duidelijke foto paard die goed 'door de rug' loopt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Re: duidelijke foto paard die goed 'door de rug' loopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:14

MyWishMax schreef:
Ik snap wat je bedoelt Knipoog Hij meot meer rekken in rug en alles.. Hals hoeft niet echt te strekken.

Solange hebben wij bij die vosmerrie gehad voor die rug problemen Knipoog

Okee, gelukkig Haha!

Ha... mooi zo! Solange is goed, ik ben fan Haha!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:15

nja in de training doe ik dat ook zeker (6):+ alleen op wedstrijd vind ik dat niet zo heel geweldig reclame..Om een fatsoenlijk middendraf eruit te kunnen krijgen moet ik hem voor liften, wil hij wat ruimte voor zijn voorbeen krijgen. Dit krijg ik sinds kort voor elkaar..En dan blijkt dat er ineens wel een fatsoenlijke midden draf op zit. Deze fotos zijn al weer van een paar maandjes terug Lachen Maar het blijft een moeilijk punt voor hem. Is er nog iets te vertellen over de galop foto?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:17

Van voren liften? Daar zit dus een fout in de basisvoorwaarden Bloos

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:20

vertel, dit is wat ik van mijn instructrische moest proberen Haha! .

Ik rijd hem laag en rond en voorwaarts los, later pak ik hem op en probeer ik hem wat hoger te krijgen, dus niet alla duikboot. Dit doe ik door heeeeeel veel te schakelen waardoor hij op mijn been komt en achter in actie. Dan kan ik hem voor wat meer oppakken en komt hij automatisch voor wat hoger omdat hij achter zakt. Daarna rijd ik hem weer laag en los uitrij.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:26

Als hij automatisch wat hoger komt omdat hij achter zakt - Goofy zal vast zeggen dat achter zakken fysiek niet als zodanig mogelijk is Haha! - hij wordt in ieder geval actiever achter, waarom moet je hem dan nog liften?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:27

omdat hij op die foto achter niet actief genoeg was Haha! . En je hem in een proef niet zo 1,2,3 weer op het achterbeen zet Bloos

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:28

Waarom doe je op wedstrijd iets anders dan in de training dan?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:29

je kan toch niet zo maar je proef onderbreken Clown

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:30

ja dat vraag ik me nou ook altijd af Bloos . Spanning denk ik, losrijden verloopt sowieso al anders met die drukte om je heen en een paard die daar op reageert. Zo lekker los als ik hem thuis heb, heb ik hem ( bijna) nooit op wedstrijd. Behalve als ik erop zit van : who cares ik doe dat wel even. Maar die instellingen is nog niet helemaal automatisch... Clown En inderdaad in een proef kan je er al weinig meer aan veranderen.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:32

Qimm schreef:
je kan toch niet zo maar je proef onderbreken Clown

Je kan toch tijdens je proef blijven trainen... dan maar een wat minder plaatje en een keer wat minder punten, er staat geen kampioenstitel op het spel, toch?
Maar goed, ik ben geen wedstrijdruiter... Bloos

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:33

Citaat:
Je kan toch tijdens je proef blijven trainen... dan maar een wat minder plaatje en een keer wat minder punten, er staat geen kampioenstitel op het spel, toch?

Ik zou willen dat ik het kon! echt waar. Mijn instructrische zei ook al, ga nou gewoon een keer niet voor de punten maar zorg dat hij nou gewoon lekker voor jezelf loopt. Wat de laatste keer overigens wel zo was..en wat bleek een 2de plaats Haha!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:38

MyWishMax schreef:
WinBinChes schreef:
Ik vindt dat heel veel (including mijzelf zo af en toe ) mensen veel teveel vast houden van voren. Wat wil je met al die kilo's? Als je vast houdt kan er nooit een doorvloeiing zijn. En je bent hard aan het werk. Ik zelf vindt dat ook heel lastig hoor, maar ben er nu wel heel consequent ermee bezig om los te laten. Dat resulteert veelvuldig in boogjes in de teugels maar, dat resulteerd ook in een los in het lijf, op eigenbenen en op deze manier zal een paard nooit hangen, of vasthouden, want hij heeft niet niks om vast te houden. Eigenlijk zo simpel! En dan zitten wij daar te zitten en te hangen en te porren. Pfff, wou dat ik het jaren eren ontdekt had.

Dat heb ik heel lang gedaan en nu moet ik voorzichtig van instructie contact blijven houden. Maar daar komt die nu wel soms beetje tegenin..

Je mag best contact houden, als je maar niet 100 kilo in je handen hebt,
is niet te bedoeling dat je de teugels helemaal los gooit, maar dus gewoon contact met de mond, wat minimum is.

ben er zelf ook met mijn paard mee bezig, en die pakte het allemaal zo lekker op, en gaat nu nog fijner sjouwen, had eerst telkens maar gevechten met haar, wou niet naar beneden, niet buigen, door mijn been heen walsen, puur omdat ik haar veeeeelste veel vast hield, nu kan ik haar als het ware met 2 pinkjes rijden.

goofy: heb ik nog een leuke foto voor je, ben benieuwd wat je hiervan vind... (anderen mogen ook best een poging wagen hoor Knipoog)
Afbeelding

Afbeelding

mijn mening: mag nog iets meer op die achterhand, maar daar heeft ze de kracht nog niet helemaal voor, dus dat komt wel.
en het zadel mag een stuk naar achteren Knipoog

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:42

Ik bedoelde juist, dat als je dat voor elkaar hebt, dat losse enzo Knipoog Dat je dan wél weer contact moet gaan houden Lachen

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:48

ja klopt Ja

dat paardje van de foto's ook, accepteerde ook geen druk op de mond... als je er maar aan kwam ging ie ertegen in en omhoog, dat word nu steeds beter, maar je moet zo opassen dat je dan niet weer met teveel druk gaat rijden.

paardrijden is niet zo simpel helaas Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:48

randie schreef:
Ik zou willen dat ik het kon! echt waar. Mijn instructrische zei ook al, ga nou gewoon een keer niet voor de punten maar zorg dat hij nou gewoon lekker voor jezelf loopt. Wat de laatste keer overigens wel zo was..en wat bleek een 2de plaats Haha!

