[FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:31

Ik heb nog nooit zoveel filmpjes op Youtube zitten kijken als de laatste tijd. :+
Vooral als je zoekt naar 'een mooi voorbeeld van' vind je dat juist NIET. :roll:

een voorbeeld van een Friese wiebelkont vind ik dezeeigenlijk wel. Het gaat alleen om het eerste deeltje van de video, want het gaat háár vooral om de galop. Ze rijdt het paard wel wat over tempo, maar de wiebelkont is er nog steeds.

Dezeis ook wel aardig als voorbeeld, omdat het een nogal sloom tempo betreft. Voor dressuurmensen, dan. Ik begon me al af te vragen of het wiebelen te maken zou kunnen hebben met een gebrek aan impuls. Maar je kunt nou niet bepaald zeggen dat het eerste filmpje een gebrek aan impuls liet zien ..
Vanaf ongeveer 1:25 begint de draf. Je hoeft bepaald het filmpje niet uit te zien, hoor.

Tja, als je op zoek bent naar een specifiek voorbeeld komt er echt van álles voorbij.
Hier werd bijvoorbeeld gevraagd of dat wiebelen van een (Friese) kont HD-achtig was. Misschien kom je dan wel uit bij wat vreemde vormen de beweging van TWH.
Als je er niet tegen kunt moet je niet gaan kijken. Ik vind het in ieder geval niet fijn, en de trainingsmethoden al helemaal niet. :r
http://www.youtube.com/watch?v=0kYb0er9 ... re=related

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:36

bertie schreef:
Sjolvir schreef:
Oke, daar is ie dan, gooi hem er later wel weer af, want dit is echt jammerlijk.
Laten we het zo zeggen, onregelmatige rijden (niet echt trainen) ivm het ijs en sneeuw,
is niet bevordelijk geweest, wordt meneer wat stug van.
Toch ben ik trots op Toobs!
Gisteren waren alle hoeken doodeng, vandaag maar 5 minuutjes.
Denk dat hij eventueel wat spierpijn heeft van gisteren.
En ben trots dat hij zondag en nog een aantal keren langs alle schaatsers is meegeweest, naar de vereniging!
(maar niet in de spits, dat durfde ik niet, vandaar dat hij de afgelopen weken niet veel gedaan heeft)

travers, achterwaarts etc. zijn nog lang niet bevestigd en ook niet correct, wordt aan gewerkt.

filmpje is dus inclusief alle gepruts wat anders geen hond op bokt laat zien :+

SUPER FIJN REALISTISCH FILMPJE! *\o/*

ik reageer hier heel direct op wat ik zie (ben jurylid he)

:040 ik weet niet welke combinatie hier te volgen is ..
er komt een combinatie in beeld met slof (ben jij dat?), die een travers rijdt .. er is een oor aan de buitenkant te zien, en dat betekent: "geen lengtebuiging". En al HELEMAAL als de camera al op de lange zijde staat. Dat is dus GEEN 'travers'

Dan komt er iemand in beeld (dat ben jij, denk ik) om 0:55 met als commentaar dat travers nog heeeeel veel werk nodig heeft. Ja, dat denk ik ook, het lijkt er nog niet echt op, he? :D

Oh, op 0:58 ineens schuiner .. maar dat is meer achterhand naar binnen, en er is geen lengtebuiging.
Jeetje! Het lijkt we alsof je een travers over de hele lange zijde wilt doen. Dat gaat natuurlijk niet lukken. >;)
Misschien kun je beter een pasje doen, en als je voelt dat het niet helemaal goed is een volte, en van daaruit opnieuw proberen. IN die volte kun je héél veel herstellen. Aanleuning, balans, vertrouwen, ontspanning .. :):)

Zo rond 1:16 nogmaal poging tot travers ..
En dat is alleen maar schuin, geen travers..
Ik denk dat je je wel minder mag concentreren op wat je 'moet' doen in een proef.. In thuis rijden heb je veel meer ruimte om te oefenen. Pasje travers, volte, pasje travers, volte, vóórwaarts rijden .. :j

Het lijkt alsof je heel veel 'moet'.. een HELE lange zijde travers.. die dan niet lukt ..
Wat een frustratie! _-:(

Maak het leuker, maak het luchtiger! Meer oefenen op wat GOED is, en dan weer in ontspanning weg rijden.
Dat is voor een paard VEEL leuker. Beetje proberen hier, beetje proberen daar, en je hebt een paard onder je dat het SPANNEND vindt, omdat het ALTIJD GOED gaat. +:)+

