duidelijke foto paard die goed 'door de rug' loopt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Re: duidelijke foto paard die goed 'door de rug' loopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:29

Shalbo schreef:
Ik heb t misschien krom omschreven, maar drijven doe ik zeker niet elke pas. Wat ik bedoelde was dat ik mijn benen eraan hou (en dus niet afsteek). Ik heb namelijk altijd geleerd dat afsteken het ergste is wat je kunt doen, omdat je dan het probleem alleen maar vergroot.

Wat betreft de tekst van Yamcha: Is het zo dat ieder probleem per definitie aan de ruiter ligt? Ik ben namelijk gevraagd om dit paard te rijden, omdat ik heel rustig ben met mijn zit en hand. Kan het niet (ook?) zo zijn dat dit paard gewoon van nature loperig is? Op mij komt het nu namelijk over dat wanneer ik mijn zit verbeter, het probleem opgelost is.
Dat van dat laag en lang rijden ben ik met je eens, dat werkt voor mijn gevoel ook het allerbeste. Ik vind het alleen heel moeilijk, omdat ik van verschillende mensen verschillende dingen hoor. Maar deze manier past inderdaad het beste bij mij.

Klopt, je vergroot je probleem ook alleen maar als je je been af gaat steken.
Hooguit eentje die ontzettend traag is voor je been... die moet leren te blijven lopen terwijl jij je been er vanaf houdt.

Nee hoor, een paard kan uit zichzelf ook zo looplustig zijn. Lastig om te controleren, maar uiteindelijk is het absoluut in je voordeel Haha!
Wat zegt je instructeur/instructrice ervan?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 17:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 20:54

Shalbo schreef:
Wat betreft de tekst van Yamcha: Is het zo dat ieder probleem per definitie aan de ruiter ligt? Ik ben namelijk gevraagd om dit paard te rijden, omdat ik heel rustig ben met mijn zit en hand. Kan het niet (ook?) zo zijn dat dit paard gewoon van nature loperig is? Op mij komt het nu namelijk over dat wanneer ik mijn zit verbeter, het probleem opgelost is.
Dat van dat laag en lang rijden ben ik met je eens, dat werkt voor mijn gevoel ook het allerbeste. Ik vind het alleen heel moeilijk, omdat ik van verschillende mensen verschillende dingen hoor. Maar deze manier past inderdaad het beste bij mij.

Een paard kan natuurlijk van nature heel loperig zijn. Knipoog
Alleen wat je zegt: het onder je uit schieten... dat is imo wel iets wat je met je zit kunt verbeteren, het hoeft ook niet aan jou te liggen hoor. Het kan ook best zijn dat de vorige ruiter een nogal zware, dwingende zit had, paarden krijgen dan de neiging om weg te schieten.
Ze onthouden het ook, en doen het ook vaak bij de volgende ruiter, die misschien wel een goede zit heeft... vandaar mijn vraag ook. Lachen
Een paard kan van nature al heel loperig zijn, maar als zo'n paard vanaf het begin af gereden wordt door een goede ruiter is dat eigenlijk alleen maar een voordeel.
Maar wordt zo'n paard bereden door een angstige ruiter, die zich niet kan/durft ontspannen op dat paard, en wiens zit dus zwaar en dwingend is, die dan ook nog het paard eigenlijk voortdurend op de handrem zet, dan krijg je dus het probleem wat door jou werd beschreven.

Ik ben blij dat deze manier het best bij jou past, het lijkt me ook de vriendelijkste weg voor het paard... veel succes!!

Edit: Ik bedoelde niet dat je alleen met je zit dit op kunt lossen, er komt natuurlijk ook een training bij kijken. Als jij de eerdere ruiter was geweest, dan zou het idd heel verstandig zijn om flink aan je zit te werken icm met de voorgestelde training.
Maar als jij een vriendelijke, goede zit hebt en je gaat fijn met de beweging mee, is dat uiteraard niet nodig Knipoog

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 22:41

LoveLeandro schreef:
ik ben blij dat ik niet als enige matine niet zo goed vind.
het is ábsoluut niet mijn manier van rijden. Om eerlijk te zeggen vind ik het helemaal geen fijn beeld. maarja..

even iets anders, wat gebeurt er met de achterbenen van matine?? bij 01:48 ongeveer.
dat achterbeen gaat helemaal krom! is dat altijd zo? heeft dat een simpele oorzaak? of is dat iets anders?
dat wil ik wel weten eigenlijk..

even een still:

Afbeelding

Heeft iemand hier een antwoord op? Heeft dit paard dit uit nature?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 22:56

Die O-benen... 'Dat hoop ik toch wel, anders klopt er iets niet Nagelbijten / Gniffelen

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:21

het ziet er echt heel raar uit, vooral als je het filmpje bekijkt.. enge benen heeft dat paard Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 23:26

Vond het er ook raar uitzien. Vraag me ook af waarom 2 paarden van hem geblesseerd zijn?

