Totilas, is het niet te extreem?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:16

Bomba schreef:
horseyfries schreef:
Hoe heet het dan als jij het doet? Saai? Slaapverwekkend?

Goh worden we weer persoonlijk, as usual. :+

Waarschijnlijk zal jij het inderdaad saai en slaapverwekkend vinden, want die van mij zwaaien hun voorbenen niet tot aan de oren en het zijn ook geen Friezen, dus voor jou geen enkele reden om het leuk te vinden. :D

Grappig, ofwel is wat ze doet niet saai en slaapverwekkend, maar heet het anders, en dan was het dus niet persoonlijk, maar hiermee zeg jij dus eigenlijk dat ze wél saai en slaapverwekkend dressuur doet, want jij zegt dat ik persoonlijk wordt met deze open vraag?
Wat jij doet vroeg ik al helemaal niet, maar als je graag wilt vertellen wat jij doet dan mag dat best hoor! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:20

horseyfries schreef:
Ilzas schreef:
Ik zeg letterlijk dat ik vast ook medestanders zou hebben gehad op de (welke?) tribune. Daar zeg ik niet mee dat ik ergens live aanwezig was. Ik geloof gewoon niet dat jij en oog voor Totilas had en ook nog hebt kunnen zien dat IEDEREEN uit zijn dak ging van Totilas. Nergens zijn mensen uniform, zeker niet in de paardensport.

Je was er dus niet, dat is duidelijk. Ben je wel eens naar een voetbalwedstrijd geweest? Als er een doelpunt gescoord wordt, heb je het doelpunt gezien én je staat met de hele tribune te juichen. Totilas geeft hetzelfde effect: je kijkt intens en dan is er een ontlading van het hele publiek.

Wat is dit nu weer voor onzin? Niet iedereen gaat uit zijn dak van Totilas. Zullen we het een beetje reeel houden en niet doen alsof iedereen op elke willekeurige tribune hetzelfde denkt en vindt als jij? Ik het Toto ook live gezien en ik ging er niet voor uit mijn dak, sorry :).

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:48

Lovely schreef:
Wat is dit nu weer voor onzin? Niet iedereen gaat uit zijn dak van Totilas. Zullen we het een beetje reeel houden en niet doen alsof iedereen op elke willekeurige tribune hetzelfde denkt en vindt als jij? Ik het Toto ook live gezien en ik ging er niet voor uit mijn dak, sorry :).

Ik heb het niet over elke willekeurige tribune maar over de wedstrijd waar ik was en waar ook één van de geplaatste foto's gemaakt is, in Rotterdam. Ook heb ik mensen gesproken die in Windsor waren en op de tv kunnen zien dat daar niet een klein gedeelte van het publiek enthousiast was, maar als het niet 100 % was dan toch wel 99,9 %.
Ik weet niet waar jij geweest bent, als jij in Rotterdam was, dan ben je me niet opgevallen als enige niet enthousiaste zittende tussen een verder staande ovatie gevend publiek, maar het zou kunnen hoor. Dat maakt hetgeen ik zeg niet ineens onzin, als jij de uitzondering op de regel bent.
Of wil jij ontkennen dat waar Totilas optreedt, het publiek overwegend laaiend enthousiast is? Wil wel wat videobeeldjes hier neerzetten?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:53

Bomba schreef:
Je had het tegen mij.... :+

En tegen Ilzas, die verder ging op dezelfde vraag. Maar beschouw het gerust ook als een antwoord op jou dan!
Blijft de vraag nog altijd staan, die is toch niet zo moeilijk lijkt me?
Bij mij is een show nog altijd iets waar mensen met plezier naar gaan kijken, in dit topic wordt het woord show
gebruikt alsof het een vies woord is of garant staat voor dierenmishandeling. Dus als je het absoluut not done vind
dat een paard zo goed is en alles er zo vanzelfsprekend uit laat zien dat het voor het publiek een lust is om naar te kijken ("een show")
wat moet het dan volgens jou (en Ilzas blijkbaar) dan wel zijn?

