Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Uit de Taboe!!! Ruiters met overgewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:25

ja maar dat heeft ook een reden,denk je niet?ik bedoel het helemaal niet rot hoor,maar als je zo vaak meegemaakt hebben dat mensen zo over je denken,dan vind ik het zelf niet gek dat ik er zo tegenover sta.
maargoed dit topic gaat niet over mij Haha!

je 2e stukje geef ik je gelijk in.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 16:47

En dat bedoelde ik nou al al dei tijd!
Het ligt vaak niet aan de mensen die het commentaar brengen maar de mensen die het commentaar verkeerd ontvangen!
Als ik tegen iemand van 1.60 en 120 kilo zeg je bent dik, zeg ik imo niks beledigends! Als ik tegen die persoon zeg je ben te dik voor een kwpn van 1.60, zeg ik in mijn ogen niks beledigends.
Die persoon zal dat waarschijnlijk wel zo opvatten.waarom? Omdat het zelfvertrouwen niet groot is en dus niet omdat ik het verkeerd zeg!
Roosie jij laat duidelijk zien dat je, ook als je anders ben dan de meeste, veel zelfvertrouwen kunt hebben en bewust met je gewicht bezig kunt zijn!
Ik heb je profiel bekeken en jou toos lijkt me uiterst geschikt voor jou!!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:03

AikePeer schreef:
En dat bedoelde ik nou al al dei tijd!
Het ligt vaak niet aan de mensen die het commentaar brengen maar de mensen die het commentaar verkeerd ontvangen!
Als ik tegen iemand van 1.60 en 120 kilo zeg je bent dik, zeg ik imo niks beledigends! Als ik tegen die persoon zeg je ben te dik voor een kwpn van 1.60, zeg ik in mijn ogen niks beledigends.
Die persoon zal dat waarschijnlijk wel zo opvatten.waarom? Omdat het zelfvertrouwen niet groot is en dus niet omdat ik het verkeerd zeg!
Roosie jij laat duidelijk zien dat je, ook als je anders ben dan de meeste, veel zelfvertrouwen kunt hebben en bewust met je gewicht bezig kunt zijn!
Ik heb je profiel bekeken en jou toos lijkt me uiterst geschikt voor jou!!

maar waarom moet jij zo nodig tegen zo`n persoon zeggen dat ze dik is?
denk je dat diegene dat zelf ook niet weet?

dat je eventueel als ze op een paard stapt die doorzakt als ze opstapt zegt dat ze daar te zwaar voor is ,okee dat begrijp ik.

ik vind het niet nodig dat je mensen die in jouw ogen te zwaar zijn ook nog even te kakken moet zetten door te zeggen dat ze dik zijn.
en daarom kul natuurlijk om te zeggen dat hun zelfvertrouwen niet is en niet dat jij iets verkeerds zegt!
ik vind dat je iemand in z`n waarde moet laten,en dat het jou niets aangaat.

ik ben gezegend met een allergie,ik zit soms ook in mijn gezicht onder de pukkels
waar ik op zich me niet zo druk om kan maken,maar als ik dan iemand hoort zeggen dat het wel van de chocola zal komen of van vet eten[en dan zeg ik het nog netjes,voel ik ook het Extreme duivel in mij opkomen
want wat weten zij er nu van ,hoe ik aan de pukkels kom Sigaar
en ik vind dat dan zeker een beledigende opmerking!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:05

Ja vind ik ook ik zeg tegen mensen met een bril toch ook niet 'He brillie" sorry om maar gewoon tegen mense dikke te zeggen vind ik nergens op slaan als we zo beginnen kunnen we ook wel met oudje blondie lelijkerd enzo aan de slag een beetje onzin

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:14

Nou mirgino en dat is in mijn ogen precies waar het om gaat!
Jij vind dat beledigend, ik niet! Ik zou mezelf beledigend vinden als ik tegen zo'n persoon zou zeggen ahh joh het valt wel mee blabla!
Sommige mensen kunnen wel met realistische kritiek omgaan, zoals roossie net zelf aan gaf, en sommige willen het altijd rooskleurig op een bordje!

Natuurlijk zeg ik niet zomaar uit het niets tegen iemand "jij ben dik", als ze aan mij vragen wat vind jij ben ik te dik?
Zal ik niet degeen zijn die het rooskleurig gaat maken hoor!
Mensen kunnen niet meer tegen realiteit! en dat is een feit!

