DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille1970

Re: DVD met discussie over LDR uitgebracht door Ulhrike Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 21:27

Weet je, we mogen wel allemaal oordelen over de toppers, over sportpaarden en over anderen. Maar als er wordt gevraagd om ervaring, dan is alles niet relevant.

Ga dan manege-pony's vergelijken. Ook daar zie je enorm veel verschil. Als je dat verschil kunt herkennen, kom dan nog eens terug voor een topic over sport.

Ja ik heb gewerkt met heel veel verschillende topsportpaarden die internationaal lopen/liepen... en dat zijn geen geintimideerde slaafs geslagen dooie doenders die ongelukkig zijn... maar ja, dat gelooft niemand want dat kan simpelweg niet, kijk maar naar die foto van LVL......... zo zielig... zo keihard en zo vreselijk dierenbeulerij, en dat is geen momentopname hoor, zo liep ie drie kwartier lang, alvorens de baan in te gaan en alle handen op elkaar te krijgen, want als ie daar dan ineens omslaat naar happy athlete kan het allemaal wel.......

Kom op, get real. Het zijn levende wezens. Ik heb een paard gereden dat klaar gemaakt was door een duitse icoon die hier als beste ruiter genoemd is en geloof me nou maar: niet alles is wat het lijkt...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 21:29

dabedoelik Haha! Haha!

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 21:37

En dat bedoel ik ook . Die paarden worden echt goed behandelt en ze weten niet beter . Als ik daar de paarden uit moest mesten moest ik ervoor zorgen dat het zaagsel wit bleef !!! En daar lagen niet twee pakken zaagsel in de box(5x6mtr) maar wel een stuk of 6 pakken. Ja ze mochten niet los in de wei lopen maar wel aan de hand grazen (kon ik mooi ondertussen naar de les kijken). En op deze stal heb ik absoluut geen slechte handelingen gezien t.o.v. het paard . Nee ,wel op nederlandse landelijke stallen.

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 21:38

Er zijn mensen die in 5 jaar meer leren, dan de club die 20 jaar of langer meedraait. Het aantal dienstjaren is geen garantie. Rijden omdat het handel is, omdat er brood op de plank moet komen door rijden, is anders. Rijden om ego, maakt rijden heel anders. Als je moet doen, wat anderen doen, om erbij te kunnen horen, maakt het rijden anders. (Dat zie je ook op scholen, een spijkerbroek van het verkeerde merk om je kont en je valt buiten de groep). Meeroeien met de stroom is gewoon het gemakkelijkste.
Laatst bijgewerkt door Goofy44 op 14-08-06 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 21:42

Tja, en juist daar ligt de kunst om niet bedrijfsblind of idolaat te zijn, je eigen identiteit te behouden, geliefd te zijn om wie je bent en niet om wat je laat zien, maar om je kunde zonder met de meute mee te lopen.

En zo zie je ook, dat je op elke stal iets kan leren, opslaan en dan combineren. Niet één stijl adoreren, alles heeft zijn goede dingen, en alles zijn minder-goede. Haal de goede dingen eruit en leer, kijk, luister en leer nog maar.

Vergruisen of adoreren is te makkelijk en te gewoon. Jezelf blijven en leren, dat is het motto...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 21:48

De enige stroming waar ik het helemaal mee eens ben is de Kim stroming Haha! Haha!

maar door veel te kijken, luisteren, observeren en analyseren leer ik wel elke dag bij......... kan vandaag van een 14 jarige pennie zijn en morgen van een Gp ruiter al dan niet LDR toepassend........... elke dag leer ik weer, van iedereen......... Ik heb het geluk gehad hele beste leermeesters gehad te hebben, en als het niet aan mijn gebrek aan talent gelegen had dan had ik ook nog wel ergens gekomen.........want aan mijn begeleiding heeft het nooit gelegen.

overal, op elke stal heb ik wel wat geleerd..... ook al was het alleen maar hoe het niet moest.......

tis allemaal niet zo moeilijk, maar je moet je er wel in gaan verdiepen, en dan niet alleen door een geschreven woord

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 22:37

QQQQ schreef:
En ik ben weer ik Haha!
Kafue schreef:
Natuurlijk is het met de neus op de boeg rijden niet echt goed, aan de andere zijde kan ik bijna niet geloven dat een anky persoon die toch heel veel gewonnnen heeft met salinero bewust haar paard zo traint opdat hij kans op blessures krijgt en derhalve nooit meer iets kan winnen en dat alleen voor die paar euros die ze op wedstrijd wint. Dan kan ze beter voor een paar miljoen sallie verkopen heeft ze meer rendement.
En daar komt die vreemde dubbele bril eens duidelijk naar voren...

