Dikkere mensen te paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:02

ilona_selina schreef:
Je moet per persoon kijken je weet niet wat zo iemand heeft gaat verder dan alleen dik of dun zijn

Doet er ook niet toe, te zwaar is te zwaar, oorzaak is totaal niet van belang.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:16

ilona_selina schreef:
Weet je wat ik nou zo leuk vind is dat altijd de mensen die geen overgewicht hebben tegen mensen die wel overgewicht hebben, even zeggen dat het niet goed voor het paard is om erop te gaan rijden.
Jullie dus wel lekker rijden maar de mensen met overgewicht niet.

...en de mensen met overgewicht kruipen lekker in de slachtofferrol...

Quellian schreef:
Mensen zonder overgewicht hebben ook niet zomaar geen overgewicht, komt niet aanwaaien.

Precies. Als ik niet gezond en teveel zou eten en niet zou sporten dan zou ik ook overgewicht hebben. Ik zit ook liever op mijn paard dan in de sportschool.

amberhaike schreef:
Ja idd, maar dan moeten die mensen zorgen dat ze een flink paard hebben, wat bredere, stevigere en sterkere paarden. Dus in die zin kunnen ze wel degelijk het een en ander eraan doen..

Een groter sterker paard nemen als je zwaar overgewicht hebt is nog steeds niet de oplossing. Dan ben je nog niet gezond en bewust met paardensport bezig. Ook voor een sterk/groot paard is een ruiter met zwaar overgewicht extra belastend. Het probleem moet je bij de bron aanpakken, dus bij de ruiter.

Ik vind het echt erg dat daar nog zo moeilijk over wordt gedaan. Zeker gezien het aantal mensen en kinderen met zwaar overgewicht steeds meer toeneemt. Mensen leven gewoon ongezond, eten teveel, verkeerd en bewegen te weinig.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:18

jasmijn78 schreef:
Ik vind het echt erg dat daar nog zo moeilijk over wordt gedaan. Zeker gezien het aantal mensen en kinderen met zwaar overgewicht steeds meer toeneemt. Mensen leven gewoon ongezond, eten teveel, verkeerd en bewegen te weinig.

Ik hoorde gister op de radio dat de gemiddelde damesmaat in NL 40-42 is... ik schrok hier toch wel van!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:20

Quellian schreef:
jasmijn78 schreef:

Ik hoorde gister op de radio dat de gemiddelde damesmaat in NL 40-42 is... ik schrok hier toch wel van!

Waarom? De gemiddelde maat vroeger was 38, maar toen waren vrouwen aanzienlijk kleiner dan nu en werden niet zo oud als nu.
Mogen lange mensen iets grotere maat hebben en mogen oude mensen een beetje uitzakken???
Maat 40 42 is niets mis mee. Beter dan maatje hongersnood!!!

050206051012

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:23

We hebben het over een gemiddelde en dat vind ik toch behoorlijk aan de grote kant. Overigens wordt maat 40-42 door de modefabrikanten ook betiteld als 'maatje meer'.

Besef je eens dat ruim 48% van de Nederlandse bevolking lijdt aan overgewicht, ik vind dat niet nogal wat zeg.

ilona_selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:27

Quellian schreef:
jasmijn78 schreef:

En vind je dat dan te dik sorry maar weet niet wat voor maat jij dan heb kindermaat ofzo
Sorry hoor maar ik ben ook te dik dus voel me heel erg aangesproken.
Vind gewoon dat dat hier echt te heftig gereageerd wordt om mensen die een beetje overgewicht hebben.
Als jullie dan zo aan je paard denken ga er zelf dan ookniet op tijden met wel of geen overgewicht en kom nou niet met ja maar met overgewicht is het nog erger jullie plezien met een kindermaat wij ook plezier met maatje 44 46

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:28

Maat 40 - 42 is echt geen overgewicht maat hoor. Als ik met mijn 1.84 in een maat 38 moet, dan zou ik niet blij zijn met mezelf.
En maatje meer??? Grote maten beginnen bij 46 hoor.
Ik vind het wel mooi, dat mensen zich niet uithongeren!!! En er ooit aan gedacht, dat er ook steeds meer vrouwen met maat 42 schoenen zijn dan vroeger? Mensen worden gewoon groter.
Als 40-42 een gemiddelde is dan kun je min of meer zeggen, dat 50% deze maat heeft 25% 34/36/38 en 25% 44-46 en hoger. Ik vind er niet zo veel mis mee.

