok.
Dat doet hem pijn. Hij is nogal een kleinzerig mannetje, deze week was hij heel boos op mij geworden := Hij verbuigt zich helemaal, gooit al zijn gewicht op de linkerschouder en zijn kont naar binnen en word echt boos. Even snel een extra les ingeroosterd en de dag erna kwam dit beeld eruit.
Dus vandaar dat ik heel blij ben met dit.

Ik heb nog een foto, waarbij hij slinger die achterbenen er onder meer laat zien.
Maar je ziet direct dat hij dat zelf nog niet zo grappig vind.
(Verder geeft dit niet echt een mooi beeld, ik versnel hier en daarbij komt hij weer snel op de voorhand)
Afbeelding
Afbeelding -:(-

Hij heeft zelf nogal korte, dikke spieren die opgerekt moeten worden en hij is ook nogal rond van het gras, dus we zullen langszaam aan, zonder dat hij al te boos wordt, een stapje verder moeten gaan, om al dat puppy-vet om te zetten in een bodybuilders lijf :D

We oefenen nu ook de keertwending om de voorhand in stap, om de lendenen en achterbenen wat soepeler te maken.

_iDj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 11:50

Ik ben ook weer bijgelezen :D

Pientje: Herken je wat LU zegt over de laatste foto? Ben je het eens/oneens? Nu krijg je misschien commentaar waar je niks mee kan. De bedoeling is natuurlijk dat je (of anderen die zich misschien herkennen in jouw foto's) hier kan leren.

Maren: Ik denk dat je aardig op weg bent, ben het ook eens met voorgaande commentaren, maar ik wil graag nog wat toevoegen. Ga oefenen om je paard beter aan je hulpen te krijgen. Zorg dat je wat meer van het achterbeen kán vragen (been is niet het lijf langer maken en uit elkaar vallen, maar been is meer activiteit). Rijd maar eens naar de middendraf (niet inhouden), hou dat minstens 5 passen aan en vraag dan eens nóg meer (dus niet tussendoor terugrijden) middendraf (en hou dat ook minimaal 5 passen vol, zonder tussendoor been te geven (hooguit een keer als paard uit zichzelf terugvalt)), daarna rij je weer terug naar arbeidstempo. Zo kan je ook eens in 3 keer vooruit rijden, of juist in 2/3/4/5 keer terugrijden in tempo. Daarbij steeds er op blijven letten dat je zelf stopt met hulpen geven (je paard moet blijven lopen op de laatste hulp die jij geeft; je hoeft dus bijvoorbeeld de middendraf niet te onderhouden door steeds weer/meer been te geven). Probeer ook eens op een volte van ongeveer 15 meter wat tempowisselingen te vragen, zonder dat je paard de volte stiekem groter gaat maken (of jij de hele tijd je binnen- of buitenteugel strak hebt).

annoouukie: heb je ook foto's/films van training aan de kaptoom (bijvoorbeeld als je schouderbinnenwaarts vraagt)? En wat gebeurt er als jij stelling vraagt tijdens het rijden?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 12:25

Nefertarie schreef:
@ Veulen84: haha, je verschrijft precies Maestro :D
hij vind het wel prima zo. Bedankt voor je reactie!

En je hebt helemaal gelijk, dat voorbeen moet bijvoorbeeld veel meer naar voren. Daar komen we op een punt. Hij zit daar zo vast als een betonblok.
Dat doet hem pijn. Hij is nogal een kleinzerig mannetje, deze week was hij heel boos op mij geworden := Hij verbuigt zich helemaal, gooit al zijn gewicht op de linkerschouder en zijn kont naar binnen en word echt boos. Even snel een extra les ingeroosterd en de dag erna kwam dit beeld eruit.
Dus vandaar dat ik heel blij ben met dit.

Ik heb nog een foto, waarbij hij slinger die achterbenen er onder meer laat zien.
Maar je ziet direct dat hij dat zelf nog niet zo grappig vind.
(Verder geeft dit niet echt een mooi beeld, ik versnel hier en daarbij komt hij weer snel op de voorhand)
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ] -:(-

Hij heeft zelf nogal korte, dikke spieren die opgerekt moeten worden en hij is ook nogal rond van het gras, dus we zullen langszaam aan, zonder dat hij al te boos wordt, een stapje verder moeten gaan, om al dat puppy-vet om te zetten in een bodybuilders lijf :D

We oefenen nu ook de keertwending om de voorhand in stap, om de lendenen en achterbenen wat soepeler te maken.

.Heb je hem wel eens laten masseren? Hij weet dus wel hoe het moet, als de pijn hem hindert word het lastig beter. Keertwending is een heerlijke oefening om hem te helpen soepeler te worden. Zeker een heel goeie (en de eerste stap weg is het belangrijkst :) ) Voor het voorbeen kun je verzamelen en dan beetje verruimen. Steeds in setjes van 2/3 passen.

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 15:22

Ik ga zo even naar stal.
Kijken of ik kan gaan herkennen welk paard goed loopt en welke niet :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 17:34

Nefertarie, na wat je omschrijft, en als je de tips van veulen mee gaat nemen denk ik echt dat je al op de goede weg bent! :j
En op de rechter hand goed aan je houding werken. Want het punt dat hij daar niet loopt zoals op de linke hand komt denk ik vooral door jou. Op de laatste 2 foto's waar hij op de voorhand valt, val jij ook op de voorhand. Hoe kan hij dan op de achterhand komen als jij je gewicht op de voorhand houd? Niet je hakken op trekken, want ook hierdoor val jij naar voren.
Kijk eens naar de foto die jij als 'vreselijk' omschrijft. Daar zie je heel duidelijk dat jij uit balans bent, terwijl je paard zijn best doet. Je valt daar voorover je teugels zijn te lang waardoor je ellebogen achter je lichaam uitkomen... Denk dus ook aan je teugels. Verser heb ik het idee dat jij je handen nog iets te veel in piano stand hebt.. Door dat knikje dat wat afbuigt naar beneden en naar binnen. (Zie hier precies dezelfde handhouding als een vriendin van mij.. :)) En dan als laatste.. Lekker om je heen kijken. Kijken waar je naartoe gaat! :D
Goed mijn bedoeling was een klein stukje om je aan te moedigen wat met de tips van Veulen te doen maar
Daar heb ik me natuurlijk niet aan gehouden haha.. Hoop dat je hier wat aan hebt! Mensen als ik er naast zit.. Verbeter mij dan!

Fry, vast wel! Volgens mij doe jij al langer in dit topic mee dan ik... (Of ongeveer even lang) dus dat komt vast goed. Ik zag het de laatste keer ook goed bij mij op stal!

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 17:36

Nou ben nog lang niet zo goed hoor :')

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 17:40

Ik toch ook niet. Maar vind het interessant om er naar te kijken en dan toe te passen wat ik oa hier leer. Klopt het met wat hier gezegd word? Valt er een leuke discussie uit te halen met een interessante vraag? Zo niet, is het 'totaal plaatje' er dan? Of komt het in de buurt? Als ze mij om tips zouden vragen, wat voor tips zou ik dan geven? Waar zou ik zelf aan werken als ik doe combinatie was? Enz.

IDJ, zie je reactie nu pas. Even een vraagje, ben jij het eens met wat ik zag op die foto's?