Aan de ene kant vind je het extreem LDR rijden echt niet goed, maar als Anky het doet, dan zal het wel in orde zijn, want die heeft al zoveel gewonnen.

DAT is pas slap gelul.

Leuk ook dat je Ulrike zo aanvalt, terwijl je niet eens weet op welk niveau zij oefeningen heeft gereden. Klaus Balkenhol heeft alle oefeningen ook op wedstrijden gereden en traint nu nog, en deze man deelt de visie van Ulrike. En zo zijn er meer, maar dat heeft voor jou zeker geen waarde meer, want ja Ulrike rijdt toch niet internationaal GP?

Wake up. Het zijn niet enkel Theresa en Ulrike die deze meningen hebben. Er zullen echter niet veel van de huidige top bereid zijn om zich hier, zoals Balkenhol, vierkant achter te scharen, want vele juryleden kijken bijv ook op naar de Anky's. Helaas is een jurysport erg politiek getint (zie ook de Hoefslag "Dressuur Lifestyle", bewaarnummer 2).

Natuurlijk is dressuur een politiek spel, waar mensen jureren zijn persoonlijke voorkeuren.

MAAR ik kan me niet indenken dat als het zo heel erg gevaarlijk is en slecht waarom zij dan zo rijd dat paard is miljoenen waard, dan kan ze hem beter verkopen nu die nog tussen aanhalingstekens gezond is.
Verder is zo extreem wel slecht denk ik, het lijkt mij slecht maar als zij altijd zo rijd en het altijd slecht is dan zou dat paard toch al enorm ziek moeten zijn.

Klaus Balkenhol oke die heeft een verdomd goede visie maar nogmaals neit ieder paard kan zo gereden worden en hij had niet zon paard. Wel een hele goede en hij is echt een goed ruiter maar hij had niet het ype paard dat anky rijd, kijk maar na allemaal rijd ze het zelfde type terwijl die van klaus veel zwaarder gebouwd waren.

En blijf erbij als de schoorsteen moet blijven roken bij van grunsven en als het hyperflexion wat zij doet enorm slecht is dan had ze sallie voor veel geld verkocht ik bedoel dan is de kans op blijvende invaliditeit en dus onbruikbaarheid toch nu al veel te groot.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 22:57

Het is ook niet alles goud wat er blinkt.
Ik heb een heel winterseizoen de finse olympiade springruiter mogen zien trainen bij ons op stal. Joh 8 paarden twee grooms een ruiter. Maar niet erg onder de insruk hoor, die kregen regelmatig een veeg uit de pan van de staleogenaresse over de verzorging. Maar het rijden altijd met slof altijd neus tussen de voorbenen, 20 minuten en dan weer een nieuwe die hadden het niet geweldig. Het is dus niet altijd prachtig mooi.

En zo is dat te rijden ook niet mooi. Geweldige uitspraak dus dat Tevreden het enige goede is war TE voor staat.
En zo is het ook. Ik wil me neit spiegelen aan anky en daarom wil ik ook niet zo rijden. Tem eerste ben ik niet zo goed, mijn paard is niet zon topper en ten tweede ben ik daar psychisch niet toe in staat, ik wil nl graag leuk ontspannen rijden en niet onder die druk en stress.
Wat ik echter wel vind is dat je haar naar zoveel sucses daar toch niet vanaf kan brengen die blijft heus zo trainen.
Ik was ook niet blij toen ik in Haagen haar zo zag rijden met Painted Black maar oke wat wil je eraan doen er naar toe rennen en dr van het paard sleuren.
Ik kan alleen maar goed voor mijn eigen dieren zorgen en bij beste geweten ze rijden trainen en dergelijke.

Inderdaad luister naar je gevoel. je gevoel leid je de weg.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 23:14

Hmm, ik verbaas me erover dat niemand zich af schijnt te vragen hoe het komt dat de gevoelige paarden zich zo apart schijnen te gedragen in het gezelschap, in de hand, van een mens ?
Juist de paarden die evenwichtig zijn, zijn paarden die respect kunnen geven en dat ook doen. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar ieder paard dient net zo zacht aan de hand te zijn als in de hand, onder het zadel.
Dat is klaarblijkelijk niet zo, ergens verbaast het me niet eens.