Ach, als het op een wedstrijd dan wat minder gaat, what the heck.
Kennelijk is er dan nog wat te oefenen. :(:)

Oefenen op een HELE lange zijde omdat het nu eenmaal MOET, dat helpt niet. WEL helpt: één pasje goed, dan ontspanning, voltetje, dan misschien twéé pasjes ..

met de travers dus: steeds die voltetjes tussendoor, om balans en aanleuning en zo te herstellen.
Maar ZEKER niet een hele lange zijde. Want dan bouw je spanning bij je paard op, en die kun je in een travers gewoon niet gebruiken. :n

2:00-2:04 galop met achterhand iets naar binnen. Probeer in galop iets schoudervoor te rijden. Vooral in overgangen van midden- of uitgestrekte galop is dat écht een must. Bij terugkomen hebben de paarden de neiging om de achterhand naar binnen te zetten, omdat ze moeite hebben om de overgang te maken met meer gewicht op de achterhand te brengen, onder te schuiven.

rond 2:18 ben jij dat, met die slof? Grr! -:(-
de stap is onzuiver, en je zit te kloppen met je benen. Ken je het begrip 'taktmatig drijven'?
De achterhand is totaal niet bij. %)

3:04 travers op de rechterhand - ik denk dat het niet goed is om een travers in stap te doen. Omdat travers niet een 'houding' is, maar VOORAL in de beweging tot uiting moet komen. Het risico van een travers in stap zie je hier dan ook, alleen maar schuin, en GEEN travers. En helemaal dramatisch: stelling en buiging is totaal de verkeerde kant op. Stelling en buiging moeten om het BINNENbeen, en niet om het buitenbeen.
ik begrijp niet zo goed waarom je dit doet: is er een instructice die je dit vraagt te doen, op dit moment? :o?

3:38 opnieuw travers rechts, en opnieuw dezelfde problemen

3:53 - ha, dat lijkt er iets meer op! +:)+

4:00 - stap onzuiver, en te weinig impuls. Achterwaarts gaat daarom niet vloeiend. Waarom doe je ZOVEEL passen? Dat zijn er VEEL te veel, en het heeft ook totaal geen rijkunstig nut. Doe vooral wat goed is, beloon dat, door weer vooral VOORWAARTS te rijden in ontspanning, als BELONING. Je blijft te langen hangen in 'gemier', en daar wordt niemand vrolijk van.
Hoe kan je paard nou weten wat goed is of niet, als je hem dat niet heel duidelijk vertelt? :=

4:30 - galop: wat een 'somber' beeld. Mag het iets blijer, alsjeblieft?

5:03 - achterwaarts is niet diagonaal, dat is DUS een onvoldoende, in een proef.

Hier ben ik gestopt met kijken, ik ga nu mesten.

Vooral je rijden met slof valt me op. Is dat bij jullie op stal gebruikelijk? Heb je een instructrice die je het aanraadt? :=

Wat me in het filmpje opvalt is dat er vooral op 'plaatje' gereden wordt. Ook al hangt die slof slap, hij is er wel.
Zoals je die travers bijvoorbeeld rijdt, en het gebrek aan impuls in de stap (met alle gevolgen van dien voor wat betreft de zuiverheid, het halthouden, en OOK het achterwaarts), dat geeft me het idee dat je nog niet echt met 'dressuur' bezig bent.

FANTASTISCH dat je dit filmpje hier plaatst! +:)+
Het toont een heel normale situatie, die HEEL wat beter is dan wat de meest bokkers-met-commentaar kunnen nadoen. :D

FIJN filmpje, dus! :j

Oef jullie leefritme is duidelijk anders dan de mijne.. 5 pagina's erbij...

Oke enige uitleg, filmpje is inderdaad drama, kost me doorgaans een week om hem na pauze weer in fatsoen te krijgen.
Dag ervoor liep hij eigenlijk voor na tijdje nietsen wel lekker.
Dag van het filmpje om te janken, waarbij al het slechte in mijn ook duidelijk naar boven komt, incl. het
gefrustreerde dat hij eigenlijk toch vrijdag weer fijn te rijden moet zijn.
Waarbij het hem misgaat bij MOET.....
In stap travers heb ik ooit geleerd van instructie voor die die ik nu heb, niet nuttig dus, oke.
Dat van die lengte buiging klopt, de ene kant op ahum buigt hij zelfs de verkeerde kant op, weet ik.
Zeker na te lange periode niet serieus wat doen.

