Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:15

Quellian schreef:
Ik val niet af voor het paardrijden, want ik vond 68kg nog acceptabel om op een paard te kruipen (met de kanttekening dat ik 2,5 jaar niet heb gereden), maar ik voel me er zelf niet prettig bij.

:D volgens mij wil jij gewoon graag horen dat je erg slank bent :j
volgens mij snap jij ook wel dat je behoorlijk uit nek kletst :+ 68kg nog acceptabel om op een paard te kruipen? op een shetje dan zeker?

en verder valt mij in dit topic ook weer op dat mensen erg graag de kg die ze wegen neerzetten, vooral als dat niet al te veel is :+

en nee,ik voel me niet aangesproken ook niet gekwetst ,ik geef alleen mijn mening :j

en verder lees ik weer gewoon verder mee en geniet van alle berichten :D :j

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:15

Quellian schreef:
Schangah schreef:
Dit is onderhand echt een overloze discussie.

Nou inderdaad, pffff ;)

Anoukie, even lezen graag, hou er niet zo van om mezelf te blijven herhalen.

Ik probeer jouw directe vraag aan mij: "Anoukie, ik zie in je onderschrift dat je ook aan het afvallen bent, dat zal toch ook niet zonder reden zijn lijkt me?" te koppelen aan mijn antwoord op Jasmijn78, dat ze alle mensen in een hokje plaatst en over 1 kam scheert.

En ik zie het simpelweg niet. In plaats van een suggestieve vraag te stellen, zeg dan gewoon eens wat je nu eigenlijk wil zeggen. Ik vraag niet om herhaling, ik vraag om opheldering.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:17

mirgino schreef:
volgens mij snap jij ook wel dat je behoorlijk uit nek kletst :+ 68kg nog acceptabel om op een paard te kruipen? op een shetje dan zeker?

Als ik iets niet ben, dan is het slank ;)
En nee hoor, ik heb het over een Haflinger, maar wel de mijne.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:18

Tendance schreef:
Quellian schreef:
Tendace, ik heb met cup D zelfs geen moeite gehad met maatje 36 :+

Ik ben 1.84, brede schouders en ook nog eens cupmaat E. Je kunt niet iedereen over 1 kam scheren. Ik in maat 36 zou echt eerder anorexia, dan gezond zijn./

Idd. Ik ben ook bijna 1.80 en heb ook een vrij brede rug/schouders. Hoe dun ik ook wordt, kleiner dan maatje 38 gaat me nooit passen, want dan scheurt het zo tussen mijn schouderbladen uit. :') En de mouwen zijn ook sowieso te kort.

En maat 40/42 kan je onderaan bijv. ook hebben door brede heupen, zonder dat je dik bent. :)

Ik zou toch kijken naar BMI/vetpercentage, aan de hand daarvan kun je veel beter zeggen of je nog een paar kilo's kan missen.

Ik snap trouwens niet waarom iedereen zo over Quellian valt, ik ben zelf dus ook vrij lang en helaas mag ik daardoor niet op haar paard rijden. Alleen dat snap ik heel goed, ik ga zelf ook liever niet op een paard/pony zitten waarbij het twijfelachtig is of dat wel prettig voor het paard is.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:21

Volgens mij kunnen we wel stoppen met dit topic.
Kom met zijn allen als je zwaarder bent dan 68 kg van die knollen af en doe ze naar de slacht, want dan blijven er zeer weinig mensen over die nog mogen rijden, dus zijn er veels te veel paarden.
Paard ook blij!!! Eindelijk rust!!!

Ik ben wel klaar met dit topic. Echt zware mensen en dan bedoel ik echt zwaar. Horen niet op een paard, maar magere mensen, die geen gevoel voor ritme hebben moet je ook direct van een paard schoppen!

Verder: Alles wat normaal en natuurlijk kan bewegen, ook met overgewicht, op een paard zonder dat het paard daar last van ondervind??? Blijf er lekker op zitten, want ook voor die mensen mag paardensport gewoon hun mooie/ fijne hobby zijn!
Dus ook voor mensen met meer dan maatje 42.... Die dus volgens de radio boven het gemiddelde zitten!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:23

Quellian schreef:
mirgino schreef:

Als ik iets niet ben, dan is het slank ;)
En nee hoor, ik heb het over een Haflinger, maar wel de mijne.

