Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
QQQQ schreef:En ik ben weer ikKafue schreef:En daar komt die vreemde dubbele bril eens duidelijk naar voren...Natuurlijk is het met de neus op de boeg rijden niet echt goed, aan de andere zijde kan ik bijna niet geloven dat een anky persoon die toch heel veel gewonnnen heeft met salinero bewust haar paard zo traint opdat hij kans op blessures krijgt en derhalve nooit meer iets kan winnen en dat alleen voor die paar euros die ze op wedstrijd wint. Dan kan ze beter voor een paar miljoen sallie verkopen heeft ze meer rendement.
Aan de ene kant vind je het extreem LDR rijden echt niet goed, maar als Anky het doet, dan zal het wel in orde zijn, want die heeft al zoveel gewonnen.
DAT is pas slap gelul.
Leuk ook dat je Ulrike zo aanvalt, terwijl je niet eens weet op welk niveau zij oefeningen heeft gereden. Klaus Balkenhol heeft alle oefeningen ook op wedstrijden gereden en traint nu nog, en deze man deelt de visie van Ulrike. En zo zijn er meer, maar dat heeft voor jou zeker geen waarde meer, want ja Ulrike rijdt toch niet internationaal GP?
Wake up. Het zijn niet enkel Theresa en Ulrike die deze meningen hebben. Er zullen echter niet veel van de huidige top bereid zijn om zich hier, zoals Balkenhol, vierkant achter te scharen, want vele juryleden kijken bijv ook op naar de Anky's. Helaas is een jurysport erg politiek getint (zie ook de Hoefslag "Dressuur Lifestyle", bewaarnummer 2).
Paardentango schreef:Weet je, dan ga je s'avonds hooi geven en denk je aan alle dingen die hier gezegd zijn he. Paarden die op welke manier dan ook ingezet worden. Als je het hooi in de ruifjes doet en het gekrunsj begint dan denk je toch ook wel bij jezelf, "he makkertje, jou wil ik geen pijn doen. Jou wil ik gezond houden en samen fijn plezier hebben in de dingen die we samen doen. Weet je wat, ik doe jou geen pijn en dan doe jij dat bij mij ook niet".
Mireille1970 schreef:Waarom wordt het dan door de pro-LDR-fractie niet als slecht gezien als een Anky met de kin op de borst rondrijdt? Alleen omdat dit niet getrokken zou zijn? Die houding is even nadelig voor het paard, of ie d'r nou heen getrokken wordt, of dat ie geleerd heeft daarheen te gaan zonder veel teugeldrukHet gaat erom dat netjes gereden LDR en netjes gereden klassiek beiden goed zijn, en extreem kin op de borst getrokken LDR en extreem strak bovenin vastgehouden klassiek zijn beiden even slecht. En bieden beiden ook evenveel kans op blessures of andere ellende.
Mireille1970 schreef:Dus nu is "kort extreem instellen" gedegradeerd van enkele seconden, via enkele minuten naar "niet veel langer dan 10 min"!??Ik zeg niet dat ik tegen ben. Maar misschien ook te reeel om liefdesblind te zijn. Je kind kun je van houden, alle liefde geven en ja je zal het toch af en toe tot de orde moeten roepen of even strak moeten houden, wil je dat er iets van terecht komt...
Is het echt zo dat die extremen waarover we het nu lijken te hebben dan uren aan één stuk worden gepraktiseerd? Op het losrijterrein zie je ze niet veel langer dan 10 minuten aan één stuk iets doen, dan wordt er weer gestapt... thuis ook in verlichte zit een keer de bak door, lekker laten bokken en razen en zorgen dat je boven blijft. Blijdschap boven alles? Ja ik denk het wel, en dat is in mijn ogen niet weg te slaan door een andere rijtechniek te hanteren dan een ander.
horseyfries schreef:Dat is allemaal al een paar keer aan bod gekomen, met illustraties.Hoeveel ziet een paard? Hoever reikt zijn blikveld? Ziet hij net zoals ons?
horseyfries schreef:Zo gek is het niet, want LDR rijden geeft de ruiter namelijk een aantal belangrijke voordelen. Daarnaast zijn niet veel mensen er happig op om te melden dat ze een paard verkl..t hebben - zeker niet op bokt!Het gekke is dat als LDR werkelijk zo slecht was dan moest dit topic nu toch stikken van de mensen die het uitgeprobeerd hadden en hun paard helemaal naar de ... hadden gereden of nu een geblesseerd paard hebben?
Nee, alle tegenstanders zijn mensen die zelf LDR nog nooit ervaren hebben maar er bij voorbaat al tegen zijn.
Alle voorstanders die het wel ervaren hebben en er positief over zijn worden eventjes als Anky-fan afgeschilderd want zij kunnen nooit een eigen mening hebben gevormd over iets wat ze zelf ervaren hebben??
Blijf ik toch een rare manier van redeneren vinden, net zoals zeggen bij een paard van Anky wat geblesseerd is dat het door LDR rijden komt zonder daar ook maar enig bewijs voor te hebben.
