SETEFURII schreef:Op elke draffoto zie ik spanning, vnl in zijn halshouding zie ik dit terug.
Op de eerste galopfoto zie ik een paard dat overvallen wordt met hulpen en wilt versnellen ipv aanspringen, dit doordar ik zelf naar voren ga zitten en hem daardoor uit onbalans breng.
Op de tweede galopfoto zie ik mezelf al rechter zitten en zie dit ook terug bij het paard zelf. Wel lijkt hij een taktfout te maken, zijn linkervoorbeen is al volledig neer en zijn rechterachterhoef raakt de aarde nog maar net
Oeh, die loopt hoog met z'n hoofd. Dat is zeker geen makkie om op te zitten.
Hij moet veel meer zakken met z'n hoofd en om dat te kunnen moet ie z'n bekken kantelen en z'n rug bollen. Hij drukt nu z'n rug in, dat doet ie zuiver omdat ie z'n bekken niet kantelt. Ik vraag met net als babootje af wat voor bit er in zit. Hij toont op alle foto's onwil rond de mond. Het lijkt er op alsof het een enkel gebroken is? Probeer eens of je met een ander bitje wat meer kan.
De lijn tussen de mond en jou hand toont erg strak, soms lijkt het net alsof je hangt in de teugels. Dat is misschien niet bewust, maar bedenk dat je 600 kg paard niet naar beneden of terug kan trekken. Dat moet je slim oplossen.
Rij hem naar voren. Dit is een paard dat veel gebaad is bij oefeningen waarbij die z'n achterhand in z'n geheel moet gaan zakken. Rij bv een stuk draf en sluit dan actief (niet gehaast) door naar het achterwaarts. Vertrek daarna weer naar een vlotte draf. Probeer ook eens wat heuveltjes te gaan rijden. Hij moet eerst gaan bollen en kantelen voor ie kan wat wij willen.
Op de grond zijn er oefeningetjes te doen om z'n rug wat te laten bollen.