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 23:34

Mijn eigen GP paard is sensibel. Maakt zich gauw druk. Gisteren nog, rukte hij zich los om maar die wei in te kunnen rennen en gaf er nog een brul op na ook.

Maar toch respecteert hij me, en het is een evenwichtig paard. Het is alleen een deugniet met karakter en heeft een klein hartje.

Maar dat maakt hem dan ook mijn zielemaatje, want we lijken eigenlijk oh zo op elkaar Haha!

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 23:50

Weet je, dan ga je s'avonds hooi geven en denk je aan alle dingen die hier gezegd zijn he. Paarden die op welke manier dan ook ingezet worden. Als je het hooi in de ruifjes doet en het gekrunsj begint dan denk je toch ook wel bij jezelf, "he makkertje, jou wil ik geen pijn doen. Jou wil ik gezond houden en samen fijn plezier hebben in de dingen die we samen doen. Weet je wat, ik doe jou geen pijn en dan doe jij dat bij mij ook niet".

Is dat nou echt een andere instelling dn anderen, neah, vast niet. Maar toch vraag ik me af hoe er wordt gekeken naar een paard. Onderwerping, volledig, ja het staat in het boekje *dressuurboekje, dat stukje wat niet zo veel mensen meer echt lezen of in elk geval toepassen. Begint dat in de stal, is het spelen of vechten?
Ik noem mijn ding Paardentango, omdat rijden voelt als het dansen van de tango. Meegaan in je heupen, je laten geleiden en het paard verzoeken iets te doen wat je vraagt. Verrast en blij zijn als het gebeurt. Samen plezier maken en puzzelen hoe je iets voor elkaar krijgt. Weet je, als je vrienden bent kom je tot een constructieve samenwerking. Vijanden blijven strijden, en het leidt tot niets dat strijden. Die vriendschap wel, en die voelt best fijn.

Goed, licht uit, PC uit en morgen met een kop Koffie (of thee)! weer eens kijken of er wat staat, en van wie.
Oorlog of vrede Ach gut Hamer Blauw oog Schijnheilig

Zij zijn groot en ik is klein! Vriendjes zijn?

Dromen
Laatst bijgewerkt door Paardentango op 14-08-06 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 23:57

Maar Paardentango, waarom zouden andere mensen die wel LDR in de training gebruiken een andere instelling hebben?

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-06 23:57

Dat IS toch een mooi moment, Paardentango? 's avonds, als je de stal binnenkomt en een wave van welkomsthinnikjes je tegemoet komt. En ze na het uitdelen van het hooi lekker staan te knabbelen...

Als echte paardenliefhebber, voor welke methode je ook staat, moet dat gewoon genieten zijn. En dat staat even los van de arbeid die ze overdag gedaan hebben Knipoog

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 00:02

Denk echt dat er een overeenkomst in is.

Respect ofzo, ik heb hier een hengst en een merrie samen staan, in een paddock en een loopstal met twee uitgangen. Het gaat zo goed, en ze doen beide in het werk zo enorm hun best.
Waarom zou ik paarden dwingen, als ik het ze ook kan vragen, op een andere basis en met meer tijd en geduld, maar daarna heb je zoveel moois.

Waarom die haast, die prestatie die telt, de onderwerping, terwijl het zulke meewerkende dieren zijn in wezen. Ze willen helemaal geen ruzie. Maar ja, vele gaan er blijkbaar toch op een andere manier mee om.

Discutabel, hyperflection oftewel LDR

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 00:06

Zoveel haast zit er niet bij hoor. Ik ben een dik jaar bezig geweest met mijn huidige paard om er weer een beetje flexibiliteit in te krijgen, alvorens hem te gaan starten bij het ZZGP.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 00:13

Paardentango. Trainingsmethode heeft in mijn ogen niets met haast te maken om een paard wedstrijdklaar te krijgen. Jij noemde ook wat anders dat je dwang nodig hebt om iets voor elkaar te krijgen wat jij dus schijnbaar niet doet.

