maargoed dit topic gaat niet over mij

je 2e stukje geef ik je gelijk in.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
AikePeer schreef:En dat bedoelde ik nou al al dei tijd!
Het ligt vaak niet aan de mensen die het commentaar brengen maar de mensen die het commentaar verkeerd ontvangen!
Als ik tegen iemand van 1.60 en 120 kilo zeg je bent dik, zeg ik imo niks beledigends! Als ik tegen die persoon zeg je ben te dik voor een kwpn van 1.60, zeg ik in mijn ogen niks beledigends.
Die persoon zal dat waarschijnlijk wel zo opvatten.waarom? Omdat het zelfvertrouwen niet groot is en dus niet omdat ik het verkeerd zeg!
Roosie jij laat duidelijk zien dat je, ook als je anders ben dan de meeste, veel zelfvertrouwen kunt hebben en bewust met je gewicht bezig kunt zijn!
Ik heb je profiel bekeken en jou toos lijkt me uiterst geschikt voor jou!!
AikePeer schreef:Nou mirgino en dat is in mijn ogen precies waar het om gaat!
Jij vind dat beledigend, ik niet! Ik zou mezelf beledigend vinden als ik tegen zo'n persoon zou zeggen ahh joh het valt wel mee blabla!
Sommige mensen kunnen wel met realistische kritiek omgaan, zoals roossie net zelf aan gaf, en sommige willen het altijd rooskleurig op een bordje!
Natuurlijk zeg ik niet zomaar uit het niets tegen iemand "jij ben dik", als ze aan mij vragen wat vind jij ben ik te dik?
Zal ik niet degeen zijn die het rooskleurig gaat maken hoor!
Mensen kunnen niet meer tegen realiteit! en dat is een feit!
En dat is precies wat iemand helemaal aan het begin van dit topic zei.
Als er op maneges een bord hangt verboden te roken vind iedereen dat normaal, als er een bord hangt met een gewichtstabel, staan de haren van de mensen die zich aangesproken voelen overeind!
Whiz schreef:AikePeer schreef:Nou mirgino en dat is in mijn ogen precies waar het om gaat!
Jij vind dat beledigend, ik niet! Ik zou mezelf beledigend vinden als ik tegen zo'n persoon zou zeggen ahh joh het valt wel mee blabla!
Sommige mensen kunnen wel met realistische kritiek omgaan, zoals roossie net zelf aan gaf, en sommige willen het altijd rooskleurig op een bordje!
Natuurlijk zeg ik niet zomaar uit het niets tegen iemand "jij ben dik", als ze aan mij vragen wat vind jij ben ik te dik?
Als er op maneges een bord hangt verboden te roken vind iedereen dat normaal, als er een bord hangt met een gewichtstabel, staan de haren van de mensen die zich aangesproken voelen overeind!
Jah ik kan toch ook niet iedereen met een lelijke kop vertellen dat ze lelijk zijn? En dan onder het mom van, Ja.. maar het is toch zo!!?? Zo van.. tjah is de realiteit.. uh misschien plastische chirurgie ofzo??
AikePeer schreef:Nou mirgino en dat is in mijn ogen precies waar het om gaat!
Whiz schreef:@Russel
En de mensen die dik zijn weten ook heus wel dat ze dik zijn.
Mensen die vragen of je ze dik vindt zijn meestal niet echt dik of een klein beetje stevig. Maar iemand die echt dik is vraagt dat niet.
Overigens ze kunnen toch vragen of die bepaalde oogschaduw ze staat.. Dan kan ik ook zeggen.. Op die lelijke smoel van jou maakt het echt niet uit wat voor kleur je gebruikt... Maar goed dat zeg ik dan maar niet.
Barmat schreef:idd.. mensen die dik zijn, weten het écht wel hoor, hoef je niet nog eens fijntjes uit te leggen...
Mensen die tegen mij (ongevraagd) zeggen: jij bent dik.... krijgen de wind van voren!
Dan zeg ik meestal iets als: ja, maar ik kan afvallen... maar aan die ontzettende lelijke rotkop van jou is zelf met vele plastische chirurgie niks meer te doen... en dan heb ik het niet eens over je karakter!
Ik wil graag beoordeeld worden op WIE ik ben, niet WAT ik ben
Whiz schreef:Nou jij zegt hier mee dat dikke mensen per definitie op een te ranke pony willen gaan zitten??
Want ik zou denken dat die mensen prima zelf in kunnen schatten dat een pony te klein is voor ze. Ze zijn dik.. niet achterlijk! De meeste stevige mensen die ik ken die rijden een stevig paardje.
russel schreef:Whiz schreef:Nou jij zegt hier mee dat dikke mensen per definitie op een te ranke pony willen gaan zitten??
Want ik zou denken dat die mensen prima zelf in kunnen schatten dat een pony te klein is voor ze. Ze zijn dik.. niet achterlijk! De meeste stevige mensen die ik ken die rijden een stevig paardje.
Ja, zelf zien ze dat nl niet zo. De eeuwige discussie met mijn schoonmoeder, een vrouw van 1.60 ongeveer en weegt 80 kg, zelf vind ze zich zelf maar een paar kilo te zwaar. Ik ben 1.70 en weeg 65, mij vind ze ziekelijk mager.....
russel schreef:Barmat schreef:idd.. mensen die dik zijn, weten het écht wel hoor, hoef je niet nog eens fijntjes uit te leggen...
Mensen die tegen mij (ongevraagd) zeggen: jij bent dik.... krijgen de wind van voren!
Dan zeg ik meestal iets als: ja, maar ik kan afvallen... maar aan die ontzettende lelijke rotkop van jou is zelf met vele plastische chirurgie niks meer te doen... en dan heb ik het niet eens over je karakter!
Ik wil graag beoordeeld worden op WIE ik ben, niet WAT ik ben
Zijn er mensen die ongevraagd zeggen, jij bent dik? Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt, wel mensen die mager zijn, vaak nog lachend, waai niet weg......
AikePeer schreef:Maar terug komend op het onderwerp, hoe moet het dan gezegd worden als iemand van mening is dat iemand te zwaar is voor een pony/paard.
En dit hoeft dus overigens NIETS! met overgewicht van de persoon zelf te maken te hebben. Ik al 56 kilo wegende kan OOK te zwaar zijn voor een pony.
friesepietje schreef:Hersenloos en kort door de bocht, ik heb het allemaal al eens gehoord. Heel gemakkelijk wordt er ook geroepen dat ik met bewijzen moet komen. Nou, boek maar eens een manegelesje bij manege De Gompert in Hengelo (Achterhoek). Daar hebben ze zich verdiept in paardrijden en gewicht. Daar worden zelfs betalende klanten geweigerd als ze zwaarder zijn dan 95 kilo. Waarom? Omdat hun paarden stuk gingen!