Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vudress

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:32

Een inhoudelijk voorbeeld heb ik net al gegeven. Jij vergelijkt 7jr met 9jr in een totaal andere setting maar zelfs daar ga je niet op in.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:35

Nee, omwille van de laatste zin. En waarom staat al klaar en duidelijk uitgelegd. :) Ga dat dus niet nog eens doen.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 10:02

Pharagirlke, als je een zin begint met "Ik zou toch zweren" dan is dat in normaal Nederlands niet sarcasme, maar komt daarna juist een vaststelling. Jij stelt in die zin vast dat een paard niet losser moet worden van training. Misschien heb je het zo niet bedoeld, maar zo staat het er wel.

Verder is het inderdaad vreemd dat jij eerder zegt het paard nog nooit live aan het werk te hebben gezien, maar hier blijft beweren dat jij kan zien dat hij "vroeger losser was".

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 12:05

Ik vind deze discussie een beetje nutteloos!
Altijd als er iemand in de picture staat wordt er over gezeken... Ik vind het een beetje nutteloos, dat men daar zo druk om maakt. Ik zie het als een beetje afgunst! :o

Maar ik vind Totilas een geweldig dier! Mijn draf is misschien erg explosief maar heeft ook wel wat :)
Heb liever zo'n paard in de ring waar ik echt kippenvel van krijgt, dan zo'n mager scharminkel die de piaffe over 10 m doet. Bijvoorbeeld!

[Niemand moet iets persoonlijk opvatten, want ik kat niemand persoonlijk af ;)]

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:06

HF: Hm, welk begin heeft sarcasme dan als ik vragen mag? Want misschien heb ik wat gemist in mijn lessen Nederlands maar volgens mij had sarcasme eerder te maken met een ondertoon dan met zinsbouw. Maar dat kan mij ook geheel fout geleerd zijn dus voel je vrij om dat eventueel te corrigeren. Indien je dat niet wilt of kan. Vermoed ik dat je eerste alinea enkel gebaseerd is op "het komt mij beter uit als jij dit bedoelde". :) Helemaal prima voor mij hoor, jij mag gerust je eigen discussie'tje voeren als je je daar beter van voelt.

En ach HF.... Jij beweerd ook heel veel over mensen die je zelfs nog nooit op kwalitatieve filmpjes gezien hebt. :D Beetje pot verwijt de ketel verhaal toch?

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:14

Pharagirlke, het gaat niet om jou in dit verhaal maar om hetgeen wat je schrijft. Draai niet zo om alles heen maar ga gewoon inhoudelijk op de kwestie in.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:15

Vudress: Ik geloof niet dat ik je gevraagd hebt om mijn reacties te bekritiseren toch? :) Als je nou las dan zag je dat mijn reactie geheel inhoudelijk is op die van HF. Tenminste, naar jullie normen, als jullie met dezelfde maten meten toch. :D Wat is het inhoudelijke aan jouw bericht als ik vragen mag?

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 16:22

Je hebt wel eens in een discussie dat er kritiek is op andermans manier van reageren. Misschien is dat in Belgie anders?

Vooralsnog blijf ik nieuwsgierig hoe je Totilas losser kunt vinden terwijl je hem nog nooit gezien hebt :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:17

In België kunnen we ons spiegeltje voor houden en weten we zelf hoe we reageren. Daar spelen we niet het hypocriete engeltje dat niets mis doet. ;) Maakt dat de discussies er een stuk eerlijker aan toe gaan. Als de ene daar aanvalt doet de andere tenminste niet moeilijk als ie een koekje van eigen deeg krijgt.

Zolang je niet de manieren hebt om zonder persoonlijk getinte aanvallen te reageren, krijg je enkel exact hetzelfde terug van mij en beantwoord ik verder geen vragen. Ik kan me nl geen enkele goede reden bedenken om je te antwoorden, niet omdat je het zo lief/beleeft vraagt iig. :)

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:41

Wat vinden jullie dan van deze opmerking van Isabell Werth (zie Voorpaginanieuws):
Citaat:
Bij Edward Gal en Totilas vraag ik me af in hoeverre ze ook in de toekomst de punten kunnen rijden die ze bij het EK gehaald hebben, dus meer dan negentig procent.

Zegt zij hiermee ook niet heel impliciet (ze kijkt natuurlijk wel uit om het beestje bij de naam te noemen) dat de prestatie van Totilas en Edward bij die gelegenheid overgewaardeerd werd, doordat niet alleen het publiek maar ook de jury zich iets te veel liet meeslepen door de (inderdaad) ongekend indrukwekkende bewegingen van Totilas?

