Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Paardentango schreef:Klaus wie ?
Mireille1970 schreef:Paardentango schreef:Klaus wie ?
Houten reet
KiWiKo schreef:Die is voor kostprijs te verkrijgen en een groot deel is gewoon gratis op internet te vinden. Anky, die heeft de mogelijkheid om een pro-LDR DVD gratis te produceren en te verspreiden. Misschien een goed plan...@ QQQQdan had ze de CD gratis moeten verstrekken
![]()
, ze lift mee op het succes van Anky
Mireille1970 schreef:Het ging hier puur om iemand met internationale GP ervaring waar men van heeft gehoord. Puur om ERVARING, om maar aan te geven dat mensen met ervaring uit allerlei hoeken zich tegen LDR uitspreken. Voor meer stel ik Klaus niet als voorbeeld, daar ken ik hem niet goed genoeg voorIn reactie op QQQQ: ga daar nou niet heen. Ga nou alsjeblieft niet Klaus als voorbeeld stellen. Want als we kunde tegen kunde gaan zetten, dan kom je nu met een klassieke ruiter aanzetten, maar wel met ......... klaus... en meer kan ik niet zeggen.
horseyfries schreef:Nee slimpie en jij voelt niet als een paard, dus hoe weet jij dat LDR zo goed is?Wat maar weer bewijst hoe weinig men weet van wat er zich werkelijk allemaal afspeelt....
Q, hoe vaak moet ik nog zeggen dat het "zelf even proberen wat een paard kan zien zo" de grootst mogelijke onzin is die je kan uitkramen? WIJ ZIEN NIET ALS EEN PAARD, HEBBEN GEEN OGEN IN DE ZIJKANT EN HEBBEN GEEN RONDOM ZICHT!
horseyfries schreef:Typisch ruiterprobleem: Als iemand niet reageert zoals ze wilt, gaat ze de "hulpen" harder geven...Na het vijf keer gewoon gezegd te hebben is het blijkbaar nodig...
Over doof en blind tegelijk gesproken... (zie Nezvorov)....
Kafue schreef:Wat een instellingVoordat anky LDR toepasrte reed ze al meer dan verdienstelijk in de top mee.
Nee en daar op de boeg is niet goed maar nogmaals wat wil je eraan doen QQQQQ, je kunt er neits aan doen.
Kafue schreef:Denk je? Zou jij je heilig voelen als je gedwongen werd om topsport te beoefenen? Die paarden kiezen er niet zelf voor. Het is daarom onze plicht om erop toe te zien dat ze zo goed mogelijk verzorgd en getraind worden. Als er twijfel is over methodieken, mag dat best ter discussie staan.Ja roepen dat het slecht is omdat bla bla bla maar dan vraag ik me wel eens af is poaardrijden uberhaupt goed. Zou een paard niet veel gelukkiger zijn in de weide? Lekker 24 uur buiten?
De mijne in ieder geval niet die wil graag meedoen, laat die maar niet thuis als je naar de wedstrijd gaat die wil mee.
Verder zeuren we over die arme zielige paardjes die met de neus op de borst moeten lopen, want oh oh dat kan niet met gevaar op blessures.
Kijk eens in het voetbal, trappen slaan en dergelijke.
Kijk naar wielrennen is 8 uur keihard fietsen goed dan? Met natuurlijk een paar anabooltjes hier en een steroietje daar. Of Inge de bruin topzwemster maar nu wel last van haar hart. Topsporters hebben het niet geweldig goed, topsport is niet gezond,
dan hebben die paarden het heilig hoor.
Kafue schreef:Wat een menselijke kijk heb jij toch op wat een paard fijn vind... Zeker ook lekker die warme stal in als jij het buiten wat koud vindt? Je zult je beter moeten verplaatsen in de behoeften van het paard om te bepalen of ze het zo super hebben!Als ik naar een training moe nat en bezweet in de stal komt dan wordt het paard lekker verzorgt, douchen, lekker onder het solarium en ikke arme ikke loop nog steeds in mijn natte t-shirtje rond. Nee en dan iedere maand een bloedproefje, de dierenrts op tijd, keurige manicure, dik ingepakt op de vrachtwagen, lekker je eten en je drinken, spelen in de weide. Ach die paarden hebben het niet slecht.
Kafue schreef:Waarom altijd dat zoeken naar steun door te wijzen op paarden (of andere dieren/mensen) die het nóg slechter hebben? Dat maakt het echt niks beter hoorIntegendeel beter een topsportpaard dan een zielige manegepony waar iedereen op zit te hobbelen en te trekken en als je dan net lekker wilt gaan slapen komt er zon wurm die je wil poetsen.
Top sportpaarden zijn niet zielig.
Kafue schreef:Duh, tuurlijk zijn ze verschillend, maar ze kennen allebei de wedstrijdomgeving op hoog niveau. Ging erom dat niet alleen niet-op-hoog-niveau-presteerders zich tegen LDR uitspreken.Vergelijking trekken tussen Klaus Bal;kenhol en Anky twee verschillende ruiters, verschillende manier van rijden,verschillende paarden. Allebei kundig maar een heel andere wereld
QQQQ schreef:Wat een menselijke kijk heb jij toch op wat een paard fijn vind... Zeker ook lekker die warme stal in als jij het buiten wat koud vindt? Je zult je beter moeten verplaatsen in de behoeften van het paard om te bepalen of ze het zo super hebben!
Paardentango schreef:Altijd weer leuk om jouw opbouwende en positief, niet persoonlijke, posts te lezen Kim. Een uitermate waardevolle bijdrage aan dit topic.
Natuurlijk was mijn link niet bestemd voor mensen die, zoals jij goed nadenken en zich echt verdiepen in iets, maar voor hen die ineens binnen komen vallen.
Karl66 schreef:QQQQ schreef:Wat een menselijke kijk heb jij toch op wat een paard fijn vind... Zeker ook lekker die warme stal in als jij het buiten wat koud vindt? Je zult je beter moeten verplaatsen in de behoeften van het paard om te bepalen of ze het zo super hebben!
Dat lijkt me nou net een probleem van veel anti-LDR-ers, het paard vermenselijken en vanuit die redenering LDR verwerpen. Ik als mens vind het verschrikkelijk om me te laten leiden, dus een paard moet het ook wel verschrikkelijk vinden.
Paardentango schreef:Mocht iemand zich vervelen en eens willen zien waar het hier ongeveer over gaat, hier een aardige link.
http://www.youtube.com/watch?v=o-yR_Bgz ... ed&search=
Je kan kiezen welk filmpje je wilt zien.