ilona_selina schreef:Je moet per persoon kijken je weet niet wat zo iemand heeft gaat verder dan alleen dik of dun zijn
Doet er ook niet toe, te zwaar is te zwaar, oorzaak is totaal niet van belang.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ilona_selina schreef:Weet je wat ik nou zo leuk vind is dat altijd de mensen die geen overgewicht hebben tegen mensen die wel overgewicht hebben, even zeggen dat het niet goed voor het paard is om erop te gaan rijden.
Jullie dus wel lekker rijden maar de mensen met overgewicht niet.
Quellian schreef:Mensen zonder overgewicht hebben ook niet zomaar geen overgewicht, komt niet aanwaaien.
amberhaike schreef:Ja idd, maar dan moeten die mensen zorgen dat ze een flink paard hebben, wat bredere, stevigere en sterkere paarden. Dus in die zin kunnen ze wel degelijk het een en ander eraan doen..
jasmijn78 schreef:Ik vind het echt erg dat daar nog zo moeilijk over wordt gedaan. Zeker gezien het aantal mensen en kinderen met zwaar overgewicht steeds meer toeneemt. Mensen leven gewoon ongezond, eten teveel, verkeerd en bewegen te weinig.
Quellian schreef:jasmijn78 schreef:Ik vind het echt erg dat daar nog zo moeilijk over wordt gedaan. Zeker gezien het aantal mensen en kinderen met zwaar overgewicht steeds meer toeneemt. Mensen leven gewoon ongezond, eten teveel, verkeerd en bewegen te weinig.
Ik hoorde gister op de radio dat de gemiddelde damesmaat in NL 40-42 is... ik schrok hier toch wel van!
Quellian schreef:jasmijn78 schreef:Ik vind het echt erg dat daar nog zo moeilijk over wordt gedaan. Zeker gezien het aantal mensen en kinderen met zwaar overgewicht steeds meer toeneemt. Mensen leven gewoon ongezond, eten teveel, verkeerd en bewegen te weinig.
Ik hoorde gister op de radio dat de gemiddelde damesmaat in NL 40-42 is... ik schrok hier toch wel van!
ilona_selina schreef:En vind je dat dan te dik sorry maar weet niet wat voor maat jij dan heb kindermaat ofzo
Sorry hoor maar ik ben ook te dik dus voel me heel erg aangesproken.
Vind gewoon dat dat hier echt te heftig gereageerd wordt om mensen die een beetje overgewicht hebben.
Als jullie dan zo aan je paard denken ga er zelf dan ookniet op tijden met wel of geen overgewicht en kom nou niet met ja maar met overgewicht is het nog erger jullie plezien met een kindermaat wij ook plezier met maatje 44 46
ilona_selina schreef:jullie plezien met een kindermaat wij ook plezier met maatje 44 46
Vetpercentage is nog echt te hoog! Ik zeg: kijken naar gewicht, lengte, combinatie, paard, ruiter in alles en niet één bepaald speerpunt of gewicht afspreken. Mensen in hokjes stoppen bah, dat doet het gros met z'n paarden al
Worden die daar dunner van? Ook daarbij geld: gezonde voeding, voldoende beweging, etc. 
Quellian schreef:ilona_selina schreef:jullie plezien met een kindermaat wij ook plezier met maatje 44 46
Wat fláuw zeg, bah!
Als het zo graag wilt weten: ik ben van maat 164 naar maat 42 gegaan door -jawel- ziekte en nu ben ik keihard aan het knokken om het eraf te krijgen, want ik weiger door het leven te gaan met overgewicht, heb al zat fysieke ellende zonder het gewicht. Ik zeur dus ook niet over mijn gewicht, ik doe er wat aan
Quellian schreef:ilona_selina schreef:jullie plezien met een kindermaat wij ook plezier met maatje 44 46
Wat fláuw zeg, bah!
Als het zo graag wilt weten: ik ben van maat 164 naar maat 42 gegaan door -jawel- ziekte en nu ben ik keihard aan het knokken om het eraf te krijgen, want ik weiger door het leven te gaan met overgewicht, heb al zat fysieke ellende zonder het gewicht. Ik zeur dus ook niet over mijn gewicht, ik doe er wat aan
Quellian schreef:We hebben het over een gemiddelde en dat vind ik toch behoorlijk aan de grote kant. Overigens wordt maat 40-42 door de modefabrikanten ook betiteld als 'maatje meer'.
Besef je eens dat ruim 48% van de Nederlandse bevolking lijdt aan overgewicht, ik vind dat niet nogal wat zeg.
