Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Snoevie schreef:de cap is echt niet de enigste bemoeizucht van bokt.
aan de andere kant,als je dat niet leuk vind,tja..........dan zou ik iets anders zoeken.
Huertecilla schreef:Snoevie schreef:de cap is echt niet de enigste bemoeizucht van bokt.
aan de andere kant,als je dat niet leuk vind,tja..........dan zou ik iets anders zoeken.
Je leest het Anya, als het je niet bevalt dan kan je beter vertrekken. ´Vrije´ meningsuiting op Bokt werkt nl. blijkbaar alleen mbt de politiek correcte mening![]()
Jij moet maar gewoon een cap op want dat ís veiliger![]()
Ik woon niet voor niets hierterwijl NL echt een práchtland is met enorm veel te bieden.
hc
Sheran schreef:Ik vat de opmerking van snoevie anders op... ik denk dat ze bedoelt dat je maar iets anders moet zoeken als je de bemoeizucht niet leuk vindt... als je het dus niet accepteert dat er mensen zijn met een andere mening die zich soms tegen je aan gaan bemoeien. Daar veroordeel je de meningen niet meteen mee
Huertecilla schreef:Sheran schreef:Ik vat de opmerking van snoevie anders op... ik denk dat ze bedoelt dat je maar iets anders moet zoeken als je de bemoeizucht niet leuk vindt... als je het dus niet accepteert dat er mensen zijn met een andere mening die zich soms tegen je aan gaan bemoeien. Daar veroordeel je de meningen niet meteen mee
Het bemoeien is geen recht![]()
Dat treedt nl. de rechten van een ander![]()
Héél vervelend wordt het als de mening die bemoeizuchtig een ander opgedrongen wordt gebaseerd is op het eígen referentiekaer en NIETS te maken heeft met dat van de ander.
Dát is wat continue hier op dit topic gebeurt.
Het recht op vrije meningsuiting omvat:
- de aanname dat die mening een basis heeft (zie het onderschrift van OOmens)
- de rechten van anderen niet treedt
Het geneuzel over caps mist basis en het verplichten gaat over de vrijheid van een ander.
Dat 99% van de ruiterij onvaardig is diskwalificeert hen van het recht om een mening over ánderen te ventileren omdat ze daarvoor geen basis hebben.
Nu zal die 99% wel over míj heen vallen doch mijn bronnen zijn: Müsseler, Koning Duarte, Schusdziarra, Podhajski, Steinbrecht, Solinksi et al.
Verder schaar ik mijzelf onder die 99% dus ook wat dat betreft hoef je geen ongefundeerde mening te ventileren.
Dat veel betere valhelmen niet gehomologeerd zijn en in míjn ogen onvoldoende caps wel, dwingt de ruiter om onder verplichting een minder goede helm op te zetten![]()
Handelingsbekwame personen hebben beslissingsvrijheid, voor minderjarigen is dat hun wettelijk verantwoordelijke.
hc
Sheran schreef:Bemoeizucht is wat anders dan je mening opdringen.
Huertecilla schreef:Sheran schreef:Bemoeizucht is wat anders dan je mening opdringen.
zoek het eens op in het woordenboek.
Een heel toepasselijk artkel is:
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/32019
ragala schreef:ik rijd eigenlijk altijd zonder cap, vergeet hem gewoon op te toen.
detour schreef:Ik heb het al eerder gevraagd, HC, maar laat jij jouw kind ook rijden zonder cap?..Neem jij risico's met je eigen jonge knul?
Citaat:Sommige mensen hebben nl geen theorieen nodig maar zien de ellende een keer om zich heen mbt hoofdletsel.
Waratje schreef:Almaz schreef:Maar vergeet niet, dat de meeste ruiters, voordat ze bij een stukje natuur zijn, ze eerst door druk verkeer moeten. Dus het risico dat je valt is vele malen groter dan in de vrije natuur, dus vind ik het dragen van een cap en eventueel een BP geen overbodige luxe.
Waarom is er in verkeer "dus" meer risico om te vallen? Als ik bedenk wat ik aan valpartijen heb meegemaakt en van heb gehoord bij buitenritten, dan is dat helemaal niet zo vaak vanwege verkeer en zelden langs de weg. Meestal gaat het om een paard dat in het bos of op de hei een stunt uithaalt (schrikreactie of gewoon harder willen) en zijn ruiter "verliest". Eerlijk gezegd denk ik dat HC meer reden zou hebben om een cap (nou ja, helm) te dragen dan mensen hier in NL.
Snoevie schreef:oei zap,let op,hier ga je flink commentaar op krijgen.
maar je formuleert het wel goed,want je zegt : ik vind
Huertecilla schreef:Snoevie schreef:oei zap,let op,hier ga je flink commentaar op krijgen.
maar je formuleert het wel goed,want je zegt : ik vind
Verder illustreert ze alleen maar dat ze niet verder kijkt dan de laatste páár reacties dus de reikwijdte van haar opmerking...
hc
zap schreef:Kan me niet schelen.. het is MIJN mening![]()
![]()
@Amaz, ik denk ook vooral dat veel mensen hun eigen kunnen overschatten en daar de vele verkeersongevallen vandaan komen. Jij rijd op een paard in het verkeer en dient je paard onder controle te hebben en ik denk dat het daar vaak al mis gaat. Neemt niet weg dat ik ook liever in de vrije natuur val
Maar wel met cap
want een rots is ook niet fijn voor je hoofd
Sheran schreef:Ik zie daar echt niets van 'mening opdringen' bij terug, hoor! Wat dring je nou iemand op als je je met iemand anders bemoeit?![]()
Mensen bemoeien zich met elkaar. Uiteraard, anders praat je niet eens met elkaar.
.