Slof... slof... slof... Ja, armoede bod, waarom? (bertie voor jou volgt uitgebreidere versie in p.b.)
Hele stommer reden, niet om Toobs, maar om de ruiter.
Angst is iets raars, nooit gedacht dat ik zo bang kon zijn.
Durfde niet eens meer op hem te stappen in de bak, thuis, na een paar voorvallen die ik en niemand
konden plaatsen, maar die wel gevaarlijk waren, simpel weg, ik vertrouwde hem niet meer.
Nog raarder ik durfde wel gewoon met hem te cross trainen, bos in met Toobs en een KWPNer die eigenlijk heel stout was
en gewoon op vreemd terein op wedstrijd en dan gewoon zonder slof.
Heb er met hartkloppingen opgezeten echt doodsbang in eigen bak en vervolgens ga ik vaste hindernissen springen
op vreemd terein, echt ik snap het niet, echt niet...
En ik ben er met crossen ook wel afgevlogen, maar dat kon ik plaatsen, wat er gebeurde,
dat wat thuis gebeurde niet.
Ondertussen groeit mijn vertrouwen in hem weer en het zijne in mij?
Hij hangt er vooral dus aan om mij, niet om Toobs, want als je die op zijn manier laat lopen,
loopt hij met zijn hoofd op de grond en overal waar je maar wil, dat is het probleem niet.
Wie het snapt mag het me gaan uitleggen, denk zelf dat het komt doordat je totaal geen controle hebt
en het niet kan plaatsen.

Vorig jaar hebben mijn stalgenoten nog klaar gestaan om 112 te bellen, bij een leuk rondje springen met de prijsuitrijking,
kwam er bevend af, na 4 rondjes wedstrijd terein op het gras, zonder stiften, maar ook daar was ik niet "bang" geworden.
Ja, wel van het moment, omdat ik me zelf ook al afgevoerd zag worden, maar dit wat te plaatsen.
Dat is normale reactie, vraag me niet waarom ik met dat andere zo debiel bang ben geworden.

Het is namelijk (als hij weer in fastoen is) zo'n zalig dier om te rijden, zo'n fijn gevoel geeft hij...
De snert was dat dat ook de momenten waren waarop hij kon gaan....

Ben blij dat ik uberhaupt een manier had gevonden waarmee ik er nog op durfde.....
(en ik weet zelf dat het jezelf voor de gek houden is, want als ie gaat, gaat'ie, maar dat tussen de oren is een raar iets....)

Ga nu eerst pb voor bertie tikken dan pogen bij te lezen en dan Toobs in de weg zitten :( |( .

Bertie dat van dat wiebel konten is op bokt topic over, maar dan in relatie met pre's meen ik...
Als je dat bedoeld (ben nog niet bijgelezen, maar zag je laatste post).

Bloem24

Re: [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 18:39

Sjolvir je zit Toobs niet in de weg, dat moet je niet zeggen hoor! Zo´n ontzettend mega drama is je filmpje ECHT niet.
Je zegt zelf dat dit al jullie mindere punten zijn, hoe fijn kan ie dan wel niet zijn als het goed gaat!!

Niet zo negatief hoor, jullie zijn een hartstikke leuke combi en erg goed op weg, je wèèt namelijk hoe en wat.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:14

bertie schreef:
Ik heb nog nooit zoveel filmpjes op Youtube zitten kijken als de laatste tijd. :+
Vooral als je zoekt naar 'een mooi voorbeeld van' vind je dat juist NIET. :roll:

een voorbeeld van een Friese wiebelkont vind ik dezeeigenlijk wel. Het gaat alleen om het eerste deeltje van de video, want het gaat háár vooral om de galop. Ze rijdt het paard wel wat over tempo, maar de wiebelkont is er nog steeds.

Dezeis ook wel aardig als voorbeeld, omdat het een nogal sloom tempo betreft. Voor dressuurmensen, dan. Ik begon me al af te vragen of het wiebelen te maken zou kunnen hebben met een gebrek aan impuls. Maar je kunt nou niet bepaald zeggen dat het eerste filmpje een gebrek aan impuls liet zien ..
Vanaf ongeveer 1:25 begint de draf. Je hoeft bepaald het filmpje niet uit te zien, hoor.

Het wiebelen heeft niet zo veel met het gebrek aan impuls te maken. Wiebelen doen ze altijd. Maar in welke maten is altijd de vraag. In beide gevallen mis je een grote maten van gedragenheid en ondertreding (van de achterhand). Bij het eerste filmpje zie je een paard wat te veel over het tempo gaat, het voorbeen blijft te lang staan en het lijf gaat mega wiebelig en uit cadans bewegen. Bij de tweede zie je weer dat voorbeen dat te lang blijft staan. Hij gaat niet meer vanuit de achterhand.