Succes met JOUW haflinger!!! Maar houd het dan ook bij JOUW haflinger en heb geen commentaar op anderen als je het zelf niet wil hebben.
En nu niet zeggen, dat wil ik best, want uit je posts blijkt duidelijk van niet.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:24

Tendance schreef:
Kom met zijn allen als je zwaarder bent dan 68 kg van die knollen af en doe ze naar de slacht, want dan blijven er zeer weinig mensen over die nog mogen rijden, dus zijn er veels te veel paarden.

Je leest niet he? Of snap je het niet?
Ik leg het nog 1x uit, in Jip en Janneke taal: ik heb 2 paarden, die zijn van mij, hard voor gewerkt, werk er nog steeds hard voor, dieren zijn me zeer dierbaar en godzijdank ben IK hun baasje en bepaal IK wat er wel en niet met ze gebeurt.
Als ik zeg dat ik er niet meer dan 70kg op wil, dan gaat dat zo. Als ik zeg dat ik ze in de wei wil hebben, dan gaat dat zo. Als ik ze een deken op wil, dan gaat dat zo. Ze zijn namelijk van mij, dus ik bepaal de regels voor mijn paarden.
Welk stukje begrijp je precies niet? :)

Je mag me commentaar geven hoor Tendance, maar het gaat hier om gewicht, dus gooi het dan op mijn gewicht en niet op welke eisen ik stel voor mijn dieren, want dat is totaal offtopic :)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:26

Skygirl schreef:
Ik snap trouwens niet waarom iedereen zo over Quellian valt, ik ben zelf dus ook vrij lang en helaas mag ik daardoor niet op haar paard rijden. Alleen dat snap ik heel goed, ik ga zelf ook liever niet op een paard/pony zitten waarbij het twijfelachtig is of dat wel prettig voor het paard is.

Het gaat er puur om hoe zij een aantal pagina's geleden, viel over mensen met maat 40/42. Dit deed ze door alleen naar haarzelf te kijken, maar ze had naar de veranderende bevolking moeten kijken. En als je iets als dat post, dan kun je verwachten, dat er een discussie zal ontstaan.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:27

Tendance schreef:
Skygirl schreef:

Het gaat er puur om hoe zij een aantal pagina's geleden, viel over mensen met maat 40/42. Dit deed ze door alleen naar haarzelf te kijken, maar ze had naar de veranderende bevolking moeten kijken. En als je iets als dat post, dan kun je verwachten, dat er een discussie zal ontstaan.

Niet zo selectief lezen!
Quellian schreef:
Oke Tendance, misschien is dat krom van me geweest, heel geen rekening gehouden met dat mensen in NL groter zijn dan de rest van de wereldbevolking.
Maar nogmaals; ruim 48% van de Nederlanders lijdt aan overgewicht en het wordt alleen maar meer, ik vind dat schrikbarend.

En deze post heb je gelezen, want je hebt er eerder al op gereageerd.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:27

@Quellian

nu zeg je wel dat het om jouw paarden gaat,maar ik heb al jouw voorgaande posts toch anders gelezen!
----------------

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:29

mirgino schreef:
@Quellian

nu zeg je wel dat het om jouw paarden gaat,maar ik heb al jouw voorgaande posts toch anders gelezen!
----------------

Vertel? Ik zeg tegen niemand dat ze iets niet mogen, ik heb inderdaad gezegd dat ik het niet vind kunnen, maar mening geven mag :) En ik hou erg van eerlijkheid, ga niet zitten huichelen.