Maar dan de vraag. Komt een paard tot de grand prix internationaal als je alleen netjes blijft vragen tot je een ons weegt? Zie je in de humane topsport ook sporters die met hun vingers in hun neus zonder enige dwang topprestaties leveren? Paarden op het allerhoogste niveau zullen heus wel eens momenten hebben dat het niet helemaal leuk is. De kunst is om dat niet leuke ook te belonen met wel leuke dingen. De kunst is om dat niet leuke uiteindelijk in je training leuk te laten zijn door je paard zo te trainen dat het moeilijk straks makkelijk gaat. En misschien moet daar wel eens wat dwang bij, waarom niet? Want de simpele oefeningen als wijken is toch dwangmatig opzij gaan van een been van de ruiter?
Een paard welke alleen onder extreme dwang wordt gereden zal nooit het allerhoogste niveau bereiken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 00:14

Paint it Black is juist één van de weinige goedgekeurde hengsten die het tot GP-niveau gebracht heeft. De meeste zijn voor die tijd al afgebrand doordat ze te jong teveel moeten, terwijl PIB juist de tijd heeft gekregen. Als er één topruiter is, die een groot voorstander is van een paard de tijd geven om zich te ontwikkelen, dan is het Anky wel. LDR heeft weinig te maken met een paard snel klaarstomen, dat gebeurt met elke trainingsmethode.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 00:19

Misschien ben ik niet helemaal duidelijk, maar dwang op zich is helemaal niet zo verkeerd, ik bedoel de onredelijkheid en misschien wel faalangst van vele ruiters dat ze het niet op tijd halen, dat begerde nivo.
Ik weet niet hoe jij wijkt, maar zo heeft iemand me dat wel eens wijs willen maken, maar nu heb ik de kans gehad in mijn leven om op goede paarden dit te mogen ervaren. De grootste les was dat de paarden het voor niks beter doen dan met welke dwang ook.
Als een vriendschap als basis voor samenwerking te veel gevraagd is en het gezien wordt als wachten tot je een ons weegt, tjah, dan is er weinig gespreksstof over denk ik.

Laten we wel zijn, de topic gat over de beelden van de DVD, of de downloads, er zijn er genoeg.

Respect voor Ulrike haar moed, ze durft het aan om haar hoofd boven het maaiveld te steken, en toch pareert ze de klappen.
Niet met de stroom mee, o, nee zij niet. Chapeau.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 08:09

Paardentango schreef:
Weet je, dan ga je s'avonds hooi geven en denk je aan alle dingen die hier gezegd zijn he. Paarden die op welke manier dan ook ingezet worden. Als je het hooi in de ruifjes doet en het gekrunsj begint dan denk je toch ook wel bij jezelf, "he makkertje, jou wil ik geen pijn doen. Jou wil ik gezond houden en samen fijn plezier hebben in de dingen die we samen doen. Weet je wat, ik doe jou geen pijn en dan doe jij dat bij mij ook niet".
Dromen

hihi paardje lief Haha! Haha! ik kan je alleen vertellen dat dit niet in de praktijk werk........ helaas, anders liep ik de hele dag snoeppies uit te delen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 08:16

ik voor een heb geen respect voor Ulrieke, ik vind dat ze haar brood verdient door over de rug van een steengoede amazone ongefundeerd modder de wereld in te strooien. Ik heb meer respect voor Anky omdat ze haar maar gewoon laat gooien (sjef is teveel mannetjesputter om dit toe te laten, maar Anky, haar hoor je er niet over)

