Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:08

idd snoevie!

Nog ff en je mag alleen mee praten als je boven een bepaald gewicht zit?!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:18

superwoman schreef:
idd snoevie!

volgens mij gaat dit topic ook over ruiters met overgewicht Haha!

en niet of je te zwaar bent voor je pony Clown

dus even bot gezegd Koe het gaat hier toch om te dikke mensen die paardrijden????

of heb ik het dan zo verkeerd begrepen Verward

dat haal ik tenminste uit de titel Sigaar

het gaat volgens mij niet om magere sprieten die met hun lange dunne lijf op een te kleine pony gaan zitten Clown

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:22

russel schreef:

Ik ben zo iemand die geen medelijden met mensen heeft die niet aan gewichtscontrole kunnen doen, omdat ze het zo een onzin vinden. Mag je vinden, maar als er een mening wordt gegeven dat je te zwaar voor bepaalde paarden kunt zijn, moet je er ook niet boos om worden. Heeft niks met belediging te maken. .

ik kan absoluut in komen met wat je nu zegt... maar daar zit m ook het probleem van veel dikkerds heb ik het idee...
ik ben idd dik, maar weet dondersgoed dat ik het aan mezelf te danken heb( heel de familie zit het in, dus speelt in bepaalde mate wel mee, maar ik draag er zelf een steen aanbij)..dan kun je aan komen met jaaa maaar.... er zijn mensen die door ziekte dik zijn, die er niets aan kunnen doen blablabla maar grotendeels heeft het door teveel en te lekker eten aan zichzelf te danken!
van iemand reacties zomaar te krijgen, verwacht ik van niemand... doe ik ook niet over 'zomaar mensen op straat' die ik vind stinken, een lelijke bril op hebben, xbenen hebben of iets...
maar wanneer ik vraag naar meningen of foto;s plaats of iets en je hebt nou eenmaal een combi die er niet fijn uitziet, dan mág dat toch gezegd worden... is geen belediging... ik zie het meer als tip op als constatering.

verder ligt het uiteraard ook aan jezelf als je een combi hebt wat eigenlijk niet kan....nogmaals.. ik heb mijn knol erop uitgezocht en heb nooit nare reacties gehad( thnx trouwen naar alle mensen die leuke reacties geven in dit topic), die zul je ook echt niet snel krijgen als een goed passend paard hebt...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:26

mirgino schreef:
superwoman schreef:
idd snoevie!

volgens mij gaat dit topic ook over ruiters met overgewicht Haha!

en niet of je te zwaar bent voor je pony Clown

dus even bot gezegd Koe het gaat hier toch om te dikke mensen die paardrijden????

of heb ik het dan zo verkeerd begrepen Verward

dat haal ik tenminste uit de titel Sigaar

het gaat volgens mij niet om magere sprieten die met hun lange dunne lijf op een te kleine pony gaan zitten Clown

Maar dan mag je toch wel mee praten????????
Of is dat verboden?

Feivel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:51

Heb niet alle pagina's in dit topic gelezen, waren er voor mij een beetje teveel op door te spitten. Maar wil toch graag ook mijn mening hierover kwijt (dus excuses als dit al genoemd was).
Ik vind dat met ernstig overgewicht, je niet op een paard kunt gaan zitten. (laten we de koudbloeden even buiten beschouwing want die zijn veel sterker en kunnen het allemaal wel dragen)
Afgelopen weekend ben ik op wedstrijd geweest en daar zag ik een ontzettend dikke vrouw op haar KWPN'er een Z1 proef rijden. Echt, ik banketstaaf niet maar haar kont was nog dikker als die van het paard. En dan daarbij; je kon toch wel zien dat het paard er moeite mee had. In het Z1 vragen ze toch een bepaalde mate van verzameling en ook nog eens zijgangen waarbij het paard goed in balans moet kunnen gaan. En sorry, ik wil niemand hier voor zijn hoofd stoten, maar als je zo dik bent KUN je gewoon niet meer met de bewegingen van het paard meegaan. En hier ligt de verantwoordelijkheid bij de ruiter zelf, die moeten inzien dat het zo gewoon niet gaat en ze beter af kunnen vallen of anders het paard inzetten in de aangespannen sport. En hieraan kun je ook ontzettend veel plezier beleven!
Ook bij ons op stal was eens een vrouw die veel te dik was en ook weer op een normale KWPN'er. Dit paard kon gewoon niet meer diagonaalsgewijs draven door het gewicht wat hij mee moest dragen. En dit is echt geen geintje... En dat vind ik dan echt zielig voor het paard.
Los van het feit dat sommige "dunne" ruiters met minder gevoel rijden dan ruiters die wat zwaarder zijn. Dus ik pleit echt niet voor een superslanke wereld... maar een beetje zelfkennis doet wonderen! En idd er zijn ook andere types van paarden waarop je dan wel kunt rijden... Een vriend van mij heeft een aantal Belgische knollen staan en die zijn zó stoer! Heel erg braaf en ze rijden ook heel fijn. Die kun je ook vanalles leren en ze kunnen het gewicht met gemak dragen!

