Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:51

XMaaiike schreef:
rustig maar mensen :+ ik stel gewoon een vraag, ik zeg totaal niet mijn mening, het lijkt mij namelijk ook zeer onwaarschijnlijk... :Y) maar er zijn echt wel manieren om een paard zijn benen op te laten tillen, het dat zijn niet altijd vriendelijke manieren. ik vraag hier gewoon om duidelijkheid :) en zoals ik al dacht dat van die roddels niks waar is ;)

Als dat zo simpel zou zijn dan liepen er in het handelscircuit heel veel paarden rond die zo liepen als Totilas.

Dusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 23:45

Vudress schreef:
Professor schreef:

Het gaat niet wat je rijdt, het gaat hoe je rijdt
En wie is zij om te oordelen wat een ander weet of kent of ziet????????
En geeft dat het recht iemand zijn beoordeling als niet relevant te beschouwen???

Op het moment dat je je WelshCob gaat vergelijken met Totilas ben je in mijn ogen een absolute NO-NO. Als je mijn laatste alinea gelezen had zou je ook begrijpen waarom ik zo fel op dat soort mensen reageer.

Ik heb ze allebei zien lopen, dus als toeschouwer kan ik ze wel een beetje vergelijken!

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 00:26

Jammer, Vestasiana, dat je allebei onze Cob's dit jaar niet hebt zien lopen.

De mijne was dit jaar "een beetje hectisch" dus ja ;) wat willen ze zien, hè :D
De jury van dit jaar hield van een iets meer "rij-typischer" Cob :+

Zoals hij vorig jaar liep, had hij dit jaar moeten lopen en andersom |(

Abiola

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 00:28

Ik ben zeer benieuwd naar je filmpjes Modie!

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 00:31

PattyOosten schreef:

Die plaats ik ooit nog wel eens.

Net als bij de "ongelovige thomas"
men moet geloven zonder bewijzen :+

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 00:36

modie schreef:
PattyOosten schreef:

Die plaats ik ooit nog wel eens.

Net als bij de "ongelovige thomas"
men moet geloven zonder bewijzen :+

En het is geen bewegings-vorm die ik graag "oefen" met hem.
Zoals ik al aangaf, ik heb hem liever in ontspanning aan het lopen en dan is het stukken minder extreem.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 00:47

Denk nou niet dat paarden spanning niet leuk vinden....
Sommige paarden houden van een feestje. Als de ruiter het niet maakt, zoeken ze zelf wel iets.
Geloof me, er zijn echt paarden die houden van het 'staan in de spotlights'.
Gezonde spanning is helemaal niet ongezond.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 09:28

Vudress schreef:
Het zou jammer zijn als dat soort mensen straks de graadmeter van de sport gaan worden.

Nee, nu is de graadmeter van de sport het volk wat op de tribune staat te juigen... Nee, dat zijn kenners... Oke, zullen gerust mensen bij zitten die op enig niveau dressuur gereden hebben, maar daar zitten verder ook een hoop Penny's en sponsoren bij die van niks weten. Dan nog liever de mening van mensen die wellicht zelf ook niet op Lichte tour niveau hebben gereden, maar wel al 20, 30 jaar met paarden omgaan en wel een beetje verstand hebben van tact, regelmaat en ontspanning. Nu maakt dat domme juichende volk op de tribune de dienst uit.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 09:31

Professor schreef:
vur schreef:
Ho ho ho, volgens het profiel heeft Vudress toch minstens Z1 gereden hoor. :D

Het gaat niet wat je rijdt, het gaat hoe je rijdt.
En wie is zij om te oordelen wat een ander weet of kent of ziet????????
En geeft dat het recht iemand zijn beoordeling als niet relevant te beschouwen???

Precies.
De een kan een rijke papa hebben en een Z knol onder zijn kont geschoven krijgen en de ander kan vanaf zijn vierde in rubberlaarsjes op de boerderij heeft meegelopen.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 09:34

horseyfries schreef:
Dus jij vind het normaal dat iemand denkt dat haar Welsh Cob net zo loopt als Totilas? Als je zoiets plaatst, kun je toch wachten op zo'n reactie? Die bal hing klaar in de lucht, hij hoefde alleen nog maar geslagen te worden.

