[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fry

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 20:25

Poef wat gaan jullie hard!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:15

Babootje mooi omschreven en ben het eens met je.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:22

w_love_w schreef:
[ Afbeelding ]
nog niet echt heel erg aan de teugel maar wel een beetje vind ik.
geen gezeur over mn schoenen a.u.b.

Uche, ga er toch over zeuren, er zijn hier mensen in het topic die ruiters met foto zonder cap niet beoordelen,
omdat dat gevaarlijk kan zijn.
Denk dat ik dat ga invoeren bij gympen, zonder veiligheids beugels of iets dergelijks.

Zou zeggen zoek een foto met deugdelijk rijd schoeisel en uiteraard ook zelf eerst commentaar bij je foto geven.
Dus wat vind je zelf van hoe het paard loopt en hoe de ruiter erop zit.
De foute dingen noemen en de goede dingen.

Verder gaan jullie me hier wel tikje te hard hoor, zo blijf ik bijlezen, want moet het elke keer wel lezen,
aangezien er zat interessants wordt gezegd. :j

(tik foutje ge-edit)
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 12-03-13 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:26

Ik ben ook heel fel tegen gymschoenen in beugels. Het is echt een link iets, net zo link als zonder cap rijden. Je kunt er met je voet helemaal doorheen schieten en als je paard er dan vandoor gaat heb je helemaal een probleem want dan kom je nooit los.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:45

Ik leer echt enorm veel van dit topic, hem hem wel eens vaker voorbij zien komen maar nog nooit geopend. Denk dat ik maar een scharrel blijf hier!! :D
Snap alleen soms jullie lastige taal niet..

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:51

Oeps, ben bijgelezen tot pagina 75 of 78. Ik scrol voornamelijk.
Bijlezen kun je het niet noemen, maar er zijn wel veel interessante foto's voorbij gekomen!
Eindelijk, eindelijk is Albrecht weer thuis.
Door het oog van de naald. Het had een beroerte kunnen zijn of erger.
Een bloeddruk van 240/140 is niet leuk, zeg maar.

DANK iedereen voor de lieve woorden!
Het is bijzonder om zoveel steun te krijgen van mensen die je niet eens in het echt kent.

Ik heb Albrecht de link naar dit topic doorgegeven.
Hij was verrast! Over de warmte, over de positiviteit! Hoe mensen moeite doen voor een ander, om iets uit te leggen! Dat hier niet afgekraakt wordt! En ook geen loos geslijm van 'vind ik ook!' of 'och wat zielig'..

Albrecht heeft zelf zijn commentaar ingevoegd.

Oh, wat ben ik trots op dit topic!
Sorry. Geen smileys deze keer.
Er zijn geen smileys beschikbaar om aan te geven hoe geweldig dit topic is.

We zijn nu alleen maar MOE.
Laatst bijgewerkt door bertie op 12-03-13 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:52

ik rij nooooit met gymschoenen, levensgevaarlijk.

het valt me op he, ik wil geeen commentaar op schoenen, op cap,ik zit niet verkeerd op mn zadel.
Prima dat je dat dan vind, plaats je foto dan ook niet.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:52

Ohh bertie *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* wat fijn dat hij weer thuis is!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:53

Wat fijn dat hij weer thuis is! Jeetje, dat is inderdaad een belachelijke hoge bloeddruk! Hij is nu weer redelijk?
Sterkte nog :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 21:54

Welkom terug Bertie :)

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:03

Als trouwe meelezer wil ik graag even zeggen dat ik heel blij voor je ben dat je man weer thuis is Bertie! :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:07

Pffffffffff Bertie, gelukkig dat jullie weer thuis zijn.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:15

Bertie!!!! Welkom terug.
Bloeddruk nu genormaliseerd?
Pffffftttttt, dat was wel ontzettend spannend hoor en zwaar voor jullie.

Sanniey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:21

Bertie, wat fijn dat hij weer thuis is. En natuurlijk alsnog sterkte :) En ben het met je eens, dit topic is heerlijk en zo positief.
Ik vind het altijd goed om hier te blijven lezen. Je leert hier zoveel van!