Maar welke maat heb je zelf dan?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:29

ilona_selina schreef:
En vind je dat dan te dik sorry maar weet niet wat voor maat jij dan heb kindermaat ofzo
Vind gewoon dat dat hier echt te heftig gereageerd wordt om mensen die een beetje overgewicht hebben.
Als jullie dan zo aan je paard denken ga er zelf dan ookniet op tijden met wel of geen overgewicht en kom nou niet met ja maar met overgewicht is het nog erger jullie plezien met een kindermaat wij ook plezier met maatje 44 46

You go girl,!!!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:31

ilona_selina schreef:
jullie plezien met een kindermaat wij ook plezier met maatje 44 46

Wat fláuw zeg, bah!
Als het zo graag wilt weten: ik ben van maat 164 naar maat 42 gegaan door -jawel- ziekte en nu ben ik keihard aan het knokken om het eraf te krijgen, want ik weiger door het leven te gaan met overgewicht, heb al zat fysieke ellende zonder het gewicht. Ik zeur dus ook niet over mijn gewicht, ik doe er wat aan ;)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:33

Trouwens 36=XS/S, 38=S/M, 40=M, 42=M/L, 44=L en 46= XL

Ik vind het niet zo raar, dat 40-42 gemiddeld is hoor. Zeker niet als je ook nog eens bedenkt, dat er steeds meer mensen zijn, zoals ik met maatje meer borsten! Daar moet toch echt een blouse omheen en niet maar half....
En nee met cup E werk je, je gewoon niet in een maatje 38. Daar passen bijna alleen je borsten maar in.

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:34

Ik vind maat 40 of 42 gemiddeld genomen nog wel meevallen als je bedenkt dat gros inmiddels een zittend beroep uitoefend (of niets doet). Even zwart wit gesteld dan. Ik weet niet wat je in het hoofd hebt als ideaal beeld, maar als ik jonge meiden van jaar of 13/14 zie en compleet dun, nee. En ja, ik heb maat 44, ik heb last van overgewicht, ik rijd op een (stevige) pony van 1.44 cm en ik loop gemiddeld 2x per week 7 km hard. Daarnaast beweeg ik genoeg met de wijze waarop ik mijn merries houdt, loop met de hond, fiets om boodschappen te doen en houd er een gezonder eet patroon op na dan de meeste mensen. En nee, ik laat dat ene lekkere gebakje of dat ene snoepje niet staan om mijzelf helemaal uit te hongeren tot maat nul. Daar hebben we andere mensen voor die eventueel conform modebeeld willen voldoen, prima. Ik niet. Ik durf te beweren: leef gezond, beweeg genoeg (niet zoveel als mensen vroeger), ik heb een gemiddelde lengte, mijn BMI zit rond de 28.3 = overgewicht. En ja, ik geef toe ik was nog zwaarder :j Vetpercentage is nog echt te hoog! Ik zeg: kijken naar gewicht, lengte, combinatie, paard, ruiter in alles en niet één bepaald speerpunt of gewicht afspreken. Mensen in hokjes stoppen bah, dat doet het gros met z'n paarden al :o Worden die daar dunner van? Ook daarbij geld: gezonde voeding, voldoende beweging, etc. :Y)

PS Al die mensen die zo (te) inspannend bezig zijn en hun leven laten beheersen door gewicht: hoe zit het tussen de oren, zijn die mensen wel zo happy (dik of dun)?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:35

Tendace, ik heb met cup D zelfs geen moeite gehad met maatje 36 :+

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:36

Quellian schreef:
ilona_selina schreef:

