Quellian schreef:Oke Tendance, misschien is dat krom van me geweest, heel geen rekening gehouden met dat mensen in NL groter zijn dan de rest van de wereldbevolking.
Maar nogmaals; ruim 48% van de Nederlanders lijdt aan overgewicht en het wordt alleen maar meer, ik vind dat schrikbarend.
Je vergeet, dat mensen ook ouder worden dan vroeger en kun jij van al die oude mensjes, die amper kunnen bewegen, verwachten dat ze netjes op gewicht zijn?
Ik vind het gevaarlijk dat ze met zulke getallen gaan gooien, want nu komen er weer steeds meer van die jonge meiden bij, die denken dat ze daar ook bij horen en ja hoor,,,,, daar komt anorexia weer om de hoek kijken!!!
Ik heb maat 42 en soms 44, maar ben daar heel blij mee! Buik zou wat minder mogen, maar daar doen we buikspieroefeningen voor.
Ik rijd Z1 en zit mijn paard en mezelf niet in de weg, dus zie niet wat daar mis mee is.
Met mijn 1.84m zou ik nooit op een paard kleiner dan 1.70 gaan rijden voor langere tijd, gewoon omdat ik dat niet mooi vind. Maar dat is hoe ik naar mezelf kijk. Dat ga ik niet voor anderen bepalen.
Alleen is mijn mening, dat mensen, die het zo erg maken als in dat filmpje en niet meer zelf flexibel op kunnen stappen of mee kunnen komen in de draf. Niet op een paard moeten gaan zitten.
Maar zo vind ik ook, dat iemand met maatje ZEEEER KLEIN zonder enig gevoel voor ritme niet op een paard moet gaan zitten.
Een paard heeft meer last van iemand met weinig gewicht, die geen gevoel voor ritme heeft en daardoor ook veel in de mond zit, dan van iemand met een beetje overgewicht met een zachte hand en met gevoel voor ritme.
EDIT: en ik had ook maat 46 ja, maar met de medicijnen voor mijn schildklier val ik eindelijk af. En mijn paard? die had van mijn maatje 46 in de Z1 ook geen last hoor!!!
. Dat heeft met mijn gezondheid te maken, omdat ik graag gezonder wil leven in een gezonder lijf. Het positieve effect op het paardrijden is voor mij bijzaak. Maar daar zijn al erg veel mensen over gevallen en nog een keer die discussie oprakelen, lijkt me weinig zin hebben
.
? Schijnbaar koppel je mij dus aan een slachtoffer rol? Kun je het eens uitleggen svp?
Nee, ik denk dat als het persoon er iets aan probeert te doen het niet erg is. Ik ben dan ook geen paard en weet ook niet wat het verschil is tussen een ie-wat zwaarder persoon, en een persoon zoals mijzelf. Ik ben dan 1m78 en weeg tussen de 65 en 69kg. Mischien vinden de paarden mij ook niet fijn? Ik weet het niet, mischien moeten we het ze even vragen.