Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
detour schreef:DAt het niet een waterdicht systeem is bljikt, maar toch denk ik eerlijk gezegd dat er meer risico op schade is zonder dan met cap.
detour schreef:Ik vind het dan ook een pre dat bodyprotectors bij het springen verplicht worden.![]()
Ik heb op een renstal gewerkt, daar reden we met helm op, daar was een cap niet eens afdoende en werd je de verzekering uitgegooid als trainer als je je personeel cap liet dragen...
In Engeland zijn er renstallen waar de trainer zijn eprsoneel verplicht een cap te dragen tijdens het lopen aan de hand met de dieren; ze staan hoog in het bloed en voer, kunnen stuiteren. Een hoef in je hoofd lijkt me ook geen pretje.
Chiqa schreef:Sheran schreef:Ik zie daar echt niets van 'mening opdringen' bij terug, hoor! Wat dring je nou iemand op als je je met iemand anders bemoeit?![]()
Mensen bemoeien zich met elkaar. Uiteraard, anders praat je niet eens met elkaar.
.
Toch weer jammer dan dat de persoonin questie in dit geval HC elke keer weer keihard dit soort reactie's negeert
oomens schreef:detour schreef:Ik vind het dan ook een pre dat bodyprotectors bij het springen verplicht worden.![]()
Ik heb op een renstal gewerkt, daar reden we met helm op, daar was een cap niet eens afdoende en werd je de verzekering uitgegooid als trainer als je je personeel cap liet dragen...
In Engeland zijn er renstallen waar de trainer zijn eprsoneel verplicht een cap te dragen tijdens het lopen aan de hand met de dieren; ze staan hoog in het bloed en voer, kunnen stuiteren. Een hoef in je hoofd lijkt me ook geen pretje.
In het geval van die renstallen is de eigenaar/bedrijfsleider verantwoordelijk, dus kan en mag hij zich indekken door een helm/cap verplicht stellen voor zijn personeel. Idem BP.
In gevallen waarin de ruiter echter zélf verantwoordelijk is, snap ik niet waarom je dat zou moeten verplichten. Iedereen heeft een gezond stel hersens en zou zelf de afweging moeten kunnen maken.
Je moet je hersens niet alleen beschermen, maar ook (mogen) gebruiken.
Sheran schreef:Ik draag een cap omdat er mensen zijn die van me houden. En En het eventuele plezier dat je eraan zou hebben om zonder cap te rijden weegt voor mij niet op tegen het plezier dat ze eraan hebben om jou gezond te zien, en het verdriet dat ze zullen hebben als jou iets overkomt.
MISTRAL94 schreef:oomens schreef:In het geval van die renstallen is de eigenaar/bedrijfsleider verantwoordelijk, dus kan en mag hij zich indekken door een helm/cap verplicht stellen voor zijn personeel. Idem BP.
In gevallen waarin de ruiter echter zélf verantwoordelijk is, snap ik niet waarom je dat zou moeten verplichten. Iedereen heeft een gezond stel hersens en zou zelf de afweging moeten kunnen maken.
Dat heeft natuurlijk niet iedereen
sillyhorse schreef:Sheran schreef:Ik draag een cap omdat er mensen zijn die van me houden. En En het eventuele plezier dat je eraan zou hebben om zonder cap te rijden weegt voor mij niet op tegen het plezier dat ze eraan hebben om jou gezond te zien, en het verdriet dat ze zullen hebben als jou iets overkomt.
Ik ben sinds een paar dagen lid, maar reageer nu voor het eerst omdat ik dit wel een heel mooie uitspraak vind.
Ik ben zo'n 20 jaar geleden begonnen met rijden en toen reed bijna niemand met een cap op. Op de manege was het ook niet verplicht. Ik ben na een aantal jaren gestopt met rijden en pas weer begonnen en in de eerste instantie vond ik het bijzonder vervelend en bemoeizuchtig dat ik een cap op moest. Nu ben ik eraan gewend en vind het niet zo erg meer, hoewel ik zonder wel lekkerder vind en ik voel me er ook niet onveiliger door. Ik vergelijk het maar met het rijden met autogordels. Ik heb ze in de 25 jaar dat ik een rijbewijs heb nooit nodig gehad en misschien zal ik ze ook nooit nodig hebben, maar niemand kan in de toekomst kijken. Uit allerlei testen is gebleken dat het verstandiger is en ik vind dat ik vooral tegenover mijn kinderen, man en ouders verplicht ben om deze veiligheidsmaatregelen te nemen. Hoewel ik wel vind dat je het niet te ver moet doordrijven. Een harnas vind ik toch wel een beetje overdreven
oomens schreef:Dus moet je die van iedereen die ze wel gebruikt ook maar aan de kant zetten?
Huertecilla schreef:oomens schreef:Dus moet je die van iedereen die ze wel gebruikt ook maar aan de kant zetten?
Het is hier nog véél erger Oomens.
Die mógen ze niet gebruiken: dat is arrogant, elitair![]()
hc
sflj schreef:De mensen die van mij houden gunnen mij het plezier en begrijpen het derhalve.
oomens schreef:detour schreef:Ik vind het dan ook een pre dat bodyprotectors bij het springen verplicht worden.![]()
In het geval van die renstallen is de eigenaar/bedrijfsleider verantwoordelijk, dus kan en mag hij zich indekken door een helm/cap verplicht stellen voor zijn personeel. Idem BP.
detour schreef:Gaat zelfs nog verder; ik wil niet eens kids in de wei bij mijn paarden!
detour schreef:wie is dan aansprakelijk en draagt ruiter in dit geval zelf verantwoording voor gebrek aan cap?..
Huertecilla schreef:detour schreef:Gaat zelfs nog verder; ik wil niet eens kids in de wei bij mijn paarden!
Zoals ik eerder al geschreven heb bij mij ook geen volwassenen....
hc
Snoevie schreef:en je hersens gebruiken betekend niet perse overdreven moeilijke woorden en teksten plaatsen.
niet iedereen volgt dat
Snoevie schreef:bij mijn pony komt ook niemand in de weide,behalve de eigenares van de pony waarmee de mijne samen buiten staat.
detour schreef:Snoevie, je hoeft je niet te verontschuldigen toch?.. Ook dat moet iedereen op zijn of haar manier doen.