DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 08:54

Wat maar weer bewijst hoe weinig men weet van wat er zich werkelijk allemaal afspeelt....

Q, hoe vaak moet ik nog zeggen dat het "zelf even proberen wat een paard kan zien zo" de grootst mogelijke onzin is die je kan uitkramen? WIJ ZIEN NIET ALS EEN PAARD, HEBBEN GEEN OGEN IN DE ZIJKANT EN HEBBEN GEEN RONDOM ZICHT!

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 08:55

Klaus wie ?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 08:56

hihi je hoeft niet zo te schreeuwen Haha! Haha!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 09:02

Na het vijf keer gewoon gezegd te hebben is het blijkbaar nodig...
Over doof en blind tegelijk gesproken... (zie Nezvorov)....

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 09:17

Paardentango schreef:
Klaus wie ?

Houten reet Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 09:25

Mireille1970 schreef:
Paardentango schreef:
Klaus wie ?

Houten reet Knipoog

Bloos!

(sorry maar ik vat m meteen dubbel op Schijnheilig Haha!)

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 09:57

Zo werd hij genoemd hahahaha... Balken en hol maakt houten reet hahaha

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 14:48

Voordat anky LDR toepasrte reed ze al meer dan verdienstelijk in de top mee.
Nee en daar op de boeg is niet goed maar nogmaals wat wil je eraan doen QQQQQ, je kunt er neits aan doen.
Ja roepen dat het slecht is omdat bla bla bla maar dan vraag ik me wel eens af is poaardrijden uberhaupt goed. Zou een paard niet veel gelukkiger zijn in de weide? Lekker 24 uur buiten?
De mijne in ieder geval niet die wil graag meedoen, laat die maar niet thuis als je naar de wedstrijd gaat die wil mee.

Verder zeuren we over die arme zielige paardjes die met de neus op de borst moeten lopen, want oh oh dat kan niet met gevaar op blessures.
Kijk eens in het voetbal, trappen slaan en dergelijke.
Kijk naar wielrennen is 8 uur keihard fietsen goed dan? Met natuurlijk een paar anabooltjes hier en een steroietje daar. Of Inge de bruin topzwemster maar nu wel last van haar hart. Topsporters hebben het niet geweldig goed, topsport is niet gezond,
dan hebben die paarden het heilig hoor. Als ik naar een training moe nat en bezweet in de stal komt dan wordt het paard lekker verzorgt, douchen, lekker onder het solarium en ikke arme ikke loop nog steeds in mijn natte t-shirtje rond. Nee en dan iedere maand een bloedproefje, de dierenrts op tijd, keurige manicure, dik ingepakt op de vrachtwagen, lekker je eten en je drinken, spelen in de weide. Ach die paarden hebben het niet slecht.

Integendeel beter een topsportpaard dan een zielige manegepony waar iedereen op zit te hobbelen en te trekken en als je dan net lekker wilt gaan slapen komt er zon wurm die je wil poetsen.
Top sportpaarden zijn niet zielig.

Vergelijking trekken tussen Klaus Bal;kenhol en Anky twee verschillende ruiters, verschillende manier van rijden,verschillende paarden. Allebei kundig maar een heel andere wereld

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 14:53

Helemaal met je eens Kafue. En dan wat dacht je van slechts 40 minuten per dag rijden, verder beetje in de wei, of aan de hand wandelen/grazen, whatever... Geen uren getrek, gepluk... nee alleen een beetje spieren losmaken, en dan weer lekker onder de douche en solarium...

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 21:29

KiWiKo schreef:
@ QQQQ Haha! dan had ze de CD gratis moeten verstrekken Haha! Haha!, ze lift mee op het succes van Anky
Die is voor kostprijs te verkrijgen en een groot deel is gewoon gratis op internet te vinden. Anky, die heeft de mogelijkheid om een pro-LDR DVD gratis te produceren en te verspreiden. Misschien een goed plan... Pling
Mireille1970 schreef:
In reactie op QQQQ: ga daar nou niet heen. Ga nou alsjeblieft niet Klaus als voorbeeld stellen. Want als we kunde tegen kunde gaan zetten, dan kom je nu met een klassieke ruiter aanzetten, maar wel met ......... klaus... en meer kan ik niet zeggen.
Het ging hier puur om iemand met internationale GP ervaring waar men van heeft gehoord. Puur om ERVARING, om maar aan te geven dat mensen met ervaring uit allerlei hoeken zich tegen LDR uitspreken. Voor meer stel ik Klaus niet als voorbeeld, daar ken ik hem niet goed genoeg voor .
horseyfries schreef:
Wat maar weer bewijst hoe weinig men weet van wat er zich werkelijk allemaal afspeelt....