Wat fláuw zeg, bah!
Als het zo graag wilt weten: ik ben van maat 164 naar maat 42 gegaan door -jawel- ziekte en nu ben ik keihard aan het knokken om het eraf te krijgen, want ik weiger door het leven te gaan met overgewicht, heb al zat fysieke ellende zonder het gewicht. Ik zeur dus ook niet over mijn gewicht, ik doe er wat aan ;)

Nee niet over je eigen gewicht, maar dat van anderen.
Misschien is voor jou maat 42 overgewicht, maar ik weet niet hoe lang je bent. Er zijn steeds meer mensen richting de 1.80 hè.
Ik heb je foto met je kind gezien en geloof niet, dat dat in maat 164 past. Echt niet sorry!!!
En als ik je op je paard zie zitten, dan zie ik ook geen maat 164! Gelukkig niet, want je ziet er daar gezond uit!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:37

Quellian schreef:
Tendace, ik heb met cup D zelfs geen moeite gehad met maatje 36 :+

Ik ben 1.84, brede schouders en ook nog eens cupmaat E. Je kunt niet iedereen over 1 kam scheren. Ik in maat 36 zou echt eerder anorexia, dan gezond zijn./

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:38

Ik had vroeger maatje 36, maar na 3 kids had ik met hetzelfde gewicht maat 40.
Nu ben ik wel wat te zwaar (in mijn ogen) en heb maatje 42.
Ook is mijn voorgevel van een normale B, naar een grote D/kleine E gegaan.
Dan pas je echt niet meer in een maatje 38......

Het ligt ook echt aan je figuur.
Als je wat breder bent op je heupen kan het zijn dat je zo 2 maten groter nodig hebt.
Mijn vriendin die nu net zo zwaar is, zelf kleiner dan ik ben, heeft 2 maten kleiner.

ilona_selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:39

Quellian schreef:
ilona_selina schreef:

Wat fláuw zeg, bah!

Sorry dan maar ik vind gewoon niet datje dikkere mensen moet vertellen dat ze niet op een paard mogen zitten.
Ik ben te dik ben ik niet trots op maar door redenen ben ik dus dik geworden net als jij, en je weet dus nu zelf hoe het is om dik te zijn, waarom beschuldig je de mensen die er dus niks aan kunnen doen dat ze niet op hun paard mogen rijden

Nu ik jouw heb gekwetst kwets jijnet zo goed mij die wel me best doet om af te vallen

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:40

Quellian schreef:
We hebben het over een gemiddelde en dat vind ik toch behoorlijk aan de grote kant. Overigens wordt maat 40-42 door de modefabrikanten ook betiteld als 'maatje meer'.

Besef je eens dat ruim 48% van de Nederlandse bevolking lijdt aan overgewicht, ik vind dat niet nogal wat zeg.

ik ben niet te dik en niet te dun, normaal zeg maar, maar ook ik heb maat 42 en soms zelfs 44, dit omdat kleiner dan 42 nooit over mijn heupen heen kan (ja heb brede heupen, maar waar de broeken enz. er niet overheen willen is de plek waar het heupbot zit)...ook zijn kleinere maten vaak veel korter en moet ik dus of een grotere maat of lengtemaat kopen en dan zijn vaak de leuke dingen niet in lengte maat te krijgen dus koop je een grotere maat...
wat betreft t shirts etc. heb ik maat 40, maar koop vaak liever een maatje groter ivm de lengte van de rug...die is bij een maatje groter net iets langer, waardoor mijn lange rug wat meer bedekt is...dus lengte van kleding kan ook een reden zijn voor mensen om een grotere maat te nemen...

en ja tegenwoordig hebben alleen kleinere mensen of jonge pubers maatje 36 of 38...dus dat kan je niet als gemiddelde nemen...vroeger werden namelijk de mensen niet zo lang als nu...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:40

