MyWishMax schreef:Ik zie dat niet graag terug zoals ik al aangegeven had. In de b moet je laten zien dat je voltes kan rijden, dat gaat vaak al niet goed. Als je dan sv gaat vragen gaan die mensen dat niet ineens op de juiste manier doen.
Misschien gaat het oltes rijden wel beter wanneer je begint met schouder voor op de hoefslag. Je krijgt dan als ruiter een gevoel voor het richten van je paard terwijl je continu de referentie van de wand hebt, het probleem met voltes is vaak het gebrek aan referentie. Voor veel ruiters is een volte bij A of C prima te doen maar vraag dezelfde volte bij E of B en ze gaan de mist in.
MyWishMax schreef:Daarbij vind ik dat de galop juist wel een belangrijke gang is. Zoals ik eerder zei heb ik nogal wat combinaties gezien die met van alles bezig waren tot paffen aan toe, want verzameling en zijgangen, maar geen normale arbeidsgalop konden tonen. Ik heb er veel over gelzeb maar het is niet de manier die ik prettig vind of de manier die geschikt is voor mijn paarden. Huidge of voorgaande
Dat snap ik, het is ook persoonsafhankelijk maar zeker ook paardafhankelijk. Vooral minder goed gebouwde paarden hebben hier een flink nadeel en dat hebben ze veel minder wanneer het later in het traject pas gevraagd wordt.
MyWishMax schreef:Als jij dat graag op die manier wilt doen, er is niemand die zegt dat je moet starten als paard de galop nog niet kan he? Je kan gewoon op die manier opleiden en dan pas gaan starten. Alleen wordt er geen verzameling gevraagd en zal dat dus wel afgestraft worden.
Het gaat niet om mij, het gaat erom dat de proeven een logische opbouw zouden hebben en dat stel ik ter discussie