Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Re: Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:40

AikePeer@

wat wil jij nou?

verveel jij je of zo Verward

en op je pm geef ik geen antwoord meer,de discussie is hier in het topic Sigaar
dus val me niet lastig met pm`s te sturen.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:43

ik wil het topic niet onderbreken met een persoonlijke discussie!

Ik blijf bij het topic..Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:50

ik vind mijzelf wel te zwaar, ik weeg nu 88 kilo bij een lengte van 1.68. En ik heb een halfinger van nog geen 1.40. Ik doe er alles aan om af te vallen..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:54

mirgino schreef:
superwoman schreef:
Nog ff en je mag alleen mee praten als je boven een bepaald gewicht zit?!

volgens mij gaat dit topic ook over ruiters met overgewicht Haha!

en niet of je te zwaar bent voor je pony Clown

dus even bot gezegd Koe het gaat hier toch om te dikke mensen die paardrijden????

of heb ik het dan zo verkeerd begrepen Verward

dat haal ik tenminste uit de titel Sigaar

het gaat volgens mij niet om magere sprieten die met hun lange dunne lijf op een te kleine pony gaan zitten Clown

mirgino schreef:
ik geloof niet dat ik ergens gezegd heb dat jullie niet mee mogen discuseren

Met deze reacties begrijp ik je dan ook niet meer mirgino.

Dit topic lijkt mij handig om de "dunne en dikke" samen te brengen en een oplossing te zoeken om de commentaren niet meer kwetsend te maken....

Akxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:55

Ik geloof niet dat er zo'n zonde van gemaakt moet worden, ik zie regelmatig van die dikke butstmutsen rondstuiteren op nationaal niveau die het presteren goed uit de verf te komen. Als de paarden er echt zoveel moeite mee zouden hebben denk ik niet dat ze mooi van de grond gesprongen wissels zouden maken. Ik denk alleen dat het voor de ruiters zelf iets minder makkelijk zal zijn...immers al dat vet moet toch op zn plek blijven om 't paard zo min mogelijk te hinderen?
En het moeilijkste voor hen zal de kritiek wel zijn die ze krijgen, want eerlijk is eerlijk...een mooie dame met catwalkfiguurtje te zadel is nu eenmaal gei.... euhm mooier om naar te kijken dan een mislukte imitatie Imca Marina te paard.

En al die boelsjit over kwetsen: Get deal with it als je te dik bent en laat je niet afvallen door mensen die daar een zonde van maken. Je merkt zelf wel aan je paard/pony als je te zwaar bent. Alleen als je er zelf problemen mee hebt moet je je er iets van aantrekken. Laat iedereen in zn waarde. Uiteindelijk hebben we toch allemaal hetzelfde doel: plezier!?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:57

niet alleen lezen wat je wilt lezen!

het ging om de post waarin een 56kg iemand vroeg of ze te zwaar was.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:02

Het zinnetje laat iedereen in zijn waarde kan ik niet zo goed plaatsen? Natuurlijk hebben we allemaal een doel en dat is met plezier rijden! Maar misschien lijdt het paard bij sommige onder dat plezier! En natuurlijk zijn er zat dingen waar een paard onder kan lijden.. ook onder een slanke amazone! Maar deze discussie gaat nu eenmaal over zware mensen op paarden die gezien hun bouw, spieren en vermogen weleens last zou kunnen hebben met het dragen van een amazone!
De opmerking je weet zelf het best wanneer je paard er last van heeft ben ik het absoluut niet mee eens! Waarom zijn er dan zoveel rijtechnische vragen?
Daarbij komt dat we zelf vaak onze eigen problemen niet in realiteit zien.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:31

AikePeer schreef:
Daarbij komt dat we zelf vaak onze eigen problemen niet in realiteit zien.

of het langzaamerhand is verandert, waar de ruiter dus niet bewust van is óf verkeerde informatie hebben gekregen.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:36