Dit is trouwens een persoonlijke mening van mij, die niemand anders persoonlijk op dient te vatten. Ik wil absoluut niemand aanvallen of kwetsen dus als dit als zodanig wordt opgevat, bied ik bij voorbaat mijn excuses aan....

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 20:52

Mirgino: Als je op de titel af gaat gaat het idd alleen maar over ruiters met overgewicht. Maar je mag dat in een discussie toch wel wat afzwakken, of een andere stelling er tegen over stellen, of het wat anders formuleren?

Dit had ik hier al eerder gepost:
steeffie schreef:
Trouwens dit geld idd niet alleen voor mensen met overgewicht, ik zou met mijn 50 kilo en 1,70 ook niet op een klein ponytje gaan zitten Iedereen (dun/dik/lang/kort) moet als hij een paard koopt goed nadenken over of hij niet te zwaar of te lang is, vind ik Knipoog

En daar blijf ik bij Ja dus dan kan je zeggen dat het hier alleen over overgewicht mag gaan omdat dat in de titel staat maar dan ben je snel uitgepraat..want alleen overgewicht zegt nog niets over je daadwerkelijke gewicht. Als je bv 1,45 bent kan je wel overgewicht hebben maar tegelijkertijd nog lichter zijn dan iemand van 1,95. Dus lange sprieten op kleine pony's horen ook in deze discussie thuis. Vind ik dan Knipoog

LaDar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 21:05

In de titel staat 'ruiters met overgewicht' maar het gaat denk ik om het effect dat het overgewicht op het paard heeft/ kan hebben. (wanneer iemand met overgewicht naast zijn paard wandelt zul je daar niemand over horen, het gaat m.i. dus om het rijden en of je je paard daar schade mee aan kan doen) Een ruiter met een normaal gewicht kan ook schade aanrichten wanneer deze op een (te) kleine pony rijdt dus ik ben het met steeffie eens dat de 'lange sprieten op kleine ponys' hier idd ook wel thuis horen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 21:22

Maar ook dat "te zwaar" al gauw als belediging wordt gezien.....
te zwaar kan ook betekenen dat men geen overgewicht heeft, maar te zwaar is voor de pony of het paard.
"te zwaar" is dus niet gelijk te dik, maar mensen voelen zich snel gekwetst, of omdat ze dun zijn, geloven ze niet dat ze te zwaar kunnen zijn voor een pony.

LaDar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 21:29

Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Er is momenteel een topic op YR over te zwaar zijn voor je pony en daar zie ik een heleboel meiden (het type wat hier al meerdere keren als 'lange dunne sprieten' is omschreven) die eerder te mager dan te dik zijn. Toch vind ik ze voor de ponytjes waar ze op zitten te lang/zwaar.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 21:35

Citaat:
Dit is trouwens een persoonlijke mening van mij, die niemand anders persoonlijk op dient te vatten. Ik wil absoluut niemand aanvallen of kwetsen dus als dit als zodanig wordt opgevat, bied ik bij voorbaat mijn excuses aan....