Incidenteel, een paar passen, vergelijkbaar. Mijn merrie heeft ook wel eens een leuk stukje passage laten zien. En het verschil tussen een huis-tuin-en keukenpaard die anatomisch gezien ook wel eens een leuk stukje kan laten zien en een grand prix paard (onder andere) is dat die dat altijd, gevraagd en op de plaats en zo lang als gewenst kan laten zien.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 09:48

Dat zie ik toch anders. De kwaliteit van die paar pasje die een 'gewoon' paard kan laten zien, is toch heeel anders dan de kwaliteit van een paard dat Grand Prix loopt. Niet alleen vanwege de mogelijkheden van het paard, maar ook door de training die zo'n paard doorlopen heeft.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 09:53

Tuurlijk is de kwaliteit anders, maar ik denk dat een knap opgefokte sportpony heus wel iets vergelijkbaars kan laten zien.

Heb zelf ook op een Welsh (Z) pony gereden die ook knap kon marcheren buiten als zij perse voorop wilde lopen, daar doet de gemiddelde slome KWNPer flink voor onder.

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:06

om nog maar wat kolen op het vuur te gooien: ik heb op een Tinker (jawel Tinker) gereden die kon de spaanse pas in draf. dat is pas spectaculair. leek wel een beetje op wat totilas doet hhh

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:09

Weet wat je zegt. Nu ben je een NONO hoor! ;)

saswes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:10

hihihi ik zit jullie maar een beetje te stangen joh, ik vind Totilas ge=wel-dig!!!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:12

Die van mijn vriendin kan in het bos ook weleens zo opgewonden raken dat hij zo huizen hoog op gaat gooien in draf. Dan zeggen wij ook voor de grap: net Totilas! Niet dat we denken dat hij die kwaliteiten heeft maar als hij goed gek wordt laat hij best wel wat zien!

Wat al eerder gezegd werd: er kan ook gezonde spanning ontstaan in de zin van dat het paard graag zich wil showen. Lijkt me niks mis mee.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:13

Nu ben ik lekker ook een nono!

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:16

Zullen we gezellig een NONO topic openen?

vlooike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:23

Totilas is een bijzonder getalenteerd paard. Echter vergeet de ruiter de achterhand te activeren. Daar komt Totilas op dit moment te kort. Op veel momenten in de kur was hij in mijn ogen te gespannen. Wanneer de ruiter Totilas aan de voorkant wat opener zou voorstellen, dus neusje er meer uit, dan zou dat het gehele beeld ten goede komen. Maar Totilas is een talent, daar kan volgens mij niemand omheen.

Iedereen kan zijn paard spectaculair laten lopen. Ferro bijv. werd altijd met belletjes aan de voeten getraint. Alleen op stal had hij ze niet om.
Maar ik geloof niet dat dit ook bij Totilas gedaan wordt.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:26

Over hoe en wat hij getraind word, daar zullen wij nooit achter komen. Zelfs in een interview met EG geloof ik niet dat hij echt eerlijk zal zijn.

De trainingsmethoden van de Van Baalentjes daarentegen, daarover word zo nu en dan een puntje van de sluier opgelicht...

vlooike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:30

Ilzas schreef:
Over hoe en wat hij getraind word, daar zullen wij nooit achter komen. Zelfs in een interview met EG geloof ik niet dat hij echt eerlijk zal zijn.

De trainingsmethoden van de Van Baalentjes daarentegen, daarover word zo nu en dan een puntje van de sluier opgelicht...

De trainingsmethoden van van Baalen is een heel ander onderwerp. Laten we daar maar niet te veel over zeggen. ;)

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:34

Nope. Laten we dat zeker maar niet doen nee....

Maar ach, uit de mond van NONO's zal dat toch niet zo erg zijn?

vlooike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:37

Wat zijn NoNo's Ilzas?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:44

Vudress schreef:
@Hermelientje, mijn laatste alinea is niet in de eerste plaats tegen Modie bedoelt, maar tegen alle no-no's die opeens een mening hebben over iets waar ze zich nooit in verdiept hebben.
Ik heb ook geen mening over de westernsport, tenminste niet voordat ik mij daar grondig in verdiep. Er zijn hier mensen die nog nooit met dressuurpaarden en de africhting van dressuurpaarden op hoger niveau bezig geweest zijn maar alleen oordelen over hetgeen wat ze een keer voorbij zien komen. Het zou jammer zijn als dat soort mensen straks de graadmeter van de sport gaan worden.
De reactie van Modie vond ik daar een mooi voorbeeld van. Een WelshCob waarmee ze buiten rijdt, dat is toch niet te vergelijken met Totilas?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-09 10:59

Toch grappig dat mensen via hun beeldscherm kunnen zien waar mensen zich wel en niet mee beziggehouden hebben.
Als die mensen mij een nono noemen beschouw ik dat als compliment. :)