Willekes schreef:
Ik vind maat 40 of 42 gemiddeld genomen nog wel meevallen als je bedenkt dat gros inmiddels een zittend beroep uitoefend (of niets doet). Even zwart wit gesteld dan. Ik weet niet wat je in het hoofd hebt als ideaal beeld, maar als ik jonge meiden van jaar of 13/14 zie en compleet dun, nee. En ja, ik heb maat 44, ik heb last van overgewicht, ik rijd op een (stevige) pony van 1.44 cm en ik loop gemiddeld 2x per week 7 km hard. Daarnaast beweeg ik genoeg met de wijze waarop ik mijn merries houdt, loop met de hond, fiets om boodschappen te doen en houd er een gezonder eet patroon op na dan de meeste mensen. En nee, ik laat dat ene lekkere gebakje of dat ene snoepje niet staan om mijzelf helemaal uit te hongeren tot maat nul. Daar hebben we andere mensen voor die eventueel conform modebeeld willen voldoen, prima. Ik niet. Ik durf te beweren: leef gezond, beweeg genoeg (niet zoveel als mensen vroeger), ik heb een gemiddelde lengte, mijn BMI zit rond de 28.3 = overgewicht. En ja, ik geef toe ik was nog zwaarder :j Vetpercentage is nog echt te hoog! Ik zeg: kijken naar gewicht, lengte, combinatie, paard, ruiter in alles en niet één bepaald speerpunt of gewicht afspreken. Mensen in hokjes stoppen bah, dat doet het gros met z'n paarden al :o Worden die daar dunner van? Ook daarbij geld: gezonde voeding, voldoende beweging, etc. :Y)

PS Al die mensen die zo (te) inspannend bezig zijn en hun leven laten beheersen door gewicht: hoe zit het tussen de oren, zijn die mensen wel zo happy (dik of dun)?

Toch zie ik hier het verhaal van een overactief baasje, dat heel hard had moeten afvallen. Ik heb hetzelfde leven en viel ook maar heel weinig af. Totdat ik mijn schildklier liet onderzoeken. Die bleek te traag te werken, dus dan kun je doen wat je wilt, maar val je niet of nauwelijks af. Misschien een keer laten checken?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:42

Tendance, op de foto's in mijn profiel had ik feitelijk ondergewicht met 48kg :) De foto met mijn kleine is onlangs genomen en zoals ik al zei ben ik behoorlijk aangekomen door ziekte (en heb pas anderhalve maand geleden mogen stoppen met medicijnen). Ik wil wel foto's laten zien van hoe ik eruit zag hoor, maar dan enkel via PB, want ja... ik schaamde me oprecht voor hoe ik eruit zag :)

Ik zeur niet over andermans gewicht, moet ieder lekker zelf weten, maar het moet niet ten koste van een dier gaan. Of iemand een hartverzakking en adervervetting krijgt; prima hoor, het is heel cru gezegd niet mijn probleem, zal er ook zeker niet van wakker liggen.
Wat me wél stoort is dat mensen met behoorlijk overgewicht op een paard gaan zitten en allerlei smoezen in de strijd gooien.

Ilona, jij kwetst mij niet hoor, je post sloeg alleen nergens op.
Ik had een BMI van 26,6, dus licht ondergewicht, maar voor mij al genoeg. Dus dik, tja... zo voelde ik me wel, maar feitelijk gewoon wat stevig/mollig. Binnen een maand een BMI van 24,2.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:43

Het klopt dat kinderen groter worden.
Ik heb 2 nichten van 17 en 15 die beide al (over) 1.80 zijn.
Met schoenmaat 41 en 43.

Mijn neefje! van 14 is 1,80/1,85 , heeft schoenmaat 46... en groeit nog.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:44

Quellian schreef:

Maar dan ben je nog niet direct te dik hoor, met die maat...

Quellian schreef:
Overigens wordt maat 40-42 door de modefabrikanten ook betiteld als 'maatje meer'.

