Heb licht contact. Stang staat niet strak en hangt niet te bengelen, paard heeft mond netjes gesloten en is fijn over de benen.
joycexlynn Vroeg om er mee te trainen of te verwachten dat ik haar nu tot Z oefeningen kan "dwingen"
Jazeker, je hebt helemaal gelijk. Maar ik vind het niet te vroeg om te zien hoe ze op een paar rondjes draven reageert. Als ze heel onrustig wordt van de bitten kan ik naar een ander soort bit kijken.. of gewoon beslissen voorlopig alles uit te stellen en dan de keus te maken het later nog een keer te proberen en dan in het Z2 pas met S&T te gaan rijden. Mocht dat laatste gebeuren is dat imo ook prima.Bij M2+ winst met vreemde optoming aan komen zetten als je in het Z met S&T wil starten vind ik dus te laat. Als je in het Z2 met S&T wil starten, dan is M2 + winst wel te doen

Toen ik L1 ging starten zat er al een begin van de Keertwendingen op. Toen ik L2 ging starten waren we ondertussen in afwisseling ook al rustig met travers begonnen. We moeten nog starten maar op gewoon trensje zijn we al bezig met doorverzamelen om de overgangen galop-stap en achterwaarts - galop er fijn in te krijgen.
In trainen/les loop ik "voor" zodat ik ruim de tijd heb om alles rustig over te brengen en fijn te bevestigen. Waarom zou ik dan een ander bit "vlak voor de wedstrijd" inknallen?
Dat vind ik sneu voor het dier.. dan krijgen ze nieteens de kans ergens aan te wennen.. dan wordt er verwacht dat ze hun mond maar houden en het allemaal maar zo even doen.. klinkt mij volledig onlogisch.

Z1 zonder S&T

schakelen dmv spelen met lichtrijden. (en evt. stemhulp)
.. Wie wel??

), handen meer bij elkaar en iets meer dragen. Verder het paard mag iets actiever lopen, maar hij loopt wel ontspannen