Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:54

Quellian schreef:
Oke Tendance, misschien is dat krom van me geweest, heel geen rekening gehouden met dat mensen in NL groter zijn dan de rest van de wereldbevolking.
Maar nogmaals; ruim 48% van de Nederlanders lijdt aan overgewicht en het wordt alleen maar meer, ik vind dat schrikbarend.

Je vergeet, dat mensen ook ouder worden dan vroeger en kun jij van al die oude mensjes, die amper kunnen bewegen, verwachten dat ze netjes op gewicht zijn?
Ik vind het gevaarlijk dat ze met zulke getallen gaan gooien, want nu komen er weer steeds meer van die jonge meiden bij, die denken dat ze daar ook bij horen en ja hoor,,,,, daar komt anorexia weer om de hoek kijken!!!

Ik heb maat 42 en soms 44, maar ben daar heel blij mee! Buik zou wat minder mogen, maar daar doen we buikspieroefeningen voor.
Ik rijd Z1 en zit mijn paard en mezelf niet in de weg, dus zie niet wat daar mis mee is.
Met mijn 1.84m zou ik nooit op een paard kleiner dan 1.70 gaan rijden voor langere tijd, gewoon omdat ik dat niet mooi vind. Maar dat is hoe ik naar mezelf kijk. Dat ga ik niet voor anderen bepalen.

Alleen is mijn mening, dat mensen, die het zo erg maken als in dat filmpje en niet meer zelf flexibel op kunnen stappen of mee kunnen komen in de draf. Niet op een paard moeten gaan zitten.

Maar zo vind ik ook, dat iemand met maatje ZEEEER KLEIN zonder enig gevoel voor ritme niet op een paard moet gaan zitten.
Een paard heeft meer last van iemand met weinig gewicht, die geen gevoel voor ritme heeft en daardoor ook veel in de mond zit, dan van iemand met een beetje overgewicht met een zachte hand en met gevoel voor ritme.

EDIT: en ik had ook maat 46 ja, maar met de medicijnen voor mijn schildklier val ik eindelijk af. En mijn paard? die had van mijn maatje 46 in de Z1 ook geen last hoor!!!
Laatst bijgewerkt door Tendance op 09-08-11 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:56

jasmijn78 schreef:
ilona_selina schreef:
Sorry dan maar ik vind gewoon niet datje dikkere mensen moet vertellen dat ze niet op een paard mogen zitten.
Ik ben te dik ben ik niet trots op maar door redenen ben ik dus dik geworden net als jij, en je weet dus nu zelf hoe het is om dik te zijn, waarom beschuldig je de mensen die er dus niks aan kunnen doen dat ze niet op hun paard mogen rijden

Hoe sneu het voor jou is dat je te dik bent... Dat is de discussie niet. de discussie is wat goe, gezond en verantwoord is voor paard en ruiter. Een met zwaar overgewicht is het dat niet voor het paard. En het hebben van zwaar overgewicht is ook niet goed en gezond voor de ruiter zelf. De meeste hier stellen het welzijn van het paard voorop.

hebben mensen nooit gehoord dat spieren zwaarder wegen dan vet? oftewel dat overgewicht niet altijd met vet samenhangt maar ook met ontwikkelt zijn en sterkte van spieren?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:59

jasmijn78 schreef:
ilona_selina schreef:
Weet je wat ik nou zo leuk vind is dat altijd de mensen die geen overgewicht hebben tegen mensen die wel overgewicht hebben, even zeggen dat het niet goed voor het paard is om erop te gaan rijden.
Jullie dus wel lekker rijden maar de mensen met overgewicht niet.

...en de mensen met overgewicht kruipen lekker in de slachtofferrol...

Wat een bullshit. Hou toch eens op met alle mensen in een hokje te plaatsen en over 1 kam te scheren.

050206051012

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:00

Anoukie, ik zie in je onderschrift dat je ook aan het afvallen bent, dat zal toch ook niet zonder reden zijn lijkt me?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:00

Quellian schreef:
jasmijn78 schreef:
Ik vind het echt erg dat daar nog zo moeilijk over wordt gedaan. Zeker gezien het aantal mensen en kinderen met zwaar overgewicht steeds meer toeneemt. Mensen leven gewoon ongezond, eten teveel, verkeerd en bewegen te weinig.

Ik hoorde gister op de radio dat de gemiddelde damesmaat in NL 40-42 is... ik schrok hier toch wel van!

Dat is al jaaaaaaaaaaaaaaaaaren zo.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:01

Inderdaad!!! Ik zou nooit in de slachtofferrol kruipen.
Dat is echt onzin! Ik vertel alleen hoe ik erover denk!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:02

Quellian schreef:
Anoukie, ik zie in je onderschrift dat je ook aan het afvallen bent, dat zal toch ook niet zonder reden zijn lijkt me?

