kijk nu toch hoe jij schrijf....................
sorry hoor maar ik vind je een erg naar mens!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Quellian schreef:mirgino schreef:@Quellian
kijk nu toch hoe jij schrijf....................![]()
sorry hoor maar ik vind je een erg naar mens!
Jij hebt het recht mij een erg naar mens te vinden, dat is nl. jouw mening.
Besef alleen wel dat je mij niet kent, dus je vindt Quellian een nare user, dat is wat anders

Quellian schreef:Anoukie, ik heb mezelf in dit topic al 100x herhaald. Niets tegen mensen met overgewicht, maar mensen met obesitas horen imo gewoon niet te paard. Maar mensen in dit topic trekken zich alles persoonlijk aan en denken met maat 38 al aan obesitas te lijden. Ik denk dat veel mensen wat aan hun zelfbeeld moeten doen ipv aan hun gewicht.
Zie je hoe makkelijk iedereen op de kast zit? En zo onnodig, doen ze echt zichzelf aan.Anoukie schreef:Maar bedenk svp wel goed wát je allemaal over een "doelgroep" zegt die toch al benadeeld/veroordeeld wordt in de maatschappij.
Ik plaats ze niet in die 'doelgroep', dat doen ze zelf. De mensen kruipen zelf in dat hokje, of het nou nodig is of niet.
.
), mensen met een minder zelfbeeld zullen ook sneller op die kast terecht komen. Natuurlijk
. En daar hoef je niet dik voor te zijn inderdaad, een (positief) zelfbeeld wordt niet alleen bepaald door gewicht.
, maar de omgeving, in dit geval jij, doet dat wel. En dat is imo niet terecht.
. Echter, ging het er mij om dat er, in dit topic maar ook daarbuiten, behoorlijk rechtlijnig en zwart-wit wordt gedacht en gesproken over bepaalde doelgroepen. In dit topic zijn dat dan de "dikkerds". En ik ben en blijf van mening dat het niet oké is om daarbij a. de doelgroep te bepalen en b. deze over 1 kam te scheren.
Anoukie schreef:En dat wordt imo hier echt teveel gedaan. Daar doe je een hele hoop mensen mee tekort.
lammie2701 schreef:mika11 schreef:Lammie:
Maar spieren zijn dan misschien iets zwaarder (zoveel is dat trouwens niet),
maar het zit een paard niet in de weg.
Te veel vet heeft een paard meer last van omdat het 'klotst' op het zadel. (bij veel te veel vet natuurlijk)
Bij een beetje overgewicht is dat nog niet zo.
tjah...en toch ken ik ook mensen type anorexia die een paard enorm in de weg zitten en type megaovergewicht die soepeltjes met paard door de bak heen danst, paard heeft er geen last van want ruiter zit niet in de weg en ruiter heeft plezier en samen zijn ze een perfecte eenheid...
anorexiatype bonkt giga in het zadel en zaagt enorm om maar in balans te kunnen blijven...tjah sorry maar dan zie ik liever een gelukkig paard met een dikke ruiter, dan een diep ongelukkig paard met een anorexiaruiter...om maar even 2 heel tegenstrijdige vormen te noemen...
Anoeska schreef:Volgens mij moet je ook helemaal niet kijken naar 'dikkerds'. Mensen mogen van mij zoveel wegen als ze zelf tevreden mee zijn. Ik vind het allemaal prima. Ik ken namelijk heel veel leuke dikkerds
Het enige dat in dit topic relevant zou moeten zijn is het paard, en welk gewicht is nog gezond voor een paard om te dragen. Als je te zwaar bent, om door een paard op een gezonde manier gedragen te worden, dan zou je geen paard moeten rijden. Ik vind het vervelend als zwaardere mensen zich daardoor aangesproken of gekwetst voelen. Maar de gezondheid van het paard gaat voor alles.
