Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
DianPh schreef:Het is allemaal aangeleerd, Tortilas is een super paard. Ik weet niet of ik nog bij de tijd ben maar ze wilde hem ook als dekhengst hebben. Maar zijn bewegingen los zijn niet zo super als onder het zadel. Ik weet hier verder het fijne niet van. Hij doet het goed voor Nederland in ieder geval.
Saskia505 schreef:Dat verklaren is simpel. Precies wat mijn voorgangers hier zeggen: Totilas wordt met zo'n abnormaal groot voorbeen gereden en dat maakt het voor hem dus onmogelijk om in verbinding te blijven. Ik denk dat je zou schrikken als je door het zadel en sjabrak heen zou kunnen kijken als Totilas op deze manier wordt gereden. De rug is weggedrukt, maar dan is ook niet meer dan logisch wanneer een paard op deze manier loopt. En de weggedrukte rug houdt dan ook direct verband met de lendenen, die kunnen als het ware niet anders dan weggedrukt worden.
Dus Jenny, ik weet dat het moeilijk voor je is om te begrijpen... Maar Totilas is geen paard wat wegens een grote activiteit in de achterhand en verzameling met een grotere voorbeentechniek gaat draven, maar het is een paard die er op wordt getraind om met zoveel mogelijk techniek in het voorbeen te kunnen draven. En uiteraard heeft hij van nature aanleg daarvoor, maar hij zo juist zo getraind moeten worden dat hij actiever in het achterbeen wordt en meer in verbinding gaat en dan met niet zo'n abnormaal voorbeen loopt. Net wat ik eerder al zei. Het is geen dressuurpaard meer, maar een showpaard.
Animo_Italia schreef:horseyfries schreef:Nee hoor, prachtige foto, leuk setje, wat wil je nog meer!
Jammer om te zien dat de stangteugel op spanning staat en de trensteugel zo los als de wapperende handjes van edward hangen.
orienta schreef:moeten we nou weer het moment opname aankaarten?
Ik zie dit anders niet op alle foto's van hem dat zijn trensteugel los hangt en de stangteugel op spanning staat
Ilzas schreef:orienta schreef:moeten we nou weer het moment opname aankaarten?
Ik zie dit anders niet op alle foto's van hem dat zijn trensteugel los hangt en de stangteugel op spanning staat
Tuurlijk, dat is het "trixen": in autotaal: flink gas geven met de handrem erop. En daarom drukt ie zich dus ook op en moet Edward dat weer tegenhouden en ook daarom is het geen prettig beeld om te zien.
Animo_Italia schreef:Om even dé juiste discussie op te laten laaien... Is Totilas nou niet te extreem? Ik vind het een fantastisch paard en hij zou ook werkelijk wel een fenomeen zijn, maar ik vind het geen mooi en evenwichtig beeld meer. Officieel is het zo dat de helling van het pijpbeen gelijk moet zijn aan die onderkant van het spaakbeen van het voorbeen (gezien de kracht juist vanuit de achterhand moet komen). Bij Totilas is dit absoluut niet het geval, ik heb een beetje het gevoel dat het bij hem enkel gaat om spektakel. Wat vinden jullie ervan?
Als zesjarige met Jiska van den Akker.
Hedendaags met Edward Gal.
Ilzas schreef:horseyfries schreef:Maar in dit geval is het een bijzonder prettig beeld om te zien en dus is het eerste gedeelte van je post hier ook niet van toepassing, dat is duidelijk dan!
Niets zo persoonlijk als een "prettig beeld", ik vind van niet, jij van wel, daar is verder dan niet over te discussieren.
horseyfries schreef:Ilzas schreef:Tuurlijk niet, jij had alleen oog voor Totilas.
En waar is "daar" trouwens?
Dat weet je toch als je er was? Wat een vreemde vraag!
Ilzas schreef:Mijn post over dat trixen was naar aanleiding van de post van Orienta, dat zij altijd de stangteugel strak zag. Ik heb het dan nergens over welk concours of training dat was en of ik er al dan niet bij was.
Ilzas schreef:horseyfries schreef:Hoe heet het dan als jij het doet? Saai? Slaapverwekkend?
Makkelijk he, meteen persoonlijk worden, hoef je niet op het onderwerp zelf in te gaan.
horseyfries schreef:Ilzas schreef:Tsja, jij zal gerust medestanders hebben op de tribune. Ik vast ook wel. In ieder geval heb ik die in dit topic.
Wat zeg je hier?
orienta schreef:Ilzas schreef:Mijn post over dat trixen was naar aanleiding van de post van Orienta, dat zij altijd de stangteugel strak zag. Ik heb het dan nergens over welk concours of training dat was en of ik er al dan niet bij was.
hoho dat zei ik niet
ik zei dat dat op deze foto het geval was en dat dat niet op alle fotos zo is
orienta schreef:Ilzas schreef:Mijn post over dat trixen was naar aanleiding van de post van Orienta, dat zij altijd de stangteugel strak zag. Ik heb het dan nergens over welk concours of training dat was en of ik er al dan niet bij was.
hoho dat zei ik niet
ik zei dat dat op deze foto het geval was en dat dat niet op alle fotos zo is
orienta schreef:moeten we nou weer het moment opname aankaarten?
horseyfries schreef:Ilzas schreef:Makkelijk he, meteen persoonlijk worden, hoef je niet op het onderwerp zelf in te gaan.
Nee hoor, jij vind blijkbaar dressuur wat show is een negatief iets. Dus is mijn vraag aan jou hoe hetgeen jij doet
dan heet, want dat moet dan wel iets tegengestelds aan show zijn. Dus als jouw opmerking on topic is, dan is dat van
mij het ook. Het is een open vraag waarin ik al enkele mogelijke antwoorden noem. Nu aan jou om het juiste antwoord te geven!
Ilzas schreef:Ik zeg letterlijk dat ik vast ook medestanders zou hebben gehad op de (welke?) tribune. Daar zeg ik niet mee dat ik ergens live aanwezig was. Ik geloof gewoon niet dat jij en oog voor Totilas had en ook nog hebt kunnen zien dat IEDEREEN uit zijn dak ging van Totilas. Nergens zijn mensen uniform, zeker niet in de paardensport.
Ilzas schreef:horseyfries schreef:Nee hoor, jij vind blijkbaar dressuur wat show is een negatief iets. Dus is mijn vraag aan jou hoe hetgeen jij doet
dan heet, want dat moet dan wel iets tegengestelds aan show zijn. Dus als jouw opmerking on topic is, dan is dat van
mij het ook. Het is een open vraag waarin ik al enkele mogelijke antwoorden noem. Nu aan jou om het juiste antwoord te geven!
Nou dat is weer dezelfde drogreden als dat als je de muziek van Frans Bauer niet mooi vind, je het zelf beter moet kunnen. Ik zie geen reden om daar op in te gaan. Ik zit inmiddels zelf dik 25 jaar in de paarden en hoe en wat ik rij staat hier niet ter discussie.