Om ook mijn steentje aan dit topic bij te dragen plaats ik hier een aantal foto's van een paar weken terug. Deze training vond halfweg februari plaats, maar het geeft een goed beeld van de problemen die ik nu nog steeds heb. Deze problemen liggen geheel bij mij, hoewel mijn paard het me ook niet altijd even makkelijk maakt, en daar probeer ik dan ook verbetering in aan te brengen. Toch is het niet altijd even makkelijk om de dingen die je fout doet, ondanks dat je weet dat je ze verkeerd doet, in ene goed te gaan doen. Mede dankzij dit topic heb ik weer motivatie gevonden om weer meer bewust met mijn lichaamshouding om te gaan. Afgelopen week hebben we ook een nieuw zadel gekregen welke mij meer ondersteuning biedt en vooral beter op mijn paard past. Ik hoop dat ons nieuwe zadel mij enigszins zal helpen om een betere houding aan te nemen, waardoor mijn paard uiteindelijk beter haar werk kan doen.
In onze training is er een probleem ontstaan waar wij momenteel mee bezig zijn om die te verhelpen. Vorige week heb ik door omstandigheden eens les gehad van een andere instructeur welke vond dat dit probleem vooral te wijten is aan mijn onrustige houding. Of dit probleem op de foto's terug te zien is, weet ik niet, maar wellicht weten jullie het eruit te halen. Over een tijdje zal ik hier nadere toelichting op geven en hebben jullie dan wellicht tips voor mij om mee aan de slag te gaan. Dit probleem zou op film gemakkelijk te herkennen zijn, maar die heb ik helaas niet.
Ik heb ook enigszins bewust de betere foto's uit de training er tussenuit gepikt

Deze foto's laten enigszins zien waar we op het moment in onze training naartoe werken. De overige foto's laten wellicht beter mijn rijtechnisch falen zien, maar daar ben ik mij dan ook van bewust. Dit zijn de betere momenten, waarop het nog steeds niet 100% gaat en genoeg commentaar op te geven is. Tot dusver lukt het om in de training tot aan hier te geraken, nu dat stapje verder nog

Wat op deze foto's goed te zien is dat ik heel raar zit

Mijn benen steken heel raar naar voren af. Op de foto's valt het nog wel mee, maar ik heb snel de neiging om naar voren te gaan zitten en ook vooral om in elkaar gedoken te gaan zitten. Mijn handen lijken hier redelijk op hun plek te staan, maar meestal flubberen die alle kanten op. Mijn buitenhand heef nogal eens de neiging om een rare knik te creeeren (foto 2) en mijn binnenhand is vaak te terugwerkend.
Deze foto's zijn voor, in en na de bocht gemaakt en daarvoor vind ik mijn paard nog te recht in het lichaam lopen. Ze zou meer stelling aan mogen nemen, maar dit is iets wat ze nog erg lastig vindt en ik haar waarschijnlijk ook lastig maak

Een typische galopfoto

Mijn handen breed, buitenhand hoog met een rare knik erin en niet op mijn billen kunnen zitten. Zelfs als ik het idee heb dat ik eindelijk zit, dan nog kom ik uit het zadel volgens mijn instructeur

Waarom de knik in mijn handen zit?? Geen idee!! Dit is ook iets waarvan ik mij tijdens het rijden niet bewust ben, dus ook erg lastig om aan te passen. Tijdens de galop probeer ik er wel beter op te letten dat ik mijn handen laag en dicht bij elkaar houd i.p.v. ze zo breed te zetten.