Precies als iedereen die het "zielig" vind om tegen iemand te zeggen je bent te zwaar voor dit paard, is het niet gek dat sommige hun problemen zelf niet meer in zien!
En ik vind niet dat ik het recht heb om iemand te verbieden op zijn eigen paard te stappen, maar ik voel me op het moment dat ik bij mezelf denk dit kan niet goed zijn voor dat paard wel geroepen om te zeggen van joh hoe denk je zelf over de combi tussen jou en je paard.
Waarom zou je daar een issue van moeten maken.
Als een heel chaotisch iemand een heel zenuwachtig paard koopt, zou ik ook zeggen van joh lijkt je dit verstandig!
Waarom vind iedereen toch altijd dat je over "dikke" mensen zo geheimzinnig moet doen?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:46

Omdat je zo snel kwetst helaas...., omdat vele al onzeker zijn en meerdere opmerkingen hebben gehad.
Helaas is de omgeving soms ook niet eerlijk. Die zegt dat "het" kan, terwijl het bijv geen gezicht is of het gewoon niet kan, gewoon om die persoon niet te kwetsen. "een leugentje om bestwil".

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:56

omdat je snel kwetst..... ja idd... je kwetst niet snel, maar dikke mensen vóelen zich snel gekwests/gepest etc etc... en ik denk dat dáár het probleem ligt...

ik hoor liever de waarheid dan dat mensen m mooier maken...maar ook zég ik liever de waarheid dan dat ik m mooier maak.

ik denk dat aikepeer hiermee een goed punt heeft:
Precies als iedereen die het "zielig" vind om tegen iemand te zeggen je bent te zwaar voor dit paard, is het niet gek dat sommige hun problemen zelf niet meer in zien!

nee sorry...ik verkies de waarheid boven verbloemen omdat je misschien weleens zou kunnen kwetsen...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:02

roossie22 schreef:
omdat je snel kwetst..... ja idd... je kwetst niet snel, maar dikke mensen vóelen zich snel gekwests/gepest etc etc... en ik denk dat dáár het probleem ligt...

Bij de meeste wel.
Gelukkig niet bij iedereen.

Toch is een beetje tactisch brengen wel wat prettiger om te ontvangen, ookal vind ik wel dat
je soms wel héél erg moet oppassen wat je zegt.

Zoals ik al eerder heb aangegeven staat er vaak bij haw gewoon bij dat je niks over het gewicht van de ruiter mag zeggen....nou, dat vind ik echt stom! Je kijkt naar de combinatie en als de ruiter overheerst is het geen goede combinatie, dan kun je volgens mij nooit een goed team zijn. Wanneer het andersom is, mág het wel gezegd worden......

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 15:07

Ja bij haw vragen mensen om commentaar, "kritiek" maar bij voorhand noemen ze de dingen al op waar je in ieder geval geen commentaar op mag geven? Zouden ze dat ook in een proef doen? Rijden voor de jury, "uhh mevrouw op die, die en die punten hoef ik geen commentaar dat weet ik al"!?

dimfolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:46

Hoi ho ik vind het opzich niet erg als mensen met overgewicht paardrijden.... Het paard kan het wel dragen maar het staat meestal helemaal niet moooi... Tong uitsteken

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:01

roossie22 schreef:

ik hoor liever de waarheid dan dat mensen m mooier maken...maar ook zég ik liever de waarheid dan dat ik m mooier maak.

ik denk dat aikepeer hiermee een goed punt heeft:

nee sorry...ik verkies de waarheid boven verbloemen omdat je misschien weleens zou kunnen kwetsen...

Hoe denk je dat iemand zel reageren als jij dat even bot komt zeggen?

Zal diegene dan direct op dieet gaan of zal diegene zich rot voelen en uit frustratie op een reep chocolade storten? (dat is namelijk 9 van de 10 keer het gevolg voor mensen die daar gevoelig voor zijn)
Dus wat schiet je er dan mee op?

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:14

En wat schiet je ermee op als je rond het "probleem" blijft draaien?
Je kunt niet van de hele wereld verwachten dat ze altijd jou problemen mooier te sprake brengen dan ze zijn.