Anoukie schreef:Weet je waar ik echt niet goed van wordt in dit hele topic? De belerende en haast straffende toon waarop er "gesproken" wordt over "dikkere" mensen. Ze klagen, ze kruipen in een slachtoffer rol, ze komen met smoezen aan, ze hechten geen belang aan het welzijn van hun paarden... Dat zijn nogal uitspraken zeg.
Behandel een ander (eens) zoals je zelf behandeld wilt worden.
Colway schreef:Feit is dat de Nederlandse bevolking steeds dikker wordt, en dat is wel een schrikreactie waard...we gaan hard hollend Amerika achterna. Even los van het paardrijden is dat gewoon een gigantisch (letterlijk) probleem
Colway schreef:Ben het eerlijk gezegd over het geheel wel met Quellian eens, tis gewoon een onderwerp wat veel reacties losmaakt en wat ook goed is aangezien je het over paardenwelzijn hebt. Alleen lijkt gewicht nog steeds een taboe om te bespreken en worden niet ondersteunende meningen meteen als aanvallend gezien.
Tendance schreef:Skygirl schreef:Ik snap trouwens niet waarom iedereen zo over Quellian valt, ik ben zelf dus ook vrij lang en helaas mag ik daardoor niet op haar paard rijden. Alleen dat snap ik heel goed, ik ga zelf ook liever niet op een paard/pony zitten waarbij het twijfelachtig is of dat wel prettig voor het paard is.
Het gaat er puur om hoe zij een aantal pagina's geleden, viel over mensen met maat 40/42. Dit deed ze door alleen naar haarzelf te kijken, maar ze had naar de veranderende bevolking moeten kijken. En als je iets als dat post, dan kun je verwachten, dat er een discussie zal ontstaan.
Citaat:Ik stoor mij er ook altijd erg aan dat ruitergewicht/conditie altijd zo'n taboe is. ik vind ook dat daar vanuit verenigingen en instreucteurs veel meer aandacht voor moet komen.
Citaat:Dat er een veranderende bevolking is, wil niet zeggen dat die verandering ook goed is. Kijk eens naar Amerika, waar steeds meer mensen morbide obesitas ontwikkelen. Dat je daar standaard een liter cola bij je Big Mac krijgt, hier heb je dat nog niet eens bij het grote menu. Ik vind niet dat je het moet aanmoedigen en zeker ook niet gewoon moet gaan vinden en alles daar op aanpassen.
Anoukie schreef:Quellian schreef:lammie2701, dat is het gevaar met een mening, je kunt niet iedereen tevreden stemmen. Je kunt niet vrienden zijn met de hele wereld, is ook totaal mijn intentie niet.
Maar respect voor de medemens, dik of dun, blank of zwart, is toch het minste wat je moet kunnen opbrengen. En dat mis ik dus wel in jouw posts.
Colway schreef:Citaat:Dat er een veranderende bevolking is, wil niet zeggen dat die verandering ook goed is. Kijk eens naar Amerika, waar steeds meer mensen morbide obesitas ontwikkelen. Dat je daar standaard een liter cola bij je Big Mac krijgt, hier heb je dat nog niet eens bij het grote menu. Ik vind niet dat je het moet aanmoedigen en zeker ook niet gewoon moet gaan vinden en alles daar op aanpassen.
Kijk eens rond op een zaterdagmiddag met een temperatuur van 30 graden buien aan het zwembad, kinderen van met drilbillen en borstvorming (en dan bedoel ik niet die van meisjes rond 12 jaar) Is gewoon zorgwekkend
Anoukie schreef:Ik ben het met je eens Colway dat discussieren niet alleen maar ja-knikken is. Echter, ging het er mij om dat er, in dit topic maar ook daarbuiten, behoorlijk rechtlijnig en zwart-wit wordt gedacht en gesproken over bepaalde doelgroepen. In dit topic zijn dat dan de "dikkerds". En ik ben en blijf van mening dat het niet oké is om daarbij a. de doelgroep te bepalen en b. deze over 1 kam te scheren.
En dat wordt imo hier echt teveel gedaan. Daar doe je een hele hoop mensen mee tekort.