"Probleem" is dat eigenlijk alle barokke paarden opwaarts zijn gebouwd. Dat betekend dat je als ruiter diep in het zadel moet blijven, de achterhand (die er van 'nature' vaak al in aanleg echt aanwezig is) ga je rijden. Dat voorbeen wil je niks meer mee. Dat mot omhoog. Juist bij paarden die op dat punt niet zijn gereden zie je dat het fout gaat. Ze worden wiebelig, instabiel en hun natuurlijke beweging komt niet uit.

In de categorie PRE/andalusiers heb je wel een mooi voorbeeld van wiebelen zonder hinder:
http://www.youtube.com/watch?v=Iot-eUqh ... re=related

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:18

JoycexLynn12 schreef:
Sjolvir je zit Toobs niet in de weg, dat moet je niet zeggen hoor! Zo´n ontzettend mega drama is je filmpje ECHT niet.
Je zegt zelf dat dit al jullie mindere punten zijn, hoe fijn kan ie dan wel niet zijn als het goed gaat!!

Niet zo negatief hoor, jullie zijn een hartstikke leuke combi en erg goed op weg, je wèèt namelijk hoe en wat.

Je wilt niet weten hoe vreselijk ik me heb gevoeld toen ik niet eens meer op hem durfde te stappen...
Echt was zooo kwaad op mezelf... snapte er geen bal van...
Moet je eerst van jezelf accepteren dat je bang bent en dan met slof gaan rijden omdat je anders niet meer durft..

Stalgenoten dachten dat Toobs wel in de verkoop zou gaan, maar die waren gek!
Ga zo'n heerlijk dier niet verkopen, ga er mee leren leven!
En aan relaties moet je werken, dus dan maar keihard werken aan ons vertrouwen, wat nu steeds meer groeit.
We zijn er nog niet.
Hij doet niet meer gek, maar nu ben ik bang, dat ik weer bang wordt als het wel eens mis gaat...
Dus dat is de reden dat ik nog steeds met slof rijdt. (logica van niks, maar ja...)

In plaats van van draaien en rennen, wordt het nu meer, vol in de ankers en ho!
(die ken ik van Sjol, daarbij wel eens half tussen haar oren gehangen, kort nekje, dus dat zit je al snel)
Maar die veranderde reactie zie ik als teken dat hij mij nu ook gaat vertrouwen en heeft geleerd dat ik hem
niet spreekwoordelijk de afgrond in jaag.
Ook aan de hand zie je dat terug.
Met de schaatsers laatst, vond hij oprecht eng, dat mag..
Maar hij mag niet mens over straat slepen...
Nu is het rondje om mens en weer kijken, snurksnuiffuit en kijken.. weer eens draaien, maar hij blijft bij me.
Ging vervolgens wel op zijn plaat met zo'n draai actie, maar ook bij overeind komen bleef hij bij me,
snuivend...
Zijn reactie is dus ondertussen omgevormd door denk ik zijn vertrouwen in mij,
nu moet ik hem nog leren vertrouwen...
Vriendjes worden is lange lange lange weg.

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:34

Wauw ik heb al enkele pagina's gemist precies! Straks eens bijlezen als ik tijd heb, maar voorlopig plaats ik al een filmpje van gisteren:

Hij was niet echt vooruit te branden.. En er zaten moeilijke momenten bij, speciaal voor Bertie een galopje :D De man in de piste is de partner van mijn lesgeefster; hij was aan uitleg aan het geven over galop in de proef tegen zen leerling en op dat moment versnelde ik op de lange zijde en zei hij dus "jah zo moet je ook niet door je proef galoperen" (voor te lachen) en dan gooi ik er graag een schepje bovenop.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:43

Als eerst een complimentje:
Je paard ziet er (ondanks hij echt heeeel traag is achter) wel heel fijn uit naar de hand toe zeg :j Dit is beter dan het vorige filmpje met je waslijntjes :=

Vraag me alleen af waarom je zo overdreven stuurt met je handen (binnenhand over hals, buiten hand over hals, binnenhand hoog en weer omlaag.) Jammer dat je nog steeds veel voorover kiepert.. je bevestigd zijn bergafwaarts lopen er mee. Doe je dit om hem te ontlasten? (evenals verlichte zit in galop?)

