Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-09 23:37

Ik heb vanavond genoten van Totilas....
Een paard wat hard werkt en een hoop plezier uitstraalt.
Wat een topper...!

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 09:32

senna21 schreef:
Ik heb vanavond genoten van Totilas....
Een paard wat hard werkt en een hoop plezier uitstraalt.
Wat een topper...!

Ben ik helemaal mee eens.

maaikj

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 12:01

ik heb zeker genoten van Totilas :D
wat een topper is het!!!

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 12:25

modie schreef:
Vandaag is weer al "bewezen" in Stuttgard, dat de "ontspanning" nog ver te zoeken is bij Totilas.

Ik persoonlijk, denk, dat het extreme van Totilas er vooral mee te maken heeft dat het paard teveel spanning heeft.

Als ik onze Welsh Cob mee naar buiten neem, doet hij qua beweging niet onder voor een Totilas.
Dan laat hij ook de "Spaanse draf" zien.
Maar ik kan dan niet zeggen, dat hij zo super ontspannen is, dan.

Dus spanning is één van de factoren van het extreme lopen van Totilas.

Maar goed, zo zie ik het en het is dus mijn persoonlijke mening :+

Hahahaha, weer zo'n idioot die haar Welshpony waarmee ze buiten rijdt vergelijkt met het doorrijden van de Grand Prix! _O-

Het enge aan dit soort reacties is dat er veel mensen komen kijken of meekijken bij de dressuur die totaal geen verstand van de sport hebben en er dan toch een mening over moeten hebben.
Deze ongefundeerde meningen, vaak gebaseerd op buitenrijpony's en ander koudbloedachtige paarden, worden dan groot op internet uitgemeten waar dan samen met vergelijkbare mensen zonder verstand van dressuurpaarden en de africhting ervan een soort hetze gecreëerd wordt.
Waar gaat dit stoppen? Moeten dit soort mensen dan de graadmeter voor de sport worden?

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 14:52

ik maak een betoog voor school over dit onderwerp, kan er mooie stukken uithalen, en heb al heel wat gelezen, maar waar toch mijn vraagtekens blijven staan; en ook die van veel andere mensen denk ik.
is het er nou wel ingeslagen of wordt dat maar gewoon geroddeld? op wat voor manier is hij precies getraind; hoe is het hem geleerd? :7
wil toch graag waarheid in mijn verslag hebben :+ haha

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 15:08

Schrijf dat dan maar niet, want dan kon je niet erger liegen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 15:08

Wat denk jezelf! Dat zoiets erin geslagen wordt? En dat dat antwoord hier op Bokt te vinden is? jeetje zeg.....

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 15:12

Vudress schreef:
modie schreef:
Vandaag is weer al "bewezen" in Stuttgard, dat de "ontspanning" nog ver te zoeken is bij Totilas.

Ik persoonlijk, denk, dat het extreme van Totilas er vooral mee te maken heeft dat het paard teveel spanning heeft.

Als ik onze Welsh Cob mee naar buiten neem, doet hij qua beweging niet onder voor een Totilas.

Hahahaha, weer zo'n idioot die haar Welshpony waarmee ze buiten rijdt vergelijkt met het doorrijden van de Grand Prix! _O-

Het enge aan dit soort reacties is dat er veel mensen komen kijken of meekijken bij de dressuur die totaal geen verstand van de sport hebben en er dan toch een mening over moeten hebben.
Deze ongefundeerde meningen, vaak gebaseerd op buitenrijpony's en ander koudbloedachtige paarden, worden dan groot op internet uitgemeten waar dan samen met vergelijkbare mensen zonder verstand van dressuurpaarden en de africhting ervan een soort hetze gecreëerd wordt.
Waar gaat dit stoppen? Moeten dit soort mensen dan de graadmeter voor de sport worden?

Ik schrik een beetje van deze reactie Vudress. Ik ben het niet echt met Modie eens, maar het feit dat zij iets zegt over buitenrijden zegt toch niets over haar kennis van de dressuur. Ze kan toch ook best buiten rijden en aan dressuur doen het ene sluit het andere niet uit, al zou je dat soms denken in Nederland.

Maar ik ben wel benieuwd naar haar bewegingswonder want de commentator in Stuttgart zei nog dat als er een levende ziel was die beweerde dat hij ooit een paard gezien had dat net zo goed was als Totilas dan was dat een leugen. ;)

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:50

XMaaiike schreef:
ik maak een betoog voor school over dit onderwerp, kan er mooie stukken uithalen, en heb al heel wat gelezen, maar waar toch mijn vraagtekens blijven staan; en ook die van veel andere mensen denk ik.
is het er nou wel ingeslagen of wordt dat maar gewoon geroddeld? op wat voor manier is hij precies getraind; hoe is het hem geleerd? :7

Je denkt toch niet dat je een simpele driekus dit gewoon kunt leren door maar hard te slaan? Een paard als Totilas is net als alle paarden door Edward vakkundig opgeleid. Alleen bij een Totilas zal het allemaal wat makkelijker gaan.