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:47

Er zijn in het verleden vaak paarden geweest waar heel hoge verwachtingen van waren. Deze paarden kregen vaak ook meer punten dan ze misschien daadwerkelijk verdienden en later liepen deze scores eigenlijk meer terug dan omhoog.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:55

Askja schreef:
Wat vinden jullie dan van deze opmerking van Isabell Werth (zie Voorpaginanieuws):
Citaat:
Bij Edward Gal en Totilas vraag ik me af in hoeverre ze ook in de toekomst de punten kunnen rijden die ze bij het EK gehaald hebben, dus meer dan negentig procent.

Zegt zij hiermee ook niet heel impliciet (ze kijkt natuurlijk wel uit om het beestje bij de naam te noemen) dat de prestatie van Totilas en Edward bij die gelegenheid overgewaardeerd werd, doordat niet alleen het publiek maar ook de jury zich iets te veel liet meeslepen door de (inderdaad) ongekend indrukwekkende bewegingen van Totilas?

Mijn oog was er inderdaad ook al op gevallen ja!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 20:32

Ik weet niet goed hoe ik het moet interpreteren... Voor hetzelfde geld bedoelt ze dat ze benieuwd is naar hoe Totilas zich zal ontwikkelen... Want laten we eerlijk wezen, ondanks alles kan je er niet om heen dat Totilas enorm getalenteerd is en dat hij op dit moment nog een ruwe diamant is. Je kan het op veel manieren interpreteren..

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 23:53

pharagirlke schreef:
vond hem toen losser dan nu eerlijk gezegd := Je zou toch zweren dat ze van training minder los moeten worden :=

Dit zou cynisch zijn als je zegt "Je zou toch zweren dat ze van training losser worden", als vervolg op je eerste gedeelte "ik vond hem toen losser dan nu".
Zoals het er nu staat is het niet cynisch, maar gewoon onzin. Dus ofwel moet je beter Nederlands gaan leren, ofwel moet je gewoon toegeven dat je het zo bedoelde, zonder "minder" ertussen. Optie drie is net doen of je gek bent en vol blijven houden dat je dit zo bedoelde, als je jezelf voor gek wilt zetten: vooral doen zou ik zeggen! :P

Wil je me even vertellen wat ik over mensen beweer die ik nog nooit heb zien rijden? Want je maakt me wel heel nieuwsgierig.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 02:46

Heb je lol HF? :)
er staat wat er staat, de smileys zijn duidelijk de ondertoon jou kennelijk niet. :+ Kan gebeuren. Niets om zoveel drukte om te maken in mijn mening maar goed.

Enfin ik heb het er mee gehad. Het topic trekt op niets dankzij een paar mensen. Wat een leerrijke discussie kan zijn is een hoop modder gegooi. Zonde dat sommige zich niet over hun eigen ego kunnen zetten. Veel geluk in het verdere leven :+

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 08:35

Askja schreef:
Citaat:

Is nu wel de reactie van iemand die de terecht de schandpaal is aangeplakt. En sorry zonder Isabell werth stelt Duitsland amper iets voor in de dressuur. Waarom? door gebrek aan opleiding en vorming van nieuwe talenten en de oude garde die niet meer mee kan en ook gebrek aan echte goede paarden op dit ogenblik. En zij moet niet klagen e, want hoe heeft de jury de afgelopen OS in haar voordeel gejureerd, vanaf dag 1 liet satchmo toen al een been stampend als protest zien in de piaffe, tot uiteindelijk het welgekende resultaat enkele dagen later. Over indrukwekkende bewegingen gesproken, totilas laat zien wat er getoond moet worden, en capriolen en rare bokkensprongen zoals een satchmo liet zien, horen daar mijn inziens nog steeds niet bij.
En verder vergeet iedereen dat die 90% van Totilas wel behaald werd in een freestyle e, niet tijdens de gewone proeven waar hij alsnog gewoon hoge punten in de 80% haalt en dus nog ruim plek is voor verbetering.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:14

Vandaag is weer al "bewezen" in Stuttgard, dat de "ontspanning" nog ver te zoeken is bij Totilas.

Ik persoonlijk, denk, dat het extreme van Totilas er vooral mee te maken heeft dat het paard teveel spanning heeft.

Als ik onze Welsh Cob mee naar buiten neem, doet hij qua beweging niet onder voor een Totilas.
Dan laat hij ook de "Spaanse draf" zien.
Maar ik kan dan niet zeggen, dat hij zo super ontspannen is, dan.

Dus spanning is één van de factoren van het extreme lopen van Totilas.

Maar goed, zo zie ik het en het is dus mijn persoonlijke mening :+

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:32

Grappig dat je dat zegt Modie. De Duitse commentator zei dat het zo ontspannen was dat het wel een lichte training leek. Ook zag hij Edward niets eens hulpen geven. Volgens hem was Totilas minder "exaltiert" dan in Windsor hetgeen de losgelatenheid ten goede kwam. Ook hoopte hij dat we het paard nog vele jaren bij hun en op andere toernooien konden bewonderen. Over de tactmatigheid van de piaffe, passage en overgangen was hij lyrisch. Dat Duitse publiek leek het ook allemaal erg te waarderen.

