Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lancome

Re: Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 15:18

@ Whatulike: Tjee dat gaat weer lekker hier zeg. Kunnen we niet op een normale manier communiceren? Je post hier dus wil je blijkbaar meedoen aan de discussie. Doe dat dan even op een fatsoenlijke manier en in beschaafd Nederlands....

@ Mirgino: Precies! Mijn moeder heeft het mij ook in het verleden vertelt en dat advies heb ik ter harte genomen en ben nu met behulp van een dietiste aan het afvallen wat langzaam maar zeker heel goed gaat. En ik was echt geen 130 kilo! Maar toch wel te zwaar. Maar een mannelijke jury heeft mij ook eens verteld dat ik eerst maar eens wat af moest vallen voordat ik weer bij hem in de ring verscheen. En dat is denk ik ook precies wat jij bedoelt. Een vreemde die zomaar tenoverstaan van jan en alleman zo bot is, dat vind ik niet nodig. Voor mijn familie en nabije vrienden sta ik altijd open voor advies.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 15:23

Ja je reactie zegt namelijk voor vele hier wel genoeg!
Dat jij zo lacherig doet over het gewicht wat je op een paard plaatst geeft alleen al aan hoe je over het welzijn van je paard denkt!
Ik geef Roos groot gelijk dat ze er eerlijk vooruit komt dat ze stevig is.. zo is nou eenmaal. Je kunt je wel gaan voorhouden dat dat niet zo is maar daar heb jejezelf alleen maar mee.
Ik ga verder niet in op je belachelijke reactie want ik verlaag me niet tot mensen van jou niveau! En ik durf tenminste een profiel aan te maken, bij jou kunnen we niks zien.. misschien je uiterlijk?

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 15:24

AikePeer schreef:
Ja je reactie zegt namelijk voor vele hier wel genoeg!
Dat jij zo lacherig doet over het gewicht wat je op een paard plaatst geeft alleen al aan hoe je over het welzijn van je paard denkt!
Ik geef Roos groot gelijk dat ze er eerlijk vooruit komt dat ze stevig is.. zo is nou eenmaal. Je kunt je wel gaan voorhouden dat dat niet zo is maar daar heb jejezelf alleen maar mee.
Ik ga verder niet in op je belachelijke reactie want ik verlaag me niet tot mensen van jou niveau! En ik durf tenminste een profiel aan te maken, bij jou kunnen we niks zien.. misschien je uiterlijk?

Dit is toch bestemd voor Whatulike? Bloos Omdat het onder mijn post staat Clown

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 15:26

ja jeskoo sorry was voor whatulike.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 15:34

Whatulike schreef:
He achterlijke aike peer! Jij snapt er ook helemaal niks van he?! Het is maar goed dat jij je met administratie bezig houdt en niet met mensen!!! Je domme conclusie dat ik zelf twijfel over de combinatie met mijn paard! Dit is absoluut niet t geval, maar ALS ik overgewicht zou hebben, zou ik hier net als roos keihard scheit aan hebben en er voor uit komen! Dommerik dat is wat je bent!
Denken dat je iemands gedachte weet na een berichtje op bokt!

Ik zou een nieuw topic starten als ik jou was Pling 'Uit de taboe, ruiters met een draadje los'

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 15:35

Mensen met overgewicht geen probleem, kom hier mensen tegen die super rekening houden met wat hun paard aan kan en er vooruit komen.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 15:38

Citaat:
Ik zou een nieuw topic starten als ik jou was Pling 'Uit de taboe, ruiters met een draadje los'

Duivel

doeigeenbokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 15:39

Ja dat zie ik soms ik ook.
Toch zielig of niet.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 15:40

Ja dat lijkt me een goed idee! Kan ze zich daar voor schut zetten weten mensen tenminste gelijk dat ze toch niet spoort.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 15:48

hmm nou ik rij op een manege en weeg op het moment 83 kg. Ik rij vooral op de wat stevigere paarden/ponys.. En nou ja als ze me op ene rank paardje zetten dan zeg ik er 9 van de 10 keer ook wat van, dat ik het neit vind kunnen.
'
Ik bedoel, iemand van rond de 100 kg zou je neit op een arabiertje zetten, maar een forse kwpner of een shire oid zou dat toch wel aan moeten kunnen.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 16:04

Toch heb ik het ook meegemaakt dat ik een jaartje of 10 geleden toen ik nog wat lichter was dan nu (ik schat zo'm 85 kg) dat men op de manege zei:

Vandaag mag jij op XXX! En dat bleek een pony te zijn, niet eens een forse! Ik had echt zoiets van...."neeee, dat kán niet, ikke met mn lange stelten op die pony?" Maar toen ik bezwaren maakte, zei men dat die pony niet van suikergoed was, en dat ik hem nog best kon rijden. Later bleek het een springles te worden... ik heb vriendelijk gevraagd of iemand met mij wilde ruilen, want ik vond het gewoon niet kúnnen....

Maneges denken soms dus ook wel degelijk NIET aan hun paarden!

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 16:08

Ik denk ook zeker dat maneges daar lang niet altijd rekenig mee houden. Terwijl dat eigenlijk heel logisch zou zijn want uieindelijk kost het ze wel geld als je ze makkelijk met de gezondheid van de paarden omgaan.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 16:59

Je hebt de aldi en de Ah, in service en prijs een groot verschil.
Dat heb je ook met maneges.
Zou ze niet op 1 hoop willen gooien. De slechte zou ik wel willen sluiten Extreme duivel

Maar als klant zou ik iig een te klein paard weigeren. Desnoods sturen ze me naar huis,maar die kans is klein Haha!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:08

Maar het was niet eens een slechte manege, dat is het vreemde!