Waarom je excuses aanbieden? Het is jouw mening en ik vind dat je die hier heel netjes weergeeft. Eigenlijk ben ik het voor een groot gedeelte met je eens. Ik heb helemaal niet zo vreselijk veel overgewicht, zie profiel (onder teveel overgewicht versta ik 120-130kg), maar ik kon eerder niet goed doorzitten en snapte niet waar dat aan lag. Nu ik flink aan het afvallen ben (ben er nog lang niet) merk ik ineens dat ik beter begin door te zitten en andere oefeningen rustiger en makkelijker ga doen. Ik durf dan reeël te zijn tegenover mijzelf en toe te geven dat dat toch wel komt doordat ik aan het afvallen ben. Overigens vind ik niet dat mijn paard last van mij had/heeft. Hij is nogal kleinzerig en geeft gauw aan ergens last van te hebben dus dat had ik wel gemerkt. Maar minder kilo's is m.i. toch altijd beter dan meer. En stiekem vind ik het eigenlijk ook wel mooier staan tijdens wedstrijden.

Whatulike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 02:31

conclusie van velen: Waar gaat dit over?!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 08:08

over ruiters met een te hoog gewicht voor hun paard of paarden die ze rijden,denk ik.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 08:18

Whatulike, waarom kom je toch steeds weer terug op dit topic, als het je geen bal interesseert? Ga je dan ergens anders vervelen! Wat je nu doet heeft helemaal niets met het onderwerp te maken.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 08:31

reageer er gewoon heel serieus op Knipoog
dan is het al snel te saai

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 09:17

Jeskoo schreef:
maar ik kon eerder niet goed doorzitten en snapte niet waar dat aan lag. Nu ik flink aan het afvallen ben (ben er nog lang niet) merk ik ineens dat ik beter begin door te zitten en andere oefeningen rustiger en makkelijker ga doen. Ik durf dan reeël te zijn tegenover mijzelf en toe te geven dat dat toch wel komt doordat ik aan het afvallen ben.

is dat echt zo?ik heb nooit kunnen doorzitten,ook toen ik minder zwaar was al nu niet.
nu wijt ik dat ook deels aan mijn paard, die eigenlijk te groot voor me is.

maar met minder kg's zal doorzitten ook makkelijker worden

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 09:28

oke Lachen ik vond het wel even heel erg leuk om hier te melden, omdat er vooral in het begin veel werd gezegd: dan moeten ze maar af gaan vallen, dat ik in de laatste 4 maanden 7 kilo ben afgevallen

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 09:31

heb je goed gedaan, hoe? ik kan er alles aan doen, val niet af

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 09:38

vanaf na de zomervakantie, ben ik eerst 2 maanden op de fiets na school gegaan ( 1 uur en 3 kwartier fietsen ) ook ging ik meer roken, waardoor ik minder zin had om te eten. na die 2 maanden ging ik maar een keertje weer op de weegschaal staan, kijken hoeveel zwaarder ik nu weer was geworden, maar ik was gewoon 3 kilo afgevallen, dat motiveerde mij om verder te gaan met het afvallen. maar ik ga niet in die kou fietsen. dus mijn moeder was toch bezig met zown sonja bakker diët, dus ik deed mee... maar dat vond ik toch maar niets.. dus ben ik nu mee gestopt. ( 2 weekjes gedaan ) en nu let ik gewoon op met wat ik eet, mijn tips over eten:
- eet volkorencrackers, dat vult!
- drink heeel veeel water, als je s'ochtends uit je bed komt drink je gewoon 3 glazen water.
- veel fruit.
- geen pinda's!! je kan beter chips eten.

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 09:56

superhaffies schreef:
oke Lachen ik vond het wel even heel erg leuk om hier te melden, omdat er vooral in het begin veel werd gezegd: dan moeten ze maar af gaan vallen, dat ik in de laatste 4 maanden 7 kilo ben afgevallen

Ik vind het geweldig OK dan! . Het is verre van makkelijk, laat staan wanneer er meerdere kilo's af moeten.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:03

superhaffies schreef:
vanaf na de zomervakantie, ben ik eerst 2 maanden op de fiets na school gegaan ( 1 uur en 3 kwartier fietsen ) ook ging ik meer roken, waardoor ik minder zin had om te eten. na die 2 maanden ging ik maar een keertje weer op de weegschaal staan, kijken hoeveel zwaarder ik nu weer was geworden, maar ik was gewoon 3 kilo afgevallen, dat motiveerde mij om verder te gaan met het afvallen. maar ik ga niet in die kou fietsen. dus mijn moeder was toch bezig met zown sonja bakker diët, dus ik deed mee... maar dat vond ik toch maar niets.. dus ben ik nu mee gestopt. ( 2 weekjes gedaan ) en nu let ik gewoon op met wat ik eet, mijn tips over eten:
- eet volkorencrackers, dat vult!
- drink heeel veeel water, als je s'ochtends uit je bed komt drink je gewoon 3 glazen water.
- veel fruit.
- geen pinda's!! je kan beter chips eten.

