Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:37

Ik mag hopen dat hij losser wordt als ik dat wil en op den duur ook nog aanspant als ik dat wil zonder gespannen te worden.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:38

horseyfries schreef:
Ik mag hopen dat hij losser wordt als ik dat wil en op den duur ook nog aanspant als ik dat wil zonder gespannen te worden.

dat mag ik ook hopen :+

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 21:08

Pharagirlke, waar kan ik de bewegende beelden van Verden vinden?

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 21:13

Mensen die de vergelijking maken met een concert (klassieke muziek) gaan er kennelijk van uit dat daar nooit iets verandert. Dat is niet altijd waar. Muziek van Bach wordt nu gespeeld op instrumenten die er in zijn tijd helemaal niet waren. Ook in de muziek zijn daar discussies over. Mag je Bach op een Steinway spelen en gaan voor de "show" of moet je het zoals de puristen in de muziek zeggen op een veel minder goede voorloper van de vleugel spelen omdat dat authentieker is en de "echte Bach".

Ik denk persoonlijk dat als Bach een Steinway had gehad dat hij ook veel liever zijn muziek daarop had gespeeld (met heel veel show).

Totilas is dus gewoon een Steinway en mensen die van een tokkelende clavecimbel houden vinden dat dus niet mooi.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 21:15

Hermelientje schreef:
Mensen die de vergelijking maken met een concert (klassieke muziek) gaan er kennelijk van uit dat daar nooit iets verandert. Dat is niet altijd waar. Muziek van Bach wordt nu gespeeld op instrumenten die er in zijn tijd helemaal niet waren. Ook in de muziek zijn daar discussies over. Mag je Bach op een Steinway spelen en gaan voor de "show" of moet je het zoals de puristen in de muziek zeggen op een veel minder goede voorloper van de vleugel spelen omdat dat authentieker is en de "echte Bach".

Ik denk persoonlijk dat als Bach een Steinway had gehad dat hij ook veel liever zijn muziek daarop had gespeeld (met heel veel show).

Totilas is dus gewoon een Steinway en mensen die van een tokkelende clavecimbel houden vinden dat dus niet mooi.

Groot gelijk en daar komt het eigenlijk idd op neer.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 21:16

ik zeg ook............ goed!! :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 21:22

Hermelientje schreef:

+:)+

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 21:28

ik heb totilas als zesjarige idd de ring inzien verschijnen, daar verden al sinds jaar en dag met stip in onze agenda genoteerd wordt. Daar liep hij zeker mee bij de top, en was zijn lossigheid al goed te merken. Maar werd hij ook nog meer horizontaler gereden, immer bij die leeftijd nog behorend. Toti is altijd al een paard geweest dat er qua beweging en verschijning uitsprong, van jonge hengst tot het paard dat hij nu is.

Het heeft veel met natuurlijke aanleg te maken en uiteraard met de training. In elk geval hoop ik dat we nog lang van deze zwarte hengst mogen genieten

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 21:33

Johanna59 schreef:
Bolzak23 schreef:
Nb. Evolutie. Dingen veranderen. Dressuur wordt vergeleken met een concert in een concertgebouw... Misschien is de sport over 20 jaar wel te vergelijken met een concert van Bon Jovi... Wie weet....

Klassieke muziek bestaat al behoorlijk lang lijkt me! Is Bon Jovi over 100 jaar nog zo populair? Klassieke muziek wel. En zo gaat het ook met de dressuur.
Straks is een paard met een hoog gedragen staart, zoals een tuigpaard, nog veel mooier.

Bij wijze van spreken.... Niet alles te letterlijk nemen joh. Het is misschien wel goed voor de sport, wanneer er een tintje show aan wordt gegeven... Misschien wordt de sport wel populairder onder de mensen. Ze komen er gauw genoeg achter dat het toeteren en vuurwerk afsteken (denk aan de hooligan :D) het er niet beter op maakt. Of er gebeurd een wonder en de paarden zijn opeens niet meer bang voor dergelijke dingen.
Wat ik met JBJ wilde zeggen is dus dat:

Hermelientje schreef:

Dank Hermelientje. Duidelijk verwoord....:) En nostalgie zal ook altijd blijven....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 22:06

sporter schreef:
pharagirlke schreef:
vond hem toen losser dan nu eerlijk gezegd := Je zou toch zweren dat ze van training minder los moeten worden :=

Dat is dan toch echt jou gebrek!

Persoonlijk? Naaaah!

Hf; over die villa mogen de mods gaan discussiëren. Ben het beetje zat met je. Het begrip "sarcasme" hebben ze jou niet geleerd op school vermoed ik? :+

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 22:41

Vudress schreef:
Pharagirlke, waar kan ik de bewegende beelden van Verden vinden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 22:42

Op youtube waarschijnlijk. Waarom vraag je me dat?

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 22:54

link?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 22:55

Eh, ben ik jouw hond?
Je hebt een pc met internet en een toetsenbord. Zoek hem op als je hem wil zien he. :=

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 22:55

:')

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:00

pharagirlke schreef:
Eh, ben ik jouw hond?
Je hebt een pc met internet en een toetsenbord. Zoek hem op als je hem wil zien he. :=

Niet te vinden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:02

eh sja en wat wil je dat ik daar aan doe? Er zijn filmpjes van Totilas als 7 jarige te vinden. Misschien heb je daar wat aan.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:06

Dat is wat anders dan in Verden.

En dat wil je gaan vergelijken met een paard wat een enorme ontwikkeling doormaakt in twee jaar tijd?
Sorry, maar je praat wederom onzin.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:07

Hm... Dat zou best kunnen maar ik volg je eigenlijk geheel niet? :?

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:12

pharagirlke schreef:
vond hem toen losser dan nu eerlijk gezegd := Je zou toch zweren dat ze van training minder los moeten worden :=

Geen filmpjes van Totilas als 6jr te vinden maar jij vond hem losser. Baseer je dat nou op foto's?
En ga je nou die 7 jarige die meegenomen wordt naar clinics om wat ervaring op te doen vergelijken met die 9jr die al twee jaar training verder is?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:14

Ik vond hem "vroeger" losser... Dus ook als 7 jarige. En gezien beide op verplaatsing met veel publiek zijn vind ik dat wel te vergelijken maar goed, jij kennelijk niet en dan is de discussie klaar. :) Ieder zijn of haar mening want verder duscussieren dan "ik vind dit" en "nou nee ik vind dit" komen we toch niet in dit topic. :+

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:23

Dus alles op plaatsen met veel publiek is met elkaar te vergelijken?

De clinic in Zuidlaren waarbij de nadruk vooral op de ontspanning ligt en het evenwicht (hoe logisch voor een 7jr) wat horizontaler is of het GP-paard wat door de ring heen gaat.

Voor mij is het duidelijk, volgens mij zijn de meeste tegenstanders absolute no-no's.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:25

Als jij je gelukkiger voelt om zo te denken over mensen die het simpelweg niet helemaal super formidastisch geweldig spectaculair huiveringwekkend kippenvel gevend vinden... Dan moet je dat vooral doen. :) Hoop dat je weer lekker kan slapen vannacht nu je dit van je hart hebt :j

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:27

En inhoudelijk? Niets te melden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 23:29

Oh, we waren inhoudelijk bezig? Sorry, jouw laatste zin deed me anders denken. :+ Zolang het niet kan zonder dergelijke idiote "vaststellingen" ga ik er gewoon niet meer op in. Waarom zou ik er op in gaan als je er toch van uit gaat dat ik een "no-no" ben? Da's zo'n beetje zoals water naar de zee dragen...