Maar wat kan ik ertegen doen? Iedereen in de gaten houden? Wat kan ik doen aan dierenleed? De hele wereldbevolking aanspreken op het gedrag? Je kunt mensen proberen de ogen te openen, maar mensen zijn erg star, maar moeten dan ook niet zeuren.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:29

Quellian schreef:
Tendance schreef:

Je leest niet he? Of snap je het niet?
Ik leg het nog 1x uit, in Jip en Janneke taal: ik heb 2 paarden, die zijn van mij, hard voor gewerkt, werk er nog steeds hard voor, dieren zijn me zeer dierbaar en godzijdank ben IK hun baasje en bepaal IK wat er wel en niet met ze gebeurt.
Als ik zeg dat ik er niet meer dan 70kg op wil, dan gaat dat zo. Als ik zeg dat ik ze in de wei wil hebben, dan gaat dat zo. Als ik ze een deken op wil, dan gaat dat zo. Ze zijn namelijk van mij, dus ik bepaal de regels voor mijn paarden.
Welk stukje begrijp je precies niet? :)

Je mag me commentaar geven hoor Tendance, maar het gaat hier om gewicht, dus gooi het dan op mijn gewicht en niet op welke eisen ik stel voor mijn dieren, want dat is totaal offtopic :)

Alsjeblieft zeg!!! Zout op!!! Ik snap best wat je zegt, maar ik vind het bullshit. Eerst commentaar hebben op mensen met maat 40/42 en dan terug kruipen in MIJN paard als het je te heet onder de voeten wordt? Sorry maar dan hak ik er nog even flink in, want ik vind het bullshit wat je zegt!!!
Je springt nu terug op mijn paard, terwijl je het eerst over de gemiddelde mens van maat 40/42 had. Daar heb ik geen respect voor! Het gaat me niet om wat JIJ voor JOUW paard vind, maar wat je van mensen met maat 40/42 vindt. Zo en nu ben ik er wel klaar mee!!!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:31

mirgino schreef:
@Quellian

----------------

Ik ook en niet zo'n klein beetje anders ook, maar nu het te heet wordt grijpt ze hier op terug. Ik ben er wel klaar mee!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:32

Tendance, zoals ik al veeeeeeeel vaker heb gezegd maakt het mij niet uit of iemand een hartaanval of adervervetting of weetikhetwat krijgt, ieders eigen keuze.
Maar met flink overgewicht op een paard zitten is gewoon niet eerlijk. En dat wéten de mensen met overgewicht ook, maar ze zoeken excuses in alle kleuren, maten, geuren, smaken en vormen. Wie nemen ze dan in de maling? Wie hebben ze ermee? Mij niet hoor.

En heet onder m'n voeten? Omdat ik eerlijk ben? Omdat ik mijn mening geef? Welnee, daar word ik niet warm of koud van, daar overschat je me dan toch in, sorry.

Tendance, kom maar met die quotes dan :) Vergeet niet dat jij de posts anders interpreteert dan een ander, omdat jij er een ander gevoel bij hebt dan ik. Ik kan niets doen aan jouw interpretatie.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:32

Quellian schreef:
mirgino schreef:
@Quellian

----------------

Vertel? Ik zeg tegen niemand dat ze iets niet mogen, ik heb inderdaad gezegd dat ik het niet vind kunnen, maar mening geven mag :) En ik hou erg van eerlijkheid, ga niet zitten huichelen.

Maar wat kan ik ertegen doen? Iedereen in de gaten houden? Wat kan ik doen aan dierenleed? De hele wereldbevolking aanspreken op het gedrag? Je kunt mensen proberen de ogen te openen, maar mensen zijn erg star, maar moeten dan ook niet zeuren.

Het zijn JOUW paarden, waar WIJ ons niet mee mogen bemoeien. Bemoei JIJ je dan ook niet met een paard van een ANDER, want dat wil je ZELF ook niet!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:34

Tendance schreef:
Het zijn JOUW paarden, waar WIJ ons niet mee mogen bemoeien. Bemoei JIJ je dan ook niet met een paard van een ANDER, want dat wil je ZELF ook niet!

Quellian schreef:

Ik zit al eventjes te wachten hoor, maar er komt niets :)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:36

Quellian schreef:
Tendance, zoals ik al veeeeeeeel vaker heb gezegd maakt het mij niet uit of iemand een hartaanval of adervervetting of weetikhetwat krijgt, ieders eigen keuze.
Maar met flink overgewicht op een paard zitten is gewoon niet eerlijk. En dat wéten de mensen met overgewicht ook, maar ze zoeken excuses in alle kleuren, maten, geuren, smaken en vormen. Wie nemen ze dan in de maling? Wie hebben ze ermee? Mij niet hoor.