En dat is precies wat iemand helemaal aan het begin van dit topic zei.
Als er op maneges een bord hangt verboden te roken vind iedereen dat normaal, als er een bord hangt met een gewichtstabel, staan de haren van de mensen die zich aangesproken voelen overeind!

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:21

AikePeer schreef:
Jij vind dat beledigend, ik niet! Ik zou mezelf beledigend vinden als ik tegen zo'n persoon zou zeggen ahh joh het valt wel mee blabla!
Sommige mensen kunnen wel met realistische kritiek omgaan, zoals roossie net zelf aan gaf, en sommige willen het altijd rooskleurig op een bordje!

Natuurlijk zeg ik niet zomaar uit het niets tegen iemand "jij ben dik", als ze aan mij vragen wat vind jij ben ik te dik?

Als er op maneges een bord hangt verboden te roken vind iedereen dat normaal, als er een bord hangt met een gewichtstabel, staan de haren van de mensen die zich aangesproken voelen overeind!

Jah ik kan toch ook niet iedereen met een lelijke kop vertellen dat ze lelijk zijn? En dan onder het mom van, Ja.. maar het is toch zo!!?? Zo van.. tjah is de realiteit.. uh misschien plastische chirurgie ofzo??

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:23

Als iemand aan mij vraagt of hij mooie benen heeft en dat is niet zo, zeg ik dat ook. Beter geen rok aan Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:37

Whiz schreef:
AikePeer schreef:

Jah ik kan toch ook niet iedereen met een lelijke kop vertellen dat ze lelijk zijn? En dan onder het mom van, Ja.. maar het is toch zo!!?? Zo van.. tjah is de realiteit.. uh misschien plastische chirurgie ofzo??

Ja maar Whiz, iemand met een lelijke kop weet dit toch zelf wel? Die gaat jouw toch niet vragen of je haar lelijk vind? Clown

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:42

@Russel

En de mensen die dik zijn weten ook heus wel dat ze dik zijn.

Mensen die vragen of je ze dik vindt zijn meestal niet echt dik of een klein beetje stevig. Maar iemand die echt dik is vraagt dat niet.

Overigens ze kunnen toch vragen of die bepaalde oogschaduw ze staat.. Dan kan ik ook zeggen.. Op die lelijke smoel van jou maakt het echt niet uit wat voor kleur je gebruikt... Maar goed dat zeg ik dan maar niet.
Laatst bijgewerkt door Whiz op 21-11-06 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Rebeccatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:43

Soms zie ik wel eens mensen rijden en krijg ik spontaan medelijden met het paard.
Tuurlijk; mensen met overgewicht mogen ook paardrijden, maar wel op passende paarden.
Dus geen 150kg op een 3 jarig arabiertje.

Een haflinger/fjord of trekpaard is toch ook prima?

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:47

idd.. mensen die dik zijn, weten het écht wel hoor, hoef je niet nog eens fijntjes uit te leggen...

Mensen die tegen mij (ongevraagd) zeggen: jij bent dik.... krijgen de wind van voren!

Dan zeg ik meestal iets als: ja, maar ik kan afvallen... maar aan die ontzettende lelijke rotkop van jou is zelf met vele plastische chirurgie niks meer te doen... en dan heb ik het niet eens over je karakter!

Ik wil graag beoordeeld worden op WIE ik ben, niet WAT ik ben

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:48

AikePeer schreef:

jaaa, maar nu zet je erbij DAT ZE ER OM VRAAGT Haha! dan geef ik je gelijk ,DAN moet /mag je de waarheid zeggen hoe hard deze dan ook is
maar dat begreep ik niet uit je eerste verhaal daaruit maakte ik op dat wanneer jij iemand tegenkomt die in jouw ogen dik is en met /bij haar paard loopt jij haar dan even verteld dat ze dik is Clown

dit is een ander verhaal,als iemand aan je vraagt van ;wat vind jij?
tja dan kan je zo hard zijn om het bot te zeggen Sigaar

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:56

Barmat dat geeft JOU zwakte aan!
Je probeert daarmee te laten zien dat je sterk bent maar wat je er bij mij mee laat zien is zwakte!
Als jij beter weet waarom ga je er dan tegenin? Dat is toch touw trekkerij!
Mensen die dat zo bot weg zeggen verdienen toch geen weerwoord.

Zoals ik ook al aan gaf in onze heftige discussie vele pagina's terug!
Ik zei iets in JIJ ging in de aanval alsof ik je weet ik wat had genoemd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:58

Whiz schreef:
@Russel

En de mensen die dik zijn weten ook heus wel dat ze dik zijn.

