Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yinari

Re: Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:05

roossie22: even je profiel gespiekt maar wat een gááf paard!! Dat lieve hoofd, echt heel leuk. Wow!

Daarnaast vind ik het juist voor maneges belangrijk om zoiets in te stellen, zo'n tabel. Die manege heeft ook in Bit gestaan toch? Kijk, als mensen zelf een paard kopen ga je ervanuit dat ze een paard kopen wat qua formaat bij hen past. Manegeruiters zitten steeds op andere paarden en die paarden moeten vaak ook ruiters dragen die nog zitten te 'bonken' in het zadel. Verder zie ik om me heen (behalve die met die IJslander, zie boven) voornamelijk goede combinaties hoor.Mensen (ja, ook vollere mensen) zijn prima in staat na te denken over een paard wat bij hen past Ja

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 20:21

ik vind het ook logisch dat maneges een limiet instellen zoals ik eerder zei,alleen is het moeilijker bij particulieren die een pony of paard hebben.
een manege klant kan je zeggen dat ze op een bepaalde pony of paard niet mogen,tegen een eigenaar kan je niet zeggen: mag niet

Whatulike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 03:17

Snap sowieso niet dat jullie hierover discussieren?! Als een combinatie niet staat of past.... denk je niet dat de desbetreffende mensen hier maling aan hebben?! anders hadden ze er niet aan begonnen of hadden ze de combinatie wel veranderd!!! Waar jullie allemaal wel niet druk om kunnen maken zeg!!! Get a life of zoiets, en al helemaal degene die dit topic gestart heeft! Lekker interessant ik ben 130 kilo en rij op een shetlander, zo wat??? Beesie vind t prachtig en ik ook, want val niet zo hard!!!! haha hou is op zeg

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 07:38

maar daarom mag er toch wel over gediscussierd worden,dat is toch niet verkeerd,whatulike?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 09:32

how low can you go, ik zie whatulike dat rustig doen,en dat vind ik echt een verkeerde combinatie.
wahtulike, wat weeg je?55 kg?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 09:44

avanoort schreef:
Als ik de meeste particuliere paarden hier vergelijk met menig manegepaard, dan is het inderdaad net een werkkamp.
Een paard wordt niet zomaar 25? Onee? Waarom niet dan?

Dat is makkelijk: paarden krijgen er simpelweg de kans niet voor, bijvoorbeeld, bij een manege worden ze opgereden. Boos!

dit gaat wel een beetje oftopic... maar ik wil er wel heel graag op reageren...
op een manege worden de paarden helemaal niet kapot gereden.
hoevaak zie je op een manege niet een oud paardje staan?
op de manege waar ik help ( voor gehandicapten) loopt 1 paard van 24 ( nog helemaal fit ) 1 van 21( braaf paard dat zn rondjes loopt ) , en 1 van 17 ( paard waar niet iedereen opdurft omdat hij nog wel eens wil bokken en rennen)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 09:45

ik ga wel met super haffie smee, bij ons o pde oude manege liepen ook oudjes mee(leeftijd tussen 17 en 23) en die liepen de jonkies er uit hoor

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:02

mirgino schreef:
AikePeer schreef:
Maar terug komend op het onderwerp, hoe moet het dan gezegd worden als iemand van mening is dat iemand te zwaar is voor een pony/paard.
En dit hoeft dus overigens NIETS! met overgewicht van de persoon zelf te maken te hebben. Ik al 56 kilo wegende kan OOK te zwaar zijn voor een pony.

nou ... niet overdrijven hoor Clown
jij zal echt niet snel te zwaar zijn,mischien alleen voor een heeeel smal welshje Clown

of wil je even laten weten aan alle dikkertjes op dit topic hoeweinig jij weegt Cool

Waar slaat dat nou weer op?
Waarom zou ik niet te zwaar kunnen zijn voor een a/b/c-pony!?
Ik wil maar aangeven dat iedereen voor een bepaald type paard/pony te zwaar kan zijn dat heeft niks met overgewicht te maken!

Denk jij nou serieus dat ik hier even op wil scheppen over me gewicht?
Dat zegt dan meer over jou dan over mij hoor!