Q, hoe vaak moet ik nog zeggen dat het "zelf even proberen wat een paard kan zien zo" de grootst mogelijke onzin is die je kan uitkramen? WIJ ZIEN NIET ALS EEN PAARD, HEBBEN GEEN OGEN IN DE ZIJKANT EN HEBBEN GEEN RONDOM ZICHT!
Nee slimpie en jij voelt niet als een paard, dus hoe weet jij dat LDR zo goed is?
Er zijn wel zaken bekend en totaal anders werkt het paardenoog niet: het is geen vliegenoog! Jouw ogen werken wel duidelijk apart: die willen alleen iets inzien als het je uitkomt, anders is het totaaaal anders en niet te vergelijken of nietszeggend, of... Ach je verzint wel wat Cool
horseyfries schreef:
Na het vijf keer gewoon gezegd te hebben is het blijkbaar nodig...
Over doof en blind tegelijk gesproken... (zie Nezvorov)....
Typisch ruiterprobleem: Als iemand niet reageert zoals ze wilt, gaat ze de "hulpen" harder geven... Gestoord
Kafue schreef:
Voordat anky LDR toepasrte reed ze al meer dan verdienstelijk in de top mee.
Nee en daar op de boeg is niet goed maar nogmaals wat wil je eraan doen QQQQQ, je kunt er neits aan doen.
Wat een instelling Rolleyes
Ja, je kan er iets aan doen. Breng het aan het licht, zorg voor discussie. Kortom: hulde voor Ulrike! Rock-on, dudes!
Kafue schreef:
Ja roepen dat het slecht is omdat bla bla bla maar dan vraag ik me wel eens af is poaardrijden uberhaupt goed. Zou een paard niet veel gelukkiger zijn in de weide? Lekker 24 uur buiten?
De mijne in ieder geval niet die wil graag meedoen, laat die maar niet thuis als je naar de wedstrijd gaat die wil mee.

Verder zeuren we over die arme zielige paardjes die met de neus op de borst moeten lopen, want oh oh dat kan niet met gevaar op blessures.
Kijk eens in het voetbal, trappen slaan en dergelijke.
Kijk naar wielrennen is 8 uur keihard fietsen goed dan? Met natuurlijk een paar anabooltjes hier en een steroietje daar. Of Inge de bruin topzwemster maar nu wel last van haar hart. Topsporters hebben het niet geweldig goed, topsport is niet gezond,
dan hebben die paarden het heilig hoor.
Denk je? Zou jij je heilig voelen als je gedwongen werd om topsport te beoefenen? Die paarden kiezen er niet zelf voor. Het is daarom onze plicht om erop toe te zien dat ze zo goed mogelijk verzorgd en getraind worden. Als er twijfel is over methodieken, mag dat best ter discussie staan.
Een snoepje maakt een fikse afranseling niet goed, al kijkt het paard nog zo dankbaar na dat snoepje Pling
Kafue schreef:
Als ik naar een training moe nat en bezweet in de stal komt dan wordt het paard lekker verzorgt, douchen, lekker onder het solarium en ikke arme ikke loop nog steeds in mijn natte t-shirtje rond. Nee en dan iedere maand een bloedproefje, de dierenrts op tijd, keurige manicure, dik ingepakt op de vrachtwagen, lekker je eten en je drinken, spelen in de weide. Ach die paarden hebben het niet slecht.
Wat een menselijke kijk heb jij toch op wat een paard fijn vind... Zeker ook lekker die warme stal in als jij het buiten wat koud vindt? Je zult je beter moeten verplaatsen in de behoeften van het paard om te bepalen of ze het zo super hebben!
Kafue schreef:
Integendeel beter een topsportpaard dan een zielige manegepony waar iedereen op zit te hobbelen en te trekken en als je dan net lekker wilt gaan slapen komt er zon wurm die je wil poetsen.
Top sportpaarden zijn niet zielig.
Waarom altijd dat zoeken naar steun door te wijzen op paarden (of andere dieren/mensen) die het nóg slechter hebben? Dat maakt het echt niks beter hoor . Voel jij je beter als je doodziek op bed ligt en iemand zegt dat het wel meevalt, want in Afrika sterven ze van de honger?
Kafue schreef:
Vergelijking trekken tussen Klaus Bal;kenhol en Anky twee verschillende ruiters, verschillende manier van rijden,verschillende paarden. Allebei kundig maar een heel andere wereld
Duh, tuurlijk zijn ze verschillend, maar ze kennen allebei de wedstrijdomgeving op hoog niveau. Ging erom dat niet alleen niet-op-hoog-niveau-presteerders zich tegen LDR uitspreken.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:02

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:10

oud nieuws paardentango Haha! Haha!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:15

Nee natuurlijk maar het niet uit of er paarden zijn die het nog slechter hebben.
Maar altijd maar naar een wijzen. Altijd maar het extreme pakken terwijl er gradaties zijn in het trainen.