Mensen die vragen of je ze dik vindt zijn meestal niet echt dik of een klein beetje stevig. Maar iemand die echt dik is vraagt dat niet.

Overigens ze kunnen toch vragen of die bepaalde oogschaduw ze staat.. Dan kan ik ook zeggen.. Op die lelijke smoel van jou maakt het echt niet uit wat voor kleur je gebruikt... Maar goed dat zeg ik dan maar niet.

Nee, dat snap ik, maar als je dan op een ranke, slanke E pony of ranke KWPN-er gaat zitten, toont het dikker dan je zou zijn als je een paard kiest wat groter, grover gebouwd is. Je gaat toch ook niet in een legging met een stak t-shirtje lopen? Je kiest dan toch kleding die je flatteren? Waarom dan beledigd als mensen zeggen, je bent te dik voor dit paard? Toch ook geen gezicht een klein, bv 163 cm grote/kleine meid met een maatje 34/36 op een fors paard van 1.80, de beentjes bij wijze van spreken net onder de zweetbladen uitkomende? Een mooie combi zou toch zijn op die E pony en omgekeerd het forse meisje op het forse paard?

Dat iemand een lelijke smoel heeft en zich wil flatteren met oogschaduw is een terechte keuze kwa kleur wel zo eerlijk. Evenzo als iemand dik is in de keuze van kleding en eventueel kleur rijkleding en het geschikte paard. Namate je dikker bent, heb je ook beperktere keuze in paard. Iemand van 1.95 zie ik niet op een IJslander zitten, je zou toch bijna beiden struikelen als hij zijn voeten even laat hangen. Wil zo iemand paardrijden, moet hij kritisch zijn. Evenzo dat ik wel op een volbloed zou willen rijden, maar die zijn te nerveus voor mij, moet een koele Jansen hebben. Als ze mij dan gaan zeggen, dit is niks voor jouw, kies een ander ras, moet ik dan beledigd zijn dat ik niet behoorlijk kan rijden en het NOOIT zal leren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:00

Barmat schreef:
idd.. mensen die dik zijn, weten het écht wel hoor, hoef je niet nog eens fijntjes uit te leggen...

Mensen die tegen mij (ongevraagd) zeggen: jij bent dik.... krijgen de wind van voren!

Dan zeg ik meestal iets als: ja, maar ik kan afvallen... maar aan die ontzettende lelijke rotkop van jou is zelf met vele plastische chirurgie niks meer te doen... en dan heb ik het niet eens over je karakter!

Zijn er mensen die ongevraagd zeggen, jij bent dik? Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt, wel mensen die mager zijn, vaak nog lachend, waai niet weg......

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:01

Nou jij zegt hier mee dat dikke mensen per definitie op een te ranke pony willen gaan zitten??

Want ik zou denken dat die mensen prima zelf in kunnen schatten dat een pony te klein is voor ze. Ze zijn dik.. niet achterlijk! De meeste stevige mensen die ik ken die rijden een stevig paardje.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:03

dat ligt er helemaal aan hoe het gezegd word.
er zijn mensen op deze wereld die het geweldig vinden om andere erg te kwetsen en te kleineren
en die daar volgens hun het volste recht toe hebben omdat dat in HUN ogen de waarheid is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:12

Whiz schreef:
Nou jij zegt hier mee dat dikke mensen per definitie op een te ranke pony willen gaan zitten??

Want ik zou denken dat die mensen prima zelf in kunnen schatten dat een pony te klein is voor ze. Ze zijn dik.. niet achterlijk! De meeste stevige mensen die ik ken die rijden een stevig paardje.

Ja, zelf zien ze dat nl niet zo. De eeuwige discussie met mijn schoonmoeder, een vrouw van 1.60 ongeveer en weegt 80 kg, zelf vind ze zich zelf maar een paar kilo te zwaar. Ik ben 1.70 en weeg 65, mij vind ze ziekelijk mager.....

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:20

russel schreef:
Whiz schreef:

Ja, zelf zien ze dat nl niet zo. De eeuwige discussie met mijn schoonmoeder, een vrouw van 1.60 ongeveer en weegt 80 kg, zelf vind ze zich zelf maar een paar kilo te zwaar. Ik ben 1.70 en weeg 65, mij vind ze ziekelijk mager.....