En ik zie jou je helemaal suf drijven.. een keer goed optreden mag ook wel hoor. Ik ben altijd heel lief voor de paarden maar als ik een hulp geef wil ik toch echt wel reactie... Volgens mij ben jij aan het einde bekaf van al het been geven _O-

Ben wel nieuwsgierig.. Pak jij hem ooit weleens wat meer op? (of kan/mag dat niet?) Heb wel vrolijk naar je filmpje zitten kijken, ik vind je een lieve ruiter :j

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:48

Het heeft even niets met "aan de teugel" te maken... maar...

En of een Haffie kan dragen:
Afbeelding
Afbeelding
(gediefd van bokker E_nalanta) <- Meid.. _O_ jouw peerd. Prachtig.

Nefertarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:53

Ik ben vorig jaar naar een opendag van Morvita geweest, waar Sjolvir ook heeft meegedaan (filmpje is hier geplaatst)
De winnaar van het totale evenement had ook een mega-kont-wiebelaar!
Ik heb wel genoten van deze dansende combi :)

http://www.youtube.com/watch?v=3EavX95cRUA

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:57

Amanda schreef:
Nou ja, vroeg het me af. De 1e opmerking was namelijk over koudbloeden, nu wordt er gesproken over friezen.
Vandaar dat ik er even op doorga :D
En ja, dat gleufje hoort bij hem. Ik kocht hem echt heel schraal, maar gleufje was nog steeds aanwezig :D

Kon het niet laten...
Afbeelding

Ben achterste voren aan het bijlezen, moet zeggen niet helemaal handig.

Sheenegro, ga mee met S_Z, je bent heel lief voor je paard.
In dat opzicht mag je bij wijze van spreken gewoon morgen mijn Sjol meenmenen en lekker gaan rijden.
Je zit niet in de weg en rukt en plukt niet.
Liever iets te veel vrijheid dan het tegenovergestelde.
Maar als je hem wilt verbeteren moet je er denk ik toch meer aan gaan rijden, dus het voor hem
iets minder vrijblijvend maken, toch nog weer wat meer contact. etc.
Zat eigenlijk te kijken en nu krijg ik natuurlijk alle western ruiters over me heen, maar kreeg er beetje pleasure rijden
gevoel bij (Dat is een discipline in het western rijden, die dan uiteraard wel weer verder uitgewerkt is).
Snap je wat ik bedoel?
Enige vraag, wat ben je eigenlijk aan het doen in galop, met je handen ergens bij zijn oren :+ ,
neem aan dat dat het moment was, dat diegene in de bak wat zei?
Je paard is wel een liefje hoor!

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 19:59

Even een opmerking vooraf, alle quotes zijn van Sjolvir.
En hier en daar heb ik in de quotes geknipt. :o
Citaat:
Oef jullie leefritme is duidelijk anders dan de mijne.. 5 pagina's erbij...
[..]
Dag van het filmpje om te janken, waarbij al het slechte in mijn ook duidelijk naar boven komt, incl. het
gefrustreerde dat hij eigenlijk toch vrijdag weer fijn te rijden moet zijn.
[]..Slof... slof... slof... Ja, armoedebod, waarom? (bertie voor jou volgt uitgebreidere versie in p.b.)

Ik ga dit leefritme ook niet lang meer volhouden hoor. Als je ziek bent heb je ineens tijd voor andere dingen. Bokt is zó leuk als afleiding. En met alle gedoe kan ik wel wat afleiding gebruiken, nu. Ik ben ook daarom heeeel blij met dit topic. :)

Om lekker fris te blijven lees ik je PB later. :)

Weet je, ook al vind JIJ het filmpje om te janken, het is we een super illustratief filmpje! Een filmpje waar we allemaal wat aan kunnen hebben! En daarmee is het geen filmpje om te janken, maar juist een SUPER FIJN filmpje! +:)+ +:)+
We doen allemaal ons best, en de beste stuurlui staan aan wal. In DIT topic zijn we NIET de beste stuurlui die veilig aan de wal staan, maar we zijn ons er allemaal van bewust dat we dit soort filmpjes ook best van onszelf kunnen maken. Laten we eerlijk zijn. IEDEREEN van ons kent de situaties dat het niet lekker gaat, en dat we dan dingen doen die bepaald verre van perfect zijn.
Ik kan alleen maar zeggen: HULDE AAN JOU. Omdat je het durft te laten zien. *\o/* *\o/*

En dan wil ik graag nog iets anders zeggen. :o
IEDEREEN doet STINKEND zijn best. Als het niet lukt is dat natuurlijk frustrerend. Maar accepteren dat het leven niet altijd een ideaalplaatje oplevert is een gezonde basis om verder te gaan. :j
Wat je tot nu toe hebt bereikt is PRIMA. Je bent serieus bezig, ik waardeer je commentaren steeds enorm. Je slaat er bepaald niet met de pet naar. +:)+
Ook al is dit filmpje misschien niet het einde van de wereld, je mag best trots op jezelf zijn! *\o/*

Citaat:
Hele stommer reden, niet om Toobs, maar om de ruiter.
Angst is iets raars, nooit gedacht dat ik zo bang kon zijn.