Nee als we willen praten over gelukkige paarden dat zijn die paarden die niks hoeven lekker buiten geen gezeur. Niet die paarden die altijd maar binnen staan. Aan de andere kant de huidige generatie paarden die kunnen neit eens meer 24/7 buiten staan die redden het echt niet dat zijn echte watjes. De zogenaamde slappelingen want ze kunnen niks hebben.
Kijk naar andere dieren die zijn veel harder, maar we hebben ze zelf zo gemaakt. De meeste kinderen kiezen ook niet voor topsport die worden gedwongen. En dan moet je eens kijken hoe die af moeten zien.
Bij ons staat een hartstikke mooie merrie op stal, goed gangwerk kan goed springen potentiele topsporter, er is echter een maar aan die wil dus neit iemand op de rug en wipt iedereen er af, niet dat ze ziek is hoor die wil gewoon niet die heeft gekozen. Een paard is een individue met karakter als ze niet willen doen ze het echt niet. En al helemaal niet op dat niveau.
En we kunnen onszelf niet met paarden gaan vergelijken we zijn simpelweg heel anders gebouwd. En je moet een dier ook nog een beetje dier laten dat doe ik althans met mijn eigen dieren wel heel sterk.

Die paarden worden zeer goed verzorgt mischien wel te goed en ze worden ook wel goed getraind, als iets slecht is geven ze op en kwijnen weg. Als de training slecht is voor die duren paarden nou dan lijkt me niet dat ze zo gaan trainen.
Je kunt mij absoluut niet wijsmaken dat jij nooit je paard eigelijk onterecht flink de sporen of de zweep heb laten voelen.
Paardrijden is als niet natuurlijk.
Maar als we dan toch over hulde voor die ulrieke gaan praten denk je dat voltige leuk is, komt iemand aan springt precies daar op je rug war normaal die panter op zou springen of die wolf nee das pas fijn.

Ik begrijp je standpunt helemaal en we kunnen er een eeuw over discusieren het veranderd bij je niet. Ik zou je echter wel willen aanraden probeer het gewoon eens niet zo extreem maar iets ronder dan normaal en voel het verschil.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:19

Altijd weer leuk om jouw opbouwende en positief, niet persoonlijke, posts te lezen Kim. Een uitermate waardevolle bijdrage aan dit topic.
Natuurlijk was mijn link niet bestemd voor mensen die, zoals jij goed nadenken en zich echt verdiepen in iets, maar voor hen die ineens binnen komen vallen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:19

QQQQ schreef:
Wat een menselijke kijk heb jij toch op wat een paard fijn vind... Zeker ook lekker die warme stal in als jij het buiten wat koud vindt? Je zult je beter moeten verplaatsen in de behoeften van het paard om te bepalen of ze het zo super hebben!

Dat lijkt me nou net een probleem van veel anti-LDR-ers, het paard vermenselijken en vanuit die redenering LDR verwerpen. Ik als mens vind het verschrikkelijk om me te laten leiden, dus een paard moet het ook wel verschrikkelijk vinden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:20

Paardentango schreef:
Altijd weer leuk om jouw opbouwende en positief, niet persoonlijke, posts te lezen Kim. Een uitermate waardevolle bijdrage aan dit topic.
Natuurlijk was mijn link niet bestemd voor mensen die, zoals jij goed nadenken en zich echt verdiepen in iets, maar voor hen die ineens binnen komen vallen.

gelukkig, ik was al bang dat je me voor een pennie aanzag die alles klakkeloos aanneemt Haha! Haha!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:28

Nou ik heb even de video gekeken, boehoe ik denk kdat ik er niet van kan slapen.
Anky dit en anky dat, maar die in die blauwe jas die rijd ook niet echt voor de loodlijn, en dan die man op de laatste video het arme paard krijgt zomaar een ruk in zijn mond om niks.
Ach houd nu toch op de happy athlete laten we een andalusier zien die zijn rug laat zakken.
Kotsberoerd wordt ik ervan ga aan de zijde van een gemiddeld landelijk concours staan en je kunt vreemde taverelen op de video zetten en dan moet je maar niet naar het ponyconcours gaan.

En dan kan ze vertellen dat het niet tegen anky is nou die komt er bijna alleen in voor, ik zie nergens een Werjt, Uphoff, Shulze Baumer, of wat dan ook.

