Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
cherie78 schreef:Het paard hoort ook in een uitgestrekte draf te verlengen in het frame.
Anders strekt het paard NIET goed uit.
ART_UMA schreef:cherie78 schreef:Het paard hoort ook in een uitgestrekte draf te verlengen in het frame.
In basis denk ik dat je gelijk hebt, maaaaar als je naar de GP proeven kijkt, dan is de uitgestrekte draf niet meer met een verlengt frame. Verlengen geeft ook een beetje strekken en dat kun je ook vertalen als "van de achterhand af". In de GP rijzen ze juist in het front, komen vanuit het achterbeen toch met een ruim voorbeen naar voren. De hals wordt nauwelijks langer.
Misschien komt daar wel een beetje het stekerige voorbeen vandaan?
liberty22 schreef:Airborn schreef:Ik denk dat de conclusie dat de huidige basis dressuur proeven niet meer gebaseert zijn op de rijtechnische opleiding van paard en ruiter al gemaakt was.
Denk dat veel ruiters nieteens weten dat bij middendraf de pas moet verlengen terwijl het ritme hetzelfde blijft...
als dat waarheid is is het triets gesteld
ART_UMA schreef:cherie78 schreef:Het paard hoort ook in een uitgestrekte draf te verlengen in het frame.
In basis denk ik dat je gelijk hebt, maaaaar als je naar de GP proeven kijkt, dan is de uitgestrekte draf niet meer met een verlengt frame. Verlengen geeft ook een beetje strekken en dat kun je ook vertalen als "van de achterhand af". In de GP rijzen ze juist in het front, komen vanuit het achterbeen toch met een ruim voorbeen naar voren. De hals wordt nauwelijks langer.
Misschien komt daar wel een beetje het stekerige voorbeen vandaan?
liberty22 schreef:
mogen we deze als voorbeeld nemen? van nuno oliveira
Airborn schreef:Best logisch ook ergens, want je wil dat het paard ook in gewone draf ondertreed en zijn achterbeen in of iets voorbij de afdruk van het voorbeen plaatst. Als je dan de pas gaat verruimen zonder het frame te verruimen zal het paard op zijn eigen hak gaan staan toch?
Professor schreef:Geef iedereen gelijk die zegt dat de passen verlengen ook een frame verlengen is, net zo als het plaatje wat een middendraf is.
Bij der Starkentrab/Uitgestrektedraf wanneer men daar het frame nog meer verlengt gaat het paard op de voorhand, dat kan men zien dat vaak 1 voorbeen op de grond staat en de achterbenen ergens in de lucht hangen.
Men dient de uitgestrekte draf vanuit de verzameldedraf te rijden, en daar ontbreekt nl tegenwoordig van alle kanten aan, men ziet internationaal geen verzamelde draf meer maar een halve middendraf.
En omdat de paarden niet meer het gewicht op de achterhand hebben denkt nu iedereen dat dat goed is.
Het paard krijgt zijn schouder vrijheid vanuit een dragende achterhand, de achterhand grijpt onder de massa daardoor word het gewicht meer op de sterkere achterhand overdragen en daardoor kunnen de voorbenen meer vanuit de schouder naar voren grijpen.
Professor schreef:Tja dan is de wereld toch maar weer kleinSorry maar Buby Gunther ook een leerling van Lörke net zo als Willy Schultheiss, waren Begeisterte Fillis fans, dat kwam doordat Fillis ook voor het Duitse militair leergangen gegeven heeft o.a. in Berlin.
Maar het achteruit galoperen heeft Buby Gunther niet praktisiert.
Harry Boldt heeft het meeste te danken aan zijn vader Heinrich, die ook een Reitlehrer was van de school Fillis uit het oude Ost Preussen waar Harry ook geboren is deze is inmiddels de 80 gepasseerd, en woont in Australien.
Professor schreef:We zijn het eens dat Karl oefeningen van Baucher uitvoert. Het maakt mij niet uit als jij aangeeft dat hij nog meer Fillis volgt, maar ik zoek bevestiging of Fillis de 2e methode van Baucher volgt, al dan niet via een volgeling van Baucher. Ik meen gelezen te hebben dat Fillis de 1e methode volgt. Jij denkt van niet, welke bron???Heeft u wel eens een discussie met Karl gehad???
Dan zou u weten dat hij dingen van Baucher benut, maar dat deed Fillis en Steinbrecht ook.
Baucher heeft de weg voorbereid van de Klassieken naar de Moderne.
Baucher zijn grootste probleem was dat hij zijn paarden geen ruimte gaf zichzelf te zijn en hij ontnam deze hun natuurlijke voorwaartsdrang, en knechte ze zo dat ze een willoos en volgzaam dier werden.