Daar heb ik hier in dit topic al eerder uitleg over gegeven :j. Dat heeft met mijn gezondheid te maken, omdat ik graag gezonder wil leven in een gezonder lijf. Het positieve effect op het paardrijden is voor mij bijzaak. Maar daar zijn al erg veel mensen over gevallen en nog een keer die discussie oprakelen, lijkt me weinig zin hebben :).

Bovendien zie ik niet wat jouw opmerking te maken heeft met "in een slachtoffer rol kruipen", waar ik op reageerde?
Laatst bijgewerkt door Anoukie op 09-08-11 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:02

Lammie:
Maar spieren zijn dan misschien iets zwaarder (zoveel is dat trouwens niet),
maar het zit een paard niet in de weg.
Te veel vet heeft een paard meer last van omdat het 'klotst' op het zadel. (bij veel te veel vet natuurlijk)
Bij een beetje overgewicht is dat nog niet zo.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:03

Quellian schreef:

Ik ben ook aan het afvallen, maar is dat met een reden? Neuj ik heb nu alleen medicijnen voor mijn schildklier en door de gezonde levensstijl, die ik altijd al had, val ik nu af.
Beetje buikspieren, dat train ik wel en ik train voor mijn conditie, maar niet perse om af te vallen...

050206051012

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:03

Ik val niet af voor het paardrijden, want ik vond 68kg nog acceptabel om op een paard te kruipen (met de kanttekening dat ik 2,5 jaar niet heb gereden), maar ik voel me er zelf niet prettig bij.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:05

mika11 schreef:
Lammie:
Te veel vet heeft een paard meer last van omdat het 'klotst' op het zadel. (bij veel te veel vet natuurlijk)

Nee inderdaad en bij ondergewicht kan een paard ook last van je hebben, als je niet kunt rijden, dus aan beide kanten is er wel eens iets mis, maar heeft dat gelijk met het gewicht te maken? Nee toch?
Tuurlijk TE zwaar kan niet, maar lichte mensen kunnen ook een last zijn!!!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:06

Wordt het onderhand niet eens tijd voor een slotje. We zijn nu al tig pagina's hetzelfde aan het herhalen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:06

Quellian schreef:
Ik val niet af voor het paardrijden, want ik vond 68kg nog acceptabel om op een paard te kruipen (met de kanttekening dat ik 2,5 jaar niet heb gereden), maar ik voel me er zelf niet prettig bij.

Hallo 68 kilo NOG acceptabel???? Sorry, maar volgens mij heb jij dan echt een zwart beeld van wat mag. Met 68 kilo heb ik net een gezond gewicht, maar aan de ondergrens... Hoe kun je dit nu op deze manier zeggen????
Laatst bijgewerkt door Tendance op 09-08-11 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:07

Anoukie schreef:
Bovendien zie ik niet wat jouw opmerking te maken heeft met "in een slachtoffer rol kruipen", waar ik op reageerde?

Dat mensen constant met smoezen aan komen zetten; 'ik ben te dik door medicijnen', blabla. Prima hoor, kan allemaal, maar is geen reden om dan maar met overgewicht op een paard te stappen.
Er IS geen excuus voor. Net zoals dat er geen excuus voor is om je kind geen eten te geven omdat ie knoeit, kind kan er nl. niets aan doen. In dit geval kan het paard er niets aan doen dat baasje te zwaar is en het paard heeft helemaal niets van doen met de reden.

Tendance, ik heb in dit topic al meerdere keren aangegeven dat IK bij MIJN paarden bepaal wat er wel of niet op komt en ik heb die grens gezet op 70kg, al vanaf het begin dat ik o.a. een bijrijdster zocht. Lijkt me goed recht, toch?
Een ruiter van 1.80m zou dus ook geen optie zijn voor MIJN paarden.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:09

Weet je waar ik echt niet goed van wordt in dit hele topic? De belerende en haast straffende toon waarop er "gesproken" wordt over "dikkere" mensen. Ze klagen, ze kruipen in een slachtoffer rol, ze komen met smoezen aan, ze hechten geen belang aan het welzijn van hun paarden... Dat zijn nogal uitspraken zeg.

Behandel een ander (eens) zoals je zelf behandeld wilt worden.
Laatst bijgewerkt door Anoukie op 09-08-11 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

lammie2701

mika11 schreef:
Lammie:

tjah...en toch ken ik ook mensen type anorexia die een paard enorm in de weg zitten en type megaovergewicht die soepeltjes met paard door de bak heen danst, paard heeft er geen last van want ruiter zit niet in de weg en ruiter heeft plezier en samen zijn ze een perfecte eenheid...
anorexiatype bonkt giga in het zadel en zaagt enorm om maar in balans te kunnen blijven...tjah sorry maar dan zie ik liever een gelukkig paard met een dikke ruiter, dan een diep ongelukkig paard met een anorexiaruiter...om maar even 2 heel tegenstrijdige vormen te noemen...

