Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
modie schreef:Vandaag is weer al "bewezen" in Stuttgard, dat de "ontspanning" nog ver te zoeken is bij Totilas.
Ik persoonlijk, denk, dat het extreme van Totilas er vooral mee te maken heeft dat het paard teveel spanning heeft.
Als ik onze Welsh Cob mee naar buiten neem, doet hij qua beweging niet onder voor een Totilas.
Dan laat hij ook de "Spaanse draf" zien.
Maar ik kan dan niet zeggen, dat hij zo super ontspannen is, dan.
Dus spanning is één van de factoren van het extreme lopen van Totilas.
Maar goed, zo zie ik het en het is dus mijn persoonlijke mening
Vudress schreef:modie schreef:Vandaag is weer al "bewezen" in Stuttgard, dat de "ontspanning" nog ver te zoeken is bij Totilas.
Ik persoonlijk, denk, dat het extreme van Totilas er vooral mee te maken heeft dat het paard teveel spanning heeft.
Als ik onze Welsh Cob mee naar buiten neem, doet hij qua beweging niet onder voor een Totilas.
Hahahaha, weer zo'n idioot die haar Welshpony waarmee ze buiten rijdt vergelijkt met het doorrijden van de Grand Prix!![]()
Het enge aan dit soort reacties is dat er veel mensen komen kijken of meekijken bij de dressuur die totaal geen verstand van de sport hebben en er dan toch een mening over moeten hebben.
Deze ongefundeerde meningen, vaak gebaseerd op buitenrijpony's en ander koudbloedachtige paarden, worden dan groot op internet uitgemeten waar dan samen met vergelijkbare mensen zonder verstand van dressuurpaarden en de africhting ervan een soort hetze gecreëerd wordt.
Waar gaat dit stoppen? Moeten dit soort mensen dan de graadmeter voor de sport worden?
XMaaiike schreef:ik maak een betoog voor school over dit onderwerp, kan er mooie stukken uithalen, en heb al heel wat gelezen, maar waar toch mijn vraagtekens blijven staan; en ook die van veel andere mensen denk ik.
is het er nou wel ingeslagen of wordt dat maar gewoon geroddeld? op wat voor manier is hij precies getraind; hoe is het hem geleerd?![]()
wil toch graag waarheid in mijn verslag hebbenhaha
Vudress schreef:modie schreef:Vandaag is weer al "bewezen" in Stuttgard, dat de "ontspanning" nog ver te zoeken is bij Totilas.
Hahahaha, weer zo'n idioot die haar Welshpony waarmee ze buiten rijdt vergelijkt met het doorrijden van de Grand Prix!![]()
Het enge aan dit soort reacties is dat er veel mensen komen kijken of meekijken bij de dressuur die totaal geen verstand van de sport hebben en er dan toch een mening over moeten hebben.
Deze ongefundeerde meningen, vaak gebaseerd op buitenrijpony's en ander koudbloedachtige paarden, worden dan groot op internet uitgemeten waar dan samen met vergelijkbare mensen zonder verstand van dressuurpaarden en de africhting ervan een soort hetze gecreëerd wordt.
Waar gaat dit stoppen? Moeten dit soort mensen dan de graadmeter voor de sport worden?
KiWiKo schreef:gelukkig is ern een professor die het allemaal veeeeeeeeeeeel beter weet
XMaaiike schreef:ik maak een betoog voor school over dit onderwerp, kan er mooie stukken uithalen, en heb al heel wat gelezen, maar waar toch mijn vraagtekens blijven staan; en ook die van veel andere mensen denk ik.
is het er nou wel ingeslagen of wordt dat maar gewoon geroddeld? op wat voor manier is hij precies getraind; hoe is het hem geleerd?![]()
elinedeau95 schreef:ik denk dat je heel moeilijk een intervieuw met edward kan krijgen maar je kunt het altijd proberen
Professor schreef:vur schreef:Ho ho ho, volgens het profiel heeft Vudress toch minstens Z1 gereden hoor.
Het gaat niet wat je rijdt, het gaat hoe je rijdt
En wie is zij om te oordelen wat een ander weet of kent of ziet????????
En geeft dat het recht iemand zijn beoordeling als niet relevant te beschouwen???
bulck schreef:XMaaiike schreef:ik maak een betoog voor school over dit onderwerp, kan er mooie stukken uithalen, en heb al heel wat gelezen, maar waar toch mijn vraagtekens blijven staan; en ook die van veel andere mensen denk ik.
Als je dat wil weten, moet je mss clinics bijwonen, interviewtje regelen met edward en dan je vragen afvoeren.
XMaaiike schreef:rustig maar mensenik stel gewoon een vraag, ik zeg totaal niet mijn mening, het lijkt mij namelijk ook zeer onwaarschijnlijk...
maar er zijn echt wel manieren om een paard zijn benen op te laten tillen, het dat zijn niet altijd vriendelijke manieren. ik vraag hier gewoon om duidelijkheid
en zoals ik al dacht dat van die roddels niks waar is