murphy102 schreef:Mensen die Jip en Janneke-taal willen, een paar blz. terug, daarvan vraag ik mij af waaróm ze de Jip en Janneke-taal willen.
Iemand die een degelijke basis heeft en daar nog steeds aan werkt (ongeacht niveau) die persoon heeft alle begrippen meegekregen in zijn/haar eigen opleiding en die van diens paard.
Die heeft geleerd de theorie (ja, de goeie boekjestheorie, Cherie) om te zetten, te vertalen naar de praktijk.
Elke ruiter kan met goede instructie leren paardrijden.
Dus waarom Jip en Janneke-taal?
Dan is wellicht de basis niet of nauwelijks aanwezig.
Dat zou natuurlijk best kunnen. Niet iedereen heeft de mogelijkheid of mogelijkheid gehad om meteen bij de eerste instructeur te achterhalen of deze nu wel de juiste dingen zegt en doet. En verder is het toch niet zo heel schandelijk dat er hier mensen zijn die gewoon om een eenvoudige (Jip en Janneke-uitleg) uitleg vragen? Het zijn waarschijnlijk mensen waaronder ik zelf die graag willen leren en zaken willen weten en daar is dit topic erg leuk voor. En ja, misschien ontbreekt het mij wel aan de basis of is deze nauwelijks aanwezig. Kleine moeite voor jullie om mij te helpen of begrijp ik het nu verkeerd? Het komt op mij persoonlijk een beetje denigrerend over. Net alsof ik eerst ergens een gedegen opleiding moet gaan volgen voordat ik hier op bokt dingen mag vragen. Ik wil gewoon graag mijn paard netjes en correct opleiden en dan heb ik het puur over de basis.
Trouwens een erg mooi filmpje dat professor plaatste. Grappig dat ik dit filmpje ook al eens voorbij heb zien komen tijdens een theoriemiddag bij mijn eigen instructie (die ik nog niet zo heel lang ken, ben nl geruime tijd op zoek geweest naar iemand die mij kon helpen).
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-12-12 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt