MyWishMax schreef:Ik snap wat je bedoeltHij meot meer rekken in rug en alles.. Hals hoeft niet echt te strekken.
Solange hebben wij bij die vosmerrie gehad voor die rug problemen
Okee, gelukkig

Ha... mooi zo! Solange is goed, ik ben fan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MyWishMax schreef:Ik snap wat je bedoeltHij meot meer rekken in rug en alles.. Hals hoeft niet echt te strekken.
Solange hebben wij bij die vosmerrie gehad voor die rug problemen
Qimm schreef:je kan toch niet zo maar je proef onderbreken
Citaat:Je kan toch tijdens je proef blijven trainen... dan maar een wat minder plaatje en een keer wat minder punten, er staat geen kampioenstitel op het spel, toch?
MyWishMax schreef:WinBinChes schreef:Ik vindt dat heel veel (including mijzelf zo af en toe ) mensen veel teveel vast houden van voren. Wat wil je met al die kilo's? Als je vast houdt kan er nooit een doorvloeiing zijn. En je bent hard aan het werk. Ik zelf vindt dat ook heel lastig hoor, maar ben er nu wel heel consequent ermee bezig om los te laten. Dat resulteert veelvuldig in boogjes in de teugels maar, dat resulteerd ook in een los in het lijf, op eigenbenen en op deze manier zal een paard nooit hangen, of vasthouden, want hij heeft niet niks om vast te houden. Eigenlijk zo simpel! En dan zitten wij daar te zitten en te hangen en te porren. Pfff, wou dat ik het jaren eren ontdekt had.
Dat heb ik heel lang gedaan en nu moet ik voorzichtig van instructie contact blijven houden. Maar daar komt die nu wel soms beetje tegenin..
randie schreef:Ik zou willen dat ik het kon! echt waar. Mijn instructrische zei ook al, ga nou gewoon een keer niet voor de punten maar zorg dat hij nou gewoon lekker voor jezelf loopt. Wat de laatste keer overigens wel zo was..en wat bleek een 2de plaats
magic_lover schreef:ja klopt
dat paardje van de foto's ook, accepteerde ook geen druk op de mond... als je er maar aan kwam ging ie ertegen in en omhoog, dat word nu steeds beter, maar je moet zo opassen dat je dan niet weer met teveel druk gaat rijden.
paardrijden is niet zo simpel helaas
Aimee schreef:Herkenbaar
Ik heb een hele tijd een paard gereden dat een ideale leermeester was om van achter naar voren te rijden. Als je eerst met hand in kwam, kwam hij direct omhoog. Heb er wel eens een vriendinnetje opgezet die dacht: "mèn, wat een rotpaard!"
Waarop mijn reactie was: "nee, hij is superfijn! Hand voor en been eraan, dan zul je het zelf voelen."
Zo gezegd, zo gedaan.... ze heeft het er nog over als het om correct rijden gaat
LoveLeandro schreef:LoveLeandro schreef:ik ben blij dat ik niet als enige matine niet zo goed vind.
het is ábsoluut niet mijn manier van rijden. Om eerlijk te zeggen vind ik het helemaal geen fijn beeld. maarja..
even iets anders, wat gebeurt er met de achterbenen van matine?? bij 01:48 ongeveer.
dat achterbeen gaat helemaal krom! is dat altijd zo? heeft dat een simpele oorzaak? of is dat iets anders?
dat wil ik wel weten eigenlijk..
even een still:
Heeft iemand hier een antwoord op? Heeft dit paard dit uit nature?
magic_lover schreef:
mijn mening: mag nog iets meer op die achterhand, maar daar heeft ze de kracht nog niet helemaal voor, dus dat komt wel.
en het zadel mag een stuk naar achteren