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 08:29

Ik vindt dat heel veel (including mijzelf zo af en toe ) mensen veel teveel vast houden van voren. Wat wil je met al die kilo's? Als je vast houdt kan er nooit een doorvloeiing zijn. En je bent hard aan het werk. Ik zelf vindt dat ook heel lastig hoor, maar ben er nu wel heel consequent ermee bezig om los te laten. Dat resulteert veelvuldig in boogjes in de teugels maar, dat resulteerd ook in een los in het lijf, op eigenbenen en op deze manier zal een paard nooit hangen, of vasthouden, want hij heeft niet niks om vast te houden. Eigenlijk zo simpel! En dan zitten wij daar te zitten en te hangen en te porren. Pfff, wou dat ik het jaren eren ontdekt had.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 11:04

Aimee schreef:
MyWishMax schreef:
Overgangen en voltes.. Het is een typische pony, van veel dingen wordt hij alleen maar stijfer. Ik ga ook snel galoperen en hem daarin los laten worden en daarna begin ik opnieuwe met stappen enzo

Van watvoor dingen wordt hij stijfer dan?

Tempowisselingen, zijgangen, kleine voltes en als je hem recht gaat maken. Ik ga hem bijvoorbeeld altijd pas echt recht zetten als we gegalopeerd worden. Het is neit zo dat hij als een banaan door de bak heen gaat daarvoor hoor Knipoog

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 11:04

LoveLeandro schreef:
MyWishMax schreef:
Overgangen en voltes.. Het is een typische pony, van veel dingen wordt hij alleen maar stijfer. Ik ga ook snel galoperen en hem daarin los laten worden en daarna begin ik opnieuwe met stappen enzo

is dat typisch iets voor pony's? Bloos wist ik niet. die van mij heeft daar geen last van..
[edit: of lees ik het nou verkeerd?]

Haha ROFL Nee ik bedoelde dat max een aparte pony is Knipoog Nogal een typisch beestje

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 11:07

WinBinChes schreef:
Ik vindt dat heel veel (including mijzelf zo af en toe ) mensen veel teveel vast houden van voren. Wat wil je met al die kilo's? Als je vast houdt kan er nooit een doorvloeiing zijn. En je bent hard aan het werk. Ik zelf vindt dat ook heel lastig hoor, maar ben er nu wel heel consequent ermee bezig om los te laten. Dat resulteert veelvuldig in boogjes in de teugels maar, dat resulteerd ook in een los in het lijf, op eigenbenen en op deze manier zal een paard nooit hangen, of vasthouden, want hij heeft niet niks om vast te houden. Eigenlijk zo simpel! En dan zitten wij daar te zitten en te hangen en te porren. Pfff, wou dat ik het jaren eren ontdekt had.

Dat heb ik heel lang gedaan en nu moet ik voorzichtig van instructie contact blijven houden. Maar daar komt die nu wel soms beetje tegenin..

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 11:15

MyWishMax schreef:
Losrijden, nog wat op de voorhand
Afbeelding

MyWishMax schreef:
Tempowisselingen, zijgangen, kleine voltes en als je hem recht gaat maken. Ik ga hem bijvoorbeeld altijd pas echt recht zetten als we gegalopeerd worden. Het is neit zo dat hij als een banaan door de bak heen gaat daarvoor hoor Knipoog

Ik kan me er eerlijk gezegd wel wat bij voorstellen als ik naar de foto kijk Lachen
Het lijkt me dat zijn lendenen wat kort zijn waardoor ze wat minder beweeglijk zijn, hij zal overal willen buigen, behalve daar. Wat ook gebeurd op die foto. Als je dan gelijk veel buiging gaat vragen daar, zal hij als tegenreactie alleen maar meer de lendenen gaan vasthouden. Correct me if I'm wrong!!!

Hoe gaat het op lengte rijden met Max? Lachen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 11:18

Lengte gaat goed, als die een goede dag heeft Knipoog Als die zo stijf is als op de foto's valt die teveel voorover, omdatdie achter neit mee wil nemen. Begin namelijk altijd op lengte als die goed aanvoelt Lachen

Maar je hebt idd gelijk, dat met die lendenen weet ik niet, maar de reacties kloppen Lachen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 11:22

Okee... ik zou namelijk graag wat meer rek willen zien in z'n hele lijf, vandaar de vraag naar de lengte.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 11:26

Afbeelding

Afbeelding

tips voor ons?
We zijn er nog lang niet dat weten we, hij is lang groot en op de voorhand gebouwd ( en ik een mini). Maar het gaat al steeds beter. Middendraf blijft moeilijk zoals je ziet op de foto Clown

edit: fotos zijn gekocht dus vond dat ik ze wel mocht plaatsen Haha!
Laatst bijgewerkt door vencedor op 29-09-07 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 11:26

Ja, ik durf dat niet zo als die stijf begint. Hij heeft namelijk 2 versleten voorbenen en dan gaat die daar zo op hangen..