Ohh. Angst ..
Ach, meis.. :(:)
Ja, angst. Ik ken dat wel. Doerak die achterwaarts de sloot in liep, zo van een steil talud af. Niemand durfde met mij nog een stap-buitenritje te maken.
Toen Donald kwam durfde ik echt niet buiten de bak. Ook al wilde Albrecht er naast lopen, met een longe, ik durfde echt niet meer. Huilpartijen. Uiteindelijk is het Donald geweest die me over de angst heeft heen geholpen. Wát een genieten om met hem een buitenritje te maken! (In de bak was hij ook van het genieten, trouwens).
Ja, angst ken ik wel. Het is ongrijbaar, maar heel reëel.
En vooral iets wat je niet moet gaan ontkennen. Of je voor hoeft te schamen. Je moet er denk ik ook niet tegen vechten, want dan bevestig je het alleen maar.
Net zoals het tonen van het filmpje vind ik het heel bijzonder dat je over je angst durft te schrijven.
HULDE! <3
Citaat:
Het is namelijk (als hij weer in fastoen is) zo'n zalig dier om te rijden, zo'n fijn gevoel geeft hij...

WOW! Reden om er mee door te gaan! +:)+
Citaat:
Ben blij dat ik uberhaupt een manier had gevonden waarmee ik er nog op durfde.....
(en ik weet zelf dat het jezelf voor de gek houden is, want als ie gaat, gaat'ie, maar dat tussen de oren is een raar iets....)

Kijk, in zo'n geval begrijp ik het gebruik van een slof ook!
En .. hij bleef wel mooi slap.
Vat dat maar als een compliment op.
Citaat:
Bertie dat van dat wiebel konten is op bokt topic over, maar dan in relatie met pre's meen ik...
Als je dat bedoeld (ben nog niet bijgelezen, maar zag je laatste post).

Oh, interessant. Heb je een link?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:01

Nefertarie schreef:
Ik ben vorig jaar naar een opendag van Morvita geweest, waar Sjolvir ook heeft meegedaan (filmpje is hier geplaatst)
De winnaar van het totale evenement had ook een mega-kont-wiebelaar!
Ik heb wel genoten van deze dansende combi :)

http://www.youtube.com/watch?v=3EavX95cRUA

Paard vind ik wel gaaf, mag iets minder hectisch, muziek maakt het ook wat erger.
Aanleuning is echter niet constant en de handen van de ruiter wapperen ook af en toe,
terwijl ik het idee heb, dat dit paard juist op druk gaat reageren en ruiter zijn best doet geen druk te geven.
En dus eigenlijk de aanleuning niet helemaal accepteerd?
Moet er nog even beter naar kijken. (ga eerst bijlezen!)

Maar dat is mijn eerste indruk, overigens als jullie blijven plaatsen kan ik niet bijlezen :( :+

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:05

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:07

JoycexLynn12 schreef:

Ja, daar ben ik het helemaal mee eens. Je zit Toops niet in de weg. :)
Alleen de oefeningen zijn bagger, haha, vanuit een wedstrijd/ punten perspectief. En nu lig ik inderdaad op de grond van het lachen - want het gééft niet dat die oefeningen vanuit puntenperspectief bagger zijn. Tja, ik ben weer zo'n stom jurylid dat vanuit het 'gewenste' plaatje' commentaar geeft. _/-\o_
Inderdaad, je zit Toobs NIET in de weg. En DAAR gaat het om! :j

Dank je wel, Joyce! *\o/* <3

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:12

Ik heb ook een filmpje van vandaag. Niks speciaals, we zijn nog steeds bezig hem weer los te krijgen, want hij zat vreselijk vast in zijn bekken tot paar weken geleden. Het leerzaamste om te zien is de laatste paar seconden, fijn zo'n paard dat je direct afstraft als je je lichaam vastzet. :=

Achterwaarts is bewust zo voorzichtig. Hij heeft een tijdlang gestaakt met achterwaarts, of hij ging direct omhoog met halthouden, of hij klapte zo door de teugel heen na 1 pasje en ging dan omhoog. Ik ben nu bezig dat hij nagefelijk blijft en contact blijft zoeken, voor die stakingen ging hij namelijk altijd te diep met achterwaarts en echt achter de teugel. Als ik hem beter achterwaarts laat gaan, gaan hij zoveel zitten, dat hij het niet kan bolwerken.