Haha!
Blijven doen dus! OK dan!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:50

Magic-lover: eerst stuwkracht ontwikkelen, daarna draagkracht Knipoog
Dit lijkt me een fijn uitgangspunt om de kracht te ontwikkelen om met de tijd te kunnen gaan dragen Lachen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:53

magic_lover schreef:
ja klopt Ja

dat paardje van de foto's ook, accepteerde ook geen druk op de mond... als je er maar aan kwam ging ie ertegen in en omhoog, dat word nu steeds beter, maar je moet zo opassen dat je dan niet weer met teveel druk gaat rijden.

paardrijden is niet zo simpel helaas Haha!

Herkenbaar Haha!
Ik heb een hele tijd een paard gereden dat een ideale leermeester was om van achter naar voren te rijden. Als je eerst met hand in kwam, kwam hij direct omhoog. Heb er wel eens een vriendinnetje opgezet die dacht: "mèn, wat een rotpaard!"
Waarop mijn reactie was: "nee, hij is superfijn! Hand voor en been eraan, dan zul je het zelf voelen."
Zo gezegd, zo gedaan.... ze heeft het er nog over als het om correct rijden gaat Haha!

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:54

Precies Ja

je kunt ook niet gelijk verwachten van een jong paard dat ie gelijk gedragen loopt Haha! dan ben je wel heel verkeerd bezig lijkt mij Clown

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:56

Aimee schreef:
Herkenbaar Haha!
Ik heb een hele tijd een paard gereden dat een ideale leermeester was om van achter naar voren te rijden. Als je eerst met hand in kwam, kwam hij direct omhoog. Heb er wel eens een vriendinnetje opgezet die dacht: "mèn, wat een rotpaard!"
Waarop mijn reactie was: "nee, hij is superfijn! Hand voor en been eraan, dan zul je het zelf voelen."
Zo gezegd, zo gedaan.... ze heeft het er nog over als het om correct rijden gaat Haha!

zo heb ik het ook geleerd hoor! Haha!

paard dat puur alleen op zit en been gereden was, en je niet met je handen kon inwerken (althans niet vasthouden) want dan kreeg je hem gewoon niet naar beneden Clown

en dan merk je toch wel dat je het vrij vaak doet als je nog niet zo heb leren rijden, teminste dat had ik wel Haha!

9 van de 10 ruiters kunnen ook niet op zo'n paard wegrijden, omdat ze gewoon 'verkeerd' hebben leren rijden.... dat is dan wel weer heel grappig om te zien, want dan zie je gelijk dat de fout bij de ruiter ligt en niet bij het paard Haha!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:58

Ik had zo'n pony als 1e pony Knipoog Die gooide je er meteen naast als je voor teveel deed Knipoog

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:58

Paardrijden is inderdaad een moeilijke sport!!
Ik heb nog veel te leren.. maar ik doe het allemaal graag
en met plezier .. helaas heb ik geen eigen paard maar ik hoop
dat dat later wel gaat komen =D!!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:17

Het is echter ook wel een beetje veranderlijk. Dat paard waar ik het hierboven over had, kwam gelijk van achter door in je hand als je je been er aan deed en je hand naar voren. Ik heb daar helaas geen foto's van. Een paard moet dat echter ook leren.
Als je het paard op de foto's hieronder los liet aan de voorkant, dan was je direct elke mogelijkheid kwijt om contact van achteren naar voren te krijgen. Hij rolde zichzelf compleet op aan de voorkant, been geven resulteerde dan in nog meer duiken.
Ik hoop dat deze foto dat een beetje laat zien:
Afbeelding

Hield ik m'n hand eraan, dan was dit het resultaat:
Afbeelding

Nagelbijten / Gniffelen
Zo sterk dat hij me helemaal naar voren trok Bloos

Beter dan dit heb ik het niet gekregen Bloos
Afbeelding

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:18

LoveLeandro schreef:
LoveLeandro schreef:
ik ben blij dat ik niet als enige matine niet zo goed vind.
het is ábsoluut niet mijn manier van rijden. Om eerlijk te zeggen vind ik het helemaal geen fijn beeld. maarja..

even iets anders, wat gebeurt er met de achterbenen van matine?? bij 01:48 ongeveer.
dat achterbeen gaat helemaal krom! is dat altijd zo? heeft dat een simpele oorzaak? of is dat iets anders?
dat wil ik wel weten eigenlijk..

even een still:

Afbeelding

Heeft iemand hier een antwoord op? Heeft dit paard dit uit nature?

Dit is gewoon normaal.
Heb dat wel eens eerder gezien bij een paard dat los liep in de bak. Was niks mis met dat beest. Gewoon ff en raar moment om te zien.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:22

draait ie waarschijnlijk z'n hakken nog naar buiten, als ie ze neer heeft gezet, dan krijg je zo'n beeld, heb het idd wel eens vaker gezien Ja

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 13:49

magic_lover schreef:
Afbeelding

Afbeelding

mijn mening: mag nog iets meer op die achterhand, maar daar heeft ze de kracht nog niet helemaal voor, dus dat komt wel.
en het zadel mag een stuk naar achteren Knipoog

ziet er fijn uit. zeker de laatste, waar je goed de halsspier kunt zien die je moet trainen voor een mooie ronde hals Kwijl