En heet onder m'n voeten? Omdat ik eerlijk ben? Omdat ik mijn mening geef? Welnee, daar word ik niet warm of koud van, daar overschat je me dan toch in, sorry.

Tendance, kom maar met die quotes dan :) Vergeet niet dat jij de posts anders interpreteert dan een ander, omdat jij er een ander gevoel bij hebt dan ik. Ik kan niets doen aan jouw interpretatie.

dan interperteren meerdere mensen jouw posts verkeerd...of misschien is joyuw manier van berederneren niet helemaal logisch/uitlokkend op dit soort reacties...denk daar maar eens over na...
want door jouw formulereing van de zaken kwets je onnodig andere mensen!!!

050206051012

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:37

lammie2701, dat is het gevaar met een mening, je kunt niet iedereen tevreden stemmen. Je kunt niet vrienden zijn met de hele wereld, is ook totaal mijn intentie niet.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:37

Quellian, Ik ben er klaar mee en ga in dit topic ook niet meer reageren. Blijkbaar zie je zelf niet in wat je doet, terwijl er hier heel wat mensen zijn, die er wat van gezegd hebben.
Blijkbaar vind je het wel erg, dat er mensen met overgewicht op het paard zitten en zeg je enkel, dat het jou niet kan schelen als ze een hartaanval krijgen. Als het je daadwerkelijk niets kon schelen, dan zou je er niet zo over doorgaan.
Nou ik vind het wel belangrijk, dat mensen zich fijn en niet aangevallen voelen om hun gewicht en daarom reageerde ik op jou, want ik vind je neerbuigend doen tegenover mensen met overgewicht.
En bereik je daar iets mee? Alleen het tegendeel, die mensen gaan zich nog minder voelen en alleen maar aankomen!

Edit: En zo kinderachtig als je laatste post tegen mij? Sorry maar dat niveau ben ik al lang ontgroeid.

Succes met JOUW haflingers en misschien tot in een ander forum/topic.
Laatst bijgewerkt door Tendance op 09-08-11 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:39

Quellian, wat jij voor jouw paarden wilt en doet, is jouw goed recht. Als jij er niemand op wil die zwaarder is dan 70 kg, dan heb ik daar geen moeite mee hoor :). Maar bedenk svp wel goed wát je allemaal over een "doelgroep" zegt die toch al benadeeld/veroordeeld wordt in de maatschappij :).

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:40

Quellian schreef:
lammie2701, dat is het gevaar met een mening, je kunt niet iedereen tevreden stemmen. Je kunt niet vrienden zijn met de hele wereld, is ook totaal mijn intentie niet.

Maar respect voor de medemens, dik of dun, blank of zwart, is toch het minste wat je moet kunnen opbrengen. En dat mis ik dus wel in jouw posts.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:40

Quellian schreef:

het is niet dat jij je mening geeft, maar de manier waarop...jouw manier van brengen doet alsof jij het recht hebt om anderen te beoordelen/veroordelen en dat komt kwetsend over...
dit is niet correct discussieren en feedback geven wat jij doet (lang niet iedereen doet dat perfect, maar jij spant toch wel de kroon, is mijn mening)...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:41

Tendance schreef:
Quellian, Ik ben er klaar mee en ga in dit topic ook niet meer reageren. Blijkbaar zie je zelf niet in wat je doet, terwijl er hier heel wat mensen zijn, die er wat van gezegd hebben.
Blijkbaar vind je het wel erg, dat er mensen met overgewicht op het paard zitten en zeg je enkel, dat het jou niet kan schelen als ze een hartaanval krijgen. Als het je daadwerkelijk niets kon schelen, dan zou je er niet zo over doorgaan.
Nou ik vind het wel belangrijk, dat mensen zich fijn en niet aangevallen voelen om hun gewicht en daarom reageerde ik op jou, want ik vind je neerbuigend doen tegenover mensen met overgewicht.
En bereik je daar iets mee? Alleen het tegendeel, die mensen gaan zich nog minder voelen en alleen maar aankomen!

