Shalbo schreef:Ik heb t misschien krom omschreven, maar drijven doe ik zeker niet elke pas. Wat ik bedoelde was dat ik mijn benen eraan hou (en dus niet afsteek). Ik heb namelijk altijd geleerd dat afsteken het ergste is wat je kunt doen, omdat je dan het probleem alleen maar vergroot.
Wat betreft de tekst van Yamcha: Is het zo dat ieder probleem per definitie aan de ruiter ligt? Ik ben namelijk gevraagd om dit paard te rijden, omdat ik heel rustig ben met mijn zit en hand. Kan het niet (ook?) zo zijn dat dit paard gewoon van nature loperig is? Op mij komt het nu namelijk over dat wanneer ik mijn zit verbeter, het probleem opgelost is.
Dat van dat laag en lang rijden ben ik met je eens, dat werkt voor mijn gevoel ook het allerbeste. Ik vind het alleen heel moeilijk, omdat ik van verschillende mensen verschillende dingen hoor. Maar deze manier past inderdaad het beste bij mij.
Klopt, je vergroot je probleem ook alleen maar als je je been af gaat steken.
Hooguit eentje die ontzettend traag is voor je been... die moet leren te blijven lopen terwijl jij je been er vanaf houdt.
Nee hoor, een paard kan uit zichzelf ook zo looplustig zijn. Lastig om te controleren, maar uiteindelijk is het absoluut in je voordeel

Wat zegt je instructeur/instructrice ervan?