Dat zegt meer wat over jou schoonmoeder dan over de rest van de dikke mensen in nederland. Ik vind dat niet echt een goed referentiekader.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:21

poe heeeey
ben ff mn knol voeren, is er al weer een lap tekst bij gekomen:)

mensen... natuurlijk zit ik er ook niet op te wachten dat ik op straat of waar dan ook door iemand wordt aangesproken die zegt: jij bent veel te dik!
als dat gebeurd krijgen zij echt de wind van voren wel! maar wees eens eerlijk: hoevaak gebeurd het dat iemand dat zegt... niet toch! edit: zie nu pas dat russel dus precies hetzelfde zei
reacties( om nu maar even op bokt te blijven) hier zijn ook niet zomaar na een profiel gekeken te hebben: jij bent dik!
nee.... dat is na aanleiding van een topic of opmerking etc....
waarom zou er dan niet gezegd mogen worden... meid, sorry maar vind jou echt te zwaar/dik voor dat paard, ik zou ervoor kiezen een grovere/grotere etc te nemen...
daar hoeft toch niemand beledigd om te zijn?
ik ben zéér direct met mijn opmerkingen, ook in het dagelijks leven.... misschien ook niet altijd juist( dat besef ik ook wel Knipoog ) maar wanneer er hier een topic geplaatst wordt bij itp met kijk mij met mn paard en ik vind het niet staan... sorry dan komt er bij mij geen opmerking als: leuk beestje hoor meid, staat goed!
ik ben daar écht allergisch voor om dingen mooier te maken dan ik ze zie!

nogmaals: een lang persoon op een kleine pony, een kort persoon op een reuze paard, een dun persoon op een trekknol.... die krijgen ook zat commentaar...
waarom zou je dat niet mogen geven op een dik persoon?
omdat mensen zich dan ontzettend beledigd voelen...
kort ben je nou eenmaal, lang ook, dun tsja... is een 'normaler' beeld en als je mensen dik noemt die het dan ook zijn, voelen zij zich op hun tenen getrapt... vreemd hoor!
zou dat dan toch komen omdat die mensen heel goed beseffen dat ze er zelf iets aan kunnen doen en verantwoordelijk zijn voor hun figuur en dat je aan lang/kort/krom zijn weinig kunt doen Knipoog

aikepeer: dank je compliment! Knipoog sluit me overigens verder behoorlijk bij je aan!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:44

russel schreef:
Barmat schreef:

Zijn er mensen die ongevraagd zeggen, jij bent dik? Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt, wel mensen die mager zijn, vaak nog lachend, waai niet weg......

euh... ja...

En "jij bent dik" is dan nog de aardigste variant...

"zeug, koe, varken"..... ik heb ze allemaal voorbij zien komen Verdrietig

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:51

Maar terug komend op het onderwerp, hoe moet het dan gezegd worden als iemand van mening is dat iemand te zwaar is voor een pony/paard.
En dit hoeft dus overigens NIETS! met overgewicht van de persoon zelf te maken te hebben. Ik al 56 kilo wegende kan OOK te zwaar zijn voor een pony.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 18:55

AikePeer schreef:
Maar terug komend op het onderwerp, hoe moet het dan gezegd worden als iemand van mening is dat iemand te zwaar is voor een pony/paard.
En dit hoeft dus overigens NIETS! met overgewicht van de persoon zelf te maken te hebben. Ik al 56 kilo wegende kan OOK te zwaar zijn voor een pony.

nou ... niet overdrijven hoor Clown
jij zal echt niet snel te zwaar zijn,mischien alleen voor een heeeel smal welshje Clown

of wil je even laten weten aan alle dikkertjes op dit topic hoeweinig jij weegt Cool

meisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:49

friesepietje schreef:
Hersenloos en kort door de bocht, ik heb het allemaal al eens gehoord. Heel gemakkelijk wordt er ook geroepen dat ik met bewijzen moet komen. Nou, boek maar eens een manegelesje bij manege De Gompert in Hengelo (Achterhoek). Daar hebben ze zich verdiept in paardrijden en gewicht. Daar worden zelfs betalende klanten geweigerd als ze zwaarder zijn dan 95 kilo. Waarom? Omdat hun paarden stuk gingen!

Ben het helemaal met je eens Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 19:51

waarom is het zwak als jij tegen het commentaar van iemand ingaat?
oke dat je tegen iemand zegt dat hij dik is omwille van het paard,dan gaat het om het welzijn van het paard.
als er niet om gevraagd word en iemand noemt me zomaar dik,ja dan ga ik de discussie aan.

dat argument van 'dat toont dan je eigen zwakte' slaat echt helemaal nergens op.