Ik zal komende tijd emer foto's maken, hopend dat die een dag echt lekker begint en ik dus kan laten zien hoe ik dan rijd Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 11:32

MyWishMax schreef:
Ja, ik durf dat niet zo als die stijf begint. Hij heeft namelijk 2 versleten voorbenen en dan gaat die daar zo op hangen..

Ik zal komende tijd emer foto's maken, hopend dat die een dag echt lekker begint en ik dus kan laten zien hoe ik dan rijd Knipoog

Als het goed is, kan je juist beter van achter er bij rijden als je hem losser en met meer rek kunt rijden Lachen

Ik ben benieuwd!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 11:35

randie schreef:
tips voor ons?
We zijn er nog lang niet dat weten we, hij is lang groot en op de voorhand gebouwd ( en ik een mini). Maar het gaat al steeds beter. Middendraf blijft moeilijk zoals je ziet op de foto Clown

Heb je veel gewicht in je hand?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 11:36

nee totaal niet eigenlijk...hij is in zijn mond ( gelukkig )heel makkelijk alleen heeft inderdaad een neiging tot duiken in middendrag Lachen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 11:37

Aimee schreef:
MyWishMax schreef:

Als het goed is, kan je juist beter van achter er bij rijden als je hem losser en met meer rek kunt rijden Lachen

Ik ben benieuwd!

Als die zo stijf begint moet ik eerst gegalopeerd hebben voordat ik hem er achter goed zonde verzet bij krijg. Dan is die stijf in zijn rug.. En dit is al een zwak punt van hem, dus hij houdt dan niet zo van achter erbij doen, want dat doet zeer Knipoog
Maar ik ga het proberen Haha! Bedankt!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 11:43

MyWishMax schreef:
Als die zo stijf begint moet ik eerst gegalopeerd hebben voordat ik hem er achter goed zonde verzet bij krijg. Dan is die stijf in zijn rug.. En dit is al een zwak punt van hem, dus hij houdt dan niet zo van achter erbij doen, want dat doet zeer Knipoog
Maar ik ga het proberen Haha! Bedankt!

Solange Schrijer geeft ook niet voor niets als vijf middelen om een relatieve bolling in de rug van een paard te krijgen:
- Stap aan de lange teugel
- Galopwerk
- Lengtebuiging
- Onvoorwaardelijke reactie voor het been
- Longeerwerk

Ik zou zelf met jou paard waarschijnlijk niet eens draven na het uitgebreid losstappen Lachen

Met lengte bedoel ik trouwens niet eens laag... maar rek vanuit z'n hele lijf, weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven Bloos

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 11:54

randie schreef:
nee totaal niet eigenlijk...hij is in zijn mond ( gelukkig )heel makkelijk alleen heeft inderdaad een neiging tot duiken in middendrag Lachen

Wat doe je nu om hem minder te laten duiken?

Sorry, ik ben niet zo goed in die uitgebreide analyses die hier al voorbij zijn gekomen Bloos Hoop nog steeds dat iemand mijn foto's onder de loep wil nemen Bloos

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:02

hmm ja hoe leg ik het uit, even goed nadenken wat ik dan precies doe. Goed op mijn kont gaan zitten been erbij, lichte ophouding voor..Meestal heeft dat wel een paar passen effect. Alleen het probleem is denk ik voordat hij vertrekt. Ik moet hem dan voor zijn met het duiken en dan ben ik net een fractie van een seconde te laat.

Wat ik me ook afvraag kijkend naar de draf foto, de afstand tussen de benen is gelijk. Maar hij loop volgens mij toch redelijk nog opde voorhand?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:10

Aimee schreef:
Solange Schrijer geeft ook niet voor niets als vijf middelen om een relatieve bolling in de rug van een paard te krijgen:
- Stap aan de lange teugel
- Galopwerk
- Lengtebuiging
- Onvoorwaardelijke reactie voor het been
- Longeerwerk

Ik zou zelf met jou paard waarschijnlijk niet eens draven na het uitgebreid losstappen Lachen

Met lengte bedoel ik trouwens niet eens laag... maar rek vanuit z'n hele lijf, weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven Bloos

Ik snap wat je bedoelt Knipoog Hij meot meer rekken in rug en alles.. Hals hoeft niet echt te strekken.

Solange hebben wij bij die vosmerrie gehad voor die rug problemen Knipoog

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 12:12

Ja, hij loopt behoorlijk op de voorhand.
Het probleem zit waarschijnlijk ook niet in het uitstrekken op zich, maar in de basisvoorwaarden om goed uit te kunnen strekken.

Ik zou overigens als me dit tijdens het uitstrekken zou gebeuren, denk ik m'n handen naar voren steken en een schop bijgeven Bloos