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:04

Whatulike schreef:
Snap sowieso niet dat jullie hierover discussieren?! Als een combinatie niet staat of past.... denk je niet dat de desbetreffende mensen hier maling aan hebben?! anders hadden ze er niet aan begonnen of hadden ze de combinatie wel veranderd!!! Waar jullie allemaal wel niet druk om kunnen maken zeg!!! Get a life of zoiets, en al helemaal degene die dit topic gestart heeft! Lekker interessant ik ben 130 kilo en rij op een shetlander, zo wat??? Beesie vind t prachtig en ik ook, want val niet zo hard!!!! haha hou is op zeg

Jij voelt je duidelijk aangesproken en dus aangevallen!
Je twijfelt in mijn ogen aan de combinatie tussen jou en je paard!
Als je de discussie nutteloos vind reageer dan gewoon niet! GET a life yourself!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:08

of wil je even laten weten aan alle dikkertjes op dit topic hoeweinig jij weegt Cool
[/quote]

Waar slaat dat nou weer op?
Waarom zou ik niet te zwaar kunnen zijn voor een a/b/c-pony!?
Ik wil maar aangeven dat iedereen voor een bepaald type paard/pony te zwaar kan zijn dat heeft niks met overgewicht te maken!

Denk jij nou serieus dat ik hier even op wil scheppen over me gewicht?
Dat zegt dan meer over jou dan over mij hoor!
[/quote]

=======================================================================
en wat zegt dat dan over mij??????

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:09

EDIT: laat maar eigenlijk, ik bemoei me er niet meer mee!! Veel plezier verder allemaal met jullie paardjes!! Haha!

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:17

@ mirgino dat jijzelf met zoiets te koop zou lopen..
waarom zou ik daar hier mee gaan lopen pronken..?
Zoals ik al zei dat enige dat ik aan wou geven!!! Dat ook ik als slank meisje te zwaar kan zijn voor een pony! Dat mensen dus niet altijd gelijk moeten denken als er zoiets gezegd wordt, ow dus ik ben dik! Het kan op dat moment zijn dat je op het voor jou verkeerde type paard zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:35

Whiz schreef:

Nou jij zegt hier mee dat dikke mensen per definitie op een te ranke pony willen gaan zitten??

Want ik zou denken dat die mensen prima zelf in kunnen schatten dat een pony te klein is voor ze. Ze zijn dik.. niet achterlijk! De meeste stevige mensen die ik ken die rijden een stevig paardje.

Ja, zelf zien ze dat nl niet zo. De eeuwige discussie met mijn schoonmoeder, een vrouw van 1.60 ongeveer en weegt 80 kg, zelf vind ze zich zelf maar een paar kilo te zwaar. Ik ben 1.70 en weeg 65, mij vind ze ziekelijk mager.....
[/quote]

Dat zegt meer wat over jou schoonmoeder dan over de rest van de dikke mensen in nederland. Ik vind dat niet echt een goed referentiekader.
[/quote]

Datzelfde referentiekader van mijn schoonmoeder heeft het overgrote gedeelte in Nederland over overgewicht, nodeloos te melden dat overgewicht vanwege ziekte, spychisch of lichamelijk hier buiten valt. Triest dat kinderen door een schoolarts op dieet gezet moeten worden, maar mams is dan zelf ook niet de slankste en snapt dus kennelijk niet dat haar kind moet afvallen, een lichaam dat in de groei is en kennelijk meer binnen krijgt dan het nodig heeft. Maar op verjaardagen staan toch de potten met marsjes, spekkies, snikkers, smarties voor de graai, allemaal een tupperware bakje met chips, cola voor de kinderen? Gaan ze bij elkaar spelen door de weeks, hetzelfde hoor. Allemaal nog een kinderchocolade-eitje bij het afscheid. Een alledaags beeld. Koekjes bij de cola in de middag, elke vrijdag frietjes, zondag naar de Mcdonalds. Niemand vraagt zich af waar overgewicht bij kinderen toch vandaan komt. Heel triest als ze dan de leeftijd van 12 bereikt hebben, de pubertijd gaat beginnen en de meiden zijn dan ras 16, maar hebben wel al flink wat overgewicht ontwikkeld in de kinderjaren, het tienervet blijkt er niet meer af te gaan zonder een depressiefmakend spartaans eetpatroon waar niks lekkers meer in thuis kan horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 10:41

Barmat schreef:

idd.. mensen die dik zijn, weten het écht wel hoor, hoef je niet nog eens fijntjes uit te leggen...

Mensen die tegen mij (ongevraagd) zeggen: jij bent dik.... krijgen de wind van voren!

