Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wendy_Chewie schreef:Hey Joolien, bedankt alvast. Dat is inderdaad wat ik verwacht mijn mijn instructrice, dat ze me leert te voelen wat goed is en wat nietIk heb helemaal geen talent voor paardrijden, maar merk dat we sinds kort toch echt op dreef raken
Wendy_Chewie schreef:@Maralyn: Kan wel zijn dat ik soms vast zet, ja, is een valkuil. Ik moet beter leren timen wanneer te geven en wanneer te nemen. Daar werken we aan
Hoe bedoel je dat, dat mijn hakken te veel naar beneden staan? Ik bedoel, ik zie het wel, maar zo vallen mijn benen eigenlijk ontspannen. Zou ik mijn beugels langer moeten doen? Of bedoel je iets anders?
SuperLiesje schreef:Hallo
Ik ben nog bezig met het doorlezen van het hele topic, maar ik ben toch vast benieuwd wat jullie van dit beeld vinden?
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 7903_n.jpg
Even wat achtergrondinformatie:
Mijn haf is bijna 3,5 en sinds een maand of 2 ben ik heel rustig aan bezig hem te beleren onder het zadel. We krijgen zo'n 1x in de 2 a 3 weken les van Monique de Rijk van Atletische rijkunst.
De eerste maand hebben we alleen dingen op de grond gedaan. Werken aan de hand en longeren met enkele en dubbele longe. Sinds een maandje stap ik er ook af en toe even op voor hooguit een kwartiertje. We stappen dan beide kanten om, en sinds kort hebben we ook een beginnetje gemaakt in de draf. Ik laat hem aan de voorkant zo veel mogelijk "los". Ik houdt uiteraard wel contact maar ik "vraag" zelf nog niks van hem. Uiteraard krijgt hij wel alle ruimte om te zakken
Ik ben nog niet zo heel goed in het beoordelen van foto's, maar ik heb het idee dat hij hier nog wat op de binnenschouder valt (hoewel dat ook zou kunnen komen door de manier waarop de foto genomen is). We rijden hier op de volte. Verder heb ik mijn handen erg ver uit elkaar staan en dat ik mijn armen wat netter langs mijn lichaam mag houden.
Ik ben erg benieuwd naar jullie meningen, brand los
SuperLiesje schreef:xVeerah, mee eens! Ik moet echt leren vooruit te kijken, en handen rechtop houden! Tevens mag ik zelf ook wel wat rechterop zitten
Joolien, Hij is absoluut niet hangerigHij loopt inderdaad wel wat op de voorhand, maar dat wordt ook versterkt door de hoek van de foto. Ik mag inderdaad een stuk rechterop zitten. Heb je ook tips over hoe ik hem actiever zou kunnen laten draven? We zijn echt nog helemaal in het beginstadium, dus de gasknop is absoluut nog niet bevestigd.
SuperLiesje schreef:Nogmaals, we zijn echt nog in het beginstadium, misschien is dat niet helemaal duidelijk in mijn eerdere post. Dit is denk ik de 4e keer dat ik daadwerkelijk een poging doe tot "rijden". Daarom ben ik opzich heel erg blij dat hij zich zo durft te laten zakkenHet echte spieren trainen doen we vooral nog vanaf de grond. OHZ zijn we nu eigenlijk alleen nog bezig met gasknop aanleren (dus idd overgangetjes rijden), rechte lijnen rijden en voorzichtig wat sturen
Ik zal er flink mee aan de slag gaan, en hopelijk over een paar weken nieuwe foto's waarop vooruitgang te zien is
Kimberly520 schreef:[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Ik vind dat ze goed loopt op deze foto's, haar hals zou iets hoger mogen zijn.
Voor de rest vind ik het er goed uitzien.