Jammer toch dat ze in Windsor en nu ook al weer in Stuttgart steeds van die mensen kiezen om commentaar te geven die er echt helemaal geen greintje verstand van hebben (hoe die zelf ooit op zo'n hoog niveau hebben kunnen rijden is werkelijk een raadsel). Hadden ze jou maar gevraagd de beelden van commentaar te voorzien, dan zou de hele dressuurwereld het nu veel beter begrijpen. :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:35

modie schreef:
Vandaag is weer al "bewezen" in Stuttgard, dat de "ontspanning" nog ver te zoeken is bij Totilas.

Ik persoonlijk, denk, dat het extreme van Totilas er vooral mee te maken heeft dat het paard teveel spanning heeft.

Als ik onze Welsh Cob mee naar buiten neem, doet hij qua beweging niet onder voor een Totilas.

ik denk dat je een beetje een vertekend beeld hebt als je zegt dat jouw Welsh Cob niet onder doet voor Totilas :D :D sorrie!

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:46

KiWiKo schreef:
modie schreef:

ik denk dat je een beetje een vertekend beeld hebt als je zegt dat jouw Welsh Cob niet onder doet voor Totilas :D :D sorrie!

Weet jij, wat voor Welsh Cob ik heb :')

Ze hebben nog meer overeenkomsten *D beide zwart, een paar witte aftekeningen.

Maar één geluk, mijn Welsh Cob werd ook al met Ferro vergeleken ;) door een jury-lid :D

En dat heb ik toch liever, dan dat hij wordt vergeleken met Totilas }>

Dus wie "zal" er nu een vertekend beeld kunnen hebben?
Jij :+ dat jury-lid :P of ik?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:51

hahahahahhaha geweldig Moddie :D :D helemaal TOP

misschien dat hij qua kleur en aftekeningen lijkt, maar daar houd het volgens mij dan ook echt helemaal mee op :)

welsh cobs hebben A een heel ander lijf, B hele andere gangen en C een heel ander ingefokt gebruiksdoel :)

maargoed, ik zal het wel mis hebben.....

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 21:57

KiWiKo schreef:
hahahahahhaha geweldig Moddie :D :D helemaal TOP

misschien dat hij qua kleur en aftekeningen lijkt, maar daar houd het volgens mij dan ook echt helemaal mee op :)

welsh cobs hebben A een heel ander lijf, B hele andere gangen en C een heel ander ingefokt gebruiksdoel :)

maargoed, ik zal het wel mis hebben.....

Zoals de éne KWPN'er nog niet de andere is, zo is de éne Welsh Cob nog niet de andere ;)

Maar dat was mijn "insteek" ook niet.
Ik had het over spanning :+ dat je daar nu even voor het gemak overheen gelezen hebt, tekent heel deze discussie over de "extremiteit" van Totilas.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 22:02

jij zegt dat jouw Cob qua beweging niet onderdoet voor Totilas.............

nou ik moet zeggen dat ik dat nogal een stoere bewering vind :D

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 22:05

KiWiKo schreef:
jij zegt dat jouw Cob qua beweging niet onderdoet voor Totilas.............

nou ik moet zeggen dat ik dat nogal een stoere bewering vind :D

Goed, hè :P

En nu wil je zeker gelijk filmpjes zien? Of foto's?

Die zal ik ooit nog eens maken ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 23:04

Hermelientje schreef:
Grappig dat je dat zegt Modie. De Duitse commentator zei dat het zo ontspannen was dat het wel een lichte training leek. Ook zag hij Edward niets eens hulpen geven. Volgens hem was Totilas minder "exaltiert" dan in Windsor hetgeen de losgelatenheid ten goede kwam. Ook hoopte hij dat we het paard nog vele jaren bij hun en op andere toernooien konden bewonderen. Over de tactmatigheid van de piaffe, passage en overgangen was hij lyrisch. Dat Duitse publiek leek het ook allemaal erg te waarderen.

Jammer toch dat ze in Windsor en nu ook al weer in Stuttgart steeds van die mensen kiezen om commentaar te geven die er echt helemaal geen greintje verstand van hebben (hoe die zelf ooit op zo'n hoog niveau hebben kunnen rijden is werkelijk een raadsel). Hadden ze jou maar gevraagd de beelden van commentaar te voorzien, dan zou de hele dressuurwereld het nu veel beter begrijpen. :+

Ik vind dit antwoord van Hermelientje eerlijk gezegd iets meer ter zake doen dan de spanning bij jouw WelshCob, Modie, misschien kun je daar nog even op antwoorden?