Bomba

Re: Totilas, is het niet te extreem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 19:05

Show is iets wat het publiek van deze tijd wil.
Dressuur is namelijk helemaal geen show. Het gaat om de harmonie tussen ruiter en paard, de graad van verzameling, de oefeningen die worden getoond, de buigzaamheid en lenigheid van het paard, een goede verbinding en een fijne en plezierige aanleuning (o.a.).

Tegenwoordig gaat het in dressuur wel om show. Des te meer actie in de benen, des te leuker. Applaus voor degene die z'n voorbenen het hoogst omhoog gooit. Des te mooier het paard, des te leuker. Waarom denk je dat Totilas zoveel fans heeft? Omdat het een showpaard is.

Dus ja, show is in deze context niet goed.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:15

Jij komt blijkbaar niet op dezelfde wedstrijden waar ik kom want de wedstrijden waar ik ben zijn mensen lovend over vloeiende overgangen, technisch supergoede piaffes met veel afdruk en daarom heeft Totilas veel fans.
Wees nu eens eerlijk: dacht je nu echt dat Totilas zoveel fans had als hij zijn voorbenen het hoogst omhoog gooide maar geen fatsoenlijke piaffe kon of een galoppirouette ter grootte van een 8 meter volte maakte? Je onderschat het dressuurpubliek.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-09 19:17

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 22:21

Deze zin vind ik errug op dit topic passen:

Schoonheid is een subjectief en daardoor aan discussie's onderhevig begrip dat hen die de rijkunst beoefenen vaak op een dwaalspoor brengt.

Bij het rijden echter, behoeft wat "mooi" is nog niet correct te zijn, maar hetgeen correct wordt gedaan, is wel altijd "mooi"

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 08:08

horseyfries schreef:
Ilzas schreef:
Nou dat is weer dezelfde drogreden als dat als je de muziek van Frans Bauer niet mooi vind, je het zelf beter moet kunnen. Ik zie geen reden om daar op in te gaan. Ik zit inmiddels zelf dik 25 jaar in de paarden en hoe en wat ik rij staat hier niet ter discussie.

Ik vraag helemaal niet naar je niveau en wat je rijdt, maar dat je zo defensief wordt van die aanname geeft wel te denken......
Ik vraag wat je dan wilt dat dressuur is. Je vind het blijkbaar heel negatief dat het show is, wat moet het dan zijn volgens jou? Saai? Droog?
Ik meende me nog een link naar een SHOW van Reiner Klimke te herinneren, dat is ook slecht dan?

Show is mijn wereld het circus, Appasionata en Goa.
Dressuur zou in mijn visie veel moeten zijn: rust, perfectie, ontstpanning.
Die "show" gaat iedereen op de banken, inderdaad, net als op een voetbalwedstrijd.
Bij dressuur zou iedereen juist heel ingetogen en onder de indruk moeten zitten genieten.

Zeg maar het verschil tussen een Bon Jovi concert en het Concertgebouw.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 08:09

Bomba schreef:
Je had het tegen mij.... :+

horseyfries schreef:
Hoe heet het dan als jij het doet? Saai? Slaapverwekkend?

Ja, dat ook nog eens. Ik had me ook helemaal niet moeten laten verleiden daar antwoord op te geven.
Laatst bijgewerkt door Ilzas op 18-11-09 08:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 08:14

modie schreef:

Schoonheid is een subjectief en daardoor aan discussie's onderhevig begrip dat hen die de rijkunst beoefenen vaak op een dwaalspoor brengt.

Bij het rijden echter, behoeft wat "mooi" is nog niet correct te zijn, maar hetgeen correct wordt gedaan, is wel altijd "mooi"

Ook helemaal mee eens en daarom heeft het ook wel degelijk zin om over die "correctheid" te spreken. En dan gaan we weer in op waarom we foto's en filmpjes er op zetten, heel simpel omdat je het echte zien hier niet kunt knippen en plakken.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 09:10

Moderatoropmerking:
Een aantal off-topic reacties zijn verwijderd. Dit topic kan gewoon op RT blijven staan. Bij deze het verzoek om gewoon on-topic en op een volwassen manier met elkaar te discussieren.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 09:18

pff deze discussie zal nooit stoppen zeker. Een paard van net 6 jaar ff gaan vergelijken met datzelfde paard enkele jaren later op het hoogste niveau??? 8)7

Het zou maar erg zijn als die nu de ring in zou verschijnen als toen hij 6 was e.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 15:34

vond hem toen losser dan nu eerlijk gezegd := Je zou toch zweren dat ze van training minder los moeten worden :=

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 16:08

Waar zijn er bewegende beelden te vinden van Totilas in Verden?