@Hermelientje, mijn laatste alinea is niet in de eerste plaats tegen Modie bedoelt, maar tegen alle no-no's die opeens een mening hebben over iets waar ze zich nooit in verdiept hebben.
Ik heb ook geen mening over de westernsport, tenminste niet voordat ik mij daar grondig in verdiep. Er zijn hier mensen die nog nooit met dressuurpaarden en de africhting van dressuurpaarden op hoger niveau bezig geweest zijn maar alleen oordelen over hetgeen wat ze een keer voorbij zien komen. Het zou jammer zijn als dat soort mensen straks de graadmeter van de sport gaan worden.
De reactie van Modie vond ik daar een mooi voorbeeld van. Een WelshCob waarmee ze buiten rijdt, dat is toch niet te vergelijken met Totilas?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 17:52

tuurlijk is dat niet te vergelijken met een Totilas......... das appels en zonnebloemen (nog niet eens peren) vergelijken........

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:36

Vudress schreef:
modie schreef:

Denkt u nu echt dat u wel een graadmeter voor de sport bent???
Waarom iemand voor idioot uitschelden??
Is dat het denken en het taalgebruik van de Ruitersport???
Werkelijk zeer ruiterlijke argumenten brengt u nu op tafel, en vooral in zo´n arrogante toon.
Arrogant net zo als de Hollandse School rijders, noem dat geen ruiters.
Denk dat de "zg hobby ruiters" meer gevoel op tafel kunnen brengen als de "zg wedstrijdjockey´s" voor hun paarden.
En wie zegt dat u verstand heeft van de Paardensport, daar schrijft u niet over u schrijft alleen van "sport".

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:41

Ho ho ho, volgens het profiel heeft Vudress toch minstens Z1 gereden hoor. :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:41

gelukkig is ern een professor die het allemaal veeeeeeeeeeeel beter weet :D

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 20:55

wat hebben wij toch weer een geluk :)

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:02

vur schreef:

Het gaat niet wat je rijdt, het gaat hoe je rijdt.
En wie is zij om te oordelen wat een ander weet of kent of ziet????????
En geeft dat het recht iemand zijn beoordeling als niet relevant te beschouwen???

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:04

KiWiKo schreef:
gelukkig is ern een professor die het allemaal veeeeeeeeeeeel beter weet :D

Dat heeft hier niets mee te maken, het ging om iemand zomaar af te kraken, en te veroordelen over een vergelijk die iemand trok.
Of ik het nu niet eens ben of wel eens ben met een vergelijk, dan kan men daar een discussie over aangaan, en dat dan onderbouwen.
Maar dit was een regelrechte veroodeeling die zeeeeeeeeeeeeeeeer onruiterlijk was.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:21

Dus jij vind het normaal dat iemand denkt dat haar Welsh Cob net zo loopt als Totilas? Als je zoiets plaatst, kun je toch wachten op zo'n reactie? Die bal hing klaar in de lucht, hij hoefde alleen nog maar geslagen te worden.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:39

XMaaiike schreef:

Als je dat wil weten, moet je mss clinics bijwonen, interviewtje regelen met edward en dan je vragen afvoeren.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:42

als ze dat wil weten moet ze zich eerst een toegang verschafen tot die wereld

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:45

ik denk dat je heel moeilijk een intervieuw met edward kan krijgen maar je kunt het altijd proberen

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 21:48

elinedeau95 schreef:
ik denk dat je heel moeilijk een intervieuw met edward kan krijgen maar je kunt het altijd proberen

Denken is niet weten e, wie niet waagt niet wint. Een nee heb je en een ja kan je krijgen.
Hoe ga je een werk rond totilas kunnen opbouwen, als je alles maar van het net haalt? Zeker als je de training wil bespreken, moet je eerst jezelf daarin al verdiepen en dan met concrete vragen opkomen.
Dus vooronderzoek is nodig, waarbij je verschillende stromingen van trainingen kent, heb je die kennis niet ga je weining diepgang krijgen e.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:26

Professor schreef:
vur schreef:

Het gaat niet wat je rijdt, het gaat hoe je rijdt
En wie is zij om te oordelen wat een ander weet of kent of ziet????????
En geeft dat het recht iemand zijn beoordeling als niet relevant te beschouwen???

Op het moment dat je je WelshCob gaat vergelijken met Totilas ben je in mijn ogen een absolute NO-NO. Als je mijn laatste alinea gelezen had zou je ook begrijpen waarom ik zo fel op dat soort mensen reageer.

XMaaiike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:33

bulck schreef:
XMaaiike schreef:

Als je dat wil weten, moet je mss clinics bijwonen, interviewtje regelen met edward en dan je vragen afvoeren.

rustig maar mensen :+ ik stel gewoon een vraag, ik zeg totaal niet mijn mening, het lijkt mij namelijk ook zeer onwaarschijnlijk... :Y) maar er zijn echt wel manieren om een paard zijn benen op te laten tillen, het dat zijn niet altijd vriendelijke manieren. ik vraag hier gewoon om duidelijkheid :) en zoals ik al dacht dat van die roddels niks waar is ;)

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:37

zo gaat dat hier op bokt..

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-09 22:42

XMaaiike schreef:
rustig maar mensen :+ ik stel gewoon een vraag, ik zeg totaal niet mijn mening, het lijkt mij namelijk ook zeer onwaarschijnlijk... :Y) maar er zijn echt wel manieren om een paard zijn benen op te laten tillen, het dat zijn niet altijd vriendelijke manieren. ik vraag hier gewoon om duidelijkheid :) en zoals ik al dacht dat van die roddels niks waar is ;)

Ik beantwoord toch maar enkel je vragen dus beetje rare reactie
Die duidelijkheid moet je uit eerste bron krijgen en dus niet via dit forum of het net