050206051012

Anoukie schreef:
Behandel een ander (eens) zoals je zelf behandeld wilt worden.

Precies :) Ik zou het ook fijn vinden als iemand eerlijk tegen me is over bepaalde dingen :)

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:10

Tendance schreef:
Quellian schreef:

Hallo 68 kilo NOG acceptabel???? Sorry, maar volgens mij heb jij dan echt een zwart beeld van wat mag. Met 68 kilo heb ik net een gezond gewicht, maar aan de ondergrens... Hoe kun je dit nu op deze manier zeggen????

sorry hoor maar 68 kilo kan voor iemand een heel gezond gewicht zijn...ik weeg zelf meer...

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:11

Quellian schreef:
Anoukie schreef:

Dat mensen constant met smoezen aan komen zetten; 'ik ben te dik door medicijnen', blabla. Prima hoor, kan allemaal, maar is geen reden om dan maar met overgewicht op een paard te stappen.

Dan begrijp ik eigenlijk nog steeds jouw vraag aan mij niet :? ? Schijnbaar koppel je mij dus aan een slachtoffer rol? Kun je het eens uitleggen svp?

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:11

Dit is onderhand echt een overloze discussie.

Er zijn wetenschappelijke onderzoeken hier aan gehaald (lees het topic door). Besproken wat het voor een effect heeft op de gezondheid van een paard en ieder keer weer hetzelfde geneuzel. :roll:

AmandaArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:12

Muah, ik denk dat je nu de halve wereld op de kop hebt gezet, jonge. ;) Nee, ik denk dat als het persoon er iets aan probeert te doen het niet erg is. Ik ben dan ook geen paard en weet ook niet wat het verschil is tussen een ie-wat zwaarder persoon, en een persoon zoals mijzelf. Ik ben dan 1m78 en weeg tussen de 65 en 69kg. Mischien vinden de paarden mij ook niet fijn? Ik weet het niet, mischien moeten we het ze even vragen. :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:12

Schangah schreef:

Nou inderdaad, pffff ;)

Anoukie, even lezen graag, hou er niet zo van om mezelf te blijven herhalen.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:13

Schangah schreef:

Er zijn wetenschappelijke onderzoeken hier aan gehaald (lees het topic door). Besproken wat het voor een effect heeft op de gezondheid van een paard en ieder keer weer hetzelfde geneuzel. :roll:

Eens :).

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:13

Quellian schreef:
Anoukie schreef:

Er IS geen excuus voor. Net zoals dat er geen excuus voor is om je kind geen eten te geven omdat ie knoeit, kind kan er nl. niets aan doen. In dit geval kan het paard er niets aan doen dat baasje te zwaar is en het paard heeft helemaal niets van doen met de reden.

Tendance, ik heb in dit topic al meerdere keren aangegeven dat IK bij MIJN paarden bepaal wat er wel of niet op komt en ik heb die grens gezet op 70kg, al vanaf het begin dat ik o.a. een bijrijdster zocht. Lijkt me goed recht, toch?
Een ruiter van 1.80m zou dus ook geen optie zijn voor MIJN paarden.

Dan zul je het op een andere manier moeten zeggen, want nu kom je over als iemand die op ieder paard 68 kg een maximum vind.
Tenminste niet nu maar in je eerdere post.
Misschien moet je er dan ook even bij zetten hoe groot je paard is.

En ik was op dit moment de enige, die het over medicijnen had. Ik zeg niet dat ik door de medicijnen dik word! Ik val er juist door af, omdat mijn schildklier nu weer op een normaal en dus niet een te traag tempo werkt!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:15

Tendance schreef:
Dan zul je het op een andere manier moeten zeggen, want nu kom je over als iemand die op ieder paard 68 kg een maximum vind.
Tenminste niet nu maar in je eerdere post.
Misschien moet je er dan ook even bij zetten hoe groot je paard is.

En ik was op dit moment de enige, die het over medicijnen had. Ik zeg niet dat ik door de medicijnen dik word! Ik val er juist door af, omdat mijn schildklier nu weer op een normaal en dus niet een te traag tempo werkt!

Het ging erom dat ik met 68kg een BMI had van 26,6 en dus overgewicht, maar dat ik 68kg niet dramatisch vond voor het paard, ondanks dat het overgewicht was. Buiten dat heb ik een conditie van nog minder dan nul, dus zijn het vooral stapritjes.

Er was op de vorige pagina nog iemand die zei dat ze was aangekomen door ziekte, had het niet over jou, heb het over meerdere mensen hier in het topic.
Laatst bijgewerkt door 050206051012 op 09-08-11 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt