@Bertie wat heerlijk voor je dat je man weer thuis is

en wat fijn dat je weer in het topic bent.
Om het voor iedereen nog lastiger te maken op bij te lezen ... ik had vandaag les en heb even gevraagd of ze wat foto's kon nemen. Wil graag zelf ook zien hoe het gaat... die twee seconde dat ik in de spiegel kan kijken voldoet nauwelijks... en ik heb hier veel geleerd over hoe ik foto's kan beoordelen... dus eens zien of ik dat nou ook bij mezelf kan (altijd lastiger dan bij een ander).
Eerst een beetje info. Kafka is 20 (bijna 21) en eigenlijk altijd recreatief gereden (zijn wedstrijdresultaat was B+1 toen ik hem kocht) Heb hem bijna 6 jaar geleden gekocht en nu anderhalf jaar redelijk fanatiek bezig en ook begonnen met wedstrijdjes vorig jaar. Ik heb voor Kafka m.n. manege ervaring gehad en soms een verzorgpaard (waaronder Kafka toen ik tiener was en hij een guppie

). Maar goed we zijn beide ouder (en misschien een beetje wijzer

)
Goed eerste foto
[
Afbeelding ]
Jemig.. mijn houding.. dat hoofd moet omhoog en onderbeen mag nog iets terug.
Linkervoorbeen is bijna weg terwijl rechterbeen nog staat..driehoek voor is groter dan achter. Dus ik moet takt nog beter gaan bewaren en hij moet nog iets verzamelen.
Mijn handen vind ik ook nog niet helemaal mooi (terwijl ik al veel minder gewicht in mijn hand heb dan ik heb gehad we hielden elkaar echt in balans door aan elkaar te trekken

) ... Ik let dus al veel meer op mijn hand.. maar mag er nog meer aandacht aan besteden ook aan mijn teugellengte.. Kaak mag hij nog iets meer loslaten (ik denk dat ik moet beginnen met loslaten in mijn hand)
Tweede foto... nog een keer draf.
[
Afbeelding ]
Goed... ik kijk BLIJ, positief punt!... en hè ik kan best mijn hoofd een rechtop houden.
Met mijn handen en teugels ben ik nog niet tevreden.. probeer duidelijk hem wat in te buigen... maar we houden nog wat vast. Takt is wel wat beter... en ben ook redelijk tevreden over activiteit. Lijkt ook of hij staart loslaat... vind dit mooier beeld dan foto 1, maar ben er nog niet met de hals (en mijn handen/armen). Mijn teen mag ook wel wat meer naar binnen gedraaid.
Laatste foto... galop (wou ik vooral laten zien omdat ik zo blij ben met achterbeen... en wil weten of dat wel terecht is)
[
Afbeelding ]
Daarnaast is in deze foto wel heel veel rijtechnische fouten te zien die ik veel heb. Terugwerkende hand met te lange teugel.. eigen hoofd naar beneden geknikt.. onderbeen zwaait ergens heen. Moet echt meer gaan werken aan mijn eigen lichaamscontrole (en voor de mooi ook een stukje van mijn benen afzagen... of Kafka pokon voeren)
Goed weer lange post... ik hoop op feedback waar ik wat mee kan