Ik reed normaal gesproken altijd alles boven de 1.70m, het was ook echt maar die ene keer... ja, en een keer een tinker,maar dat is een ander verhaal vind ik Knipoog

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:14

sommige denken er gewoon anders over. Ik ben liever wat voorzichtiger met (m'n) paarden.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:18

superwoman schreef:
sommige denken er gewoon anders over. Ik ben liever wat voorzichtiger met (m'n) paarden.

mjah, maar ik zei toch OOK dat ik geruild had Knipoog ?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:46

Barmat schreef:
superwoman schreef:

mjah, maar ik zei toch OOK dat ik geruild had Knipoog ?

Dat had ik gelezen hoor Rolleyes

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:52

superwoman schreef:

Dat begreep ik er niet uit Haha!

Whatulike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 17:53

zal het in het beschaafd nederlands neerzetten: Dit is precies hetgeen ik bedoel; Het feit dat jullie je druk maken om ruiters met overgewicht die een "zielige" combinatie maken, heeft geen zin. De mensen die dit doen, blijven dit doen en hebben er geen benul van waar ze mee bezig zijn en zullen het dus blijven doen. Dat is wat ik ermee bedoel, hoe zielig het ook is voor de paardjes. Eerlijk gezegd vind ik het gewoon grappig om er dan een dolletje van te maken: Denken jullie nou echt dat ik 130 kilo weeg en op een shetlander rij?! Het arme beest zou niet eens vooruit komen en door zijn voegen zakken. Maar voor diegene die eraan twijfelen of ik wel een goede combinatie vorm... Ik weeg 58 kilo en heb een kwpn er van 1.70 m. Lijkt me niet dus Lachen Als jullie alles eens goed na lezen zul je zien dat ik niet degene ben die bot en beldigend word... pas naar aanleiding van de reacties op mijn eerste post word ik grover. Hoe je hem geeft... kan je hem ook terugkrijgen! De mensen die mij gierover prive hebben gemailed: Heb dan net als ik maling aan wat je opschrijft en ga niet de heilige maagd maria uithangen en vervolgens prive hetzelfde doen als ik; bot.

Met vriendelijke groet,

knapmannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 18:01

Ik zelf weeg ook meer dan de gemiddelde persoon. Ik denk dat ruiters met overgewicht wel weten waar ze mee bezig zijn en niet allerlei meningen onnodig hoeven te horen van een derde. Zolang de combinatie juist is, zie ik hier geen enkel probleem in. Laat iedereen een beetje in zijn waarden of je nu volslank, normaal of dun bent. Maak een punt van onafhankelijk zitten, overmatig spoorgebruik of iets dergelijks. Heb het toppic steeds gevolgd maar ik kan er niet over uit dat hier nog steeds over gediscusseerd word.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 18:04

Barmat schreef:
superwoman schreef:

Dat begreep ik er niet uit Haha!

Maar jij begrijpt/begreep mij wel vaker niet, dus laten we ophouden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 18:05

Whatulike schreef:
zal het in het beschaafd nederlands neerzetten: Dit is precies hetgeen ik bedoel; Het feit dat jullie je druk maken om ruiters met overgewicht die een "zielige" combinatie maken, heeft geen zin. De mensen die dit doen, blijven dit doen en hebben er geen benul van waar ze mee bezig zijn en zullen het dus blijven doen. Dat is wat ik ermee bedoel, hoe zielig het ook is voor de paardjes. Eerlijk gezegd vind ik het gewoon grappig om er dan een dolletje van te maken: Denken jullie nou echt dat ik 130 kilo weeg en op een shetlander rij?! Het arme beest zou niet eens vooruit komen en door zijn voegen zakken. Maar voor diegene die eraan twijfelen of ik wel een goede combinatie vorm... Ik weeg 58 kilo en heb een kwpn er van 1.70 m. Lijkt me niet dus Lachen Als jullie alles eens goed na lezen zul je zien dat ik niet degene ben die bot en beldigend word... pas naar aanleiding van de reacties op mijn eerste post word ik grover. Hoe je hem geeft... kan je hem ook terugkrijgen! De mensen die mij gierover prive hebben gemailed: Heb dan net als ik maling aan wat je opschrijft en ga niet de heilige maagd maria uithangen en vervolgens prive hetzelfde doen als ik; bot.

Met vriendelijke groet,

fijn dat iemand het grappig vond Ziek

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 18:10

Superwoman, waar slaat die opmerking van jou tegen mij nu weer op?

Jij hakt ook gelijk overal op in en omdat we het in het verleden niet altijd eens waren, BLIJF je aan de gang om dat op te rakelen.... triest en onnodig.

Maar als je het zo wilt, prima joh, maar reageer dan ook niet op mijn posts he....

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 19:04

Barmat schreef:
Superwoman, waar slaat die opmerking van jou tegen mij nu weer op?

Jij hakt ook gelijk overal op in en omdat we het in het verleden niet altijd eens waren, BLIJF je aan de gang om dat op te rakelen.... triest en onnodig.

Maar als je het zo wilt, prima joh, maar reageer dan ook niet op mijn posts he....

Juist omdat het toen met dit onderwerp mis ging, want ik vind "niet met elkaar eens zijn" wel erg minimaal,
vind ik het vreemd dat je weer zo je best doet om mij verkeerd te begrijpen.
Je betrekt het wéér op jezelf, terwijl ik het over de manege had en degene die jou les gaf.
Dié denken daar anders over.
superwoman schreef:
sommige denken er gewoon anders over. Ik ben liever wat voorzichtiger met (m'n) paarden

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 19:44

hey houden we het wel gezellig Haha!

ik vind het trouwens helemaal niet gek dat aikepeer haar gewicht neerzet hier,juist om aan te geven dat ook iemand met een slank figuur te zwaar kan zijn.
hangt gewoon van je paardje af!