Alleen wáárom laat ik die teugels steeds langer? Dan kan ik niet normaal meegeven. :=

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:17

pffffffffff wat gaan jullie snel!!!!!!!!!!
Heb al snel alles doorgekeken en ga nu alles uitgebreid lezen.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:18

MWM je teugels mogen een stuk korter en je handen meer voor je uit, nu is de kans dat je je ellebogen vastzet veel groter.

Complimenten voor de rest van je zit. Jullie zijn een fijne combi om naar te kijken. Voor het M moet hij weer wat meer aan het werk van achter en je overgang naar stap-halt vond ik nogal "op de handrem" overkomen.. aw is nog te diep en hij lijkt nog wel wat tegen je hulpen aan te lopen.. maar ieder begin is een begin!!! (zeker als hij eerst zo heftig staakte.. maar dat zal ook een reactie geweest zijn omdat het hem zeer deed zijn bekken te kantelen door die blokkade)

Verder loopt hij best wel fijn aangezien je een tijd zo weinig met hem hebt kunnen doen!

Ik zie veel kleine dingetjes.. dat hij nog niet helemaal loslaat bij zijn schoft en daarom net niet opbolt en nek ook niet als hoogste punt pakt maar er net achter blijft lopen.. dat hij nog wat meer opwaarts mag gaan galoperen enzo.. maar dat is van latere zorg. Eerst die ontspanning er terug in :j

(geef het ook niet aan omdat jij het niet zou weten, ik weet heel goed dat jij je heel bewust bent van je rijden. Maar wellicht dat andere kijkers er ook wat van opsteken)
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 16-02-12 20:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:21

bertie schreef:
JoycexLynn12 schreef:

Ja, daar ben ik het helemaal mee eens. Je zit Toops niet in de weg. :)
Alleen de oefeningen zijn bagger, haha, vanuit een wedstrijd/ punten perspectief. En nu lig ik inderdaad op de grond van het lachen - want het gééft niet dat die oefeningen vanuit puntenperspectief bagger zijn. Tja, ik ben weer zo'n stom jurylid dat vanuit het 'gewenste' plaatje' commentaar geeft. _/-\o_
Inderdaad, je zit Toobs NIET in de weg. En DAAR gaat het om! :j

Dank je wel, Joyce! *\o/* <3

Alleen jammer dat ik zaterdag ga starten, hoewel sb kan hij in principe netjes als hij weer in fatsoen is.
En hij kan ook netjes recht galloperen als ik erop let (wat ik nog wel eens vergeet) en hij meewerkt.
Bedankt voor het toch nog enige moed geven aan de ruiter.
Ik beken als schrijver ook wel eens zo ongeveer op de grond te hebben gelegen, me realiserend dat ze dat net zo hard
doen als ik er een zooitje van maak :+ maar dat is dan mijn eigen schuld.
Jullie willen overigens niet weten, wat voor fratsen ik al wel tijdens dressuur proeven heb uitgehaald,
die dan ook promt tot diskwalificatie leiden, ja met Sjol! Weet zeker dat er nog nooit iemand tijdens zijn proef
zijn laars heeft uitgetrokken.... (was dusdanig uitgezakt dat ie echt niet meer aan te krijgen was te paard en
ook niet mee te rijden, dan met je blij geblokte sokken gewoon je proef uit rijden. foutje was dat ik de laars aan iemand
had gegeven, dat heet hulp van derden.. Geloof me, men heeft zich bescheurd!!!!!)

Snert moet zo weg.. heb les.... om achtelijke tijdstip van kwart over negen, loop ik morgen avond weer achter!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:27

S_en_Z schreef:
MWM je teugels mogen een stuk korter en je handen meer voor je uit, nu is de kans dat je je ellebogen vastzet veel groter.

Complimenten voor de rest van je zit. Jullie zijn een fijne combi om naar te kijken. Voor het M moet hij weer wat meer aan het werk van achter en je overgang naar stap-halt vond ik nogal "op de handrem" overkomen.. aw is nog te diep en hij lijkt nog wel wat tegen je hulpen aan te lopen.. maar ieder begin is een begin!!! (zeker als hij eerst zo heftig staakte.. maar dat zal ook een reactie geweest zijn omdat het hem zeer deed zijn bekken te kantelen door die blokkade)

Verder loopt hij best wel fijn aangezien je een tijd zo weinig met hem hebt kunnen doen!