Eerlijkheid duurt het langst! En bij eerlijkheid HOEF je niet altijd gelijk bot te zijn hoor Jarrah!

wundergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 17:47

Ik vind mensen met overgewicht op iellige paarden zoiezo geen beeld geven. Maar wat verstaan jullie overgewicht? Hoeveel Kilo? Dat is een belangrijke term.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:55

@ jarrah: als iemand mij ongevraagd commentaar geeft op mijn gewicht kan diegene wel degelijk een flinke uitbrander terug verwachten.
maar waarom zou je persé bot moeten reageren? je kan toch ook op een normale manier zeggen dat iemand te dik/zwaar is voor dát paard.
dat die mensen het zich dan zó erg aantrekken dat ze een reep chocolade opvreten.. tsja.... dat zegt dan meer over díe persoon, als over de persoon die het gezegd heeft hoor!
en dat bedoel ik dus precies met het aantrekken.... dikke mensen reageren over het algemeen heel heftig op dat soort dingen... maar goed... als je dik bent, ben je dik.. daar kun je lang omheen draaien maar ik vind het achterbaks om tegen een dikkerd te zeggen dat 'ie niet zo dik is, of dat de combi best goed is als dat niet zo is en daar hou ik niet van

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:56

Ik vind dat niet belangrijk, wát overgewicht is!
Ik vind het belangrijk dat de combinatie klopt.
Ruiter met het juiste paard.
Als dat een zwaar persoon is met een zwaar paard is dat mooi en een licht persoon op een iel paard is ook mooi.
(tevens rekening houden met de lengte.)

hvmepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 19:01

ik heb zelf geen overgewicht, maar ik heb er wel eens wat over gelezen...
een kleine pony mag een ruiter van 50 kilo of minder hebben. een normaal warmbloed paardje 90 kilo of minder. en ik heb het dan over dat ze elke dag echt getraind worden... dus als je er niet echt mee traint is het niet zo erg als het meer is.
en een ijslander of arabiertje mag ook niet meer dan 75 kilo. dat is wat ik erover gelezen heb ik hoop dat je er wat aan hebt!

groetjes rachelle

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:06

superwoman schreef:
Snoevie schreef:
over ruiters met een te hoog gewicht voor hun paard of paarden die ze rijden,denk ik.

En ook óf en hoe je dat moet vertellen aan diegene.
Wanneer is het kwetsend en wanneer luistert men wel of niet?

idd Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:09

roossie22 schreef:

daar heb je gelijk in,maar er zit ook wel een gedachte achter.
het ontstaat niet zomaar(maar dat is weer een heel andere discussie)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:07

Snoevie schreef:
roossie22 schreef:

daar heb je gelijk in,maar er zit ook wel een gedachte achter.
het ontstaat niet zomaar(maar dat is weer een heel andere discussie)

Dat ben ik met je eens, toch zou het voor degene zelf makkelijker zijn om zich daarin te verbeteren,
dmv bijv een psycholoog. Ik denk dat het voor zichzelf en andere prettiger is als men zich niet "gelijk" gekwetst voelt.

Veel dikkere mensen worden/werden niet gepest en hebben weinig problemen gehad. Ik daenk dat dat zeker te maken heeft met je eigen instelling.Ik zeg niet dat het je eigen schuld is!!!! (gewicht en gepest worden)

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 10:29

Als ik aan iemand vraag of diegene mij te dik vind...mag diegene van mij eerlijk antwoord geven...
Maar als zomaar jan en alleman het recht krijgen mij dat te vertellen...sorry hoor, maar dat zou mij persoonlijk iets te ver gaan!

Persoonlijk probeer ik mensen altijd bewust te maken van hetgeen waar ze mee bezig zijn...mensen die ervoor open staan zullen het zélf inzien en er zélf wat aan doen! Mensen die er niet voor open staan hoef je ook jouw mening echt niet op te leggen hoor, want dan gaan ze er drie keer zo hard tegenin...

Nouja dat is iig mijn ervaring Lachen

LaDar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 19:07

Misschien heb ik het verkeerd begrepen maar dit topic gaat toch ook niet over iedereen zomaar vertellen wat je van hun lijf vindt? Het gaat om mensen die wel of niet (te) zwaar zijn voor hun pony/paard en of je er dan als buitenstaander wel of niet iets van kan/mag/gaat zeggen, toch?