Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
[***] schreef:Ik heb hier meerdere keren iets over de "bittechnieken" voorbij zien komen, maar dan op zeer ingewikkelde Franse sites. Is er hier iemand die mij in gewoon Nederlands kan uitleggen wat het is, welk doel het dient en hoe je ze uitvoert?????
henshem schreef:Hier meldt zich een stille meelezer. Sinds een week probeer ik met mijn 14-jarige ruin vwnw te rijden met het neusje eruit. Ik reed nl vaak met de neus achter de loodlijn. Omdat mijn paard zich lichamelijk niet ontwikkelt zoals ik dat wil, deze overstap. Maar zo nu en dan wil ik de handdoek in de ring gooien. Mijn paard lijkt het nog niet helemaal eens te zijn met de nieuwe werkwijze. Let wel ik stap heel veel. Maar hij schrikt zo ongeveer om elke drie stappen om niets, probeert het tempo over te nemen, dan weer langzamer, dan weer harder en kliert dus dat het een lieve lust is. Ik probeer gewoon door te rijden en te belonen wat wel goed gaat maar kan hem soms wel achter het behang plakken.
Starbreeze schreef:Deed die van mij ook wel eens maar dan in stap, alsof ze even wegzakken? Nu is het weg.
Working trot gaat ons ook erg goed afzelfs stukjes wat hoger in kunnen stellen al. En het versnelligsknopje is ook weer gevonden! Toch voorzichtig een zweepje meegenomen en nu gaat het wel op een relaxte manier. Wat een machtig gevoel geeft het nu. Ik ben benieuwd wat het ons nog meer gaat brengen.