Ik zie veel kleine dingetjes.. dat hij nog niet helemaal loslaat bij zijn schoft en daarom net niet opbolt en nek ook niet als hoogste punt pakt maar er net achter blijft lopen.. dat hij nog wat meer opwaarts mag gaan galoperen enzo.. maar dat is van latere zorg. Eerst die ontspanning er terug in :j

(geef het ook niet aan omdat jij het niet zou weten, ik weet heel goed dat jij je heel bewust bent van je rijden. Maar wellicht dat andere kijkers er ook wat van opsteken)

Op de handrem lijkt misschien zo, maar als ik ernaast wil liggen, moet ik op de handrem := Ik had hem iets meer moeten ondersteunen met been, want hij gaat iets teveel in de teruguit halthouden. Tenminste, ik geef mijn hulp om halt te houden, maar vergeet de laatste passen te ondersteunen met been, waardoor hij keurig abrupt stil staat :+

Maar je hebt gelijk met de kleine dingentjes :j Aan het loslaten schoft en kantelen bekken werk ik vooral in de les, want met voor mezelf rijden ben ik vaak te laat. Hij loopt ook net een fractie te voorwaarts en dus van achterbeen af, waardoor hij net teveel zakt aan de voorkant, maar goed, hij ontspant idd weer redelijk. ;) (En ik durf weer te rijden := )

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:29

Hoi, ik volg dit topic al een tijdje en ik porbeer wel even wat. Ik kan echt niet beoordelen, dusse dat hoef je niet te vragen :')
Afbeelding
Hoe vinden jullie hem lopen voor een manegepony?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:35

MyWishMax schreef:
S_en_Z schreef:

Op de handrem lijkt misschien zo, maar als ik ernaast wil liggen, moet ik op de handrem := Ik had hem iets meer moeten ondersteunen met been, want hij gaat iets teveel in de teruguit halthouden. Tenminste, ik geef mijn hulp om halt te houden, maar vergeet de laatste passen te ondersteunen met been, waardoor hij keurig abrupt stil staat :+

Maar je hebt gelijk met de kleine dingentjes :j Aan het loslaten schoft en kantelen bekken werk ik vooral in de les, want met voor mezelf rijden ben ik vaak te laat. Hij loopt ook net een fractie te voorwaarts en dus van achterbeen af, waardoor hij net teveel zakt aan de voorkant, maar goed, hij ontspant idd weer redelijk. ;) (En ik durf weer te rijden := )

Ik bedoelde niet dat je hem terugzette naar halt met je handen hoor. Maar je ziet dat hij de voorhand op gaat en zn kruis optrekt om terug te komen in tempo. Dat bedoelde ik := Alsof je aan een onzichtbaar handremmetje trekt (bij je laars ofzo) Zoals je zelf zegt idd: zijn overgang is nogal "terug".

Je had hem idd iets meer mogen ondersteunen met je been.. maar goed.. als je weer teveel druk geeft krijg je weer dat hij zich doordrukt ipv. halt houdt. Weer even een tussenweg vinden..

(en ik weet als geen ander hoe moeilijk dat is... ik ben een enorme alles of niets-er, met eigenlijk alles := )

Ja, ik vind hem best wel fijn al hoor.. je bent pas weer kort met hem bezig, dus je mag echt niet klagen! Kan me overigens goed voorstellen dat je allang blij bent dat je weer een beetje durft te rijden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:39

Oh, dan zien we hetzelfde _O-

Hij biedt het ineens allemaal weer aan :j Maar tussen aanbieden, aankunnen en aanspreken zit nog wel een hele weg. :=

Specialbel: het lijkt alsof je armen erg gespannen zijn en je vasthoudt. Je ziet het bit eruitkomen, of het is te groot, of je hebt een strenge binnenhand. ;) Maar, hij loopt wel redelijk in horizontaal evenwicht volgens mij. Leuke manege pony!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:43

Specialbel ik ga mee met MWM, ik zie hetzelfde als zij. Misschien dat hij net een tikje meer door zou mogen draven. Lijkt net een beetje sloompjes.. maar wel een heeele leuke manegepony! (vast jouw favoriet, of niet? ;) )

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:50

Dankjulliewel! daar kan ik wat mee :D

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 21:16

VERAx schreef:
Bedankt! :)

Je weet zelf idd echt goed wat je doet en wat je pony doet, fijn hoor om te zien en te lezen :j
( probeer af en toe te controleren of de neus er nog wel genoeg uit is he, ook als ie rennerig wordt)