Daarbij komt dat het ook verplicht is waar ik sta. Dus zelfs als ik zelf liever zonder zou rijden zou dat niet kunnen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zilvermoon schreef:montoya schreef:oke dat is jouw mening en dat resecteer ik ook . alleen vind ik het wel zoeken naar een ongeluk maar dat is weer mijn mening
Als t paard schrikt en je valt er af op een lelijke manier doet zo'n cap ook geen wonderen. Ongelukken gebeuren. Met of zonder cap
Buwa_ schreef:Ik rijd altijd met cap, omdat ik het zelf belangrijk vind.
Daarbij komt dat het ook verplicht is waar ik sta. Dus zelfs als ik zelf liever zonder zou rijden zou dat niet kunnen
montoya schreef:oke dat is jouw mening en dat resecteer ik ook . alleen vind ik het wel zoeken naar een ongeluk maar dat is weer mijn mening
Snoevie schreef:ik snap niet zo goed waarom rijden serieus minder leuk is voor jou met cap?
nouja het maakt niet uit,maar ik ben gewoon nieuwsgierig,dat het zo erg jouw plezier beinvloed.
zilvermoon,ongelukken gebeuren ook wel met cap(waar lees je dat iemand zegt dat het niet zo is)maar je kan de schade er misschien wel mee beperken.
en dat is waar het de capdragers om gaat denk ik
MISTRAL94 schreef:oomens schreef:Dus moet je die van iedereen die ze wel gebruikt ook maar aan de kant zetten?
Staat dat er? Nee maar er voor het gemak van uit gaan dat iedereen gezonde hersenen heeft is nogal kort door de bocht.
montoya schreef:ik vind wat we zeggen niet opdringen .maar wij geven een mening en dat is in nederland niet verboden . nogmaals mijn dochter en ik dragen ook een cap , geen cap geen paard. en hc en ooms kunnen l ullen wat ze willen l ullen maar mij halen ze daar niet van af dat staat zo vast als 1+1 2 is
montoya schreef:een auto is geen vluchtdier en meganische . tuurlijk heb jij het recht om wat te zeggen maar wij ook .
Arabesk schreef:ik snap echt niet waarom mensen zonder cap rijden
Arabesk schreef:Wat is er tégen het dragen van een cap. Die dingen van tegenwoordig zijn licht en niet zo warm meer. Je merkt er amper wat van.
Snoevie schreef:ik moet zeggen dat ik wel vind dat het design(voor degenen die dat erg belangrijk vinden)best vooruit is gegaan tov. een paar jaar terug.
Huertecilla schreef:montoya schreef:een auto is geen vluchtdier en meganische . tuurlijk heb jij het recht om wat te zeggen maar wij ook .
Een 'vluchtdier' bestaat niet. Veel paarden worden vluchtdieren gemáákt.
Schrikken is een reflex, vluchten gedrág. Gedrag wat situationeel afhankelijk is. paarden zijn heel wel in staat zich te verdedigen.
Wederom is dit een punt van kennis, kunde en vaardigheid.
Gebrek aan kennis geeft aanleiding voor de perceptie 'vluchtdier'.
Gebrek aan kunden en vaardigheid maakt van een paard een dier wat vlucht in plaats van na een eerste schrikreflex leiding van de ruiter vraagt.
Dit 'vluchtdier' is een erg nadelig argument voor de ruiterij want áls een paard een 'vluchtdier' zou zijn, zou het niet acceptabel zijn om het in de openbare ruimte als rijdier te gebruiken.
Gelukkig is het onzin en een ruíterprobleem.
hc
Anya schreef:Arabesk schreef:Wat is er tégen het dragen van een cap. Die dingen van tegenwoordig zijn licht en niet zo warm meer. Je merkt er amper wat van.
1. dat ik dat zelf wens te bepalen
2. dat het er niet uitziet
3. dat het niet bij mijn rijstijl (western) past
4. dat het helemaal niet lekker zit en je er wel degelijk wat van merkt
5. dat ik dat zelf wens te bepalen
6. dat ik dat zelf wens te bepalen
7. dat ik dat zelf wens te bepalen
8. dat ik dat zelf wens te bepalen
9. dat ik dat zelf wens te bepalen
10. dat ik dat natuurlijk zelf wens te bepalen