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 08:22

Mireille1970 schreef:
Het gaat erom dat netjes gereden LDR en netjes gereden klassiek beiden goed zijn, en extreem kin op de borst getrokken LDR en extreem strak bovenin vastgehouden klassiek zijn beiden even slecht. En bieden beiden ook evenveel kans op blessures of andere ellende.
Waarom wordt het dan door de pro-LDR-fractie niet als slecht gezien als een Anky met de kin op de borst rondrijdt? Alleen omdat dit niet getrokken zou zijn? Die houding is even nadelig voor het paard, of ie d'r nou heen getrokken wordt, of dat ie geleerd heeft daarheen te gaan zonder veel teugeldruk
Mireille1970 schreef:
Ik zeg niet dat ik tegen ben. Maar misschien ook te reeel om liefdesblind te zijn. Je kind kun je van houden, alle liefde geven en ja je zal het toch af en toe tot de orde moeten roepen of even strak moeten houden, wil je dat er iets van terecht komt...
Is het echt zo dat die extremen waarover we het nu lijken te hebben dan uren aan één stuk worden gepraktiseerd? Op het losrijterrein zie je ze niet veel langer dan 10 minuten aan één stuk iets doen, dan wordt er weer gestapt... thuis ook in verlichte zit een keer de bak door, lekker laten bokken en razen en zorgen dat je boven blijft. Blijdschap boven alles? Ja ik denk het wel, en dat is in mijn ogen niet weg te slaan door een andere rijtechniek te hanteren dan een ander.
Dus nu is "kort extreem instellen" gedegradeerd van enkele seconden, via enkele minuten naar "niet veel langer dan 10 min"!??
10 min is héél lang, zeker voor zo'n extreme houding! Jij kan nieteens 10 min je arm horizontaal opzij omhoog houden zonder ondersteuning! 10 min in diepe LDR is echt véél te lang!
horseyfries schreef:
Hoeveel ziet een paard? Hoever reikt zijn blikveld? Ziet hij net zoals ons?
Dat is allemaal al een paar keer aan bod gekomen, met illustraties.
horseyfries schreef:
Het gekke is dat als LDR werkelijk zo slecht was dan moest dit topic nu toch stikken van de mensen die het uitgeprobeerd hadden en hun paard helemaal naar de ... hadden gereden of nu een geblesseerd paard hebben?
Nee, alle tegenstanders zijn mensen die zelf LDR nog nooit ervaren hebben maar er bij voorbaat al tegen zijn.
Alle voorstanders die het wel ervaren hebben en er positief over zijn worden eventjes als Anky-fan afgeschilderd want zij kunnen nooit een eigen mening hebben gevormd over iets wat ze zelf ervaren hebben??
Blijf ik toch een rare manier van redeneren vinden, net zoals zeggen bij een paard van Anky wat geblesseerd is dat het door LDR rijden komt zonder daar ook maar enig bewijs voor te hebben.
Zo gek is het niet, want LDR rijden geeft de ruiter namelijk een aantal belangrijke voordelen. Daarnaast zijn niet veel mensen er happig op om te melden dat ze een paard verkl..t hebben - zeker niet op bokt!
Mireille1970 schreef:
QQQQ schreef:
Ik heb vaak genoeg het argument gehoord dat alle toppers momenteel LDR rijden, dus dan zal 't argument toch wel zijn dat 't beter is, niet dan?
Niet als argument. Niet als reden.
ZEKER wel als argument. Iets van: "Als Anky er zo goed mee scoort, zal het niet zo slecht zijn" en "Anky is pas gaan scoren toen ze LDR ging toepassen" en meer van dat soort argumenten. Wedstrijdresultaten als "overtuigend" argument....
Mireille1970 schreef:
Men gelooft niet in de kunde. De goeden zullen altijd onder de slechten lijden... in de hele maatschappij.
Ach wat een sielugh verhaaltje... Ach gut
KiWiKo schreef:
een ding is onbetwist, en dat is dat het blikveld ontzettend verkleind wordt door een paard heel rond te rijden.
Mireille1970 schreef:
Maar ze worden er niet blind van...
Duh!? Dus pas dan wordt het de moeite van nadenken waard voor jou?? Van electrische sporen worden ze ook niet blind hoor Pling (dus daar heb jij ook geen moeite mee?)
KiWiKo schreef:
nee tuurlijk niet Haha! Haha! alleen hebben ze even geen zicht op de wijde wereld Haha! Haha! kan je nagaan hoe ze dan hun ruiter vertrouwen!!! want die sukkels lopen wel gewoon hun dingetje te doen zoals gevraagd van de ruiter
Ze zullen wel moeten, net zoals jij zal moeten vertrouwen op je begeleider als jij geblinddoekt wordt en een weg moet oversteken of zo. Dat is nou net de mate van overgave waar velen problemen mee hebben. Een paard is afhankelijk van z'n benen, als ie niet eens kan zien waar ie loopt...
horseyfries schreef:
Weet je zeker dat een paard niet meer naar voren kan kijken? Gezien zijn bijna 360 ° blikveld lijkt me dat sterk. En wat heeft dat wit van het oog ermee te maken? Ik heb een paard hier op stal staan wat dat heeft. Kan hij moeilijk zien in zijn stal volgens jou?
Ook jij kan niet overal in je blikveld goed (= scherp) zien. Probeer maar eens...
Kafue schreef:
Natuurlijk is dressuur een politiek spel, waar mensen jureren zijn persoonlijke voorkeuren.

MAAR ik kan me niet indenken dat als het zo heel erg gevaarlijk is en slecht waarom zij dan zo rijd dat paard is miljoenen waard, dan kan ze hem beter verkopen nu die nog tussen aanhalingstekens gezond is.
Verder is zo extreem wel slecht denk ik, het lijkt mij slecht maar als zij altijd zo rijd en het altijd slecht is dan zou dat paard toch al enorm ziek moeten zijn.