Willekes schreef:Ik vind maat 40 of 42 gemiddeld genomen nog wel meevallen als je bedenkt dat gros inmiddels een zittend beroep uitoefend (of niets doet). Even zwart wit gesteld dan. Ik weet niet wat je in het hoofd hebt als ideaal beeld, maar als ik jonge meiden van jaar of 13/14 zie en compleet dun, nee. En ja, ik heb maat 44, ik heb last van overgewicht, ik rijd op een (stevige) pony van 1.44 cm en ik loop gemiddeld 2x per week 7 km hard. Daarnaast beweeg ik genoeg met de wijze waarop ik mijn merries houdt, loop met de hond, fiets om boodschappen te doen en houd er een gezonder eet patroon op na dan de meeste mensen. En nee, ik laat dat ene lekkere gebakje of dat ene snoepje niet staan om mijzelf helemaal uit te hongeren tot maat nul. Daar hebben we andere mensen voor die eventueel conform modebeeld willen voldoen, prima. Ik niet. Ik durf te beweren: leef gezond, beweeg genoeg (niet zoveel als mensen vroeger), ik heb een gemiddelde lengte, mijn BMI zit rond de 28.3 = overgewicht. En ja, ik geef toe ik was nog zwaarderVetpercentage is nog echt te hoog! Ik zeg: kijken naar gewicht, lengte, combinatie, paard, ruiter in alles en niet één bepaald speerpunt of gewicht afspreken. Mensen in hokjes stoppen bah, dat doet het gros met z'n paarden al
Worden die daar dunner van? Ook daarbij geld: gezonde voeding, voldoende beweging, etc.
PS Al die mensen die zo (te) inspannend bezig zijn en hun leven laten beheersen door gewicht: hoe zit het tussen de oren, zijn die mensen wel zo happy (dik of dun)?
De foto met mijn kleine is onlangs genomen en zoals ik al zei ben ik behoorlijk aangekomen door ziekte (en heb pas anderhalve maand geleden mogen stoppen met medicijnen). Ik wil wel foto's laten zien van hoe ik eruit zag hoor, maar dan enkel via PB, want ja... ik schaamde me oprecht voor hoe ik eruit zag 
Quellian schreef:Ik hoorde gister op de radio dat de gemiddelde damesmaat in NL 40-42 is... ik schrok hier toch wel van!
Quellian schreef:Overigens wordt maat 40-42 door de modefabrikanten ook betiteld als 'maatje meer'.
ilona_selina schreef:Sorry hoor maar ik ben ook te dik dus voel me heel erg aangesproken.
ilona_selina schreef:Vind gewoon dat dat hier echt te heftig gereageerd wordt om mensen die een beetje overgewicht hebben.
Quellian schreef:Als het zo graag wilt weten: ik ben van maat 164 naar maat 42 gegaan door -jawel- ziekte en nu ben ik keihard aan het knokken om het eraf te krijgen, want ik weiger door het leven te gaan met overgewicht, heb al zat fysieke ellende zonder het gewicht. Ik zeur dus ook niet over mijn gewicht, ik doe er wat aan
Quellian schreef:Tendance, op de foto's in mijn profiel had ik feitelijk ondergewicht met 48kgDe foto met mijn kleine is onlangs genomen en zoals ik al zei ben ik behoorlijk aangekomen door ziekte (en heb pas anderhalve maand geleden mogen stoppen met medicijnen). Ik wil wel foto's laten zien van hoe ik eruit zag hoor, maar dan enkel via PB, want ja... ik schaamde me oprecht voor hoe ik eruit zag
Ik zeur niet over andermans gewicht, moet ieder lekker zelf weten, maar het moet niet ten koste van een dier gaan. Of iemand een hartverzakking en adervervetting krijgt; prima hoor, het is heel cru gezegd niet mijn probleem, zal er ook zeker niet van wakker liggen.
Wat me wél stoort is dat mensen met behoorlijk overgewicht op een paard gaan zitten en allerlei smoezen in de strijd gooien.
Ilona, jij kwetst mij niet hoor, je post sloeg alleen nergens op.
Ik had een BMI van 26,6, dus licht ondergewicht, maar voor mij al genoeg. Dus dik, tja... zo voelde ik me wel, maar feitelijk gewoon wat stevig/mollig. Binnen een maand een BMI van 24,2.
ilona_selina schreef:Sorry dan maar ik vind gewoon niet datje dikkere mensen moet vertellen dat ze niet op een paard mogen zitten.
Ik ben te dik ben ik niet trots op maar door redenen ben ik dus dik geworden net als jij, en je weet dus nu zelf hoe het is om dik te zijn, waarom beschuldig je de mensen die er dus niks aan kunnen doen dat ze niet op hun paard mogen rijden