Ik heb hem daar zelf gezien en hoewel het toen een heel fijn en aansprekend paard was destijds heeft hij toch in relatief korte tijd een enorme groei doorgemaakt.
Grappig is dat Sisther daar toen al met Edward liep.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:09

pharagirlke schreef:
vond hem toen losser dan nu eerlijk gezegd := Je zou toch zweren dat ze van training minder los moeten worden :=

Besef je wat je zegt? }>

Hoe is het met onze villa?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:10

modie schreef:

Als iets dus door een heleboel mensen op een wedstrijd "mooi" wordt gevonden, dan kan dat dus ook heel goed zijn omdat dat zo "correct" wordt uitgevoerd. En ook DAT is show!

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:12

Hallo. Heb niet het hele topic gelezen,.... Sorry... Beetje erg veel.

Dus kom even binnenwandelen...

Heb ergens gelezen dat er bepaalde dingen niet natuurlijk en vloeiend zouden zijn... Kijk eens goed naar de uitgestrekte galop van Totilas in de proef en zoals ie dan weer teruggenomen wordt... Hulpen zijn echt nihil. Niet te filmen zoo goed.
Een paard wat niet los is kan niet zó bewegen en zulke kleine oefeningen op zulk hoog niveau neerzetten.
Hij wordt totaal niet in de weg gezeten door zijn ruiter. Hij oogt ontspannen, maar heeft toch actie in het achterbeen, snelheid. Fantastisch.
Volgens mij vroeg de TS wat vinden jullie ervan? Nou dit dus.

Nb. Evolutie. Dingen veranderen. Dressuur wordt vergeleken met een concert in een concertgebouw... Misschien is de sport over 20 jaar wel te vergelijken met een concert van Bon Jovi... Wie weet....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:49

Het kan ook zijn dat heel veel mensen het mooi vinden maar dat het niet correct is.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:16

Bolzak23 schreef:
Hallo. Heb niet het hele topic gelezen,.... Sorry... Beetje erg veel.

Dus kom even binnenwandelen...

Heb ergens gelezen dat er bepaalde dingen niet natuurlijk en vloeiend zouden zijn... Kijk eens goed naar de uitgestrekte galop van Totilas in de proef en zoals ie dan weer teruggenomen wordt... Hulpen zijn echt nihil. Niet te filmen zoo goed.
Een paard wat niet los is kan niet zó bewegen en zulke kleine oefeningen op zulk hoog niveau neerzetten.
Hij wordt totaal niet in de weg gezeten door zijn ruiter. Hij oogt ontspannen, maar heeft toch actie in het achterbeen, snelheid. Fantastisch.
Volgens mij vroeg de TS wat vinden jullie ervan? Nou dit dus.

Nb. Evolutie. Dingen veranderen. Dressuur wordt vergeleken met een concert in een concertgebouw... Misschien is de sport over 20 jaar wel te vergelijken met een concert van Bon Jovi... Wie weet....

Klassieke muziek bestaat al behoorlijk lang lijkt me! Is Bon Jovi over 100 jaar nog zo populair? Klassieke muziek wel. En zo gaat het ook met de dressuur.
Straks is een paard met een hoog gedragen staart, zoals een tuigpaard, nog veel mooier.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:28

En wat zou daar erg aan zijn? Is het zo moeilijk om te accepteren dat alles in de wereld veranderlijk is?

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:29

pharagirlke schreef:

Dat is dan toch echt jou gebrek!

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:31

ik neem aan dat ze bedoelt dat ie losser moet worden ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:32

Ze zou zweren dat als zij een paard traint een paard daar minder los van wordt? ;)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 20:33

word jouw paard dat niet dan? :Y)