Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Citaat:Bij Edward Gal en Totilas vraag ik me af in hoeverre ze ook in de toekomst de punten kunnen rijden die ze bij het EK gehaald hebben, dus meer dan negentig procent.
Askja schreef:Wat vinden jullie dan van deze opmerking van Isabell Werth (zie Voorpaginanieuws):Citaat:Bij Edward Gal en Totilas vraag ik me af in hoeverre ze ook in de toekomst de punten kunnen rijden die ze bij het EK gehaald hebben, dus meer dan negentig procent.
Zegt zij hiermee ook niet heel impliciet (ze kijkt natuurlijk wel uit om het beestje bij de naam te noemen) dat de prestatie van Totilas en Edward bij die gelegenheid overgewaardeerd werd, doordat niet alleen het publiek maar ook de jury zich iets te veel liet meeslepen door de (inderdaad) ongekend indrukwekkende bewegingen van Totilas?
pharagirlke schreef:vond hem toen losser dan nu eerlijk gezegdJe zou toch zweren dat ze van training minder los moeten worden
Askja schreef:Wat vinden jullie dan van deze opmerking van Isabell Werth (zie Voorpaginanieuws):Citaat:Bij Edward Gal en Totilas vraag ik me af in hoeverre ze ook in de toekomst de punten kunnen rijden die ze bij het EK gehaald hebben, dus meer dan negentig procent.
Zegt zij hiermee ook niet heel impliciet (ze kijkt natuurlijk wel uit om het beestje bij de naam te noemen) dat de prestatie van Totilas en Edward bij die gelegenheid overgewaardeerd werd, doordat niet alleen het publiek maar ook de jury zich iets te veel liet meeslepen door de (inderdaad) ongekend indrukwekkende bewegingen van Totilas?
modie schreef:Vandaag is weer al "bewezen" in Stuttgard, dat de "ontspanning" nog ver te zoeken is bij Totilas.
Ik persoonlijk, denk, dat het extreme van Totilas er vooral mee te maken heeft dat het paard teveel spanning heeft.
Als ik onze Welsh Cob mee naar buiten neem, doet hij qua beweging niet onder voor een Totilas.
Dan laat hij ook de "Spaanse draf" zien.
Maar ik kan dan niet zeggen, dat hij zo super ontspannen is, dan.
Dus spanning is één van de factoren van het extreme lopen van Totilas.
Maar goed, zo zie ik het en het is dus mijn persoonlijke mening
KiWiKo schreef:modie schreef:Vandaag is weer al "bewezen" in Stuttgard, dat de "ontspanning" nog ver te zoeken is bij Totilas.
Ik persoonlijk, denk, dat het extreme van Totilas er vooral mee te maken heeft dat het paard teveel spanning heeft.
Als ik onze Welsh Cob mee naar buiten neem, doet hij qua beweging niet onder voor een Totilas.
Dan laat hij ook de "Spaanse draf" zien.
Maar ik kan dan niet zeggen, dat hij zo super ontspannen is, dan.
Dus spanning is één van de factoren van het extreme lopen van Totilas.
Maar goed, zo zie ik het en het is dus mijn persoonlijke mening
ik denk dat je een beetje een vertekend beeld hebt als je zegt dat jouw Welsh Cob niet onder doet voor Totilas![]()
sorrie!
KiWiKo schreef:hahahahahhaha geweldig Moddie![]()
helemaal TOP
misschien dat hij qua kleur en aftekeningen lijkt, maar daar houd het volgens mij dan ook echt helemaal mee op![]()
welsh cobs hebben A een heel ander lijf, B hele andere gangen en C een heel ander ingefokt gebruiksdoel
maargoed, ik zal het wel mis hebben.....
Hermelientje schreef:Grappig dat je dat zegt Modie. De Duitse commentator zei dat het zo ontspannen was dat het wel een lichte training leek. Ook zag hij Edward niets eens hulpen geven. Volgens hem was Totilas minder "exaltiert" dan in Windsor hetgeen de losgelatenheid ten goede kwam. Ook hoopte hij dat we het paard nog vele jaren bij hun en op andere toernooien konden bewonderen. Over de tactmatigheid van de piaffe, passage en overgangen was hij lyrisch. Dat Duitse publiek leek het ook allemaal erg te waarderen.
Jammer toch dat ze in Windsor en nu ook al weer in Stuttgart steeds van die mensen kiezen om commentaar te geven die er echt helemaal geen greintje verstand van hebben (hoe die zelf ooit op zo'n hoog niveau hebben kunnen rijden is werkelijk een raadsel). Hadden ze jou maar gevraagd de beelden van commentaar te voorzien, dan zou de hele dressuurwereld het nu veel beter begrijpen.