Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nadya schreef:Gelukkig mag je bij freestyle ook gewoon je verstand gebruiken en consequent zijn. Moet zelfs, anders snapt het paard niets van je aanwijzingen.
Longeren doe ik trouwens (nog) niet, wel werken aan de dubbele lange lijnen in menpositie.
karoliena schreef:Inderdaad heel veel mensen maken eht spciaal, die hoor je als maar zeggen. Door dat te doen krijgt je zo'n goede band het paard gaat veel beter luisteren respecteerd mij, dat soort dingen.
Over welke methode, volgens mij zijn er tegenwoordig zoveel, eerst was er alleen het NH nu heb je al Parelli, Freestyle dus en weet ik wat nog meer allemaal. Alles krijgt ze eigen naam, Emiel Voest. Ik akn het allemaal niet uit elkaar houden in ieder geval
runningkawa schreef:Ik ben tegen die commercie omdat je het zo ook kunt leren.
Maar goed iedereen moet weten waar hij zijn centen laat
maikeltje schreef:Maar er wordt wel speciaal over gedaan, iedereen heeft het tegenwoordig maar over "grondwerk"...En dan denk ik 'het zal wel' haha
karoliena schreef:Je hoeft het NH toch ook niet te verdedigen? Niemand zegt toch dat het slecht is, en lacherig doet neimand er over dus ik weet enit hoe je daar bij komt.
Ik zeg alleen dat je dat wederzijds respect, het vertrouwen en de goede band ook kan krigjen door niet aan NH te doen. Dus dat ik neit voro dei methodes kies om die reden.
runningkawa schreef:Nou, ik moet ook zeggend at ik simpel word van elk r rt topic
doe eens grondwerk
Gewoon duidelijk boerenfluitjes werkt ook
maar consequent en duidelijk zijn, dat leren idd veel mensen tegenwoordig niet.
Plus ze zijn te ongeduldig, willen vandaag rijden als anky, zonder les want ze weten het zelf al wel...
ja, dat gaat fout...