Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sizzle schreef:Zal mijn paarden even keurig introduceren.
Foto's zijn wel van een of 2 zomers terug ivm geen nieuwer materiaal op de foon.
Van de schimmel heb ik sowieso niets recenters onder het zadel, is dringend nodig![]()
Inmiddels 7 jarige KWPN/NAS merrie. Op de foto nog 5.
[ Afbeelding ]
5 jarige KWPN merrie, op de foto nog 4 en daar net enkele maandjes zadelmak.
[ Afbeelding ]
Sizzle schreef:En een paard dat zo perfect aan de hulp staat dat het niet regelmatig even naar voorbijganger en uit de bosjes springende katten wil kijken![]()
Ik maak mij geen illusies dat ik meerdere rondjes zonder gewicht of tegendruk rijdt want ik weet dat we daar nog laaaaaaaaaaaang niet zijn.
Ook al heb ik een paard dat absoluut niet sterk is.
henshem schreef:Even een korte update na mijn frustratie van gisteravond. Vanavond redelijk fijn gereden. Paard was een stuk minder gespannen, er waren ook minder prikkels van buitenaf.
Met teugeldrukmeter heb ik wel eens gereden, ook in het vorige 'systeem' en bleef altijd keurig in het groene vlak. Nu probeer ik juist contact te krijgen met de mond door vwnw te rijden. Mijn paard probeert achter de loodlijn te komen en laat dan het bit los, dan heb je ook niets in je handen maar dat is toch juist niet de bedoeling?
En ja achter de loodlijn doet hij zelf, hij heeft een hele lang hals en rug en probeert zo onder het werk over de rug uit te komen. Nb Ik heb hem zelf ingereden en er heeft nog nooit een hulpteugel aangehangen de afgelopen 10 jaar. Hij heeft in die tijd ook vaak stil gestaan vanwege maag- en darmproblemen dus niet 10 jaar achtereen onder het zadel.
ankem schreef:Dankjewel voor je verklaring Simpelman!
Moet gewoon zo doorgaan als ik nu doe en verbetert het dan vanzelf?