_San87_ schreef:Hij rolt zich op, en gaat hangen, dan rolt hij zich weer op en gaat weer hangen, dit doet hij als hij moe wordt en als tegenreactie op het hangen, ga ik tegenwicht bieden en dat moet ik niet doen. Als je begrijpt wat ik bedoel. Ik ben hard bezig dit op te lossen
Goedzo!

Wat ik altijd wel grapppig vind is het begrip 'hangen'. Het wordt altijd zo gezegd zoals jij dat ook doet: "Het paard gaat hangen", soms dan inderdaad gevolgd door iets in de trant van: "en dan reageer ik daarop".
Het begrip 'hangen' is eigenlijk simpeler als je je realiseert dat er altijd twéé dingen aan het eind van een teugel zijn: de ene kant het bit in de mond van het paard, en aan de andere kant de hand van de ruiter.
In het geval van 'hangen' is er dus niet zozeer éérst een actie van een paard, en pas dán een reactie van een ruiter.
Als jij het uitlegt in de zin van "het paard hangt", zou het paard net zo goed kunnen zeggen "mijn ruiter trekt zo".

Waar het om gaat is dat zo ver niet moet komen, en daar heb je al hulp bij. Prima!