Succes met JOUW haflingers en misschien tot in een ander forum/topic.

Ik ben eerlijk en dat mag niet? Waarom moeten mensen met overgewicht op handen gedragen worden?
Ik vind het jammer zeg... 'Dikke' mensen moet je sparen, maar 'dunne' mensen mag je voor alles en nog wat uitmaken, vreemde beredenering.
En het maakt mij niet uit als iemand klachten heeft door overgewicht nee, zoals je leest gaat alleen het paard me aan het hart. Maar weet je? Het maakt me eigenlijk ook niet uit of andermans paard door de benen zakt of kapot is gereden, kost mij geen geld en verdriet, dat is waar.
Prima toch als mensen nog meer aankomen door mijn woorden? Zitten ze wel makkelijk op de kast, ik hoop dat ik er ooit geld in kan verdienen, word ik een rijk meisje!

En overigens, ik heb 1 Haflinger, enkelvoud.

Anoukie, ik heb mezelf in dit topic al 100x herhaald. Niets tegen mensen met overgewicht, maar mensen met obesitas horen imo gewoon niet te paard. Maar mensen in dit topic trekken zich alles persoonlijk aan en denken met maat 38 al aan obesitas te lijden. Ik denk dat veel mensen wat aan hun zelfbeeld moeten doen ipv aan hun gewicht.
Zie je hoe makkelijk iedereen op de kast zit? En zo onnodig, doen ze echt zichzelf aan.

Anoukie schreef:
Maar bedenk svp wel goed wát je allemaal over een "doelgroep" zegt die toch al benadeeld/veroordeeld wordt in de maatschappij :).

Ik plaats ze niet in die 'doelgroep', dat doen ze zelf. De mensen kruipen zelf in dat hokje, of het nou nodig is of niet.
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 09-08-11 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:45

Euh je zegt zelf, dat je er 2 hebt hoor! 2 paarden en ik noem ook alleen het woord paarden en niet 2 haflingers!
Oh en trouwens.... Volgens mij zit je zelf meer op de kast dan wij!?!?!

Ps ik had nog een stukje toegevoegd, want las je vraag aan mij later!

Droom lekker verder zou ik zeggen en dan was dit mijn laatste post!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:46

Tendance schreef:
Quellian schreef:
Tendance, op de foto's in mijn profiel had ik feitelijk ondergewicht met 48kg :) De foto met mijn kleine is onlangs genomen en zoals ik al zei ben ik behoorlijk aangekomen door ziekte (en heb pas anderhalve maand geleden mogen stoppen met medicijnen). Ik wil wel foto's laten zien van hoe ik eruit zag hoor, maar dan enkel via PB, want ja... ik schaamde me oprecht voor hoe ik eruit zag :)

Ik zeur niet over andermans gewicht, moet ieder lekker zelf weten, maar het moet niet ten koste van een dier gaan. Of iemand een hartverzakking en adervervetting krijgt; prima hoor, het is heel cru gezegd niet mijn probleem, zal er ook zeker niet van wakker liggen.
Wat me wél stoort is dat mensen met behoorlijk overgewicht op een paard gaan zitten en allerlei smoezen in de strijd gooien.

Ilona, jij kwetst mij niet hoor, je post sloeg alleen nergens op.
Ik had een BMI van 26,6, dus licht ondergewicht, maar voor mij al genoeg. Dus dik, tja... zo voelde ik me wel, maar feitelijk gewoon wat stevig/mollig. Binnen een maand een BMI van 24,2.

Dat doe je wel, want je schrikt van mensen met maat 40 42, dat vind ik zielig!
En mensen met een maat 40 42 met bijpassende lengte hebben geen overgewicht!!! En die zijn er dus steeds meer!

Feit is dat de Nederlandse bevolking steeds dikker wordt, en dat is wel een schrikreactie waard...we gaan hard hollend Amerika achterna. Even los van het paardrijden is dat gewoon een gigantisch (letterlijk) probleem