Dan zeg ik meestal iets als: ja, maar ik kan afvallen... maar aan die ontzettende lelijke rotkop van jou is zelf met vele plastische chirurgie niks meer te doen... en dan heb ik het niet eens over je karakter!

Ik wil graag beoordeeld worden op WIE ik ben, niet WAT ik ben

Zijn er mensen die ongevraagd zeggen, jij bent dik? Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt, wel mensen die mager zijn, vaak nog lachend, waai niet weg......
[/quote]

euh... ja...

En "jij bent dik" is dan nog de aardigste variant...

"zeug, koe, varken"..... ik heb ze allemaal voorbij zien komen Verdrietig
[/quote]

Uitermate triest dat mensen dit zeggen, ik hoop dat je een passend antwoordt hebt. Mensen die zoiets zeggen hebben zelf een frustratie over hun uiterlijk, kijk maar eens goed, en wrijf ze dat maar eens in.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:53

Ik ga mee met Jarrah...

De discussie is de afgelopen twee pagina's weer naar een dieptepunt gedaald door een aantal mensen die compleet onrelevante posts denken te moeten plaatsen hier.
Het wordt zo langzaam aan weer een wedstrijdje wie het hardste zijn/haar gal kan spuien hier...

Doei, doei

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 11:58

Zou je misschien namen kunnen noemen want hier heeft niemand iets aan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:07

Ach het is maar hoe je het wilt zien, Roosie heeft dan nog de meest reeele kijk op alles. Ze is fors, kiest een fors paard uit en maakt hierdoor een mooie combi, tevens komt ze er nog voor uit en zit er dus niet mee. Je boos maken heeft geen zin, kijk je zelf er op aan, vraag je af of je er wat aan kan doen, wat het je er voor over om er wat aan te doen en als je dat niet kunt, moet je ook niet boos of beledigd worden. Kijk naar de paarden, daar gaat het om, maar om dan mensen er op aan te kijken dat ze er een mening over durven te hebben.

Ik ben zo iemand die geen medelijden met mensen heeft die niet aan gewichtscontrole kunnen doen, omdat ze het zo een onzin vinden. Mag je vinden, maar als er een mening wordt gegeven dat je te zwaar voor bepaalde paarden kunt zijn, moet je er ook niet boos om worden. Heeft niks met belediging te maken. Iemand die een uur in de wind stinkt vanwege roken, vind ik vies en als er een discussie komt, zeg ik het ook. Ik heb zelf jarenlang gerookt, maar als ik het idee had dat mijn kleding stonk, ik uit mijn mond stonk, vond ik dat vrezelijk, als niemand dat zou zeggen, nog erger, beledigd erover nee. Laatst zei mijn moeder, nou moet je ophouden, je wordt te dik, dit is niet mooi meer. Ik wist het, houdt van snoepen, maar ben er 5 kg kwijt, knap? Nee hoor, beledigd? Nee hoor. Gelukkig werd het mij gezegd, wat een ander ziet is anders dan wat ik zie.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:13

Ben ik het helemaal mee eens russel!
Niks aan toe te voegen!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:22

AikePeer schreef:
@ mirgino dat jijzelf met zoiets te koop zou lopen..
waarom zou ik daar hier mee gaan lopen pronken..?
Zoals ik al zei dat enige dat ik aan wou geven!!! Dat ook ik als slank meisje te zwaar kan zijn voor een pony! Dat mensen dus niet altijd gelijk moeten denken als er zoiets gezegd wordt, ow dus ik ben dik! Het kan op dat moment zijn dat je op het voor jou verkeerde type paard zit.

het topic gaat over ruiters met overgewicht,en daar bedoelen ze niet iemand van 56kg maar echt zwaar gewichten.
en ik loop nergens mee te koop Haha! ik vind mezelf normaal voor iemand van mijn lengte en leeftijd Haha!

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:26

Wat een gelul zeg tegenwoordig. Als je maar een paard zoekt dat bij je past, kan iedereen rijden. Zware mensen moeten ook een sterk paard uitzoeken, dan is er niets aan de hand. Hoe deden de ridders het vroeger anders met hun zware harnas? die gingen op een trekpaard zitten en die had geen moeite met het gewicht! Dus ben je zwaarder dan de gemiddelde mens: neem een paard dat sterker is dan het gemiddelde paard en er is niets aan de hand. Hooguit kan je rekening houden met je rijtijd, iets verkorten. Het paard geeft het echt zelf wel aan! Manages moeten ook zo kijken en misschien een wat zwaarder en sterker paard aanschaffen voor de zware medemens!