De modeindustrie moet je ook niet helemaal serieus nemen hoor. J emoet ook niet afgaan op kledingmaten. BMI geeft een veel betere indicatie omdat die altijd uit gaat van je lengte en je gewicht.

ilona_selina schreef:

Wie de schoen past trekke hem aan...

ilona_selina schreef:

Zo interpreteer jij het omdat de inhoud van de discussie je niet aan staat. Er staan meerdere inhoudelijke en onderbouwde posts waarom je als ruiter er goed aan doet voor jezelf en je paard een gezond gewicht en een goede conditie te hebben. Niemand wordt onbeschoft persoonlijk aangesproken. Jouw reacties vind ik vrij kinderachtig en totaal niet onderbouwd.

Quellian schreef:
Als het zo graag wilt weten: ik ben van maat 164 naar maat 42 gegaan door -jawel- ziekte en nu ben ik keihard aan het knokken om het eraf te krijgen, want ik weiger door het leven te gaan met overgewicht, heb al zat fysieke ellende zonder het gewicht. Ik zeur dus ook niet over mijn gewicht, ik doe er wat aan

Top :D

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:44

Daarbij hoort Nederland bij de landen, met de langste inwoners van de wereld.
Iemand van 1.80 van 90 kilo is hier misschien nog redelijk normaal.
Maar in andere landen zullen ze dat w.s. heel groot en zwaar vinden.
Die hebben misschien weer een hele andere norm wat te zwaar is. (ook voor op een paard)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:45

Quellian schreef:
Tendance, op de foto's in mijn profiel had ik feitelijk ondergewicht met 48kg :) De foto met mijn kleine is onlangs genomen en zoals ik al zei ben ik behoorlijk aangekomen door ziekte (en heb pas anderhalve maand geleden mogen stoppen met medicijnen). Ik wil wel foto's laten zien van hoe ik eruit zag hoor, maar dan enkel via PB, want ja... ik schaamde me oprecht voor hoe ik eruit zag :)

Ik zeur niet over andermans gewicht, moet ieder lekker zelf weten, maar het moet niet ten koste van een dier gaan. Of iemand een hartverzakking en adervervetting krijgt; prima hoor, het is heel cru gezegd niet mijn probleem, zal er ook zeker niet van wakker liggen.
Wat me wél stoort is dat mensen met behoorlijk overgewicht op een paard gaan zitten en allerlei smoezen in de strijd gooien.

Ilona, jij kwetst mij niet hoor, je post sloeg alleen nergens op.
Ik had een BMI van 26,6, dus licht ondergewicht, maar voor mij al genoeg. Dus dik, tja... zo voelde ik me wel, maar feitelijk gewoon wat stevig/mollig. Binnen een maand een BMI van 24,2.

Dat doe je wel, want je schrikt van mensen met maat 40 42, dat vind ik zielig!
En mensen met een maat 40 42 met bijpassende lengte hebben geen overgewicht!!! En die zijn er dus steeds meer!

050206051012

Re: Dikkere mensen te paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:47

Oke Tendance, misschien is dat krom van me geweest, heel geen rekening gehouden met dat mensen in NL groter zijn dan de rest van de wereldbevolking.
Maar nogmaals; ruim 48% van de Nederlanders lijdt aan overgewicht en het wordt alleen maar meer, ik vind dat schrikbarend.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:49

ilona_selina schreef:
Sorry dan maar ik vind gewoon niet datje dikkere mensen moet vertellen dat ze niet op een paard mogen zitten.
Ik ben te dik ben ik niet trots op maar door redenen ben ik dus dik geworden net als jij, en je weet dus nu zelf hoe het is om dik te zijn, waarom beschuldig je de mensen die er dus niks aan kunnen doen dat ze niet op hun paard mogen rijden

Hoe sneu het voor jou is dat je te dik bent... Dat is de discussie niet. de discussie is wat goe, gezond en verantwoord is voor paard en ruiter. Een met zwaar overgewicht is het dat niet voor het paard. En het hebben van zwaar overgewicht is ook niet goed en gezond voor de ruiter zelf. De meeste hier stellen het welzijn van het paard voorop.