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:25

Ik lees zo nu en dan even mee en heel af en toe post ik iets :). Maar nu moet ik dat toch echt even doen voor het memorabele moment dat Albrecht weer thuis is. Super! Ik heb veel aan jullie gedacht Bertie. Wat heerlijk dat hij het ziekenhuis uit is. Geniet ervan!

Min of meer on topic ;) : ik gruwel ook van gymschoenen zonder veiligheidsbeugels.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 23:49

@Bertie wat heerlijk voor je dat je man weer thuis is :) en wat fijn dat je weer in het topic bent.

Om het voor iedereen nog lastiger te maken op bij te lezen ... ik had vandaag les en heb even gevraagd of ze wat foto's kon nemen. Wil graag zelf ook zien hoe het gaat... die twee seconde dat ik in de spiegel kan kijken voldoet nauwelijks... en ik heb hier veel geleerd over hoe ik foto's kan beoordelen... dus eens zien of ik dat nou ook bij mezelf kan (altijd lastiger dan bij een ander).

Eerst een beetje info. Kafka is 20 (bijna 21) en eigenlijk altijd recreatief gereden (zijn wedstrijdresultaat was B+1 toen ik hem kocht) Heb hem bijna 6 jaar geleden gekocht en nu anderhalf jaar redelijk fanatiek bezig en ook begonnen met wedstrijdjes vorig jaar. Ik heb voor Kafka m.n. manege ervaring gehad en soms een verzorgpaard (waaronder Kafka toen ik tiener was en hij een guppie :D ). Maar goed we zijn beide ouder (en misschien een beetje wijzer :+)

Goed eerste foto
Afbeelding
Jemig.. mijn houding.. dat hoofd moet omhoog en onderbeen mag nog iets terug.
Linkervoorbeen is bijna weg terwijl rechterbeen nog staat..driehoek voor is groter dan achter. Dus ik moet takt nog beter gaan bewaren en hij moet nog iets verzamelen.
Mijn handen vind ik ook nog niet helemaal mooi (terwijl ik al veel minder gewicht in mijn hand heb dan ik heb gehad we hielden elkaar echt in balans door aan elkaar te trekken :o) ... Ik let dus al veel meer op mijn hand.. maar mag er nog meer aandacht aan besteden ook aan mijn teugellengte.. Kaak mag hij nog iets meer loslaten (ik denk dat ik moet beginnen met loslaten in mijn hand)

Tweede foto... nog een keer draf.
Afbeelding

Goed... ik kijk BLIJ, positief punt!... en hè ik kan best mijn hoofd een rechtop houden.
Met mijn handen en teugels ben ik nog niet tevreden.. probeer duidelijk hem wat in te buigen... maar we houden nog wat vast. Takt is wel wat beter... en ben ook redelijk tevreden over activiteit. Lijkt ook of hij staart loslaat... vind dit mooier beeld dan foto 1, maar ben er nog niet met de hals (en mijn handen/armen). Mijn teen mag ook wel wat meer naar binnen gedraaid.

Laatste foto... galop (wou ik vooral laten zien omdat ik zo blij ben met achterbeen... en wil weten of dat wel terecht is)
Afbeelding

Daarnaast is in deze foto wel heel veel rijtechnische fouten te zien die ik veel heb. Terugwerkende hand met te lange teugel.. eigen hoofd naar beneden geknikt.. onderbeen zwaait ergens heen. Moet echt meer gaan werken aan mijn eigen lichaamscontrole (en voor de mooi ook een stukje van mijn benen afzagen... of Kafka pokon voeren)

Goed weer lange post... ik hoop op feedback waar ik wat mee kan :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 00:02

Hoi Evelijn,
:) gewoon blijven lachen hoor! Gene enkele reden gezien om te huilen...! ;)

Even over foto 2: wat ik zie, is dat je met je handen naar buiten gaat. Een van de nadelen is dan, dat er extra gewicht kan komen op de binnenteugel. (Idd - sommige paarden leren, dat "dressuur" betekent, dat er aan die teugel getrokken moet worden...) Die slechte gewoonte kan er ier weer even in zijn geslopen.
Dit gezegd hebbend, kijk ik ook weer anders naar foto 1: ik zie een mooi gebogen hals (wellicht ben je een wending aan het inzetten) maar juist je binnehand staat wat meer naar achter.