Netjes hoor! En door dat fietsen zal je meer lichaamsvet kwijt zijn, dan de weegschaal aangeeft. Spieren wegen meer namelijk.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:05

Snoevie schreef:
over ruiters met een te hoog gewicht voor hun paard of paarden die ze rijden,denk ik.

En ook óf en hoe je dat moet vertellen aan diegene.
Wanneer is het kwetsend en wanneer luistert men wel of niet?

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:19

Ik snap niet helemaal waar mirgino naartoe wil?
Als ik het goed begrijp mogen "wij" niet meer mee doen omdat we geen overgewicht hebben? Ze zei zelf dat ze zichzelf niet te zwaar vond dus wat doet zij hier dan?
Als ik het verkeerd begrijp, mijn excuses daarvoor dan.

Ik denk dat als ik even in ga op de titel ik het volgende kan zeggen. Ik denk niet dat er iemand is die ruiters met overgewicht als taboe ziet! In tegendeel ik ben blij dat die mensen ondanks hun overgewicht toch sporten en niet alleen voor de tv hangen. Ik denk dat het wel een taboe wordt wanneer die ruiters hun overgewicht onder banken proberen te schuiven en ze toch op zo´n mooi slank kwpn´rtje gaan rijden.
Ik denk dat iedere ruiter zich aan moet passen aan zijn paard en niet andersom!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:31

AikePeer schreef:
Ik snap niet helemaal waar mirgino naartoe wil?
Als ik het goed begrijp mogen "wij" niet meer mee doen omdat we geen overgewicht hebben? Ze zei zelf dat ze zichzelf niet te zwaar vond dus wat doet zij hier dan?
Als ik het verkeerd begrijp, mijn excuses daarvoor dan.

Ik denk dat als ik even in ga op de titel ik het volgende kan zeggen. Ik denk niet dat er iemand is die ruiters met overgewicht als taboe ziet! In tegendeel ik ben blij dat die mensen ondanks hun overgewicht toch sporten en niet alleen voor de tv hangen. Ik denk dat het wel een taboe wordt wanneer die ruiters hun overgewicht onder banken proberen te schuiven en ze toch op zo´n mooi slank kwpn´rtje gaan rijden.
Ik denk dat iedere ruiter zich aan moet passen aan zijn paard en niet andersom!

ik vind mezelf niet te zwaar voor mijn pony,maar ben wel te zwaar voor mijn lengte volgens de tabel Clown
en ik geloof niet dat ik ergens gezegd heb dat jullie niet mee mogen discuseren Cool maar het gaat nu niet om lichtgewichten[dus meisjes die weinig wegen] en dan op een te kleine pony gaan zitten
want wat heeft dat dan met OVERGEWICHT te maken?

ik heb je pm beantwoord ,want in de opening van TS staat ook duidelijk dat het niet gaat om 10/20 kg te zwaar maar om MEER ,dus echte zwaargewichten

ik begrijp dus niet wat je nou miauwt tegen mij
ik blijf bij het onderwerp!

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:36

Ik discusseer al een hele tijd mee in dit topic en heb vaak gezien dat de "dikke" mensen zich aangevallen voelen!
Ik wou met mijn opmerking duidelijk maken dat als iemand zegt je bent te zwaar voor het paard ze dit niet altijd als aanval op hun gewicht moeten zien! Het topic namelijk over zware mensen op een voor hun niet geschikt paard en niet over zware ruiters op een paard!

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:36

Als aan alle discussies alleen mensen mee mogen doen waar het betrekking op heeft zou dit land geen vrijheid van meningsuitting meer hebben Clown