En toch wil ik effe kwijt hoe knap lichtvoetig al die paarden lopen en dat terwijl ze op de voorhand gereden worden, tjonge en alleen maar anky en haar leerlingen, nee nee echt niks tegen anky.

Overigens al opgevallen hoe oud het allemaal is, anky rijd al een hele tijd niet meer met bontjes onder de neusriem en ze rijd hem voor de loodlijn.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:35

Hoge bomen vangen meer wind...

Zeker als de amazone zelf zwijgt en alleen de trainer het woord voert.
Alleen waarom maak je je eigenlijk zo druk, het is tich een hele normale methode van deze tijd? Niks mis mee, gewoon een rukje hier en een plukje daar.... en die arme Edward dat hij zo bekeken wordt.

Sorry Kafue, ik heb weinig medelijden en ik vind het nobel van je, maar jij hoeft het niet voor hen op te nemen, dat kunnen ze uitstekend zelf. Iedereen die hier lekker thuist mee prutst doet het helemaal zelf, nietwaar.

taverelen is met een f, het is taferelen.... Knipoog
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 15-08-06 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:38

Detail,

ik vind het bewonderenswaardig dat de amazone zwijgt Haha! Haha! geeft veel weer over haar karakter.

En LDR is geen rukken en plukken......... maargoed dat moet je ervaren. moet je zelf voelen en zien.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:38

Karl66 schreef:
QQQQ schreef:

Dat lijkt me nou net een probleem van veel anti-LDR-ers, het paard vermenselijken en vanuit die redenering LDR verwerpen. Ik als mens vind het verschrikkelijk om me te laten leiden, dus een paard moet het ook wel verschrikkelijk vinden.

Uit deze bijdrage van Q blijkt dat idd wel weer heel duidelijk ja. Als ik mijn paard buiten zet in de regen dan staat hij bij het hek te wachten tot hij binnen mag. Geeft hij dan zelf niet aan dat hij in zijn lekkere warme stal wil?
Dit is weer typisch het "terug naar de natuur" idee wat te pas en te onpas te berde wordt gebracht als het men uitkomt, behalve als men zélf op het paard wil gaan zitten want dan hoeft het plotseling allemaal niet zo natuurlijk....
Misschien zijn die mensen die denken dat ze zo goed weten wat een paard wel en niet fijn vind wel minder goed op de hoogte dan ze zelf denken. Mijn paarden lopen in ieder geval met plezier elke dag weer en dat is mijn maatstaf. De dag dat daar verandering in komt omdat het paard ofwel geestelijk ofwel lichamelijk niet meer fijn loopt is de dag dat ik ga kijken of ik iets anders moet doen.
Betweters heb je overal, maar zolang de betweters het niet beter DOEN is er geen enkele reden om naar ze te luisteren.
Gelukkig besteed Anky haar tijd aan paardrijden en lesgeven en niet aan stompzinnige DVD's maken!

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:55

Nou Anky schrijft toch ook aardig wat Penny boeken en dat soort dingen? Zie regelmatig wat voornbij komen van 'haar' hand. Laat ze persoonlijk liggen en snuffel even verder.
Ook voor ik wist hoe Sjef haar had gezegd wat ze moest doen.
He get, het gaat toch niet alleen over Anky hier?

Dacht dat het iets meer inhoud had gekregen inmiddels.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 22:57

En ik maar denken dat mensen die alles sielugh vinden juist voor de penny-boeken gaan Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 23:02

dat zijn toch mensen die zeggen tegen hun paard........ " Ik ben lief voor jou, wil jij dan ook lief voor mij zijn?? "

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 23:10

Paardentango schreef:
Mocht iemand zich vervelen en eens willen zien waar het hier ongeveer over gaat, hier een aardige link.

http://www.youtube.com/watch?v=o-yR_Bgz ... ed&search=

Je kan kiezen welk filmpje je wilt zien.

Was zeker voor mij als penny bedoeld Haha! .

Zie geen schokkende dingen. Vind het gewoon knap hoe ze een paard zo kunnen gymnastiseren, het voorwaartse behouden en in dat diepe zelfs hele stukken zonder staartprotest. Want geloof me, als ze het niet leuk vinden de paarden zullen ze het best op een of andere manier laten blijken. En als er eentje niet reageerd op been en even wordt medegedeeld dat er wel reactie wordt verlangt, mag dat dan ook niet? Omdat dit beeld nog even in vertraging herhaald werd Verward . Zal allemaal wel aan mij liggen Zij zijn groot en ik is klein!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 23:11

nee eleonoor ligt niet aan jou Haha! Haha!