Mireille1970 schreef:ZEKER wel als argument. Iets van: "Als Anky er zo goed mee scoort, zal het niet zo slecht zijn" en "Anky is pas gaan scoren toen ze LDR ging toepassen" en meer van dat soort argumenten. Wedstrijdresultaten als "overtuigend" argument....QQQQ schreef:Niet als argument. Niet als reden.Ik heb vaak genoeg het argument gehoord dat alle toppers momenteel LDR rijden, dus dan zal 't argument toch wel zijn dat 't beter is, niet dan?
Mireille1970 schreef:Ach wat een sielugh verhaaltje...Men gelooft niet in de kunde. De goeden zullen altijd onder de slechten lijden... in de hele maatschappij.
KiWiKo schreef:een ding is onbetwist, en dat is dat het blikveld ontzettend verkleind wordt door een paard heel rond te rijden.
Mireille1970 schreef:Duh!? Dus pas dan wordt het de moeite van nadenken waard voor jou?? Van electrische sporen worden ze ook niet blind hoorMaar ze worden er niet blind van...
KiWiKo schreef:Ze zullen wel moeten, net zoals jij zal moeten vertrouwen op je begeleider als jij geblinddoekt wordt en een weg moet oversteken of zo. Dat is nou net de mate van overgave waar velen problemen mee hebben. Een paard is afhankelijk van z'n benen, als ie niet eens kan zien waar ie loopt...nee tuurlijk niet![]()
alleen hebben ze even geen zicht op de wijde wereld
![]()
kan je nagaan hoe ze dan hun ruiter vertrouwen!!! want die sukkels lopen wel gewoon hun dingetje te doen zoals gevraagd van de ruiter
horseyfries schreef:Ook jij kan niet overal in je blikveld goed (= scherp) zien. Probeer maar eens...Weet je zeker dat een paard niet meer naar voren kan kijken? Gezien zijn bijna 360 ° blikveld lijkt me dat sterk. En wat heeft dat wit van het oog ermee te maken? Ik heb een paard hier op stal staan wat dat heeft. Kan hij moeilijk zien in zijn stal volgens jou?
Kafue schreef:Ik denk dat Anky werkelijk gelooft dat ze haar paard geen kwaad doet. Daarnaast, kan Sallie het misschien, als een van zeer weinigen, zonder een dusdanige schade dat het opvalt hebben. Dat maakt het nog niet prima in orde.Natuurlijk is dressuur een politiek spel, waar mensen jureren zijn persoonlijke voorkeuren.
MAAR ik kan me niet indenken dat als het zo heel erg gevaarlijk is en slecht waarom zij dan zo rijd dat paard is miljoenen waard, dan kan ze hem beter verkopen nu die nog tussen aanhalingstekens gezond is.
Verder is zo extreem wel slecht denk ik, het lijkt mij slecht maar als zij altijd zo rijd en het altijd slecht is dan zou dat paard toch al enorm ziek moeten zijn.
Klaus Balkenhol oke die heeft een verdomd goede visie maar nogmaals neit ieder paard kan zo gereden worden en hij had niet zon paard. Wel een hele goede en hij is echt een goed ruiter maar hij had niet het ype paard dat anky rijd, kijk maar na allemaal rijd ze het zelfde type terwijl die van klaus veel zwaarder gebouwd waren.
En blijf erbij als de schoorsteen moet blijven roken bij van grunsven en als het hyperflexion wat zij doet enorm slecht is dan had ze sallie voor veel geld verkocht ik bedoel dan is de kans op blijvende invaliditeit en dus onbruikbaarheid toch nu al veel te groot.
KiWiKo schreef:Ik weet niet waar je jouw "wetenschap" vandaan haalt, dat Ulrike daar haar geld mee verdient. Dat verdient ze als psychologe en daarnaast ook nog iets met zitles en rijles, maar dat is niet de bulk. Dus nee, aan LDR verdient ze het niet!ik voor een heb geen respect voor Ulrieke, ik vind dat ze haar brood verdient door over de rug van een steengoede amazone ongefundeerd modder de wereld in te strooien. Ik heb meer respect voor Anky omdat ze haar maar gewoon laat gooien (sjef is teveel mannetjesputter om dit toe te laten, maar Anky, haar hoor je er niet over)
Paardentango schreef:Misschien ben ik niet helemaal duidelijk, maar dwang op zich is helemaal niet zo verkeerd, ik bedoel de onredelijkheid en misschien wel faalangst van vele ruiters dat ze het niet op tijd halen, dat begerde nivo.
Ik weet niet hoe jij wijkt, maar zo heeft iemand me dat wel eens wijs willen maken, maar nu heb ik de kans gehad in mijn leven om op goede paarden dit te mogen ervaren. De grootste les was dat de paarden het voor niks beter doen dan met welke dwang ook.
Als een vriendschap als basis voor samenwerking te veel gevraagd is en het gezien wordt als wachten tot je een ons weegt, tjah, dan is er weinig gespreksstof over denk ik.
Laten we wel zijn, de topic gat over de beelden van de DVD, of de downloads, er zijn er genoeg.
Respect voor Ulrike haar moed, ze durft het aan om haar hoofd boven het maaiveld te steken, en toch pareert ze de klappen.
Niet met de stroom mee, o, nee zij niet. Chapeau.