Klaus Balkenhol oke die heeft een verdomd goede visie maar nogmaals neit ieder paard kan zo gereden worden en hij had niet zon paard. Wel een hele goede en hij is echt een goed ruiter maar hij had niet het ype paard dat anky rijd, kijk maar na allemaal rijd ze het zelfde type terwijl die van klaus veel zwaarder gebouwd waren.

En blijf erbij als de schoorsteen moet blijven roken bij van grunsven en als het hyperflexion wat zij doet enorm slecht is dan had ze sallie voor veel geld verkocht ik bedoel dan is de kans op blijvende invaliditeit en dus onbruikbaarheid toch nu al veel te groot.
Ik denk dat Anky werkelijk gelooft dat ze haar paard geen kwaad doet. Daarnaast, kan Sallie het misschien, als een van zeer weinigen, zonder een dusdanige schade dat het opvalt hebben. Dat maakt het nog niet prima in orde.
Klaus heeft wel met meer paarden ervaring en heus ook wel met paarden die "wel geschikt" zouden zijn geweest.
KiWiKo schreef:
ik voor een heb geen respect voor Ulrieke, ik vind dat ze haar brood verdient door over de rug van een steengoede amazone ongefundeerd modder de wereld in te strooien. Ik heb meer respect voor Anky omdat ze haar maar gewoon laat gooien (sjef is teveel mannetjesputter om dit toe te laten, maar Anky, haar hoor je er niet over)
Ik weet niet waar je jouw "wetenschap" vandaan haalt, dat Ulrike daar haar geld mee verdient. Dat verdient ze als psychologe en daarnaast ook nog iets met zitles en rijles, maar dat is niet de bulk. Dus nee, aan LDR verdient ze het niet!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 08:23

@ Paardentango, kijk eens in de link van Tyrza haar onderschrift....... de oudste is 6 en wordt nu in de L uitgebracht..... Tyrza rijd zelf GP. Dus alleen al het voorbeeld van Tyrza veegt jouw mening over haast, dwang en geen respect hebben voor in een veeg van tafel.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 08:24

Paardentango schreef:
Misschien ben ik niet helemaal duidelijk, maar dwang op zich is helemaal niet zo verkeerd, ik bedoel de onredelijkheid en misschien wel faalangst van vele ruiters dat ze het niet op tijd halen, dat begerde nivo.
Ik weet niet hoe jij wijkt, maar zo heeft iemand me dat wel eens wijs willen maken, maar nu heb ik de kans gehad in mijn leven om op goede paarden dit te mogen ervaren. De grootste les was dat de paarden het voor niks beter doen dan met welke dwang ook.
Als een vriendschap als basis voor samenwerking te veel gevraagd is en het gezien wordt als wachten tot je een ons weegt, tjah, dan is er weinig gespreksstof over denk ik.

Laten we wel zijn, de topic gat over de beelden van de DVD, of de downloads, er zijn er genoeg.

Respect voor Ulrike haar moed, ze durft het aan om haar hoofd boven het maaiveld te steken, en toch pareert ze de klappen.
Niet met de stroom mee, o, nee zij niet. Chapeau.

en toch voelt het voor mij als vegetarisch zijn maar dan alleen geen vlees van AH eten............. en de rest wel.

Want laten we wel zijn: LDR of klassiek, het heeft NIETS te maken met vriendschap/respect/lossigheid/blijheid/vrijheid/maatjes zijn van paard/ruiter.

Als Thiel zich daarin had durven verdiepen had ze dat geweten, en had ze best hard kunnen uithalen in de sport maar dan had deze TS het niet geplaatst...

Niets zo makkelijk om keihard ergens tegenaan te schoppen, het van de daken te schreeuwen, en medestanders te vinden. De mensheid is altijd gesplitst: de mensen die met de meute meegaan en de mensen die keihard tegen de orde aantrappen... de weg in het midden bewandelen, wou dat het daar wat drukker was...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 08:26

@ QQQQ Haha! dan had ze de CD gratis moeten verstrekken Haha! Haha!, ze lift mee op het succes van Anky

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 08:27

In reactie op QQQQ: ga daar nou niet heen. Ga nou alsjeblieft niet Klaus als voorbeeld stellen. Want als we kunde tegen kunde gaan zetten, dan kom je nu met een klassieke ruiter aanzetten, maar wel met ......... klaus... en meer kan ik niet zeggen.