Mijn tip: probeer wendingen te rijden met je binnenhand naar voren en opzij. (Je kunt als mens in principe stelling vragen met een binnenteugel die doorhangt - kun je heerlijk oefenen in je eerste 10 minuten instappen. gewoon op de rechte zijden op de hoefslag. Komt er een wending van stelling naar binne vragen, da's prima. Bij stelling naar buiten voorkomt het schot dat.)

En ik vind het een mooi achterbeen in galop!

En voor de mensleijke achterbenen: mij hielpen buikspieroefeningen. Wat in de alexandertechniek heet "centrale of primaire controle" (hoe je je wervelkolom houdt, dus bekken t/m hoofd) bepaalt wat je handen (armen) en benen doen. Houden je sterke buikspieren je wervelkolom precies waar die zijn moet, hoef je niet te klemmen om je armen en benen stil te houden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 01:21

Allereerst, Bertie wat. fijn dat Albrecht weer thuis is!!! Is er nog iets uit gekomen, hoe die hoge bloeddruk nu kwam? heeft hij medicijnen? Blijft spannend als je de oorzaak niet kent kan ik me zo voorstellen. Rust lekker uit en we zien je hier gauw weer.

Nu Evelijn; dat paard 20??? je maakt een grapje zeker. En alleen maar recreatiepaard geweest? Is ie een loopbaan misgelopen (en jij ook) :D Want het ziet er gewoon goed uit! Je mag (nee moet) wat opener en wat meer ontspannen gaan zitten. vooral,in galop, waar je je handen wat vastzet en je benen naar achteren zwaaien. Benen lang maken en hand naar voren. het lijkt me een heel fijn paard. hoe ben je daaraan gekomen?

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 03:48

Vind de foto's helemaal niet verkeerd tonen! Leuk dat je ook nog met een ouder paard zo lekker bezig bent!

Ik heb wel een vraag. Je schrijft iets over driehoeken (?), takt bewaren en dat het linkervoorbeen al weg is terwijl rechts achter nog staat. Dat stukje volg ik niet helemaal.
Ik had juist het idee, dat rechtsachter al op de grond is en linksvoor nog in de lucht is, niet omdat het een taktfout is, maar omdat hij door de juiste activiteit in de achterhand aan de voorkant meer bewegingsvrijheid krijgt. Ik vind hem juist wel mooi over de benen, ik denk dat als zijn bekken nog iets gaat kantelen het achterbeen wat verder onder de massa gaat komen, maar dan ben je alweer veel verder in de training. Achterbeen in de galop vind ik ook heel mooi! Ga zo door.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 09:15

Yeah Bertie! Gelukkig is hij weer thuis!
Lekker genieten samen!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 09:54

Bertie wat fijn dat het beter gaat met je man.... was best wel bezorgd -O-
Maar het gaat beter... *\o/*

Hoi Evelijn, Ik vind het er niet slecht uit zien... en wat ik zie heb je zelf al als feedback gegeven... nu ben ik verre van een goede rijtechnische amazone dus kan ik verder ook niets zeggen dan... ik ben het eens met je eigen feedback :) Maar dan weet je iig zelf al waar je aan moet werken :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 09:58

Evelijn ga vooral zo door. Vind het helemaal niet verkeerd hoor. Foto drie lijkt het alsof je met je binnenhand wat terug werkt. Ik vraag me wel af of hij echt los laat in de kaak.

kristie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:38

Fijn dat je man weer thuis is Bertie! Heel veel sterkte daar nog, lekker even alleen aan elkaar denken en verder NIKS!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:01

JAAAAAA BERTIE IS TERUG!!

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:19

zet hier even zomaar wat neer ..was jullie kwijt en ik lees dit erg graag allemaal ..nu kan ik het makkelijker terug vinden....heeeeeeeeeeeel leerzaam :)) :))