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:27

Gelukkig mirgino!
Ja maar telkens als er hier gezegd wordt dat iemand te zwaar voor een paard kan zijn, wordt er gelijk gezegd dat dikke mensen ook recht hebben om te mogen rijden. En hoe erg het is om dik te zijn enzovoorts.
Wat ik dus aan wou geven dat mensen zich niet altijd gelijk in een hoek gedreven moeten voelen.
Ruiters met overgewicht kunnen ook fanatiek rijden alleen moeten ze MEER rekening houden met het paard waar ze op stappen.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:27

russel schreef:
Ach het is maar hoe je het wilt zien, Roosie heeft dan nog de meest reeele kijk op alles. Ze is fors, kiest een fors paard uit en maakt hierdoor een mooie combi, tevens komt ze er nog voor uit en zit er dus niet mee. Je boos maken heeft geen zin, kijk je zelf er op aan, vraag je af of je er wat aan kan doen, wat het je er voor over om er wat aan te doen en als je dat niet kunt, moet je ook niet boos of beledigd worden. Kijk naar de paarden, daar gaat het om, maar om dan mensen er op aan te kijken dat ze er een mening over durven te hebben.

Ik ben zo iemand die geen medelijden met mensen heeft die niet aan gewichtscontrole kunnen doen, omdat ze het zo een onzin vinden. Mag je vinden, maar als er een mening wordt gegeven dat je te zwaar voor bepaalde paarden kunt zijn, moet je er ook niet boos om worden. Heeft niks met belediging te maken. Iemand die een uur in de wind stinkt vanwege roken, vind ik vies en als er een discussie komt, zeg ik het ook. Ik heb zelf jarenlang gerookt, maar als ik het idee had dat mijn kleding stonk, ik uit mijn mond stonk, vond ik dat vrezelijk, als niemand dat zou zeggen, nog erger, beledigd erover nee. Laatst zei mijn moeder, nou moet je ophouden, je wordt te dik, dit is niet mooi meer. Ik wist het, houdt van snoepen, maar ben er 5 kg kwijt, knap? Nee hoor, beledigd? Nee hoor. Gelukkig werd het mij gezegd, wat een ander ziet is anders dan wat ik zie.

maar ,dat word dan door je eigen moeder gezegd Haha!
wat als een vreemde dat tegen jou zegt?
zeg je dan ook ; Goh bedankt dat je dat zegt,nu ga ik gelijk maar lijnen dank je wel hoor *LOL*
of heb je dan ook ; mens waar bemoei jij je mee Boos!

van een eigen iemand kan je dat wel hebben,maar vaak als een vreemde het zegt ,ligt dat toch gevoeliger! Clown

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 12:28

AikePeer schreef:
Gelukkig mirgino!
Ja maar telkens als er hier gezegd wordt dat iemand te zwaar voor een paard kan zijn, wordt er gelijk gezegd dat dikke mensen ook recht hebben om te mogen rijden. En hoe erg het is om dik te zijn enzovoorts.
Wat ik dus aan wou geven dat mensen zich niet altijd gelijk in een hoek gedreven moeten voelen.
Ruiters met overgewicht kunnen ook fanatiek rijden alleen moeten ze MEER rekening houden met het paard waar ze op stappen.

Haha! ik ben het nu helemaal met je eens Haha!

Whatulike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:30

Hey spekkie, euh bedoel snackie, waar maak je je nou druk om zeg laat me niet lachen. zeg toch weeg 130 kilo en rij op een shetlander! lekker belangrijk! Denk ff na waaaaar jeje druk om maakt, moet iedereen toch lekker zelf weten

en roos: Ga zo door! gewoon er voor uit komen dat je volslank bent en is toch perfect zo met Toos?! Al die mongolen hier op dat bokt! haha lach me een bult hier vandaar mijn eerdere berichtje!!!

Whatulike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:40

He achterlijke aike peer! Jij snapt er ook helemaal niks van he?! Het is maar goed dat jij je met administratie bezig houdt en niet met mensen!!! Je domme conclusie dat ik zelf twijfel over de combinatie met mijn paard! Dit is absoluut niet t geval, maar ALS ik overgewicht zou hebben, zou ik hier net als roos keihard scheit aan hebben en er voor uit komen! Dommerik dat is wat je bent!
Denken dat je iemands gedachte weet na een berichtje op bokt!