Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Hermelientje schreef:Mensen die de vergelijking maken met een concert (klassieke muziek) gaan er kennelijk van uit dat daar nooit iets verandert. Dat is niet altijd waar. Muziek van Bach wordt nu gespeeld op instrumenten die er in zijn tijd helemaal niet waren. Ook in de muziek zijn daar discussies over. Mag je Bach op een Steinway spelen en gaan voor de "show" of moet je het zoals de puristen in de muziek zeggen op een veel minder goede voorloper van de vleugel spelen omdat dat authentieker is en de "echte Bach".
Ik denk persoonlijk dat als Bach een Steinway had gehad dat hij ook veel liever zijn muziek daarop had gespeeld (met heel veel show).
Totilas is dus gewoon een Steinway en mensen die van een tokkelende clavecimbel houden vinden dat dus niet mooi.
Hermelientje schreef:Mensen die de vergelijking maken met een concert (klassieke muziek) gaan er kennelijk van uit dat daar nooit iets verandert. Dat is niet altijd waar. Muziek van Bach wordt nu gespeeld op instrumenten die er in zijn tijd helemaal niet waren. Ook in de muziek zijn daar discussies over. Mag je Bach op een Steinway spelen en gaan voor de "show" of moet je het zoals de puristen in de muziek zeggen op een veel minder goede voorloper van de vleugel spelen omdat dat authentieker is en de "echte Bach".
Ik denk persoonlijk dat als Bach een Steinway had gehad dat hij ook veel liever zijn muziek daarop had gespeeld (met heel veel show).
Totilas is dus gewoon een Steinway en mensen die van een tokkelende clavecimbel houden vinden dat dus niet mooi.
Johanna59 schreef:Bolzak23 schreef:Nb. Evolutie. Dingen veranderen. Dressuur wordt vergeleken met een concert in een concertgebouw... Misschien is de sport over 20 jaar wel te vergelijken met een concert van Bon Jovi... Wie weet....
Klassieke muziek bestaat al behoorlijk lang lijkt me! Is Bon Jovi over 100 jaar nog zo populair? Klassieke muziek wel. En zo gaat het ook met de dressuur.
Straks is een paard met een hoog gedragen staart, zoals een tuigpaard, nog veel mooier.
sporter schreef:pharagirlke schreef:vond hem toen losser dan nu eerlijk gezegdJe zou toch zweren dat ze van training minder los moeten worden
Dat is dan toch echt jou gebrek!
pharagirlke schreef:vond hem toen losser dan nu eerlijk gezegdJe zou toch zweren dat ze van training minder los moeten worden