Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Moll schreef:je moet beter kijken zoals je zelf al aan geeft, het dier word achterwaard gereden om de kanteling van de achterhand te bewerk stelligen waar door de correcte draagkracht voor de piaffe word aan genomen de ruiter neemt de zit aan en legt beide benen naar achter voor de piaffe, waar het dier dus correct opreageerd er worden een x aantal piaffe passen gereden alvoords het dier iets naar voren gereden word, dit dier weet de grond beginselen en de hulpen onder de man al.
mol..
nombrado schreef:Moll schreef:je moet beter kijken zoals je zelf al aan geeft, het dier word achterwaard gereden om de kanteling van de achterhand te bewerk stelligen waar door de correcte draagkracht voor de piaffe word aan genomen de ruiter neemt de zit aan en legt beide benen naar achter voor de piaffe, waar het dier dus correct opreageerd er worden een x aantal piaffe passen gereden alvoords het dier iets naar voren gereden word, dit dier weet de grond beginselen en de hulpen onder de man al.
mol..
wat je nu schrijft zag ik
ik heb alleen niet in de mond gekeken hoe oud het dier is
en hem aan de hand zien werken
daarom vroeg ik, was je erbij, toen ie aan de hand getraind werd?
Moll schreef:het is bijna een gegeven dat in de klassieke dressuur een paard piaffe word aan geleerd aan de hand alvoords er iemand op gaat zitten.
mol
timilon schreef:over het filmpje van stacy, wat meot daarop gezegd worden?
paard en ruiter zijn 1, paard loopt in z'n eigen houding, paard reageert fantastisch op de kleinste aanwijzingen...maar wat heft het met rechtgerichtheid en klassieke dressuur te maken, waar dit topic in eerste instantie voor bedoeld was?
.
timilon schreef:waarom gaat het nu over de stelling die al dan niet gevraagd(hoeft te) word(en)?het ging toch over rechtrichten?
zoals jij het nu beschrijft, heb ik het gevoel dat de paarden houten klazen zijn...
nombrado schreef:nog 1 van nuno
moeilijker dit paard
is iets overbouwt
http://www.youtube.com/watch?v=Q6XgYXIEIS0&NR=1
je ziet hier dat nuno speelt met het evenwicht ve paard. die zich aan 1 kant bol maakt, waar ie bol mag zijn.
modie schreef:Maar lees wel vol belangstelling mee, vooral de klassieke denkwijzen hebben mijn volledige "aandacht".
Want daar wordt nogal eens een belangrijke denkfout gemaakt.
Ik heb al zo vaak gevraagd: "waardoor/waarom houdt bv een paard mond-,kaak- of nek vast in de klassieke dressuur"
Als er op "paardvriendelijke" manier gereden wordt, zonder halve of hele ophoudingen, zonder "veel" handgebruik, houdt het paard geen gewrichten "vast"
timilon schreef:@spokie79: kun je mij uitleggen wat je op de foto's aan het doen bent en wat je wilt bereiken?
ik heb helemaal geen verstand van werk vanaf de grond/lange lijnen etc, maar ben er wel nieuwschierig naar.
op de foto's lijkt het dat je je paard wil oprekken aan de buitenzijde, dmv het hoofd naar binnen en naar beneden te brengen.
hierdoor krijgt het buiten voorbeen meer ruimte en treed het binnen achterbeen meer onder.
klopt dit of zie ik iets verkeerd of mis ik iets?