LoveUggs schreef:Dames.. Ik ben de laatste tijd niet zo veel geweest ivm school..
Maar nu toch een misschien interessante vraag...
Bij mij op stal hebben we een carrousel groep... Voor een wedstrijdje. Vandaag was hun laatste keer oefenen dus met muziek en alles.. De stal heeft geregeld dat een van de pensionklanten een 'showtje' zou geven.. Er werd mij verteld dat deze jongen heel goed kon rijden. Okee..
Ja, het zag er allemaal heel mooi uit, nette overgangen, goed aan het been.. Maar wat mij ook opviel was dat dit paard totaal niet op de achterhand kwam.. Naar mijn idee gewoon neigend naar de voorhand. Misschien dat dat kwam doordat hij zijn paard vooral lang laag en rond liet lopen maar dat 'knikje' in het been kwam er niet. Zag er niet anders uit dan ieder ander paard.. Hoe kan het dan dat met het halthouden dit paard meteen vierkant stond? En er een waanzinnige uitgestrekte draf uit kwam.. Kijk ik dan met mijn neus..? Zit de kracht van dit paard dan in een voorwaarts tempo..? (Ook versnellen in galop zag er goed uit!)
Achteraf vind ik het jammer dat ik niks gefilmd heb, maar bedacht dit mij net in de auto naar huis.. Hoe kan het dat dit paard dan keurig vierkant halthoud..?
Ik lees hier nog steeds mee en reageer maar zelden maar ga nu weer even reageren.
Halthouden kan je op verschillende manieren doen.
Kort gezegd, de manier van dit topic, correct..
En er is nog een variant.
Namelijk een paard leren vierkant te gaan staan.
Kortom altijd als je halthoudt paard voet die niet onder wordt gezet, bij laten zetten.
Paarden zijn gewoontedieren en zullen op een gegeven moment weten, dat bij halthouden, voetje aansluiten hoort.